-kuraattori/opinto-ohjaaja/erityisopettaja suosittaa HOJKS-opskelijoille, jotka tippumassa tai tippuneet opiskeluryhmästä -opiskelijoita voidaan ohjata.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KPEDU Yksilöllisiä polkuja
Advertisements

Tohtoriopinnot CMT:ssä Pekka Isotalus Kaikki kuuluvat •Tampereen yliopiston tutkijakoulu •Viestinnän, median ja teatterin tohtoriohjelma •Oppiaineet:
KOKEMUKSIA AMMATILLISTEN OPINTOJEN OHJAUKSEN JA LÄPÄISYN TEHOSTAMISESTA KESKI-POHJANMAALLA SEKÄ 3 T TUOTANTOKOULU-, TUTKINTO- JA TYÖHAUTOMOHANKE Anne Eteläaho.
KPEDU MUUT TOIMET LÄPÄISYN EDISTÄMISEKSI. MUUTA LÄPÄISYÄ TUKEVAA TOIMINTAA OPISKELIJAHUOLLON JA ERITYISOPETUKSEN KEHITTÄMISEN PROJEKTIT JA NIIDEN PYSYVÄT.
- kuraattori/opinto-ohjaaja/erityisopettaja suosittaa HOJKS- opiskelijoille, jotka ovat tippumassa tai tippuneet opiskeluryhmästä - puu- ja metallialan.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2+1 MALLI
Erilaisia kauppapolkuja…. TILDAN POLKU  Tilda asiakaspalvelun ja myynnin merkonomiopiskelija valmistuu kahdessa vuodessa  ensimmäinen lukuvuosi 4 jaksoa.
AJANKOHTAISTA AMMATILLISESSA JA AIKUISKOULUTUKSESSA
Työpaikkaohjaajakoulutus
Mukana olevat paikkakunnat ja toimijat
KOKEMUKSIA AMMATILLISTEN OPINTOJEN OHJAUKSEN JA LÄPÄISYN TEHOSTAMISESTA KESKI-POHJANMAALLA SEKÄ 3 T TUOTANTOKOULU-, TUTKINTO- JA TYÖHAUTOMOHANKE Anne Eteläaho.
KPEDUN MUUT TOIMET LÄPÄISYN TEHOSTAMISEKSI
Ennakointikamari II Työelämän ja oppilaitosten yhteistyö
Aloitus info • Ryhmänvastaavat pitävät ryhmälleen aloitusinfon laajennetusta työssäoppimisesta • Opiskelijat saavat oppimis- ja työkokemuskansion.
AURA-instituutti, Turku ja Laitila
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
KOKKI Raahen Ammattiopisto, kokki.
KOKKI TARJOILIJA Raahen Ammattiopisto, kokki ja tarjoilija.
Perusopetuksen jälkeinen lisäopetus
AVOIN AMMATTIKORKEAKOULU Ammattikorkeakoulun koulutusmuoto, joka n parantaa opiskeluun osallistumismahdollisuuksia n parantaa työelämässä mukana olevien.
KESKI-POHJANMAAN KOULUTUSYHTYMÄ 1 OMA POLKU-HANKE –
KPEDU Yksilöllisiä polkuja 3T-hanke, Tuotantokoulu, tutkinto- ja työhautomo-hanke Anne Eteläaho.
Nuorten aikuisten osaamisohjelma Kiipulan ammattiopistossa
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
Opetushallituksen rahoittama ESR-hanke Manner- Suomen ESR-ohjelma Anki Sundqvist, projektijohtaja.
1 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus Työvalta / Kaarnakorpi, Laine, Muotka, Ovaska ”Tekemällä oppii!” - Liiketalouden perustutkinto.
Mitä opetan ammatillisessa oppilaitoksesta? Tuija Saarimaa
Sotungin etälukio Täydennä päivälukion opiskelujasi etäkursseilla.
HOK työryhmä Ammattitaidon hankkimista täydentävien opintojen suorittaminen PIRKOn sisällä  VAKIO-CASE - joustavat opintopolut ammattitaidon.
Yksilölliset polut / laajennettu työssäoppiminen
PAJAOPINTOJEN OPINNOLLISTAMINEN ETELÄ-KYMENLAAKSON AMMATTIOPISTO – RANNIKKOPAJAT -osana Ekamin yksilöllisiä opintopolkuja on suunniteltu työvaltaisen opiskelun.
Työvaltainen merkonomiryhmä ammatillisia ja yhteisiä opintoja työssäoppien 1. opiskeluvuotena Tavoitteet Toimintasuunnitelma.
LAAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN 2+1-MALLI Sähköala. Laajennetun työssäoppimisen 2+1malli  tarjoaa vaihtoehtoisen tavan ammatillisen perustutkinnon suorittamiseen.
Elina Kauhanen Vantaan ammattiopisto Varia, Talvikkitien toimipiste
Tuula Savikuja, Helsingin seudun erilaiset oppijat ry./HERO
Työpaikkakouluttajan ABC
E N E M M Ä N O S A A M I S T A LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN, La - To OPH:n valtakunnallinen hanke La-To kokeilu ollut Hyvinkäällä
Hyvät mallit opintojen edistämisessä Leipuri-kondiittorit 05.
TPO- OHJAAJA KOULUTUS 3ov Markkinointi Ammatillinen koulutus ja työelämäyhteistyö Perehdytys Ohjaus Arviointi Palaute.
Miten yritykset voivat hyötyä avoimesta tiedosta? Jarmo Nieminen Projektipäällikkö CSC – Tieteen tietotekniikan keskus.
Siirtymät koulutukseen ja työelämään
Ammattitaitoa työssäoppimalla ja verkossa
MONIEN MAHDOLLISUUKSIEN OPPISOPIMUS Etelä-Pohjanmaan maakuntaopo-päivä / Tarja Puskala, projektikoordinaattori Puh
Esityksen otsikko Arial 22pt Ala-otsikko Arial 14pt Tieto- ja tietoliikennetekniikan perustutkinto.
Perustiedot Valmentavaa koulutusta KAO:lla vuodesta AVA, MAVA, Ammattistartti ja nyt VALMA VALMA:ssa 50 opiskelijapaikkaa Opetustiimi: 3 opettajaa,
W w w. h a m k. f i / a o k k Opettajan pätevyydestä Eveliina Grönberg, opintojen ohjaaja HAMK Ammatillinen opettajakorkeakoulu.
Tavoitteet Toimintasuunnitelma
Henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOS)
Kahden tutkinnon-info Tervetuloa!
PAKKI –sisällysluettelo, klikkaa linkkiä, paluu painikkeella
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Sirkku Ohvo, erityisopettaja MERCURIA Kauppiaitten Kauppaoppilaitos
Ohjauspalvelut Tredussa
NUORISO- JA VAPAA-AJAN OHJAAJA KANKAANPÄÄN OPISTO Opistonkatu 5 PL 45
= YLIOPPILAS-KIRJOITUKSIIN VALMENTAVA KOULUTUS
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Yhteisten verkkokurssien tarjonnan laajentaminen
Ammatinkuvaus Etunimi Sukunimi.
OPON TUNTI Seija Mäntynen
Vaasan ammattiopisto / cpa & kjo
Kahden tutkinnon polku
Huonekaluvalmistus ja koristeveisto
Kahden tutkinnon suorittaminen Joensuussa info-tilaisuus TI
3T-hankkeen päättöseminaari
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Kaksoistutkinto.
KOKKI Raahen Ammattiopisto, kokki.
Väyläopinnot Yhteistyössä Karelia ja Riveria
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Esityksen transkriptio:

-kuraattori/opinto-ohjaaja/erityisopettaja suosittaa HOJKS-opskelijoille, jotka tippumassa tai tippuneet opiskeluryhmästä -opiskelijoita voidaan ohjata kaikista koulutusyhtymän oppilaitoksista. -opiskelija on kirjattuna opintoalalle opiskelijana -hautomossa erityisopettaja ohjaa opiskelijoita ja neuvottelee jokaisen opiskelijan opintojen totetuttamisesta ammattiaineiden ja yhteisten aineiden opettajien kanssa

 Mahdollisuus suorittaa työvaltaisesti oma polku-tyyppisesti  Hautomossa opiskellaan ammattitaitoa täydentäviä tutkinnon osia ja tietopuolisia ammatillisia aineita  tarjotaan 2 vkoa kestävä opiskeluvalmiutta ja opiskelukuntoa kartoittava arviointijakso Kokkotyö-säätiöllä  Työssäoppiminen joko yrityksissä tai Kokkotyö-säätiön pajoilla tai tuotantokoulussa

 Opiskelijoita on kirjoilla tällä hetkellä 27  Tilaan mahtuu neljä opiskelijaa kerralla, päivittäin noin kahdeksan käy tekemässä  välisenä aikana suorituksia on saatu yhteensä noin 64 ov  Opiskelijoilla vaikeuksia esim. keskittymiskyvyssä, luki-ongelmia, vuorovaikutusongelmia opettajan kanssa tai/ja elämänhallinnassa haasteita

 Menetelmä toimii, koska opiskelija hyväksytään sellaisena kuin hän on, ehdoitta  vuorovaikutustilanteissa ollaan opiskelijan rinnalla, tukena ja puolella  Opiskelija saa alkuvaiheessa runsaasti tukea ja vasta, kun hän on valmis itsenäisempään toimintaan, tukea vähennetään  Opiskeluilmapiiri pyritään pitämään positiivisena  Juotavaa on tarjolla, aivotoiminnan ylläpitoon