Palkintojen jako Ilkka Kauppinen, Kodja Consulting
Miksi videokisa? Videot soveltuvat erinomaisesti matkailutuotteiden markkinointiin. Juuri nyt internet-videoiden hyödyntäminen markkinoinnissa kovassa kasvussa maailmalla. Lapissa runsaasti osaavia sisällöntuottajia.
Mikä kisa? Matkailumarkkinoinnin Uudet Ideat –internetvideokilpailu
Palkinnot Tekijätiimille: € ja 1000 € kehittämisseteli Kohteelle: 500 € tuotekehitysseteli Jaetaan sekä yleisökisan että asiantuntijaraadin valitsemalle voittajalle.
Yleisökilpailun voittaja Hyvä kerronta ja tarina Selkeä tyyli, mutta onko aito? Toimii myös kansainvälisesti Ei toimi viraalivideona Nostalgia Opetus: isompi voittaa ja raha ratkaisee?
Raati Tj. Ilkka Kauppinen, Kodja Consulting Sihteeri Satu Luiro, Lapin liitto Eeva Helameri, Lapin liitto Mika Meriläinen, Lapin Markkinointi Oy Santeri Saastamoinen, Seven-1 Paula Kähkönen, Rovaniemen Kehitys Max Juntunen, Lapin yliopisto Johanna Karppinen, Elokuvakomissio Jetta Huttunen, Lapin elämysteollisuuden osaamiskeskus LEO Jyrki Niva, Lapin Safarit Miikka Niemi, Flatlight Films
Kriteerit Mielikuvan luominen, imago Idea, omaperäisyys, tarina Markkina-arvo AV-kerronta Dramaturgia, tyyli Ajankäyttö
Raadin suosikki 3: Tankavaara Tankavaara Hyvä tarina 8 pistettä
Raadin suosikki 2: Kemijärvi Hyvä ”juju”, YouTubeen sopiva Hyvä teaseri, naurattaa Kemijärvi ei lokalisoitunut Hyvä markkina-arvo: ”What is Kemijärvi?” Aito viraalivideo, kansainvälinen 15 pistettä
Raadin suosikki 1 eli voittaja: Korpikartano Hyvä markkina-arvo, herättää kiinnostusta kohteeseen Jopa pelottava, intensiivinen, vetovoimainen tunnelma Tyylikkäästi toteutettu Mystinen Lappi, luonto, linnut ja tunnelma Pitkähkö, mutta tunnelma kestää koko videon ajan 23 pistettä
Ensi vuonna?