Turun koulutuksen toiminnallinen järjestämissuunnitelma.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
ERITYISOPETUKSEN UUDELLEENORGANISOINTI MYNÄMÄESSÄ VUONNA 2011
Advertisements

Läpäisyhankkeet ja ammatillisen koulutuksen kehittäminen
OPPIREPPU –hanke Lapin alueen 2.asteen verkkokoulu Rovaseudun 2.asteen oppilaitokset Jyrki Niskanen.
Työ(hön)valmentajat opetuksen tukena
Ammattikorkeakoulujen haasteet TKI-toiminnalle Erja Heikkinen
05/20071 Erasmus Korkeakoulujen kv.kevätpäivät Seinäjoki 2007 Anne Siltala, CIMO Hankeyhteistyö työelämän kanssa - Erasmus-ohjelman tukimuodot.
Tietotekniikka musiikin opetuksessa Samuel Rahikainen Tietotekniikan kandidaattiseminaari
Satu Helmi & Ismo Kantola
Valmis-hanke – Ammatillisen koulutuksen läpäisyn tehostaminen Varsinais-Suomessa
Oppivelvollisuus Perusopetus on maksutonta yleissivistävää opetusta, jota annetaan kaikille Suomessa vakinaisesti asuville lapsille. Kaikki lapset ovat.
J Kangasniemi 2010 Valtion rahoittama opetustoimen henkilöstökoulutus Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin.
Korkeakoulujen opetuksen ja oppimisen digitaalisen tuen hankkeet.
Palveluliiketoiminta osana korkeakoulua Heikki Saastamoinen.
Perusopetuksen jälkeinen lisäopetus
AVOIN AMMATTIKORKEAKOULU Ammattikorkeakoulun koulutusmuoto, joka n parantaa opiskeluun osallistumismahdollisuuksia n parantaa työelämässä mukana olevien.
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
MAAKUNTAKORKEAKOULU ALUEELLISEN OSAAMISEN KEHITTÄJÄNÄ
KORKEAKOULUJEN KIELTEN OSAAMISKUVAUSHANKE
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
Hyvään virkakieleen! Virkakielikampanja − Hyvään virkakieleen oppiminen Suosituksia yliopistoille ja ammattikorkeakouluille.
OECD:n Pisa 2006-tutkimuksen ensituloksia
Päivi Luoma - VIRTA -hanke VIRTA = Virtuaaliset Alueresurssit Virta vie kohti virtuaalimaailmaa.
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
Ammatillisen koulutuksen läpäisyn tehostaminen Lapissa - LÄPSY Toteuttajatahot Rovaniemen koulutuskuntayhtymä: Lapin ammattiopisto Lapin matkailuopisto.
KAARINAN LUKION HARPPAUS Turun seudun lukiorehtoreiden syyspäivä
Päijät–Hämeen ennakointiverkoston seminaari TULOKSISTA TULEVAISUUTEEN Risto Ilomäki Lahti
Hankkeiden hyvät käytännöt ja erilailla tekeminen toimintakulttuuriksi Keväinen kv-koulutuspäivä Tampereella Tiina Sarisalmi.
KOTA - oppimista yhdessä työelämän kanssa KOTA Rakennustalkoot Pasi Tulkki.
Ammattikorkeakoulukirjastojen monimuotoinen toimintaympäristö: Rikkaus ja haaste, osa 1 Maija Koponen Rovaniemen ammattikorkeakoulu FinELib kertoo ja kuuntelee:
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
KTT Minna Söderqvist: Miten työnantajat näkevät ulkomaiset työnhakijat ja ulkomaisen henkilökunnan? 33 työnantajahaastattelua 2004 Kokemusta ulkomaisista.
ASIANTUNTIJUUS & OPINNÄYTETYÖ Työelämän asiantuntijuutta ei voi määritellä yksilön prosessina vaan oleellista on se, että yksilö osaa suhteuttaa oma osaamisensa.
Pedagoginen johtaminen ja kehittäminen ammattikorkeakoulussa
VALTIOVARAINMINISTERIÖ Kansantalousosasto/HK1 Ohjauksen järjestämistä koskeva päätöksenteko työllistymisen ja talouskasvun näkökulmasta Neuvotteleva.
Taitaja2008-tapahtuman vaikutuksista: Kisojen järjestäjän näkökulma.
Tietokoneavusteinen yhteisöllinen oppiminen - Alakoulussa opettajan näkökulmasta.
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
TURUN SEUDUN URHEILUAKATEMIA.
Ajankohtaista – seutusivistys
”Mutta kuka tekisi minulle ne kysy- mykset…” - miten onnistuu tiedonhankinnan opetus? ITK
Uudenkaupungin lukiosta valmistuneiden ylioppilaiden SIJOITTUMISTIETOJA Opinto-ohjaaja Mirja Niiranen Uudenkaupungin lukio
Uudenkaupungin lukiosta valmistuneiden ylioppilaiden SIJOITTUMISTIETOJA Opinto-ohjaaja Mirja Niiranen Uudenkaupungin lukio
Riihimäen kaupungin TAHTO -hanke Aulanko Esa Santakallio koulutoimenjohtaja.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Synergiaryhmä.
Miten tuotetaan digikansalaisia? Näkökulmia ja keskustelua
UUDET OPETUSSUUNNITELMAT – UUDENLAISIA TAITOJA
Ajankohtaista yliopistosektorilla MYR Koulutusjaosto Riitta Pyykkö.
Juha KnuuttilaSivu 1 VERKKO-OPETUSPALVELUT – KEKKO Strategia ja yleinen kehittäminen: koulutuspalvelupäällikkö Mauri Kantola.
Oulun ammattikorkeakoulu. Suomalainen koulutusjärjestelmä.
SeAMK kehittämisohjelma Kehittämisseminaari Tapio Varmola.
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius On yksi Suomen kuudesta yliopistokeskuksesta. Kokkolan yliopistokeskuksessa yhteistyötä tekevät Jyväskylän, Oulun ja.
Opetusteknologioista Mikko Myllymäki. Tekniikkalähtöisyys vs. tarvelähtöisyys TeknologiaOpetus Miten voitaisiin käyttää.
OPS 2016 Kunnan strategia Opetussuunnitelman perusteet Kunta KeSu.
Yhteistyö ylempi amk –koulutuksissa Case SaKaRa Yliopettaja, YTT Kaarina Kantele RAMK.
KAVERIKAHVILA Vertaisoppimisen menetelmiä kouluihin
Työkykypassin hyvät toimintamallit Koulutuskeskus Sedussa
Saumat tulevaisuuteen -tapahtuma 2016 Toisen asteen koulutuksen mahdollisuuksia ja odotuksia Raija Meriläinen, opetusneuvos, KT Ammatillisen koulutuksen.
Matkailukoulutuksen verkostopäivät Porvoossa
Työkykypassin hyvät toimintamallit Koulutuskeskus Sedussa
Kansainvälistä vertailutietoa
Opetustoimi osana Jyväskylää
Yhteisten verkkokurssien tarjonnan laajentaminen
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
Ohjauksen ja opintojen henkilökohtaistamisen kehittäminen
Infran elinkaaren mallintamisen koulutus
Jari Kähkönen, koulutuspäällikkö
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
Hanke
RADICAL Filling Skills Gaps in Blue Industry by Radical Competence Boost in Engineering VET
Esityksen transkriptio:

Turun koulutuksen toiminnallinen järjestämissuunnitelma

2 Tavoitteet  Tehokas toimintarakenne ja toimitilaratkaisut  Taloudellisuus ja kustannustehokkuus  Oppimistulosten paraneminen ja elinkeinoelämän tukeminen  Henkilökunnan osaamisen vahvistaminen ja tarkoituksenmukainen käyttö

3 Tehokas toimintarakenne ja toimitilaratkaisut  Opetustoimen Sepänkadun koulukeskus – tukipalveluiden ja lukiotoiminnan keskittäminen Sepänkadulle – lähistöllä työväenopisto, St Olofskolan, Luostarivuoren koulu, Puropellon koulu, Samppalinnan koulu, Martin koulu  Turun ammatti-instituutin Peltolan koulutuskeskus – hajallaan olevan toiminnan keskittäminen Peltolan ja Ruiskadun kiinteistöihin  Turun ammattikorkeakoulun Kupittaan kampus – toiminnan keskittäminen Kupittaalle Turku Science Parkin alueelle Sepänkadulta, Ruiskadulta ja Linnankadulta – korkeakoulujen välinen synergia ja kustannustehokkuus

4 Taloudellisuus ja kustannustehokkuus  Ilman hallintokuntien välistä suunnittelua tehdään yli 80 M € investoinnit, jotka eivät kustannustehokkaita tai tarkoituksenmukaisia  Rakentamisessa mahdollisuus saavuttaa lyhyellä aikavälillä noin 20 M € kustannussäästöt hallintokuntien välisellä yhteistyöllä  Toiminnan tehostumisen tuomat pysyvät kustannussäästöt vuosittain useita miljoonia euroja (tukipalveluiden keskittäminen, opetussuunnitelmien kehittäminen)  Nykyisten hajallaan oleviin toimitiloihin sitoutuneen pääoman vapauttaminen muuhun käyttöön  Synergia- ja skaalaedut: paremmat oppimistulokset ja paremmat tukipalvelut suhteessa kustannuksiin  Koulutus on taloudellisesti kannattavaa: paremmat oppimistulokset lisäävät alueen kokonaistuotantoa ja vahvistavat kunnan veropohjaa

5 Oppimistulosten paraneminen ja elinkeinoelämän tukeminen  Hyvässä oppimisympäristössä saavutetaan hyviä oppimistuloksia  Suuremmat koulutuskeskittymät tarjoavat opiskelijoille enemmän valinnaisuuksia ja parempia tukipalveluita (mm. kirjastot, tietotekniikka, opintoasiaintoimistot)  Opiskelijat voivat paremmin suunnata opintojaan vastaamaan tulevaa opiskelupaikkaa tai ammattia  Elinkeinoelämän ja muun työelämän tukeminen edellyttävät tehokkaita koulutusrakenteita

6 Henkilökunnan osaamisen vahvistaminen ja tarkoituksenmukainen käyttö  Suuremmissa keskittymissä opettajat voivat keskittyä oman osaamisensa vahvistamiseen, mikä parantaa opetuksen tasoa  Suuremmissa keskittymissä opettajien opettajaresursseja voidaan käyttää tarkoituksenmukaisella tavalla  Kannustaminen: Jos on olemassa innostava ajatus tulevaisuudesta on paljon helpompi säästää