Laadullisten tutkimusmenetelmien kurssi Liisa Ilomäki Verkko-oppimisen ja tiedonrakentelun tutkimuskeskus Psykologian laitos, Helsingin yliopisto www.helsinki.fi/science/networkedlearning.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
TUPLATIIMI - YHTEISÖLLISYYS
Tietoturvallisuuden huonetaulu
1 Selvitysmiehen raportti Panu Kalmi. 2 Taustaa Työ on jatkoa viime kerralle esitetylle selonteolle. Selvityksen osan 2 muodostaa viime kerralla esitetyt.
Future Learning Environment
Soveltavan mikrobiologian erikoistyö KE (5op) Soveltavan mikrobiologian jatko- ja täydennyskoulutuskurssi KE (3 op) Kevät 2010 (periodi.
USKONTO/aineenopettajat AD 4 Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Liisa Laakso, Projektihakemusten arviointi Euroopan komissiossa tutkimuksen puiteohjelma.
K 4.3. Kandidaatin tutkielma ja tutkielmaopinnot (10 op) Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Verkkoportfolio Taina Joutsenvirta Verkkopedagogiikan asiantuntija
Kvantitatiivisen aineiston keruu ja analyysi (kl.2011) -harjoitukset pääaineopiskelijoille Mira Kalalahti Käyttäytymistieteiden laitos
Johtava sosiaalityöntekijä terveyssosiaalityön toimijana
OSMOS- OSallistava MOnikulttuurinen Sosiaaliohjaus –projekti v – 2011 Metropolia ammattikorkeakoulun sosiaalialan koulutusohjelman ja Helsingin kaupungin.
OPPIMISEN TILAT Uusi pedagoginen paradigma
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Soveltuuko asiantuntijatehtävien luokittelu tutkijoiden, yliopistojen ja rahoittajien käyttöön? RAKETTI-TUTKI / Tietomallityöryhmän seminaari
VIRVE –hanke  Suullinen palaute tuloksista  Tulosten kommunikatiivinen validointi  Lopullinen raportti on suullisen palautteen mukainen.
Tutkimussuunnitelman ja opinnäytetyön rakenne
Kokemuksellinen oppiminen (Kolb, Jarvis, Boud)
Visuaalisen ammattilaisen esitys Verkkokurssi Tiedosto 1 Kurssin rakenne.
FSD:n seminaari Tutkimusmenetelmien oppimateriaalit ja verkko-opetus Tampere Tapani Alkula, HY Esimerkkinä on Helsingin yliopiston sosiologian.
Professori Pekka Kauppi, Bio- ja ympäristötieteiden laitos, HY: Miksi yliopistotutkija tallentaa julkaisuarkistoon? JULKAISIJAN ILTAPÄIVÄ 2007 Julkaisuarkistojen.
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
KUHA: TIETOKANTAPOHJAINEN WWW-SOVELLUS OPINTO- OHJAUKSEEN Kati Mäki-Kuutti Tietotekniikan graduseminaari
OSMOS- OSallistava MOnikulttuurinen Sosiaaliohjaus -projekti v – 2011 Metropolia ammattikorkeakoulun sosiaalialan koulutusohjelman ja Helsingin kaupungin.
Työssäkäyvien graduseminaari Valmiiksi työn ohessa - hankkeessa Työelämää ja opintoja –iltapäivä Sanna Talja, prof. mvs. Informaatiotutkimuksen.
Sisältö Menetelmän taustaa Menetelmän 8 askelta – 1. Liikkeelle (Move!) – 2. Video minulle – 3. Puhetta minulle – 4. Video sinulle – 5. Puhetta sinulle.
” ILMAN PROJEKTIA MINULLA EI OLISI TUTKINTOA” TAMPEREEN YLIOPISTON INFORMAATIOTUTKIMUKSEN LAITOKSEN VALMIIKSI TYÖN OHESSA -PROJEKTI (2005 – 2006)
Testaus Testaus Testauksella pyritään löytämään virheitä, jotka sitten korjataan. Yksittäinen testi on yleensä ohjelman suoritus (tietyillä.
Optimoinnin käyttö tiedonlouhinnassa
ITKY104 IT kaikkialla, 2 op Alku- ja perusinfo
TIETOKONEVÄLITTEINEN YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN CSCL
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
Optima-oppimisympäristö opetuksessa ja oppimisessa Jyväskylän yliopisto.
Päättötyön esittelyohjeet
© Verkko-oppimisen ja tiedonrakentelun tutkimuskeskus ( Sami Paavola Verkko-oppimisen ja tiedonrakentelun tutkimuskeskus.
© Verkko-oppimisen ja tiedonrakentelun tutkimuskeskus ( Sami Paavola Verkko-oppimisen ja tiedonrakentelun tutkimuskeskus.
Verkkopalvelun personointi verkon käytön louhinnan avulla Michael Holler Tieteellisen kirjoittamisen kurssi Tietojenkäsittelytieteen.
Tiedon avaamisen asiantuntijaryhmä Tilannekatsaus Tanja Kantola
Aikuisohjaus työelämän voimavarana – Maakunnallista verkostoyhteistyötä aikuisten ohjauspalveluiden kehittämiseksi – Suvi Lehto-Lavikainen,
LIIKUNTATIETEIDEN TUTKIMUSETIIKKA Kalervo Ilmanen yliassistentti, dosentti Jyväskylän yliopisto.
Havainnointi tutkimus-menetelmänä
Ohjeet Kandidaattiseminaariin integroitu kypsyysnäytesuorittaminen
Verkko-ohjaus asiantuntijoiden näkökulmasta
18. Testaus.
BYOD Bring Your Own Device
OPS Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
HANKASALMEN KANSALAISOPISTO
Joustavat oppimispolut
Prosessi- ja ympäristötekniikan perusta
CHEM-A1100 Teollisuuden toimintaympäristö ja prosessit I Harjoitustyö
Tuotantoeläinten hoitaminen ja hyvinvoinnista huolehtiminen
Heidi Enwald Informaatiotutkimus, HuTK
Hyvien käytäntöjen dialogit Yhdessä eteenpäin työpaja 25. 4
Osatyökykyisille tie työelämään
Korkealämpötilakemia
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
DEMO 5 Sonja Betancourt, FM
AIKATAULU & VIESTINTÄ:
TE3- seurantatutkimus Seurantajakso n. 1 viikko ( )
Toiminnallisen opinnäytetyön prosessi
Tutkimusluonteisen opinnäytetyön prosessi
Ohjeita posterin (seuraava slide) käyttöön Voit käyttää koko pohjaa tai valita soveltuvat osat Tulosta H3 lopetustilaisuuteen posterisi koossa A3 Tiedot.
Rakennetun ympäristön paikkatiedot RYM-C2004
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opponointi
Sensitiiviset aiheet ja tutkimusetiikka
Metallurgian seminaari
AIKATAULU & VIESTINTÄ:
Esityksen transkriptio:

Laadullisten tutkimusmenetelmien kurssi Liisa Ilomäki Verkko-oppimisen ja tiedonrakentelun tutkimuskeskus Psykologian laitos, Helsingin yliopisto

Tavoitteena selvittää Tavoitteena on tukea seminaarin osallistujien menetelmällistä osaamista tarkastelemalla sekä valmiiden tutkimusten että osallistujien omien töiden aineistoja, analyysimenetelmiä ja muita laadullisten menetelmien periaatteita. Tarkka sisältö muotoutuu osallistujien aineistojen perusteella. Seminaarissa tarkastellaan sekä tehtyjä että suunnitteilla olevia tutkimuksia. Seminaarin osallistujat esittelevät omaa aineistoaan ja menetelmällisiä ratkaisuja sekä kommentoivat toisten vastaavia. Tarvittaessa osallistujat voivat suorittaa seminaarin oman osuutensa tutustumalla menetelmäkirjallisuuteen.

joka kerralla 2 esitystä. Tärkeätä: ei tarvitse olla ”valmiita” vaan menetelmäpohdintoja, referaatteja, oman aineiston taivastelua yms. voi tehdä parin kanssa oma esitys jakoon viimeistään ed. ma aamupäivällä, ainakin ensimmäisellä kerralla sähköpostitse kaikilta viimeisen kerran jälkeen käsitekartta pohdintoineen minulle tarvittaessa käytetään ulkopuolisia asiantuntijoita puhumassa suorituspisteitä työn mukaan, osallistuminen + 1 oma esitys minimi Cmap ja kannettavat käytössä pareittain, käytetään yleensä istunnon päätteeksi yhteenvetona siitä, mitä ilmeni todennäköisesti otetaan käyttöön Future Learning Environment keskusteluun ja dokumenttien jakamiseen Konkreettisesti