Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuJoel Ahti Lahti Muutettu yli 8 vuotta sitten
1
ITK 16.4.2015 Merja Metsola (merja.metsola@jns.fi) Pedagoginen ICT-ohjaaja Varhaiskasvatus- ja koulutuspalvelut Joensuun kaupunki
2
Tietotekniikkapalvelut seudun kuntien omistamalta tietotekniikkayhtiöltä Pohjois-Karjalan Tietotekniikkakeskus OY Pedagogisen tuen puute Yhteiskunnan teknologisoituminen OPS2016 Maantieteellisesti hajanainen alue Vaihteleva laitekanta ja tietotaito Halu tehdä seudullista yhteistyötä
3
Opettajien voimaannuttaminen Ohjeita ICT:n opetuskäyttöön Ohjesivut Ohjesivut Olemassa olevan laitteiston tehokkaampi hyödyntäminen Oppilaiden omien laitteiden käytön tehostaminen Luonnos ohjeistuksesta Luonnos ohjeistuksesta
4
Opettajille koulutusta työpäivän aikana opettajaryhmissä oman oppitunnin yhteydessä yhdessä oppilaiden kanssa Koulutuksissa opitun siirtyminen osaksi arkityötä Osaamisen jakaminen pedagogista ICT- tukea jatkossa omalta työpaikalta / omilta kollegoilta vertaisopetuksena
5
Täydennyskoulutuksen uudet työtavat: 1) Teemoittaisia idea- ja työtapatyöpajoja opettajaryhmille Esim. iPad-koulutukset syksyllä 2014 Esim. iPad-koulutukset syksyllä 2014 2) Opettajien henkilökohtainen ohjaus olemassa olevien laitteiden käyttöön 3) Ohjaus oppilasryhmässä (kuvauksia) (kuvauksia) 4) Kannustus uusien taitojen jakamiseen kollegoille SciEDU2015 SciEDU2015
6
Kuva: Mari Petrelius
7
Kouluilla ei tiedetä, mitä halutaan… Tämän hetkinen ICT-ohjauksen henkilöresurssi ei riitä. Kun aletaan tietää, mitä halutaan, sitä halutaan TODELLA paljon Osaamistason kirjavuus on vielä oletettuakin suurempaa
8
Seudullinen ICT-strategia ICT- ja oppimiskeskus Seudullinen ICT- ja oppimiskoordinaattori Esi- ja alkuopetuksen ICT- ohjaaja Perus- ja lukiokoulutuksen ICT- ohjaaja
9
Joensuun seudun koulujen pedagoginen ICT-ohjaus http://carelianict.blogspot.fi/ Joensuun seudun OPS2016 https://peda.net/opetussuunnitelma/ ops2016 Facebook-ryhmä: Joensuun seudun OPS2016
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.