Nurmi Hydraulics Oy Vaiheittain kansainvälistynyt.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Huonekalujen valmistus Lahti  TOL 310 Huonekalujen valmistus • Konttori ja myymäläkalusteiden valmistus (TOL 3101) • Keittiökalusteiden valmistus.
Advertisements

Vaatimukset ja testaus
Venäjän läheisyyden merkitys Suomen matkailulle Jaakko Lehtonen
Tulikivi-konserni Tulikivi-konsernin muodostavat Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt Maailman suurin ja teknisesti johtava vuolukiven jalostaja Suurin teollisesti.
Miltä Suomen talouden tulevaisuus näyttää?
Poimintoja Suomen lääketeollisuuden historiasta
Tervetuloa ICT-alalle!
KAUPUNGIN JOHDON TERVEISET KYLÄKIERROS MUUTOKSEN TUULET  Jälleen kerran yhteiskuntia ravistelevat suuret muutokset: tekniikassa, uskonnoissa, organisaatioissa,
Toimitusjohtajan katsaus. Liikevaihto Kotimaa Vienti.
Hetken kuluttua, sinulle avautuu taian maailma...
Tarkoituspykälän uudistaminen Kyselyn tulokset
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
AB CHIPSTERS FOOD OY.
Liköörikonvehtien pakkaaminen Pandalla
Mökkiläiset rautakaupan näkökulmasta
Copyright © Tekes Cleantech-yritykset ”Viisi tähteä”
TEM:n huonekaluteollisuuden toimialaraportin julistamistilaisuus , Lahti Yhteistyöllä lisää resursseja ja kilpailukykyä.
Kainuun digitaalinen tulevaisuus Mikko Setälä
Kalamarkkinat kansainvälistyvät osaksi elintarviketaloutta Jari Setälä Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitos Kalantutkimuspäivät 2002 Rauma.
Vieraskielisten koulutusohjelmien kehittämispäivät ”Ulkomaalaisten opiskelijoiden integrointi ja työllistyminen”
Luetaan! Kota-projekti, Diat laati Maija-Liisa Halme-Briedis.
TIEMERKINTÄPÄIVÄT 2013 PANK tiemerkintävaliokunta.
Kv-kevät päivät , Turku - Nina Björn Korkeakoulun tukipalvelut kansainvälisen henkilöliikkuvuuden kehittämisessä Nina Björn Kansainvälisen toiminnan.
Daniel 7v Mooses on kaikkein kovin. Mooses pystyy kävelemään meren pohjalla. Allahilla on vaan lentävä matto.
Mitä Mistä Miten Paljonko? Suomen Puheentunnistus Oy Esa Rimpiläinen.
TASAPAINON RAKENTAMINEN
OSAAMISEN VIENNIN EDISTÄMISESTÄ Alueellisesta hankkeesta ja kansallisesta klusterista MYR:n koulutusjaosto Johtaja Kari Seppälä Turun yliopiston.
 Ulkomaankauppa on aina ollut merkityksellistä Suomelle.  Kokonaisvienti nelinkertaistui vuodesta 1990 vuoteen 2008 asti.  Tavaroiden ja palveluiden.
Yrittäjyydestä ja yhteistyöstä Teollisuusneuvos Heikki Vesa.
ProAgriaYrityspalvelut Menestyksen mahdollisuuksia ProAgrian palvelut ovat investointeja tulevaisuuteen.
Ympäristöväittämien käyttö tuotteiden myynninedistämisessä Johtaja Anja Peltonen Kuluttajavirasto Ympäristöseminaari Kuluttajavirasto.
Tekesin ja innovaatiotoiminnan vaikutukset 2014
Yhdessä pelastamme henkiä
DM Copyright © Tekes PROOMU Päätösseminaari Avaus, Martti af Heurlin, Tekes # Muotoilu – PROOMU –
Tervetuloa! Ohjelma klo
Opintori 2012 Juha Saunavaara, historiatieteet ja Japani-opinnot.
Kansainvälinen valuuttajärjestelmä:
Pk-yritysbarometri, kevät 2015 Alueraportti, Pohjanmaa 1.
Palvelutalo Männikön asukastyytyväisyys 2014 Asukas- ja omaistyytyväisyysmittaus tehtiin kyselytutkimuksella vuoden 2014 lopussa. Kyselyssä oli 33 kysymystä.
Asiakkaan päätösprosessi
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Riina Vesanen Systeemitieteiden kandidaattiseminaari – Syksy 2009 Palveluiden myyntikäyrien analysointi.
Venäjä Viennin keskeinen panostusalue. Toiminnan painopiste jakelutien rakentaminen. Panostusalueet Pietari, Moskova, muut miljoonakaupungit. Kohderyhmänä:
Standardit, mitä ne ovat? Jari Välkkynen, Lähde:
Metallien historiaa.
Rauman kauppakamarin Työvoima- ja osaamiskysely  Sähköinen kysely –  Kysely lähetettiin 307 kauppakamarin jäsenelle  Vastanneita 114,
Liikeidean esittelyohje
Asiakkuusmallit liikunta-alalla murroksessa
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
”Mitä tahansa voi saavuttaa kunhan vain yrittää!” Pikkuyrittäjien hissipuheet.
Pk-yritysbarometri, kevät 2015 Alueraportti, Keski-Pohjanmaa Yrittäjät 1.
RGB Brändiuudistuksen värit Lehto Group Oyj Puolivuosikatsaus.
INTERNATIONAL SUMMER SCHOOL Etelä- Korea. HAKEMINEN  Haku tapahtui asiossa olevan hakemuslomakkeen avulla.  Hakuaika on keväällä.  Tärkein kohta hakemisessa.
Koulutusviennin nykytila Jaana Palojärvi, OKM. Oppimisala Suomessa (TEKES 2015) Vientiä tekee vain muutama liikevaihdoltaan keskisuuri tai suuri yritys.
HISTORIA Perustettu vuonna 1967
24 Hintojen vakaus on tärkeää s
Tactic – Uusi lautapeli vai palvelumuotoile jo olemassa olevaa peliä?
Kansainvälinen kauppa
Bmw Bmw on yritys joka valmistaa henkilöautoja ja moottoripyöriä.
Pahimmat 3 kilpailijaa Pirkanmaalla
SATAKUNNAN TALOUS Nykytila ja lähiajan näkymät 2/2004
GVK 70V historia Uudenvuodenaattona 1945 muutama nuori herra Turusta ja apteekkari Uusi-Kaarlepyystä päättivät perustaa yrityksen valmistamaan Eau de Colognea.
Aineiston rakenne Lähde: Pk-yritysbarometri, kevät 2003.
Itsenäisten osuuskauppojen yhtiö
Itsenäisten osuuskauppojen yhtiö
Team Finland – palvelutarjonta
Kokemuksia kansainvälisestä verkkolaskutuksesta
Koulutusvienti käyntiin
Venäjän vienti kasvuun Päijät-Hämeessä –hanke
Raahen sataman tavaraliikenne 2005–2017
Bruttokansantuote on kasvanut Euroopassa ja USA:ssa, Suomessa niukemmin Teknologiateollisuus Lähde: Macrobond.
Esityksen transkriptio:

Nurmi Hydraulics Oy Vaiheittain kansainvälistynyt

Yrityksestä Nurmi Hydraulics Oy (tästä lähtien NH Oy) on uudellamaalla toimiva, vuonna 1957 perustettu, kansainvälinen metalli- ja konepajateollisuusyritys. Kansainvälinen liikevaihto on tärkeää yritykselle, koska 90% liikevaihdosta on sitä. Vientiä on muun muassa japaniin, skandinaviaan, saksaan ja englantiin.

Kansainvälistymisen käynnistyminen NH Oy:n kansainvälinen liiketoiminta alkoi 1970 luvun vaihteessa. Syitä tähän oli mm. kotimarkkinoiden pienuus, yritysjohdon kasvuhalukkuus sekä kansainvälisen tunnettuuden ja brändin tavoittelu. Ulkomailta oli myös tullut kyselyitä. Ensin NH Oy rakensi vakaan jalansijan kotimaahan, minkä jälkeen yrityksen koko kasvoi automatisoitumisen ansiosta niin, etteivät kotimaiset asiakkaat enää riittäneet luvun öljykriisi hidasti hieman yrityksen viennin käynnistymistä, mutta pohjoismaat olivat varma valinta kiitos kotimarkkinoiden samankaltaisuuksien.

Kansainvälistymisen kehitys Ensimmäiset kontaktit ulkomaisiin asiakkaisiin syntyivät yrityksen osallistumisista näyttelyihin luvun alkupuolella yritykseen rekrytoitiin markkinapäällikkö opettamaan kansainvälisestä liiketoiminnasta, erityisesti kohderyhmien hakemisesta ja valinnasta. Kaikki alkuvaiheen kohdemarkkina-alueet ovat edelleen vientikohteita, Ruotsin ja Norjan viennissä käytettiin alkuvaiheissa apuna paikallisia agentteja, jotka ostivat itse NH Oy:n tuotteita. Siitä siirryttiin komponenttien myymiseen kuorma-autojen valmistajille ja tehtaille. Aasiaan lähteminen oli selkeä käännekohta kansainvälistymisessä. Oman tehtaan omistaminen kiinassa tarkoittaa että se on lähempänä suuria asiakkaitaan.

Esteet, edistäjät ja menestystekijät NH Oy on kohdannut runsaasti esteitä matkallaan kansainvälistymiseen. Muun muassa lainsäädäntö, taloudelliset tekijät sekä partnereiden ominaisuudet. Erityisesti kiinassa riskeinä olivat bisneslisenssin uusiminen ja viisumin loppuminen. Innovaatiolla on ollut suuri merkityskansainvälistymisessä. Tekniikan kehittyessä tarpeet ja odotukset tuotteiden suhteen ovat muuttuneet.

Mitä on opittu? Ainakin, että jos tuotteen haluaa viedä ulkomaille, sen pitää olla sellainen, että joku myös haluaa ostaa sen. Tuote yleensä kannattaa ajaa sisään ensin suomessa. Tärkeitä asioita on myös suunnitelmallisuus ja kansainväliseen liiketoimintaan sitoutuminen. Nurmi Hydraulics Oy:ssä ei nähdä, että kansainvälistyminen olisi voinut tapahtua yhtään nopeammin tai paremmin, sillä strategiassa palaset ovat olleet paikallaan.