Monivalintatehtävät arvioinnin välineenä matemaattispainotteisella massakurssilla Jukka Parviainen, Yliopisto-opettaja, Informaatiotekniikan.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Learning and Educational Technology Research Unit Digitaalinen portfolio oppimisen tukena (4 op) Hot Potatoes 2 h Jaana Tolonen.
Advertisements

JAKSOSUUNNITELMA T IETO - JA VIESTINTÄTEKNIIKKA PEDAGOGISENA TYÖVÄLINEENÄ Sanna Kesti ( )
Porin yksikkö 1 Opintotoimisto,Marja Karttunen TENTTIOHJESÄÄNTÖ.
Mobiilitulostaminen - tulosta omalta kannettavalta tai puhelimesta
Portal-ohje opiskelijoille. 2 Kirjaudu sisään tunnuksella ja salasanalla. Portaliin kirjauduttaessa käytetään samoja tunnuksia kuin muihin VAMKin IT-järjestelmiin.
SIVUAINEKURSSIT TIEDEKUNTIEN OPINTO-OPPAAT • PAINETUT OPPAAT → student center, kirjasto, tiedekuntien palvelupisteet • PAINETTUJEN OPPAIDEN.
Open Source Courseware OSCu
eTentti Jyväskylän yliopistossa
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
Valtakunnallinen kielikoe
Johanna Leppävirta Kasvatustieteen päivät 2006 Sähkömagnetiikan oppimisen tukeminen ja arviointi Johanna Leppävirta Sähkömagnetiikan laboratorio Sähkö-
LVI-kehitysprojekti RAKETTI OPI Synergia Työpaja Janne Santala.
Ohjeita Oppimisympäristön WWW-osoite ja etusivu.
Brade & Vilpponen 1 ITP2TM003 Java-ohjelmointi I Kevät op.
T Personal SE assignment Communication Practices Miikka Lötjönen.
KVV-maisteriohjelman HOPS-työskentely Miksi? Miten? Kuinka monelle?
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Janne Junes Systeemitieteiden kandidaattiseminaari – Syksy 2009 Tutkimus varasto-virtaussysteemin.
Tenttiakvaario - uhka vai mahdollisuus?
Tentti- ja kurssi-ilmoittautuminen. Käyttäisimmekö WebOodia, miksi?
Visual Basic –ohjelmointi ITP2TM002
HOPS-projekti Koulutusteknologian perusopinnot Henna Mikkola Merja-Maaria Oinas Tiina Torvinen.
Opiskelijan ohjaus Prosessi- ja ympäristötekniikan osastolla Saara Luhtaanmäki Suunnittelija.
Digitaalinen signaalin käsittely, 2 ov
Koulunkäynti alkaa noin 7-8v Peruskoulu, ammattikoulu, Jns.
Projektioppiminen Maarit Virtanen and Reetta Jänis
Sähköisiä testejä Martinlaakson lukiossa
Mistä voit anoa hyväksilukuja? muissa oppilaitoksissa suoritettuja kursseja aktiivinen koulun ulkopuolinen toiminta: esim. järjestö-, kulttuuri-, ohjattu.
Historia ja tausta: Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Monivaiheinen kehitys yli 30 vuoden aikana Monivaiheinen.
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
Käyttöohje: Kuinka liittyä ryhmään. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
AMK VALMA -KOKONAISUUS Opintojen toteutusten laatiminen Yhteiset opinnotAlakohtaiset opinnot Toimintojen organisointi Tiedotus, markkinointi Opiskelijavalinta.
eHOPS farmasian tiedekunnassa
Piiri pieni pyörii – mittaajat siinä hyörii
Hyvä yliopisto-opetus – vastuullisen opettajan ja opiskelijan roolit Elin Fellman-Suominen Åbo Akademi Pedaforum
Sähköinen tenttipalvelu Tenttis – ominaisuudet ja toiminnot
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
Opetusmateriaalin hallintajärjestelmä ”Matahari” Jouni Huotari ja IST5S1-ryhmä Kevät 2006.
Opintoasiainsuunnittelija Anu Aunela Eläinlääketieteellinen tiedekunta WebOodin tenttityökalu eläinlääketieteellisessä.
OPETUKSEN SUUNNITELMALLISUUSOPETUSSUUNNITELMA = -TAVOITTEET -YDINSISÄLLÖT, KURSSIT JA KOKONAISUUDET -KESTO, LAAJUUS, AJOITUS, PERÄKKÄISYYS -OPETUSMENETELMÄT.
Opiskelijoiden rooleja STARA dominoi opetustilannetta omilla kommenteillaan, besserwisser, paljon äänessä vaikkei aina oikeassa. EVVK istuu mielenosoituksellisesti.
Päivittäisraportit Opiskelijarekisteri.
WebOodiKURSSIPALAUTE Laura Vuorinen Opiskelijarekisteri.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Käytännön järjestelyt - Jukka Luoma Optimointiopin seminaari - Kevät 2007 Mat Optimointiopin.
Kannattaako opiskelijapalautetta kerätä? Pedagoginen kahvila Saara Repo-Kaarento Pedagoginen yliopistonlehtori.
Käki-projekti, Loppuesittely Käki-projekti Loppuesittely
S ysteemianalyysin Laboratorio Aalto-yliopiston teknillinen korkeakoulu Esitelmä 22 – Jussi Kangaspunta Optimointiopin seminaari - Syksy 2010 Ohjaamaton.
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
ELEP-1110 SÄHKÖ- JA PIIRITEKNIIKAN PERUSTEET
Porin Yksikkö / Elektroniikka Tanja Jokinen 1ELEP-1210 Elektroniikan peruskurssi ELEP-1210 ELEKTRONIIKAN PERUSKURSSI 5 op Kevät 2007 www-sivut:
Ti Sisältötuotanto Abdoulmajid Hakki DI Sisältötuotanto.
Jessen seikkailu.
Feministinen opettaminen – verkkojakson esittely Sari Koski-Kotiranta Opetusteknologiakeskus.
477122A Jauheiden ja suspensioiden käsittely Kuitu- ja partikkelitekniikan laboratorio 1.
Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
Opetusteknologioista Mikko Myllymäki. Tekniikkalähtöisyys vs. tarvelähtöisyys TeknologiaOpetus Miten voitaisiin käyttää.
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
YOPALAn ja Jyväskylän yliopiston opiskelijakyselyn vertailua
Luetko oman alan uutisia säännöllisesti? Mistä luet niitä?
Moottorin kuluttama sähköenergia
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
T Signaalinkäsittelymenetelmät, 5 op
Luokan OneNote -muistikirja
Melinda-päivän musiikkitunti
Sähköiset yo-kirjotukset
Jessen seikkailu.
Ohje liitteiden lisäämiseksi
Jari Kähkönen, koulutuspäällikkö
Tentti- ja kurssi-ilmoittautuminen
CLT132 Tehtävät (viikko 4).
Esityksen transkriptio:

Monivalintatehtävät arvioinnin välineenä matemaattispainotteisella massakurssilla Jukka Parviainen, Yliopisto-opettaja, Informaatiotekniikan laboratorio ReflekTori. Espoo,

ReflekTori, Parviainen: Monivalintatehtävät...2 Sisältö  Tapauksen esittely  Esimerkki monivalintalomakkeen automaattisesta tarkastamisesta  Keskustelun aiheita? Valmiita tietojärjestelmiä? Monivalinnoilla tehtävän arvioinnin mielekkyys? Nopean tenttipalautteen hyödyt?

ReflekTori, Parviainen: Monivalintatehtävät...3 Tapauksen esittely  “Monivalintatehtävät …  … arvioinnin välineenä …  … matemaattispainotteisella …  … massakurssilla”  Vuosina käytetty järjestelmä: “softaa”, sälää ja sählinkiä

ReflekTori, Parviainen: Monivalintatehtävät...4 “Monivalintatehtävät …  A/B/C/D  Oikeita vastauksia 1-4 kpl  Opiskelija valitsee korkeintaan 1  Oikein = +1p, väärin = -0.5p, ei vastausta 0p

ReflekTori, Parviainen: Monivalintatehtävät...5 … arvioinnin välineenä …  Yhdessä välikokeessa (18p) 14 monivalintaa, kokonaispisteet 0-12p  Kaikkiaan välikoepisteistä 2/3, kokonaispisteistä 1/2  Saatiin “hyvä” pistehajonta  Suhteellisen positiivinen opiskelijapalaute

ReflekTori, Parviainen: Monivalintatehtävät...6 … matemaattispainotteisella …  T Digitaalinen signaalinkäsittely ja suodatus (6 op)  Laskuja puettu monivalintatehtäviksi Kysytään lopputulosta, välivaihetta, tapaa ratkaista, termejä, … Ratkaisu suoraan, pudottamalla vääriä pois, …

ReflekTori, Parviainen: Monivalintatehtävät...7 … massakurssilla”  Kurssilla noin 350 ilmoittautumista, 250 suorittajaa  Suurin osa S-osastolta  Kandivaiheen loppukursseja  “massa” -- Tietotekniikan käyttö tarkistuksessa ajallisesti ja työmääräisesti plus-miinus-nolla?

ReflekTori, Parviainen: Monivalintatehtävät...8 Esimerkki monivalintalomakkeen automaattisesta tarkastamisesta  Kysymykset tenttipaperissa perinteisessä tenttitilaisuudessa [ #pdf ] [ #pdf ]  Opiskelijan vastauspaperi [ #xls ] [ #xls ]  Skannattu ja käsitelty paperi [ #png ] [ #png ]  Opiskelijalle lähtevä viesti [ #txt ] [ #txt ]  Tyypillinen pistehistogrammi [ #png ] [ #png ]  Opiskelijoiden antama kurssipalaute “Palveliko oppimisen mittaamista?” [ #txt ] [ #txt ]

ReflekTori, Parviainen: Monivalintatehtävät...9 Keskustelu?  Pyörä keksitty uudelleen!  opinnot.yleinen: “miksi tenttien tarkistaminen vie kauan?”  Valmiita tietojärjestelmiä?  Monivalinnoilla tehtävän arvioinnin mielekkyys?  Nopean tenttipalautteen hyödyt?