Kaisa Heiskari Rovaniemen Matkailu ja Markkinointi Oy.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kylämatkailuhankkeen kuulumiset Projektipäällikkö Tiina Perämäki
Advertisements

TouNet – Tourism Development in co-opetition in Southern Finland and Baltic Region Projektikoodi: A32211 Karoliina Korpela.
Yritysfoorumi Työpajat. Työpaja 1: Liiketoimintamahdollisuuksien kasvattaminen sähköisen myynnin ja markkinoinnin avulla (vetäjä Mari Uusitalo)
Www-sivuston ja verkkopalvelun rakentaminen Miten tehdä yritykselle www-sivut?
Finanssialan kyvykkyydet 2020 – luotaus tulevaisuuteen
SOPIMUS PRO: VIESTINTÄMODUULI ”ASIAKKUUKSIEN HALLINTAA JA YHTEYDENPITOA NYKYAIKAISILLA SÄHKÖISILLÄ MENETELMILLÄ” MARLEENA LEHTONEN.
Social Media Consultant Meltwater Buzz Laura Tuutti Sosiaalisen median seurannasta lähtökohta tuottavaan markkinointiin.
Seinäjoen kv-kevätpäivät Roundtable 5 Ulkomaisten harjoittelijoiden markkinointi työnantajille Ira Leväaho, Helsinki Education and Research Area.
Projektipäällikkö Teija Suoknuuti ELLO – Etelä-Suomen kuljetuskäytävän kilpailukyvyn vahvistaminen.
Perusopinnot 20 op Pääaineopinnot 80 op Sivuaineopinnot 40 op Valinnaiset opinnot 25 op Opiskelija voi sisällyttää näihin enintään 15 op vapaasti valittavia.
Alueellisen koulutustarpeen ennakointi Päivi Holopainen, Lapin liitto Pohjoiskalotti osana arktista aluetta,
Globaali on-line markkinointi ja sen tulevaisuus High Tech Center, Helsinki
Kielten opiskelu multimediaohjelmiston avulla Kieli-pilotti Tutkija, KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus ETÄKAMUn loppuseminaari.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Esittelyvideo. Esittelyvideo Lapin AMK Opiskelijoita Henkilökuntaa 500.
Historia ja tausta: Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Monivaiheinen kehitys yli 30 vuoden aikana Monivaiheinen.
Teija Felt, TM Ohjauspalvelut julkisten työvoimapalvelujen strategiassa Teija Felt, TM
Inari + Ivalo Nuorten hyvinvoinnin ankkurit Lapissa Inarin toiminta
Tieteentekijän peruskurssi Syksy 2012 Ryhmät 1-3.
Tulikivi Oyj  Tulikivi Oyj rakentaa uuden tuotantolaitoksen Juukaan vuonna  Investointi on Tulikiven kasvustrategian mukainen toimenpide.
Sosiaalisen median eri kanavat osana Viherympäristöliiton viestintää ja markkinointia Opinnäytetyön suunnitteluseminaari Ville Miettinen & Jussi Front.
1Copyright © Sopima 2009 Sopima Oy Hiilikatu 3, FI-00180, Helsinki, Finland Sopimusten verkkopankki Paras tapa hallita.
Palkintojen jako Ilkka Kauppinen, Kodja Consulting
11 Avoin korkeakouluopetus Avoimesti sinun Lapissa avointa korkeakouluopetusta järjestävät Kemi-Tornion AMK, Lapin yliopisto, Rovaniemen AMK sekä ympäri.
Esittelyvideo Lapin AMK Opiskelijoita noin Henkilökuntaa noin 500.
SUURI matkakohde, PIENET resurssit Savonlinnan Seudun Matkailu Oy Tj. Pia Kokki.
Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutti (MTI)
Elämyksellisyys Julia Turunen & Henna Mustaniemi.
Osaamisen tuotteistaminen Seinäjoen ammattikorkeakoulussa Irma Jaakkola
Suhdannekehitys Pohjois-Karjalassa loppuvuonna 2014 TRENDIT 1/2015 -julkistustilaisuus maakunta-asiamies Kimmo Niiranen.
KIELTEN LAITOS Kielten laitos PÄÄAINEET … joita kaikkia voi opiskella myös sivuaineena: englannin kieli latinan kieli romaaninen filologia (ranska) ruotsin.
Flextila – ratkaisuja käytännön tarpeisiin Valtakunnallinen asukashankintaseminaari Perjantai Verkossa ja Mynämäellä.
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä- ja markkinointisuunnitelma tiedottaja Heidi Mustajoki Finnan konsortioryhmän kokous
Lapin matkailustrategia Matkailuasiantuntija Satu Luiro, Lapin liitto.
Strategisen hyvinvoinnin johtaminen Hyvän johtamisen esimerkit.
Sosiaalinen markkinointi Monikulttuurinen ehkäisevä päihdekasvatus Ohjausryhmän suunnittelupäivä
Esityksen otsikko Alaotsikko, ja/tai otsikkoa tarkentavaa tekstiä.
Miten vahvistamme Aarresaari-verkoston verkostoja? Eric Carver & Juha Sainio.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut “Missä arki kohtaa Finnan?” Katsaus Finnan viestintään ja markkinointiin 2015 Konsortioryhmän kokous
Kuntoutuksen asema sosiaali- ja terveysalan muutoksessa – kokemuksia Suomesta ja Ruotsista Rehabilitation Finland ry:n järjestämä seminaari kuntoutusalan.
KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä- ja markkinointi 2016 Tiedottaja Heidi Mustajoki, Finnan markkinointityöpaja
Yritystapaus – tervetuloa! KTT Christa Uusi-Rauva puh Kurssin vastuuopettaja.
Verskostojen huomioita yhteistyöryhmän vierailuilta (KOOTuki) Kati Kettunen, Tuomas Orama, Antti Mäki , KOOTuen kokous.
Kiilto Oy – Suomalaista kemian osaamista vuodesta 1919
Tulevaisuuden kunta – parlamentaarinen työryhmä
Pohjoisen Puolesta – maailmaa varten Tähän muokattava vuosiluku.
” Helsingin tapahtumia yhdessä applikaatiossa”
Löydänkö näistä unelmani?
Vinkkejä sähköiseen viestintään
HALLINTOTIETEEN OPINTOSUUNTA
… … … … … … … … ….
Valmentajakoulutuksen suunnittelu
Maailman Parkinson-päivän some-kampanja
Tonni lähti Ryhmä 4.
Finnan viestintäkatsaus
Tavoitteeni verkossa vaikuttamiselle
Tmi EL liikuttaa asenteella
Finna.fi:n somemarkkinointi
Finna.fi:n somemarkkinointi
Aluekehittämisen näkökulma ennakointiin Satakuntaliitto
Mitä väliä? Ketä kiinnostaa?
Henkilöstö kilpailutekijänä
Opiskelu Oulun yliopistossa
Työikäisten kuntoutus
Näin ostan mainostoimistopalveluja
Miten yrityksemme… …tuotekehitys toimii?
Markkinointisuunnitelma
Pohjoisen Puolesta – maailmaa varten.
Esityksen transkriptio:

Kaisa Heiskari Rovaniemen Matkailu ja Markkinointi Oy

Oma tarina Lapin Yliopisto, YTK, – Matkailututkimus, Matkailun liiketoimintaosaaminen – Muut aineet: markkinointi, johtaminen, laskentatoimi Yhteiskuntatieteiden kanditaatti 2006 – Kandityö ryhmässä: Hiljaisuuden tuotteistaminen Lapin matkailussa Yhteiskuntatieteiden maisteri syksy 2008 – Gradu Lapin matkailukeskusten tulevaisuudesta.

Työkokemus Useita töitä vastaanottovirkailijana ja tarjoilijana. KV-kokemusta tarjoilijana Englannissa ja tapahtumaemäntänä Porschella. Projektisuunnittelija ja Projektipäällikkö Rovaniemen Kehitys Oy:ssä

Nykyinen työ Rovaniemen Matkailu ja Markkinointi Oy – Rovaniemen alueen imagomarkkinointi, matkailuyritysten yhteismarkkinointi, Rovaniemi Congresses ja Matkailuneuvonta. Oma toimenkuva: – Markkinoinnin suunnittelu – Markkinointitoimenpiteiden toteuttaminen: kampanjat (omat + yhteistyö), nettisivut + some, markkinointi- ja bränditapahtumat yms.

Ennakointi Merkityksellistä markkinoinnin suunnittelussa (kampanja- ja kanavavalinnat) Muutokset asiakaskäyttäytymisessä ja matkustuksen tavoissa vaikuttavat tuotteisiin ja markkinointitoimenpiteisiin. Liiketaloudellisten riskien miminointi ja toiminnan tehostaminen.  Koko alueen kannalta elinehto!

Ennakoinnin työkalut Pitkällä tähtäimellä: – Joulubrändityö – Rovaniemen, Lapin ja Suomen Matkailustrategiat – Vuosittaiset markkinointisuunnitelmat  valmistellaan syksyllä seuraavaksi vuodeksi – Tutkimukset: mm. asiakasprofiilit, alueella tehdyt kyselytutkimukset. Jokapäiväisessä työssä: – Asiakkaiden seuraaminen somen kanavissa  kiinnostuksen kohteet – Mutu-tuntuma matkailuneuvonnan asiakkaista Pitäisi hyödyntää enemmän: – matkailuun erikoistuneita trenditutkimuksia – Automatisoidumpi tapa seurata somen kanavien kysymyksiä, jakoja ja keskusteluja  kampanjasuunnittelu – Matkailublogistien seuraaminen  olemassa olevat trendit ja trendien luominen – Googlen työkalut