Tehtävänä on tehdä 4-5 sivun mittainen selvitys (pdf) ja tuottaa sen perusteella myös posteri, eli yksi powerpoint-sivu, jossa on mind map- eli miellekarttatekniikkaa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kurssimarkkinointia Koulutuksen toiminta-alue/Sari Helminen1 Syksyn kursseilla on tilaa!
Advertisements

Ikäihmisten hyvinvointipalvelut nyt ja tulevaisuudessa vanhustyön johtaja Anna Haverinen
1) Multimodaalinen elintarvikekuljetus yhden standardikontille (TEU)  Työssä valitaan kuljetukselle reitti välillä Jyväskylä – Hampuri,  valitaan reitille.
Exam –eTentti Jyväskylän yliopistossa IT-palvelut Hannele Rajaniemi.
1 Työtapaturmista ilmoittaminen 2010 Riikka-Liisa Haapanen
Opetustavoitteet ryhmätyölle Ryhmätyön jälkeen opiskelija osaa:  käyttää vertaisryhmässä oppimaansa tietoa alaan liittyvän ongelman hahmottamiseen ja.
Vaiheistettu ryhmätyö 3. tunti
MITÄ UUTTA? Tekstiviestihälytysjärjestelmä Toimikunta- ja maakuntarajat pois Hälytysryhmän jokaisen jäsenen tiedot päähälyttäjien lisäksi (väh. nimi,
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Tuotteen dokumentointi
Luokkatunnit Toimintakulttuuri 4.2..
Ryhmätyö: Tehtävänanto MEK-C3001 harjoitustyölle
VAPAAEHTOISTEN KOULUTUSPÄIVÄ
Opiskelu eLukiossa
Ryhdistä yhdistystä treffille: Miten jäsenistä huolehditaan?
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
Kaksoistutkinto Mäntsälän lukio.
Linnea2-konsortion purkautumisesta Matti Raatikainen Minna-Liisa Kivinen Ari Ahlqvist
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
Tutkimustietovaranto – Virran tuomaa Työpaja
Tekstinhuoltoa 3.
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
OHJEITA MATEMATIIKAN YLIOPPILASKIRJOITUKSIIN
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen
IdeaPaja Easy Livin’ Challenge with.
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen: oma tekstilajinsa
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Tuotteen nimi Esityksen otsikko.
Kuntoutuksen kuumat perunat
Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
ASA ASA rekisteri Laki 716/2000 Vna työhön liittyvän syöpävaaran torjunnasta Laki 717/2001 Syöpäsairauden aineille ammatissaan altistuvien rekisteristä.
Oppilaan päättöarviointi perusopetuksessa
<Hankkeen nimi>
Maakuntahallituksen puheenjohtaja
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Avoin rajapinta Espoon kaupungin internet-sivuille
Toimintoanalyysin syventäminen – lyhyt kuvaus hankkeesta
Ympäristöriskinarviointi viranomaistoiminnassa
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
CLT132 Tehtävät (viikko 7).
Verkoston toiminta kehittyy – missä mennään?
Miksi? Palkanlaskennan koulutusta vähän tarjolla
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Ystävänpäivän kampanja 2019 Info vapaaehtoisille
Suomen evankelis-luterilaisen kirkon toiminnan suunta vuoteen 2020
WinOodi versio 4.4 Katri Laaksonen
Oodi versio 5.0. yhteenveto
Edunvalvonnan johtaminen
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
Työpaja 4: Maakuntien tarpeet valtakunnallisille sote toimijoille
Tervetuloa sosiaalisen kuntoutuksen kehittäjäverkoston ensimmäiseen tapaamiseen!
Korkealämpötilakemia
Ajanhallinta opiskelussa
Yhteinen keittiö -hanke Marttaliitto
Huom! Tämä ensimmäinen dia kannattaa aina poistaa 
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
KAUPPAHALLI PAIKKA: ”Kauppahalli”, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat
PERHEPÄIVÄHOIDON TUTKINTOTOIMIKUNNALLE
Vinkkejä juridiikan opiskeluun
”Projektin nimi” -projekti
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Järjestötieto muutoksessa
Kentän uudet nettisivut Kentän
Osaamisen ennakointifoorumi
Esityksen transkriptio:

Tehtävänä on tehdä 4-5 sivun mittainen selvitys (pdf) ja tuottaa sen perusteella myös posteri, eli yksi powerpoint-sivu, jossa on mind map- eli miellekarttatekniikkaa apuna käyttäen kuvattu sanoin ja kuvin joko 1) Multimodaalinen elintarvikekuljetus yhden standardikontille (TEU), esitetään kuljetukselle valittu reitti välillä Jyväskylä – Hampuri, valita kuljetusvälineet, joiden pitää olla erilaisia (mitä ne ovat ja missä järjestyksessä?), vaihdot kuljetus-välineestä toiseen (miten?), ml. ryhmän näkemys lyhyine selvityksineen jokaiseen valittuun kuljetusvälineeseen liittyvästä teknologian nykytilasta ja kehityksestä, ml. mahdollisuudet ja haasteet aikavälillä nykypäivä – vuosi 2030, mukana meritie ja selvitys tunneliyhteyden vaikutuksesta välillä Suomi-Ruotsi (mistä mihin) ja Helsinki-Tallinna, tai 2) Tulevaisuuden skenaario*, jonka kohde on yksi seuraavista vaihtoehdoista: 2A) Miehittämätön liikenne maanteillä/kiskoilla/vesillä/ilmassa (vain yksi edellisistä: m/k/v/i) vuonna 2030, tai 2B) Miehittämätön ajoneuvo/ juna/laiva/lentokone (vain yksi edellisistä) vuonna 2030, tai 2C) Hiilineutraali ajoneuvo maanteillä/kiskoilla/vesillä/ ilmassa (vain yksi edellisistä: m/k/v/i) vuonna (Huom! Lentokone (le) mannertenvälisessä matkustajaliikenteessä) Tehtävässä 1 tulee ryhmän esittää kuljetusvälineselvitys/-valinnat perusteluineen liittyen mm. kontin kuljetuksen ajankohtaan, kuljetuksen kestoaikaan, arvio siihen kytköksissä olevista kuljetuskustannuksista sekä mahdollisista päästöistä (peruste esim. päästöjen osalta: huomioiden yhden kontin osuus kunkin kuljetusvälineen koko lastimäärästä ja niiden kokonaismäärä kuvatulla kuljetustavalla). Käytetyt energian- ja voimanlähteet tulee luonnollisesti kuvata tehtävissä 1 ja 2, halutussa, mutta vähintään riittävässä laajuudessa. Huom! Ohjeistus jatkuu sivulla 2… * Skenaariolla tarkoitetaan tässä hahmotelmaa, tai tiettyihin olettamuksiin pohjautuva ennustetta (esim. tutkijoiden laatima kasvuskenaario, tai skenaario pitkän aikavälin kehityksestä) Ryhmätyö: Tehtävänanto ja ohje kurssin MEK-C3001 harjoitustyölle 1 Ryhmän koko: 5-6 opiskelijaa/ryhmä

Tehtävässä 2 tulee kuvata mm. eri asioita, joita kehitys tuo näkemyksenne mukanaan ja mitä se toisaalta teknologian kehittäjiltä edellyttää, olemassa olevan osaamisen ja tietämyksen, soveltamisen, valmistuksen sekä yhteenliittämisen, eli integroinnin osalta. Esimerkiksi mahdollisuuksia ja haasteita voi tuoda esille … Muista kuvata myös liikennealue tai reitti jota liikennöidään. Jokainen ryhmä voi käyttää posterinsa tekoon esim. sivujen 3 ja 4 pohjia, mutta se on vain yksi mahdollisuus. Myös moni muu vaihtoehto pohjan rakenteeksi ja lähestymistapa voi tulla kyseeseen, kunhan työ (eli posteri) on lopputulokseltaan siisti ja selkeä, sekä täyttää edellä kuvatut ja seuraavat vaatimukset, niin pitkälle kuin on ryhmälle mahdollista. Vältä liikaa tekstiä, pyri sopivaan tasapainoon tekstin ja kuvien osalta, asiasisältöä unohtamatta! Kieli: suomi, ruotsi tai englanti Huom! Posterin tulee ehdottomasti sisältää kurssin nimi ja koodi, päiväys, ryhmän numero, tehtävävaihtoehto, sekä kaikkien ryhmätyön tekoon osallistuneiden ryhmän jäsenten nimet ja opiskelijanumerot. Huom! Kurssin koko sisällön tarkoituksenmukainen huomiointi on yksi arvosteluperuste. Tentin painoarvo on 2/3. Tärkeää: Posterit tulee esitellä elektronisina versioina screeneillä klo 9:00-12:00 K1 213 aulassa pidettävässä posterisessiossa, jota varten kunkin ryhmän jokainen jäsen valmistautuu esittelemään oman posterinsa 3 minuuttia kestävänä hissipuheena. Kukin ryhmä esittelee ryhmänsä jäsenten osuudet työssä ja antaa lisäksi ryhmäkohtaisen arvosanan muille esityksille kurssin opetushenkilökunnan lisäksi. Tilaisuus keskustella/kysyä harjoitustyöhön liittyvistä asioista järjestetään kurssin opetushenkilökunnan kanssa keskiviikkona klo Ko 215. ja klo Yhteystiedot: Kujala Pentti ; Aakkula Jarkko jarkko.aakkula(at)aalto.fi; Larmi Martti martti.larmi(at)aalto.fi; Sainio Panu ; vain ryhmätyö: Jalonen Risto jarkko.aakkula(at)aalto.fimartti.larmi(at)aalto.fi Ryhmätyö: Tehtävänanto ja ohje kurssin MEK-C3001 harjoitustyölle 2 Ryhmän koko: 5-6 opiskelijaa/ryhmä

Ryhmän jäsenet: ______________________________, _________________________________, ______________________________, _________________________________, ______________________________, _________________________________ Ryhmätyö: Kurssi MEK-C3001 Ryhmän nro: ____ Tehtävän nro: _____ * 3 * Valinta vaihtoehdoista sivulla 1 Tehtävänanto ja ohje, ks. sivut 1 ja 2