Asenteet.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Asenne kohilleen- ja tuas jaksaa!
Advertisements

SOME Eli sosiaalinen media ja lähinnä sitä Facebook Roast.
Elettiin vuotta 2004, eräässä pienessä kaupungissa nimeltään Laholm, missä turvallisuudesta ei ollut paljon tietoakaan. Sinne oli pieni ruskea nallekarhu.
Rakennamme palvelua - muuttuuko mikään ? Tampere-talo Tiia Veko toimitusjohtaja Pirkanmaan Hoitajapalvelu Oy.
”Määrittää ihmisen yksilönä”
Henkilöstöä koskevat kirjaukset muissa yhdistymissopimuksissa, Salo ja Kouvola UusiKunta- henkilöstöryhmä.
Sitoutumiseen ja palautteeseen liittyviä ideoita
Erilaisia ostajatyyppejä
3 Maantieteellisen maailmankuvan hahmottuminen ja mentaalikartat
Ostamisen maailma Ostokyky ja ostohalu
Yksilö ostajana.
Yksilön yhteiskuntavastuusta C:\A2009\BM\Yht © YksilöYhteiskunta Yksilön.
Kaupallisen alan kulttuuri
…markkinoijan näkeminä
Maahanmuuttajataustaisten opiskelijoiden tukeminen Variassa Kamut-projektin yhteenvetoa Varian opettajien kokemuksia.
Asiakkuudet luovalla alalla
Mitä ne ovat? Mitkä arvot ovat minulle tärkeitä?
KORKEAKOULUN JA TYÖELÄMÄN UUSI TOIMINTAKONSEPTI Riitta Konkola.
1 KIINTEISTÖPALVELUIDEN OSTAMINEN JA MYYMINEN – TOIMITETAANKO MITÄ OSTETAAN? OSTETAANKO MITÄ TOIMITETAAN? Rakennusfoorum Juha-Matti Junnonen.
SearchIM Search Mikko Ketola Regional Manager (Finland, Ireland, Baltic States) Helsinki Nuorten yhteisöt netissä – miten kommunikoin ja viestin.
Miten ihminen kohtaa annetun ympäristön
Palveluohjaus Ota Koppi 2 –tilaisuus
Seurakuntien varhaiskasvatuksen neuvottelupäivät "Kirkko iholla"
Ajatuksia oppimisesta
VARHAINEN PUUTTUMINEN
Yritykset ja yhteisöt ostajina ”Kaiken takana on…ihminen”
kielten keskus Säädösten ymmärtämistä selvittävä kysely- ja haastattelututkimus Vesa Heikkinen & Aino Piehl Säädöskielihankkeen.
Slideshare koonti Mervi Isola.
Millaista valistusta vanhemmille? Viisas vanhemmuus -ohjelmasta Matti Piispa
Pitkäaikaistyöttömyys ja ihminen Työllisyysseminaari: Miten toimii Paltamon malli? Kaija Sepponen Työelämän kehittämispalvelut
Työelämän kehittämis- ja palvelutehtävä Uudistunut aluehallinto ja työelämän kehittämis- ja palvelutehtävä -seminaari Helsinki Merja Leinonen.
Simulaattorikoulutuksen jälkipuinti – osa oppimisprosessia.
Brandi… …ja brändääminen (8.2. Merkkitavarat ja brandit s. 77-)
Juha Pihlaja Konsultti, yhteisölliset ratkaisut. Wikit yrityksissä, käyttötarkoituksia Knowledge Base Sisäinen viestintä Projektiwiki Intranet Sisällöntuotantojärjestelmä.
A SIAKASPALVELUKOULUTUS Antin kalvot M ITEN KEHITTÄÄ ASIAKASPALVELUA ? Kehittämistä voi lähestyä kahdesta suunnasta 1. Organisaation Miten luomme.
Erilaista verkkokaupankäyntiä Markus Myllymäki, TJ markus
TYÖSUHTEEN ALUSSA: Työelämän pelisääntöjä
Mitä uskonnolla tarkoitetaan? Uskonnollisia ajatuksia ja kokemuksia muokkaa Uskonto vaikuttaa yhteisö Homo religiosus 1.Ihmisellä lajiominainen kyky uskonnolliseen.
Ostomotiivit.
Wiki …ja muutamia huomioita sosiaalisesta mediasta [työyhteisöjen näkökulma] Kulttuurituotanto YAMK | | Milla Laasonen.
Sidosryhmät.
Rauman kauppakamarin Työvoima- ja osaamiskysely  Sähköinen kysely –  Kysely lähetettiin 307 kauppakamarin jäsenelle  Vastanneita 114,
Matematiikka-ahdistus ja opettajan merkitys
OSAAVA PÄRJÄÄ HSAK:n ja sen jäsenliittojen valtakunnallinen projekti osana Nostetta Htehtävänä –tiedottaa Noste-ohjelmasta –aktivoida työyhteisöjä kouluttautumiseen.
Ira Ekholm 4A. 1. uutinen Ongelma: Ilmastonmuutos vaikuttaa ihmisiin negatiivisesti * pohditaan ratkaisuja ongelmaan.
on pienoistutkielma jostakin teemasta.
”Mitä tahansa voi saavuttaa kunhan vain yrittää!” Pikkuyrittäjien hissipuheet.
Kauppakatu 7 I KAJAANI I Päivi Partanen/Intotalo1© Makke Leppänen 2004 Vapauteen ja vastuuseen valmentaminen Päivi Partanen.
TE3 MEDIA –TERVEYDEN TUKI JA UHKA Hurtig
Oivallus 1 Luku 05 Kognitiivinen toiminta on tiedonkäsittelyä.
Mielenterveys on > mahdollisimman suurta fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia ( >kokemus, suhteellisuus, kulttuurisidonnaisuus, kriteerit)
Usko ja riippuvuudet Pekka Lund Mistä puhumme, kun puhumme riippuvuuksista? Pekka Lund
1. Maailmankatsomus ja kulttuuri
SUOMEN SOSIAALIPSYKIATRISTEN YHTEISÖJEN KESKUSLIITON KOULUTUSPÄIVÄT
Pekka Lund Usko ja riippuvuudet.
YhdistysviestinNÄN MUUTTUVAT KEINOT
8 Humanistisen psykologian persoonallisuuskäsitys on myönteinen
Fyysis-psyykkis-sosiaalinen kokonaisuus
3 Minuudessa on kaksi puolta
Tasa-arvosuunnitelma
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 2: Hullunkuriset perheet Luovaa työskentelyä ihmissuhteiden vaikutuksesta.
Liikuntasosialisoituminen ja liikuntasuhde
Finnan käyttäjäkysely 2016
2. tieto osana maailmankuvaa
Hiljainen tieto Kala ei tiedä että se ui ,ennen kuin se joutuu vedestä pois Rutiininomaista, ohjaa kaikkea toimintaa Periaatteessa kaikki tieto ja osaaminen.
VIESTINTÄ MITÄ SE ON?.
” Tarinoita kaveruudesta TUNTI 1
Mielenterveys on > mahdollisimman suurta fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia ( >kokemus, suhteellisuus, kulttuurisidonnaisuus, kriteerit)
Luovaa työskentelyä ihmissuhteiden vaikutuksesta
” Tarinoita kaveruudesta TUNTI 1
Esityksen transkriptio:

Asenteet

Asenteet Asenne on ihmisen tapa suhtautua toisiin ihmisiin, tuotteisiin, yrityksiin ja yleensä erilaisiin asioihin Asenteet sisältävät tietoja tai uskomuksia, ja ne vaikuttavat ihmisen tunteisiin ja toimintaan esim. jos lehdet kirjoittavat tuotteesta jotakin kielteistä, se vahvistaa jo aiemmin muodostunutta huonoa kuvaa, eikä tuotetta osteta jos aiempi käsitys tuotteesta on ollut myönteinen, yksi huono uutinen ei välttämättä kumoa sitä mutta voi muuttaa suhtautumista varovaisempaan suuntaan Asenteet Asenteet syntyvät useiden eri asioiden vaikutuksesta. Tieto, jota saadaan eri viestimien kautta, muovaa käsityksiä. Myös omat ja muiden kokemukset ovat tärkeitä asenteiden synnyssä. jos saadaan huonoa pal-velua esimerkiksi ravintolassa tai autokorjaamossa, siirrytään helposti toisen yrityksen asiakkaiksi. Huo-noista kokemuksista myös kerrotaan muille useammin kuin hyvistä kokemuksista (11 huonoa/3 hyvää kokemusta kerrotaan toisille ihmisille) Asenteita opitaan lisäksi elinympäristöstä. Elinympäristöön kuuluvat perhe, tuttavat, ystävät, työkaverit ja harrastusryhmät, jotka kaikki ovat yksilölle enemmän tai vähemmän tärkeitä ryhmiä. Elinympäristöön kuuluu myös kulttuuri, joka omalta osaltaan muovaa asenteita. Kulttuurin vaikutus tulee esille nimen-omaan erilaisina asenteilla, kun ollaan tekemisissä vieraiden kulttuurien edustajien kanssa. Asenteet vaikuttavat toimintaamme usein ns. ennakkoasenteina tai -käsityksinä. Muodostamme käsityksiä asioista, esimerkiksi yrityksistä ja tuotteista kuulemamme tai lukemamme perusteella, vaikka varsinaisia kokemuksia ei olisikaan. Näitä ennakkoasenteita voi olla hyvin vaikea muuttaa. Tieto + Tunne + Elinympäristön vaikutus -------------------- = Asenne HESBURGER –juttu Markkinoivalle yritykselle on ensiarvoisen tärkeää tietää, millaisia potentiaalisten ostajien asenteet ovat ja miten ne muuttuvat. Kuluttajien asenneilmastoa tutkitaan paljon sekä kansainvälisesti että kansallisesti. Esimerkiksi RISC Monitor on laaja sosiokulttuurista muutosta mittaava tutkimus, jota Suomessa tekee TNS Gallup Oy (www.mdcrisc.fi, www.tns-global.com). Tutkimuksessa sosiokulttuuriseen muutokseen yhdistetään kuluttajien tuote- ja mediakäyttö. Tutkimuksen mitattavat alueet ovat yhteiskunnallisia, hen-gellisiä, poliittisia ja kaupallisia. RISC Monitor auttaa markkinoivia yrityksiä ymmärtämään ja ennakoimaan asiakkaidensa kuluttajakäyt-täytymistä eli kuluttajien asennetaustoja, elämäntyyliä ja tarpeita sekä asenneilmaston muutoksia. Pohdittavaksi - Millaisia ennakkokäsityksiä olet havainnut itsessäsi ostaessasi jotakin tavaraa tai palvelua? - Miten ennakkokäsitys on vaikuttanut ostopäätökseesi? 18.11.2010/hm (7)

Asenteet – eri asioiden vaikutus Asenteet syntyvät useiden eri asioiden vaikutuksesta Viestimien kautta saatu tieto muovaa käsityksiä Omat ja muiden kokemukset ovat tärkeitä asenteiden synnyssä jos saadaan huonoa palvelua esimerkiksi ravintolassa tai autokorjaamossa, siirrytään helposti toisen yrityksen asiakkaiksi. huonoista kokemuksista myös kerrotaan muille useammin kuin hyvistä kokemuksista 11 huonoa 3 hyvää kokemusta kerrotaan toisille ihmisille Asenteet Asenteita opitaan lisäksi elinympäristöstä. Elinympäristöön kuuluvat perhe, tuttavat, ystävät, työkaverit ja harrastusryhmät, jotka kaikki ovat yksilölle enemmän tai vähemmän tärkeitä ryhmiä. Elinympäristöön kuuluu myös kulttuuri, joka omalta osaltaan muovaa asenteita. Kulttuurin vaikutus tulee esille nimen-omaan erilaisina asenteilla, kun ollaan tekemisissä vieraiden kulttuurien edustajien kanssa. Asenteet vaikuttavat toimintaamme usein ns. ennakkoasenteina tai -käsityksinä. Muodostamme käsityksiä asioista, esimerkiksi yrityksistä ja tuotteista kuulemamme tai lukemamme perusteella, vaikka varsinaisia kokemuksia ei olisikaan. Näitä ennakkoasenteita voi olla hyvin vaikea muuttaa. Tieto + Tunne + Elinympäristön vaikutus -------------------- = Asenne HESBURGER –juttu Markkinoivalle yritykselle on ensiarvoisen tärkeää tietää, millaisia potentiaalisten ostajien asenteet ovat ja miten ne muuttuvat. Kuluttajien asenneilmastoa tutkitaan paljon sekä kansainvälisesti että kansallisesti. Esimerkiksi RISC Monitor on laaja sosiokulttuurista muutosta mittaava tutkimus, jota Suomessa tekee TNS Gallup Oy (www.mdcrisc.fi, www.tns-global.com). Tutkimuksessa sosiokulttuuriseen muutokseen yhdistetään kuluttajien tuote- ja mediakäyttö. Tutkimuksen mitattavat alueet ovat yhteiskunnallisia, hen-gellisiä, poliittisia ja kaupallisia. RISC Monitor auttaa markkinoivia yrityksiä ymmärtämään ja ennakoimaan asiakkaidensa kuluttajakäyt-täytymistä eli kuluttajien asennetaustoja, elämäntyyliä ja tarpeita sekä asenneilmaston muutoksia. Pohdittavaksi - Millaisia ennakkokäsityksiä olet havainnut itsessäsi ostaessasi jotakin tavaraa tai palvelua? - Miten ennakkokäsitys on vaikuttanut ostopäätökseesi? 18.11.2010/hm (7)

Asenteet – opittuja asioita Asenteita opitaan lisäksi elinympäristöstä Elinympäristöön kuuluvat perhe, tuttavat, ystävät, työkaverit ja harrastusryhmät, jotka kaikki ovat yksilölle enemmän tai vähemmän tärkeitä ryhmiä elinympäristöön kuuluu myös kulttuuri, joka omalta osaltaan muovaa asenteita kulttuurin vaikutus tulee esille erilaisina asenteilla, kun ollaan tekemisissä vieraiden kulttuurien edustajien kanssa Asenteet vaikuttavat toimintaamme usein ns. ennakkoasenteina tai -käsityksinä. Muodostamme käsityksiä asioista, esimerkiksi yrityksistä ja tuotteista kuulemamme tai lukemamme perusteella, vaikka varsinaisia kokemuksia ei olisikaan. Näitä ennakkoasenteita voi olla hyvin vaikea muuttaa. Tieto + Tunne + Elinympäristön vaikutus -------------------- = Asenne HESBURGER –juttu Markkinoivalle yritykselle on ensiarvoisen tärkeää tietää, millaisia potentiaalisten ostajien asenteet ovat ja miten ne muuttuvat. Kuluttajien asenneilmastoa tutkitaan paljon sekä kansainvälisesti että kansallisesti. Esimerkiksi RISC Monitor on laaja sosiokulttuurista muutosta mittaava tutkimus, jota Suomessa tekee TNS Gallup Oy (www.mdcrisc.fi, www.tns-global.com). Tutkimuksessa sosiokulttuuriseen muutokseen yhdistetään kuluttajien tuote- ja mediakäyttö. Tutkimuksen mitattavat alueet ovat yhteiskunnallisia, hen-gellisiä, poliittisia ja kaupallisia. RISC Monitor auttaa markkinoivia yrityksiä ymmärtämään ja ennakoimaan asiakkaidensa kuluttajakäyt-täytymistä eli kuluttajien asennetaustoja, elämäntyyliä ja tarpeita sekä asenneilmaston muutoksia. Pohdittavaksi - Millaisia ennakkokäsityksiä olet havainnut itsessäsi ostaessasi jotakin tavaraa tai palvelua? - Miten ennakkokäsitys on vaikuttanut ostopäätökseesi? 18.11.2010/hm (7)

Asenteet – ennakkoasenteet Asenteet vaikuttavat toimintaamme ns. ennakko-asenteina tai –käsityksinä muodostamme käsityksiä asioista, esimerkiksi yrityksistä ja tuotteista kuulemamme tai lukemamme perusteella, vaikka varsinaisia kokemuksia ei olisikaan ennakkoasenteita vaikea muuttaa Tieto + Tunne + Elinympäristön vaikutus -------------------- = Asenne Markkinoivalle yritykselle on tiedettävä, millaisia potentiaalisten ostajien asenteet ovat ja miten ne muuttuvat (Oma harakiri-kokemus) HESBURGER –juttu Markkinoivalle yritykselle on ensiarvoisen tärkeää tietää, millaisia potentiaalisten ostajien asenteet ovat ja miten ne muuttuvat. Kuluttajien asenneilmastoa tutkitaan paljon sekä kansainvälisesti että kansallisesti. Esimerkiksi RISC Monitor on laaja sosiokulttuurista muutosta mittaava tutkimus, jota Suomessa tekee TNS Gallup Oy (www.mdcrisc.fi, www.tns-global.com). Tutkimuksessa sosiokulttuuriseen muutokseen yhdistetään kuluttajien tuote- ja mediakäyttö. Tutkimuksen mitattavat alueet ovat yhteiskunnallisia, hen-gellisiä, poliittisia ja kaupallisia. RISC Monitor auttaa markkinoivia yrityksiä ymmärtämään ja ennakoimaan asiakkaidensa kuluttajakäyt-täytymistä eli kuluttajien asennetaustoja, elämäntyyliä ja tarpeita sekä asenneilmaston muutoksia. 18.11.2010/hm (7)

Porinaryhmä 3 hlö/ryhmä 3 minuuttia kerrotko henkilökohtaisista kokemuksistasi…? ”Millaisia ennakkokäsityksiä olet havainnut itsessäsi ostaessasi jotakin tavaraa tai palvelua?” ”Miten ennakkokäsitys on vaikuttanut ostopäätökseesi?” Pohdittavaksi 18.11.2010/hm (7)

Hesburger yritti Syyriassa 2006 – lopetettu Teki 2008 franchising –sopimuksen kahdeksan arabimaan kanssa - ei ole kuulunut enää sen jälkeen mitään (mm. Iran, Irak, Oman, Saudi-Arabia). Suomen suurin pikaruokaketju. Suomen lisäksi: - Baltian maissa, Saksassa ja Venäjällä http://fi.ravintopedia.wikia.com/wiki/Hesburger 18.11.2010/hm (7)