Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuHannu-Pekka Karjalainen Muutettu yli 5 vuotta sitten
1
VamO – kehittäjäsosiaalityöntekijöiden tapaaminen 10.2.2017
2
Mikä RAI on? ”Se on tiedonkeruun ja havainnoinnin väline, joka on tarkoitettu asiakkaan palvelutarpeen (terveys ja sosiaalinen tilanne) arviointiin sekä hoito- kuntoutus- ja palvelusuunnitelman laatimiseen”. ”Kaikki muu on bonusta” Harriet Finne-Soveri RAI koostuu: arviointilomakkeesta ja käsikirjoista (arviointi ja CAP-heräte) On tietokoneistettu B. Sohlman
3
RAI- arviointi Mittarit esim. ADL (päivittäiset toiminnot), IADL (välinetoiminnot), CPS (kognitio), DRS (masennusoireet), COMM (kommunikointikykyasteikko) Suunnittelun apuvälineet CAP-herätteet: hyväksikäyttö, sosiaaliset suhteet, pidätyskyky, vahingollinen käyttäytyminen, kommunikointi, mielenterveyden häiriöt ja mielekäs toiminta Britta Sohlman
4
RAI_mO (RAI+VamO) Eteva kuntayhtymä Rovaniemen kaupunki Eksote Espoo
Vaalijala PPSHP, kehitysvammahuolto Ylöjärven kaupunki Satakunnan sairaanhoitopiiri Tampereen kaupunkilähetys ry Tampereen kaupunki Inarin kunta Nurmijärvi, Hyvinkää, Järvenpää, Tuusula, Mäntsälä/Pornainen Soite Coronaria Hoiva Oy Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä Kårkulla samkommun SiunSote Folkhälsan Välfärd AB Kuurojen palvelusäätiö Villa Afasia/Afasiakeskus Attendo Joenranta Oy Mehiläinen Oy Suomen CP-liitto ry Neuroliitto ry B. Sohlman
5
Esityksen nimi / Tekijä
RAI_mO:n eteneminen Käännökset meneillään, koulutuksen suunnittelu RAI_mOn tavoitteiden tarkentaminen Miten arvioidaan VamOn tavoitteiden mukaisesti Mihin tietotarpeisiin tulisi vastata missäkin Esim. asiakas palveluasumisessa: mitä tietoa ja kuka tarvitsee mietittäessä asumismuotoa – mitä tietoa ja kuka tarvitsee palveluasumisessa – mitä tietoa ja kuka tarvitsee seuratessaan asiakkaan palvelusuunnitelman toteutumista – mitä tietoa ja kuka tarvitsee seuratessaan palveluasumisen ja asiakkaiden tarpeiden kohtaamista/palveluasumisen laatua Esityksen nimi / Tekijä
6
Koulutusmateriaalia – osaksi THLn tuottamaa RAI- verkkokoututusta
THLään toimitetuista RAI-arvioinneista: palauteraportit yksikön käyttöön ja tietokanta (?) johtajien käyttöön -> RAI-tiedon hyödyntäminen toiminnan seurannassa ja johtamisessa Koulutusmateriaalia – osaksi THLn tuottamaa RAI- verkkokoututusta Kuvien käyttö RAI-arvioinnissa? Onko muita tavoitteita? Tutkimusta? B. Sohlman
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.