Käyttäjien sisällöt ja yhteisöllisyys resurssit, tuotanto ja jakaminen Arja, Hellevi ja Maarit.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SOME Eli sosiaalinen media ja lähinnä sitä Facebook Roast.
Advertisements

Sosiaalinen media Iida Kiesi.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
”Määrittää ihmisen yksilönä”
LinkedIn - verkostoitumispalveluna Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Historia • Blogger-palvelun perusti pieni sanfranciscolainen yritys nimeltään Pyra Labs jo vuoden 1999 elokuussa • Bloggerin kehittivät kolme kaveria,
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Nuorten Tietokoneenkäyttö.
Ohjeita sosiaalisen median hyödyntämisestä Karjalan Liiton piirien puheenjohtajille ja aluevastaaville Sosiaalisen median mahdollisuuksia järjestö- ja.
Sosiaalinen media oppimisympäristönä Antero Aunesluoma työkalut, ympäristöt ja yhteisöt.
Internet-hajatelmia Terveysala, Kuopio Seppo Räsänen
Sosiaalisen median koulutus
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sensing the Web 2. lokakuuta, 2007Puh: Petteri Hannonen
Sosiaalinen media. Timo Suvanto
1. kysymys  Ikäjakauma vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella.
Espoon Internet-sivuston uudistus Kristiina Andreasson
Sosiaalinen media.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Carpe Diem – suuntaa huomiseen Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Blogit ja RSS - verkko-oppimisen uusia mahdollisuuksiako? Juha Lång, Mindcom.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
W w w. h a m k. f i Wiki koulutus Leenakaija Lehto
SearchIM Search Mikko Ketola Regional Manager (Finland, Ireland, Baltic States) Helsinki Nuorten yhteisöt netissä – miten kommunikoin ja viestin.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Verkkotaitokoulutus Aloitus. Koulutuksen sisältö Verkonkäytön perustaitoja (3.11.) Tiedonhaku verkossa (10.11.) Työnhaku verkossa (17.11.) Asiointi ja.
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta Netvibesissa: RSS-syötteet Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Vihreät ja verkko Vesa Saarinen Verkkotuottaja
WEB 2.0 — Sitä sun tätä Juha Kurri. Folksonomia Flickrissä on luovuttu tieteellisestä, tai muusta vakiintuneesta luokittelusta ja hierarkisesta lajittelusta,
”Elämä oli sotkuista, meluista ja sekavaa.” Sosiaalinen media ja nuoret Tomi Kiilakoski Oulu
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta: iGoogle ja RSS-syötteet Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
Sosiaalinen media opetuksessa Pirita Nurmi Miksi? Yleensä lisämauste – etä- vai monimuoto? Ajasta ja paikasta riippumaton Antaa uusia välineitä.
Web 2.0 tiivistetysti 1. Ohjelmistoalusta on Web. Webtop korvaa Desktopin. Keskeistä yhteisöllisyys ja ”Software as a Service”. 2. Kollektiivisen älyn.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Muuttuva viestintä yhdistyskentän tukena
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Diplomityöseminaari : Uudet tietoverkkoteknologiat perinteisen liiketoiminnan vauhdittajina Tekijä: Sami Jaatinen Valvoja: Prof. Raimo Kantola.
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
SPORTS TRACKER Tekijä: Nybäck Teemu TU09s Tiedonhaku internetistä.
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
Sosiaalinen media ja rotarytoiminta
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Sosiaaliset mediat Verkkovälitteinen asiakastyö.
Kirjan tehtävien vastaukset s. 114 III Vaikuttamisen kanavat 10 Media on tärkeä mielipidevaikuttaja.
Kansalaisjournalismi on vapaaehtoistyötä, uuden oppimista ja tunnetta siitä, että on osa suurempaa yhteisöä Sampsa Kiianmaa Vehmas Assembly CC.
Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
Jarkko Muhonen TeamProg
Facebook.
Tietoturva.
Yleistä tiedotettavaa
Yritys ja markkinointi mediassa
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Esityksen transkriptio:

Käyttäjien sisällöt ja yhteisöllisyys resurssit, tuotanto ja jakaminen Arja, Hellevi ja Maarit

Yhteisöllisyys Monipuolisempia ilmenemismuotoja internetissä Perustuu kollektiiviseen yhdessäoloon, jakamiseen, tiedon- tai muun sisällön tuottamiseen, kansalaisadressin organisoimiseen tai suoranaisen joukkovoimankin käyttöön Palveluita voidaan kutsua myös nimellä sosiaalinen media tai sosiomedia Blogit eli verkkopäiväkirjat ja niihin liittyvä otsikkosyöte on hyvä tapa tutustua Web 2.0 perusajatukseen

Otsikkosyöte Rich Site Summary tarkoitetaan otsikkovirtaa, jolla voidaan kertoa ulkoisen tai sisäisen www-palvelun muutoksista Esim. suomalainen Ampparit.com –100 reaaliaikaista uutisotsikkovirtaa mediasta Käyttäjä näkee nopeasti uusimmat ja suosituimmat uutisotsikot kaikista lähteistä tai käyttäjä voi valita haluamansa lähteet Syötteen avulla sisällöntuottaja tarjoaa innostuneille vastaanottajille kätevän tavan ajantasaiseen informaatioon ja säästää lukijan aikaa Otsikkovirran tarjoaminen on tällä hetkellä yksi parhaista keinoista tavoittaa kohdepotentiaali

Ampparit.com Ampparit.com on ilmainen, suomalainen uutispalvelu. Palvelu toimii 24 h vuorokaudessa ja päivittää itseään aktiivisesti Suomen suosituimmista verkkomedioista Tarjoaa uutislinkkejä, jotka avautuvat medioissa, mistä uutinen on peräisin Ampparit.com ei tuota uutisia eivätkä ne ole sen omaisuutta

Ampparit.com Tällä hetkellä 107 lähdesivua Sisältö päivyttyy automaattisesti joka kymmenes minuutti Ampparit.com on kahden opiskelijan harrastepohjalta syntynyt idea. Toiminnan takana on yhä samat opiskelijanuoret höystettynä parilla yhteistyökumppanilla

Ampparit.com Keskivertokäyttäjä vuotias mies Omaa korkeakoulututkinnon Esimiesasemassa, yrittäjä, toimihenkilö Käyttää Ampparia useasti päivässä On löytänyt Ampparin netistä tai kuullut asiasta ystävältään/perheenjäseneltään ”Ampparit on loistava sivusto, jota käytän päivittäisen lehden korvaajana. Parasta on ajankohtaisuus ja monipuolisuus ja sen päälle Amppareissa on tv-ohjelmat kätevässä muodossa”

Blogosfääri – verkkopäiväkirjoista liiketoimintaa 1990-luvun lopulla blogit olivat pääasiassa www-kotisivuja päiväkirjamuodossa Nykyään kanava omaksuttu niin mediassa kuin yritys- yhteisökäytössä Blogosfääri eli blogien muodostama informaation avaruus Blogeista on kehittynyt uuden tyyppinen verkosto internetin sisälle. Erinomainen kanava organisaation vapaamuotoiseen viestintään Käytetään esim. tuote- ja palvelukehityksessä

Organisaatiobloggaus Pelkkiä virallisia otsikkosyötteitä epävirallisempaa Inhimillistää organisaatiota Monet kotimaiset sanomalehdet pohjaavat jo osan uutistuotannostaan poliitikkojen tai taitelijoiden verkkopäiväkirjoihin ja tarjoavat myös bloggausmahdollisuuden lukijoilleen

Yhteisöllisyyden uudet muodot Organisaation rooli yhteisöpalveluissa on toimia mahdollistajana Käyttäjät tuottavat palvelun eli sisällön Palvelun tarjoaa käyttäjille tallenustilan ja välineitä yhteisöllisyyteen, kuten kannustaa osallistumaan ja valvoo keskustelualueiden kohteliasta käyttöä

Myspace.com Yhteisöpalvelu www:n miniversio, joka maksimoi näkyvyyden tavalliselle käyttäjälle ja hänen tuottamilleen sisällöille erilaisten luokittelujen, kaverilistojen ja ryhmien avulla Aloittavien artistien kannatta täydentää markkinointiviestintää vaikka MySpacessa tai Mikseri.netissä oman www-palvelun rinnalla. MySpacen kaltaisia palveluita kutsutaan usein sosiaalisiksi verkostopalveluiksi

MySpace.com&YouTube Web 2.0 yhteisöpalvelut voidaan jakaa –Yhteisöpalvelut (MySpace.com) –Yhteisöllisyyttä tuottavat sisällönjako- tai tiedontuotantopalvelut (YouTube.com) –Yhteisöpalvelujen suurin haaste käyttäjien äkillinen hupeneminen uuteen, vetovoimaisempaan palveluun

Flickr Yksi suosituimmista Web 2.0 yhteisöllisistä sisällönjakopalveluista Valokuvien jakaminen ja luokittelu asiasanoilla Käyttäjä voi kutsua muita katsomaan kuviansa, keskustella niistä, tutustua muihin samojen asiasanojen harrastajiin, lajitella kuviansa ja tehdä niistä diashow

Resurssien jakaminen BitTorrent OpenSpark Wikipedia P2P verkon perusideana on, että sisältöjä ei haeta internet-palvelimelta, vaan sijaitsevat jaetusti ja hajautetusti yksittäisten käyttäjien tietokoneilla Vertaisverkkoja pidetään piratismin eli laittoman kopioinnin keskeisimpänä kanavana

Resurssien jakaminen Wikipedian ideana on, että kuka tahansa voi osallistua verkkotietosanakirjan tuottamiseen ja myös muokata muiden tekstejä. OpenSpark.com on suomalainen avoin yhteisö ja verkko, jossa jaetaan sisällön tai älyn sijaan langatonta internet-yhteyttä. Jäseneksi liitytään tuomalla oma langaton tukiasema yhteisön käyttöön ja vastaavasti itse pääsee käyttämään kaikkien muiden tukiasemia ympäri Suomea.

Joukkojen älykkyys Kollektiivinen äly eli suuren ihmisjoukon muodostama kokonaisuus voidaan tuottamaan parempia ratkaisuja kuin yhdenkään yksittäisen asiantuntijan ratkaisut Yahoon ja O´Reilly-kustantamon TechBuzz ennakointi pörssi yhdistää mielenkiintoisella tavalla viihdettä käyttäjille ja hyötyä omistajilleen Palvelu yrittää siis kalastella ennakkoon nousevia trendejä. Yahoo saa arvokasta informaatioita, millaisille teemoille voi myydä vastaisuudessa mainoksia ja O´Reilly tietoja teemoista, joiden ympärille tehdä kirjoja ja seminaareja

Hyödylliset suositukset Amazon alunperin verkkokirjakauppa, mutta sittemmin noussut pörssilistatuksi, yhdeksi maailman suurimmista ja myös tuottavimmista kaikkien alojen verkkokaupasta Tarjoaa tuotteistaan suosituksia kuluttajien ostohistoriaan perustuen. Amazonin kehittämää reittausjärjestelmää voi pitää lähes aukottomana. Käyttäjät nimittäin saavat arvioida arvioita, onko arvio hyödyllinen lukijalle. Parhaat arvioijat kootaan Ranking- listaksi

Yhteispalveluiden menestystekijöitä YouTuben valtava käyttäjämäärä takaa, että palvelut uudistuvat koko ajan Esim. vuonna 2006 uusia videopätkiä virtasi kpl:tta /vrk