Kalevankankaan koulun mainosprojekti Mediavaikuttamisen parhaat eurooppalaiset käytännöt
Tavoitteet Tehdä tunnetuksi uutta Kalevankankaan kirjastoa Saada kirjastoon uusia asiakkaita Opettaa Kalevankankaan koulun kahdeksasluokkalaisille mainontaan liittyviä asioita ja kokeilla heidän kanssaan mediavaikuttamista
Kohderyhmät Nuoret Aikuiset Ulkomaalaiset opiskelijat
Mediat Länsi-Savo Etelä-Savon Radio Kadunvarsimainokset Kalis-TV
Mainosprojektin toteuttajat Kalevankankaan koulun 8B ja 8L sekä äidinkielen ja kirjallisuuden opettajat Teknisenä tukena Otavan Opiston IT- suunnittelija ja opiskelija
Mainosprojektin toteutus Mainonnan käsittelyä äidinkielen tunneilla: mainonnan tavoitteet, keinot, säännöt, kohderyhmät Jako kuuteen työryhmään/ luokka Kohderyhmien (nuoret, aikuiset, ulkomaalaiset opiskelijat) arvonta Mainoksien suunnittelu omalle kohderyhmälle sekä median valinta Mainoksien tekeminen Mainoksien julkistaminen
Mitä opittiin? Mainoksien suuntaamista erilaisille kohderyhmille Mainonnan keinoja Viestintäkanavan merkitystä ja valintaa mainonnassa Vaikuttamista Teknisiä taitoja: kuvankäsittelyä, kuvaamista, äänittämistä Ryhmätyöskentelytaitoja Mainokseen kirjoitettavat tiedot on tarkistettava moneen kertaan!
8B:n palaute mainosprojektista Mainosprojekti oli (melko) hyödyllinen ja opettavainen työ. Mainosta oli kivaa ja kiinnostavaa suunnitella ja toteuttaa. Mainoksemme saattaa herättää jonkun kiinnostuksen Kalevankankaan kirjastoa kohtaan./ Mainoksemme huomataan ja se houkuttelee Kalevankankaan kirjastoon uusia asiakkaita.