Kaisa Heiskari Rovaniemen Matkailu ja Markkinointi Oy
Oma tarina Lapin Yliopisto, YTK, – Matkailututkimus, Matkailun liiketoimintaosaaminen – Muut aineet: markkinointi, johtaminen, laskentatoimi Yhteiskuntatieteiden kanditaatti 2006 – Kandityö ryhmässä: Hiljaisuuden tuotteistaminen Lapin matkailussa Yhteiskuntatieteiden maisteri syksy 2008 – Gradu Lapin matkailukeskusten tulevaisuudesta.
Työkokemus Useita töitä vastaanottovirkailijana ja tarjoilijana. KV-kokemusta tarjoilijana Englannissa ja tapahtumaemäntänä Porschella. Projektisuunnittelija ja Projektipäällikkö Rovaniemen Kehitys Oy:ssä
Nykyinen työ Rovaniemen Matkailu ja Markkinointi Oy – Rovaniemen alueen imagomarkkinointi, matkailuyritysten yhteismarkkinointi, Rovaniemi Congresses ja Matkailuneuvonta. Oma toimenkuva: – Markkinoinnin suunnittelu – Markkinointitoimenpiteiden toteuttaminen: kampanjat (omat + yhteistyö), nettisivut + some, markkinointi- ja bränditapahtumat yms.
Ennakointi Merkityksellistä markkinoinnin suunnittelussa (kampanja- ja kanavavalinnat) Muutokset asiakaskäyttäytymisessä ja matkustuksen tavoissa vaikuttavat tuotteisiin ja markkinointitoimenpiteisiin. Liiketaloudellisten riskien miminointi ja toiminnan tehostaminen. Koko alueen kannalta elinehto!
Ennakoinnin työkalut Pitkällä tähtäimellä: – Joulubrändityö – Rovaniemen, Lapin ja Suomen Matkailustrategiat – Vuosittaiset markkinointisuunnitelmat valmistellaan syksyllä seuraavaksi vuodeksi – Tutkimukset: mm. asiakasprofiilit, alueella tehdyt kyselytutkimukset. Jokapäiväisessä työssä: – Asiakkaiden seuraaminen somen kanavissa kiinnostuksen kohteet – Mutu-tuntuma matkailuneuvonnan asiakkaista Pitäisi hyödyntää enemmän: – matkailuun erikoistuneita trenditutkimuksia – Automatisoidumpi tapa seurata somen kanavien kysymyksiä, jakoja ja keskusteluja kampanjasuunnittelu – Matkailublogistien seuraaminen olemassa olevat trendit ja trendien luominen – Googlen työkalut