Kalevankankaan koulun mainosprojekti Mediavaikuttamisen parhaat eurooppalaiset käytännöt.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
Advertisements

KiVa Koulu -ohjelma Kiusaamista ennaltaehkäisevä ja vähentävä toimenpideohjelma KiVa Koulu ei ole ohimenevä ”projekti”, vaan pysyvä toimintatapa kiusaamisen.
Toimintaohjeet opelle
Miten tukea maahanmuuttajan oppimista reaaliaineen tunneilla?
MEDIAN HYÖDYNTÄMINEN Ahlmanin ammattiopisto Esa Majava.
Etäopetuksen tutkimushanke - ensituloksia Oppimistutkimuksen keskus Erikoistutkija, KT Minna Nummenmaa.
Ammattilainen saa paikan
Kokemuksia etäpalvelupilotista Etelä-Pohjanmaalla Marko Rossinen Etelä-Pohjanmaan liitto.
Kokeva 2013 – 16. Käsityön taiteen perusopetus aikuisille Vaasa-opistossa ORIENTAATIO. Tekstinkäsittely. M.Tuomivirta
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
8 -luokan biologian maasto-opiskelua
ARVIOINTI Vanhempainilta
Suomi-koulujen opettajat suomenopettajina
Yrittäjyys- opetus-menetelmä!
MEDIAVAIKUTTAMISEN MAHDOLLISUUDET RAUNA RAHJA KOORDINAATTORI MEDIAKASVATUSSEURA UUSI KOULU III -seminaari , Mikkeli.
Arja Tuonen. Arja Tulonen Koulutuspäällikkö Vastuualueena journalismi, mainonnan suunnittelu ja mediatuotanto Elokuvan ja median tutkimusryhmän vetäjä.
Lukutikku ja rihvelitaulu aihevinkkausta senioreille
Hyvät mallit opintojen edistämisessä Leipuri-kondiittorit 05.
+ VÄLIAIKATYÖSKENTELY 4. ja 5. päivän välillä OPPIVA OPS -VALMENNUS.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄJYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Marja Kankaanranta Tiedottaminen verkostojen.
Verkkokiusaamisen ehkäiseminen
Välkkäkoulutuksen opiskelijapalaute Opiskelijoiden mietteet saadusta alkuinfosta. Yhteistyö kenttäkoulujen kanssa. Oppilaiden asenteet koulutusta kohtaan.
© Turun Oppisopimustoimisto 2009 Nappaa Nuori Töihin oppisopimuskoulutuksella Varsinais-Suomessa joka kolmas päivä yksi nuori työllistyy oppisopimuksella.
Ops 2016 ja arviointi.
Aikuissosiaalityön kehittämishanke – SOS - hanke
Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta Lähde: KMT Kuluttaja 2011 Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta eri lehtiryhmissä KMT Kuluttaja 2011.
Vaikuttaminen ja vakuuttaminen
Projektityökurssi KLTITE06SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.
Mainonta Brändi -> tunnettu tuote(merkki) Imago -> maine Slogan –> toistuva mainoslause Logo –> tuotteen vaihtumaton tunnuskuva.
STUDIO-projekti Toimintalinja 3: Osuvuutta ja kysyntälähtöisyyttä aikuisopiskeluun tieto-, neuvonta ja ohjauspalvelujen valtakunnallisella kehittämisohjelmalla.
OPS 2016 Pedagoginen kahvila Porin kaupungin perusopetuksen tuntijako Sivistyslautakunta
Pilotointien esittely elokuu Taustaa  Mitä on tapahtunut ennen?  Esipilotoinneista pilotointeihin ja arviointiin. elokuu iTEC - Designing.
LUOKAN SÄÄNNÖT 3.b. 1.EI SAA KIUSATA 2. PITÄÄ ANTAA TYÖRAUHA.
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Laatutyö opettaja Luotu :42.
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
ÄIDINKIELI JA KIRJALLISUUS KAUHAVAN LUKIOSSA
KAVERIKAHVILA Vertaisoppimisen menetelmiä kouluihin
TET =Työelämään tutustuminen
”ompeluseurat” kouluissa 2017
Lukemisesteiset lapset ja nuoret kirjaston asiakkaina
Tonni lähti Ryhmä 4.
Mainonnan vaikutuskeinoja
Mikä käsityön opetuksessa muuttuu?
Osaamispaja opiskelijaohjaajille Opiskelijaohjausprosessien kuvaaminen 1.1 ja R7, 2. krs Vatsahallinnon kokoustila - Kliinisen hoitotyön opettaja.
Yritys ja markkinointi mediassa
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Tietoteknikot : Opetusharjoittelut
KANSAINVÄLINEN YHTEISTYÖ
Vanhempainilta c.
Kemian yo-kirjoitukset Ressun lukiossa
Liikuntatehtävien arviointi ammattiin
Yhdessä sisältöä asiakkaiden käyttöön Käyttäjälähtöisyys
A! PEDA INTRO (5 op) LP 4: Opetuskokeilut
Sähköisen filosofian yo-kokeen arvostelu
TET =Työelämään tutustuminen
SÄÄNNÖT.
NET – Nivelvaiheessa erityistä tukea - koulutus 6 op
KASVOKKAIN VERKOSSA: CONNECT PRO OPETUKSESSA
Lisää lukiolaisia – mitä tehdä?
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Käsitemäärittely Osallisuus / Osallistuminen / osallistaminen
Terveiset opistoistamme Jämsästä, Ranualta ja Reisjärveltä!
Viestintä.
KAUHAJOEN YHTEISKOULU 7.lk - VALINNAISAINEILTA
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Lukutaidon merkitys – opettajan näkökulma Tampereen yläkoulusta
PERA – turvallisuusjohtamisen tietojärjestelmä osaksi pelastuslaitosten päivittäistä turvallisuustoimintaa (PERA –hanke) Pilottivaihe
Esityksen transkriptio:

Kalevankankaan koulun mainosprojekti Mediavaikuttamisen parhaat eurooppalaiset käytännöt

Tavoitteet Tehdä tunnetuksi uutta Kalevankankaan kirjastoa Saada kirjastoon uusia asiakkaita Opettaa Kalevankankaan koulun kahdeksasluokkalaisille mainontaan liittyviä asioita ja kokeilla heidän kanssaan mediavaikuttamista

Kohderyhmät Nuoret Aikuiset Ulkomaalaiset opiskelijat

Mediat Länsi-Savo Etelä-Savon Radio Kadunvarsimainokset Kalis-TV

Mainosprojektin toteuttajat Kalevankankaan koulun 8B ja 8L sekä äidinkielen ja kirjallisuuden opettajat Teknisenä tukena Otavan Opiston IT- suunnittelija ja opiskelija

Mainosprojektin toteutus Mainonnan käsittelyä äidinkielen tunneilla: mainonnan tavoitteet, keinot, säännöt, kohderyhmät Jako kuuteen työryhmään/ luokka Kohderyhmien (nuoret, aikuiset, ulkomaalaiset opiskelijat) arvonta Mainoksien suunnittelu omalle kohderyhmälle sekä median valinta Mainoksien tekeminen Mainoksien julkistaminen

Mitä opittiin? Mainoksien suuntaamista erilaisille kohderyhmille Mainonnan keinoja Viestintäkanavan merkitystä ja valintaa mainonnassa Vaikuttamista Teknisiä taitoja: kuvankäsittelyä, kuvaamista, äänittämistä Ryhmätyöskentelytaitoja Mainokseen kirjoitettavat tiedot on tarkistettava moneen kertaan!

8B:n palaute mainosprojektista Mainosprojekti oli (melko) hyödyllinen ja opettavainen työ. Mainosta oli kivaa ja kiinnostavaa suunnitella ja toteuttaa. Mainoksemme saattaa herättää jonkun kiinnostuksen Kalevankankaan kirjastoa kohtaan./ Mainoksemme huomataan ja se houkuttelee Kalevankankaan kirjastoon uusia asiakkaita.