Taitaja2008-tapahtuman vaikutuksista: Kisojen järjestäjän näkökulma.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Työ(hön)valmentajat opetuksen tukena
Advertisements

osaava harjoittelija kilpailukyvyksi •Kaksi mahdollisuutta kv-harjoittelussa •Ottaa kansainvälinen harjoittelija –Kansainvälistyminen kotimaassa –Erityistä.
Tulevaisuuden työelämäyhteistyö Nuoret ja muuttuva työelämä -seminaari Oulu ke Opetusneuvos Seija Rasku
W w w. h a m k. f i / s k i l l s. Skills Trainers’ Academy tuottaa koulutusta kilpailuasiantuntijoille Leikkimielinen kisa yhdeksäsluokkalaisille Kansainvälinen.
5.1 Näyttöjen tuloon voi varautua Tarkastelemalla  vastaako opetussuunnitelma työelämän tarpeita opetussisällön, -menetelmien tarpeita opetussisällön,
TYÖPAIKKAOHJAAJIEN KOULUTUSOHJELMAN PERUSTEET 2 OV Aineisto koottu Heli Korkiakosken ( ) materiaalista.
”Tulevaisuus on ammattiosaajissa”
Ammattikorkeakoulujen TKI-johtajaverkosto
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen Pohjois-Savon ELY -
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
Ammattitaitokilpailujen mahdollisuudet TULEVAISUUS ON AMMATTIOSAAJISSA Laivaseminaari m/s Silja Serenade Markku Aunola, Kiipulan ammattiopisto.
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
Huippuvalmennuksella kilpailukykyä- HUKI-projekti Tiimityöllä kohti maailman huippua! Lajipäällikkö-valmentajapäivät Imatra, Valtionhotelli
Oppisopimuskoulutuksen tulevaisuus-seminaari Leena-Maija Talikka Projektipäällikkö Skills Finland ry ” Tulevaisuus on ammattiosaajissa”
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA. MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA on suomalaisten asiantuntijoiden kehittämä työssäoppimisjärjestelmä kaupan ja hallinnon alalle:
OECD:n Pisa 2006-tutkimuksen ensituloksia
OSAAMISEN VIENNIN EDISTÄMISESTÄ Alueellisesta hankkeesta ja kansallisesta klusterista MYR:n koulutusjaosto Johtaja Kari Seppälä Turun yliopiston.
TEAM työsuojeluviikko
Kuopion toimipaikka Hermanninaukio 3 FIN Kuopio +358-(0)
Valtionavustukset ammatillisen koulutuksen kansainvälistymiseen 2010 Annikki Häkkilä Erityisasiantuntija Opetushallitus Huki-hankkeen Lajipäällikkö-valmentajapäivät.
Työpaikkakouluttaja- hanke
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
Näyttötutkintostrategian jalkauttaminen Pohjois-Karjalan Aikuisopistossa alkaen Aino Rikkinen.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Opetushallitus ja ammattitaitokilpailujen tulevaisuus Pasi Kankare
KULTTUURIVIENNIN HUIPPUOSAAMINEN tarpeet ja koulutus kärkitoimijan näkökulmasta Kulttuurivientiosaamisen kehittäminen Suomessa | | HTC Helsinki.
KTT Minna Söderqvist: Miten työnantajat näkevät ulkomaiset työnhakijat ja ulkomaisen henkilökunnan? 33 työnantajahaastattelua 2004 Kokemusta ulkomaisista.
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
Koulutusvienti Skills Finlandin näkökulmasta Ammatillisen koulutuksen viennin kehittämishanke Aloituspaja ja –kokous Eija Alhojärvi.
Ammatillisen opettajan dynaaminen tulevaisuuden työnkuva Yksintekijästä – työyhteisölliseksi osaajaksi Työssäoppimisen ohjaajasta - koulutuksen ja työelämän.
Kokkolan ammattiopisto
Ammatillinen koulutus ja Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
Kari Blomberg Kone- ja metallituoteteollisuus toimitusjohtaja
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Yritysten tulevat aikuiskoulutustarpeet Ennakointikamari Liikenne- ja kuljetuspalveluala Timo Karkola johtaja, rehtori Ami-säätiö, Amiedu.
OSAAMISEN KASVATTAMISTA YHTEISELLÄ KEHITTÄMISELLÄ - HYVINVOINTITOIMIALAN INFO /Eeva Nuottasaari.
Kaivomestari TYÖPAIKKAOHJAUS. TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert.
Ammattitaitokilpailut 2020 Skills-laivaseminaari
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Arkiston nimi:Päiväys:Copyright: OpettajatuutorointiAuli Pekkala Opettajatuutorointi.
Aikuis- ja työpaikkakoulutusyksikkö Virpi Pikkuaho
Hannele Niemi Kodin ja koulun yhteistyö opettajankoulutuksen sisältöalueena Hannele Niemi.
OPPIMISEN, OPETUKSEN JA OHJAUKSEN PROSESSIT Yhteiskunnallista kontekstia - Työelämän nopea muutos - Globalisaatio ja kansainvälistyminen - Monikulttuurisuus.
Toimitusjohtaja Petri Lempinen #ammatillinenkoulutus #työllistyminen Kuva: Helsingin kaupunginmuseo/Simo Rista Kuva: Helsingin kaupunginmuseo Huippuosaamista.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Ammattitaitoa työssäoppimalla ja verkossa
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
Ammatillisen koulutuksen ohjauksen laadunvarmistus Pasi Kallioinen, Sataedu & VeeVee Virtanen, SAKU ry OPINTO-OHJAUKSEN MITTARISTO JA SEN KÄYTTÖKOKEMUKSET.
Valmentajakoulutuksen laatu. ”Käsikirja 3” Arvot Tavoitteet Toimintatavat –Verkostotoiminta –Valmennusosaamisen kehittämisen yhteiset valinnat ja toimintatavat.
Tästä pois logo Koulutusorganisaatiot innovaatiojärjestelmän toimijoina -projekti Verkostotapaaminen Koulutuksen järjestäjien yhdistys KJY.
Taitajasta mestariksi Taitajat framilla -seminaari Seinäjoki ke opetusneuvos Seija Rasku Skills Finland ry:n hallituksen puheenjohtaja.
Mihin koulutussopimusta ja nuorten oppisopimuskoulutusta tarvitaan?
Yrittäjien näkökulma Yrittäjien ja elinkeinoelämän verkoston yhteisessä fokuksessa: NUORET TYÖN ja TYÖNANTAJUUDEN muutos ”PAREMPI JOHTAA HYVIN”  DIGITALISAATIO.
STUDIO-projekti Toimintalinja 3: Osuvuutta ja kysyntälähtöisyyttä aikuisopiskeluun tieto-, neuvonta ja ohjauspalvelujen valtakunnallisella kehittämisohjelmalla.
Työpaikkaohjaaja-koulutus ongelmaperustaisen oppimisen mukaisesti
Liikunnan ja kulttuurin kilpailutoiminta osana oppilaitoksen toimintaa
Saumat tulevaisuuteen -tapahtuma 2016 Toisen asteen koulutuksen mahdollisuuksia ja odotuksia Raija Meriläinen, opetusneuvos, KT Ammatillisen koulutuksen.
Ajankotaista Skills Finlandin toiminnasta ja tulevaisuudesta
Koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjauksen ammattitutkinto
Kemian opetuksen visiot kemianteollisuuden näkökulmasta
Kaikki Käy Koulua -toimintamallin arviointitutkimus
Heli Potinkara, Haaga-Helia ammatillinen opettajakorkeakoulu
OsaOppi IV– Osaamisen osoittaminen digitaalisilla osaamismerkeillä
LÄHTEEN ÄÄRELLÄ II Taide- ja taitokasvatuksen ideariihi 5. 9
Oulun seudun koulutuskuntayhtymä Osekk Oulun seudun ammattiopisto OSAO
Osaamisperusteisuus todeksi – käytäntöjä ja työkaluja
Kainuun ammattiopisto Oppimisen iloa!
Oulun seudun koulutuskuntayhtymä Osekk Oulun seudun ammattiopisto OSAO
Esityksen transkriptio:

Taitaja2008-tapahtuman vaikutuksista: Kisojen järjestäjän näkökulma

TaitajaMästare iloa osaamisesta

Yhteistyötä yli kuntarajojen

Tapahtuman suojelijana toimii tasavallan presidentti Tarja Halonen

Hyötyjä koulutuksenjärjestäjän näkökulmasta? Uusien ja uudenlaisten verkostojen hyödyntäminen oman toiminnan kehittämisessä Benchmarkkaus edelliseen ja seuraavaan järjestäjään; 2007 Joensuu Keuda – Lukk – Omnia Vaasa Tiukkojen organisaatiomuutosten jälkeen huomio oleelliseen – opetuksen laatu!!! Mahdollisuus osoittaa huippuosaamista ja saada ansaittua arvostusta ja näkyvyyttä, koulutuksen vetovoiman paraneminen Mahdollisuus teemoittaa opetusta ja oppimista Mittava opettajakoulutus – yli sata opettajaa mukana Mittava opiskelijakoulutus – yli 3000 opiskelijaa mukana Kerran elämässä -projekti Kontaktien hyödyntäminen kansainvälistämisessä Osaamisen, ammattitaidon, motivaation ja oman työn arvostuksen paraneminen kaikissa ammattiryhmissä Laaja yritysyhteistyö, paljon uusia kumppanuuksia

Opiskelijan kannalta Henkilökohtainen kehittyminen – ammattitaito, itsetuntemus, motivaatio, terve ammattiylpeys (ja samalla nöyryys?) Väylä kehittyä ammatin huippuosaajaksi ja syventää ammattitaitoa ammatillisen huippuosaamisen valmennusverkossa Osaamisen salkun kasvattaminen (portfolio) Kansallinen ja kansainvälinen verkostoituminen, kontaktit yrityksiin, ystävyyssuhteet Mahdollisuus verrata osaamista huipputasolla – heijastaa työelämän kilpailua laadusta ja osaamisesta Kokemus työstä paineen alla ja katseiden kohteena Iloa ja vaihtelua opetuksen arkeen Näyttömahdollisuus (kavereillekin) Team Omnia – hengen luoja ja innostaja

Opiskelijan rooleja Kilpailija Kilpailijan kaveri, kannustaja, lohduttaja Tapahtuman suunnittelija Tapahtumassa tärkeä toteuttaja, laajassa ammattiopistossa kaikille riittää koulutusta ja kokemusta vastaavaa työtä Oppija, seuraaja Markkinoija Keskipisteenä amisopiskelija

Summa summarum  Maksuton ammatillisen koulutuksen suurtapahtuma kaikille  Keskiviikosta lauantaihin  Kahdella kotimaisella  Kestävän kehityksen teemalla  Monikulttuurisesti  Yhteistyössä  Yrittäjyysnäkökulmalla Iloa osaamisesta!

TaitajaMästare osaamisen iloa

Opiskelijan kannalta 1. Millä tavalla Taitaja2008-valmistelut ja –toteutus olivat liitetty koulutuksenjärjestäjän omaan toimintaan ja sen kehittämiseen?

Yhteiskunnan kannalta Ammatillisen osaamisen ja koulutuksen merkitys – tiedot, asenteet, kiinnostus – ammatillinen koulutus paremmin tunnetuksi; ammatillisen koulutuksen näyteikkuna Huikea määrä yrityksiä mukana Valtakunnallinen yhteistyö Keskustelun herättäminen Suomen kilpailukyvyn varmistaminen – ammattiosaajien tarve, huippuosaaminen ja korkea laatu esimerkkinä Ammatillisen koulutuksen kehittäminen – näytöt, työssäoppiminen, oppimisympäristöt ja –menetelmät, kansainvälistyminen Suomalaisen osaamisen ja ammatillisen koulutuksen kansainvälisen arvostuksen edistäminen