Sankarit ja sankaruus Venäjällä Makula, kevät 2015 Tavoitteet, suorittaminen ja aikataulu.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
UUDENMAAN TYÖSUOJELUPIIRI VUOKRATYÖSEMINAARI Uudenmaan työsuojelupiiri Lea Piho.
Advertisements

TIETOHALLINTO JA TIETOJÄRJ. KEH. PERUSTEET Pekka Makkonen ja kump.
Tervetuloa abiturienttien vanhempainiltaan
Ongelma Mikä tuottaa kamppailua oikeudessa? • 1: Tulkinnat yksittäisistä tapauksista • 2: ”Asiayhteyksien” väliset välienselvittelyt • 3: Kysymys siitä,
K UTSU MEDIALLE ! T ERVETULOA KELLO PUUTARHANEUVONTA - ASEMAN AVAJAISIIN, JÄRVITIE 3, VANHA - ULVILAAN ! KAHVITARJOILU! Olen.
Työmarkkinajärjestökysely tasa-arvosuunnitelmista ja palkkakartoituksista 2012 Akava
KÄNNYKKÄ Helsingin Sanomissa : Kunnia kännykkä-sanan keksimisestä kuuluu Aarne Visurille. Hän toimi Nokian radiopuhelinosaston myynti-insinöörinä.
1 N-piirin johtajuusvalmennus Vapaaehtoistyön johtaminen.
ARJEN HISTORIA HI08.
KE Teknillisen kemian seminaarikurssi. Seminaariesitykset Ti klo 9-10 Ohjeita esim. –J. W. Niemantsverdriet: How to give successful oral.
Soveltavan mikrobiologian erikoistyö KE (5op) Soveltavan mikrobiologian jatko- ja täydennyskoulutuskurssi KE (3 op) Kevät 2010 (periodi.
Ohjaustarvearvio ja ohjaustarve kartta/ Ryhmänohjaajan näkökulma
Suomen satamien logistiikka ja Haminan satamaan vaikuttavat alueet
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Pelkosenniemi 1.
1 Senioreiden säästäminen ja maksutavat 2014 SENIOREIDEN SÄÄSTÄMINEN JA MAKSUTAVAT
Palautteen olemuksesta
Työrauha ja haastavat tilanteet
Erica de Wit & Kirsi Haarto 09A
Lauri Rauhalan ihmiskäsitys
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014
S Sosiaalitekniikka 1999 S Sosiaalitekniikka.
TPO-oppilaitoskysely keväällä 2010 Toimintaympäristö ja talous Oppilaat Henkilöstö Opetustarjonta.
Japanin alkeiskurssin kevätlukukausi 2014 AIKATAULU (ma – ke 9.4): ma klo – ke klo – Portti Japaniin –luentosarjan takia.
Ohjelmistotekniikka - Tenttiin valmistautumisesta Kevät 2003 Hanna-Kaisa Lammi LTY/Tite.
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
Kvantitatiivisen aineiston keruu ja analyysi (kl.2011) -harjoitukset pääaineopiskelijoille Mira Kalalahti Käyttäytymistieteiden laitos
UMF I Luento 2. Aika Luennot, Klo 14–16 to 4.9 – ke 10.9 ke 24.9 – ke 1.10 ke – pe Demot, Klo 10–12/12–14/14–16 Pe 12.9, Ti 16.9, Pe 19.9.
UMF I Luento 1. Aika Luennot, Klo 14–16 to 4.9 – ke 10.9 ke 24.9 – ke 1.10 ke – pe Demot, Klo 10–12/12–14/14–16 Pe 12.9, Ti 16.9, Pe 19.9.
Syntaksin harjoituskurssi CYK140 Syksy 2007, 2. periodi Luennot ja kurssin suorittaminen Anu Airola Yleisen kielitieteen laitos.
Suuntaamattoman graafin syvyyshaku
Luku- ja tenttivihjeet 1 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Seinäjoki kisa A Tuomari: Tytti Lintenhofer ALO 12kyl, 4pys Kyl:
Suotuisan oppimistarinan rakentaminen ET- koulutus/T3/ Tapio Malinen.
KVV-maisteriohjelman HOPS-työskentely Miksi? Miten? Kuinka monelle?
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Janne Junes Systeemitieteiden kandidaattiseminaari – Syksy 2009 Tutkimus varasto-virtaussysteemin.
Kvali-työpaja Laadullinen asennetutkimus
Opossum-projektin Ohjausryhmä Ari Markkula Projektitutkija.
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
FUAS Kielet ja viestintä
KORIPALLON VIRALLISET PELISÄÄNNÖT 2014
YO-info K2015.
LATAAMO osallisena yhteisössä. Lataamo -työskentelyn tavoitteet Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta tietoa. Tehdä näkyväksi osallisuuden toteutumista.
Mistä voit anoa hyväksilukuja? muissa oppilaitoksissa suoritettuja kursseja aktiivinen koulun ulkopuolinen toiminta: esim. järjestö-, kulttuuri-, ohjattu.
Johtajuus- ja asiantuntijaviestintä
ELEP-1110 SÄHKÖ- JA PIIRITEKNIIKAN PERUSTEET
Raskaudenkeskeytykset 2013 Anna Heino & Mika Gissler.
Johtajuus- ja asiantuntijaviestintä Leif Åberg syyslukukausi 2006.
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia Kurssin suoritus
Hyvä yliopisto-opetus – vastuullisen opettajan ja opiskelijan roolit Elin Fellman-Suominen Åbo Akademi Pedaforum
ITKY104 IT kaikkialla, 2 op Alku- ja perusinfo
Silmän käyttäytymisen tutkimus ja sovellukset Veikko Surakka Tampere University Computer Human Interaction Group.
BECS-C2201 Fysiologia.
Visual Basic -ohjelmointi
Luku- ja tenttivihjeet 1 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
ROT Lyseon lehti kaipaa toimittajia ja uutta nimeä! Katso marraskuun Jorma-lehti lyseo.mobie.fi/zine/32/cover. lyseo.mobie.fi/zine/32/cover.
TIPTOP – Tietoon perustuvaa tukea opiskelijan opinto- ja urapolulle
Porin Yksikkö / Elektroniikkatuotanto Tanja Jokinen 1ELEP-1210 Elektroniikan peruskurssi ELEP-1210 ELEKTRONIIKAN PERUSKURSSI 5 op Kevät 2006.
Korkeakouluopiskelutaidot 5 op Tutkinto-opetuksen seuraaminen
Opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon viitearkkitehtuuri Pekka Linna, CSC.
Tietoturvaprojekti 6h.
Porin Yksikkö / Elektroniikka Tanja Jokinen 1ELEP-1210 Elektroniikan peruskurssi ELEP-1210 ELEKTRONIIKAN PERUSKURSSI 5 op Kevät 2007 www-sivut:
Ti Sisältötuotanto Abdoulmajid Hakki DI Sisältötuotanto.
Luku- ja tenttivihjeet 1 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
II Luonnonuskonnot Pyhä, mana ja tabu
Sähköiset yo-kirjotukset
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Tervetuloa Suomi 4B –kurssille!
Luennot : Esa Muurinen Harjoitukset : Tiina Pääkkönen ja Ari Vuokila
Kevät 2018 Dosentti, FT, yliopistonlehtori Eira Suhonen
Esityksen transkriptio:

Sankarit ja sankaruus Venäjällä Makula, kevät 2015 Tavoitteet, suorittaminen ja aikataulu

Kurssin tavoite Hankkia käsitys siitä, mitä ja millaisia eri asioita sankaruudella on Venäjällä eri aikoina tarkoitettu sekä siitä, keitä ja millaisia sankarit ovat olleet ja miksi heitä on pidetty sankarillisina. Perspektiivin vuoksi tutustutaan myös sankaruuden käsitteeseen yleisemminkin sekä myös antisankareihin ja ei-sankareihin Kyseessä on yleiskatsaus (survey), jossa kartoitetaan kenttää laajasti

Suorittaminen Luennoilla (7x2) tutustutaan yleiseen problematiikkaan ja kehitystrendeihin sekä pyritään luomaan suuria kehityslinjoja, joiden kansainvälistäkin vertailukelpoisuutta voidaan pohtia Itse kukin tutustuu lisäksi johonkin edustavaan kirjalliseen sankarihahmoon ja kirjoittaa siitä n. 10 liuskan esseen, jota käsitellään yhdessä Hyväksyttävä suoritus edellyttää osanottoa myös esseiden käsittelyyn on tentti, jossa kysymykset perustuvat sekä luentoihin, että esitelmiin

Essee/esitys Tarkoituksena on, että esseessä referoidaan lyhyesti sankarin kehitys ja analysoidaan sitä, miksi ja millä tavalla hän oli sankarillinen ja mitä mahdollisia puutteita hänellä oli. Tässä yhteydessä myös tarkastellaan sitä, miten hän erosi keskivertoihmisistä ja miten tämä oli mahdollista Esseen pituus on n. 10 liuskaa (tai powerpoint- diaa/n. 20 min. esitys) Molemmissa tapauksissa on käytettävä viitteitä, joissa on sivunumerot Viitata voi myös luentoihin

Aikataulu Sankarit ja sankarillisuus Venäjällä ja muualla Venäjän muinaiset ja ”viralliset” sankarit ”Imja Rossija” ja nyky-Venäjän sankarit ei luentoa ”Yli-ihminen” Venäjällä Venäjän sotasankarit ja –sankaruus Sankari valtiomiehenä Intelligentsija ja sankari intellektuellina esitelmiä esitelmiä esitelmiä esitelmiä tentti