Helpdesk-työhön liittyvän neuvonnan treenaaminen opintojaksolla Karoliina Kemppainen Jarmo Heikkinen Satu Kylmänen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Varausjärjestelmä. Valintatoiminnot •Pienessä kalenterinäkymässä valitaan ajankohta •Valitaan halutaanko katsoa varauksia, varausaikoja vai vapaita aikoja.
Advertisements

Tiedonhaku Internetistä PODCASTING Katarina Andersson TU08se
Wikispace jatkokurssi Jarmo Heikkinen Karoliina Kemppainen Satu Kylmänen.
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Katso Aitolasta lisää:
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Helpdesk-työhön liittyvän neuvonnan treenaaminen opintojaksolla
Verkko-opetuksen tukipalvelujen laadunvarmistusta
Asunto Sivakka konsernin asunnoista. Aluksi Asiakas -Ottaa yhteyttä -Käy hyvästä harjoituksesta omien asioiden hoidossa vapautumisen jälkeen -Kertoo sitoutumisesta.
Projekti Kerava Keravan taidemuseo Sinkka. Johdanto  Tarkoituksena oli luoda keravan taidemuseo (Sinkan) pyynnöstä sähköinen kyselylomake heidän aikaisemman.
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Satu Helmi & Ismo Kantola
Olisiko oppineesta rotasta astronautiksi avaruuslennolle Marsiin?
© 2012 Tieto Corporation Vaatimukset ja Testaus – Kokemuksia TestausOSYn seminaari , Tapiola Erkki Pöyhönen Lead Test Manager Tieto, Enterprise.
Web-Käyttöliittymä, käytettävyys Asiakas on kuningas, hiiri aseena Jos asiakas ei löydä tuotetta, hän ei osta sitä.
I-DAYS Petri Kemppainen I-DAYS palvelu varmistaa, että tärkeät päivät tulevat huomioitua ajoissa ja oikealla tavalla.
Kokemuksia etäpalvelupilotista Etelä-Pohjanmaalla Marko Rossinen Etelä-Pohjanmaan liitto.
OSAAMISEN TUNNISTAMINEN TYÖNHAUN POHJANA
Metropolian tietoturvapolitiikka Tai miltä se voisi näyttää.
ARVOT Johtaa parempaan (Kohti hyvää elämää) Suojelee Suuntaa toimintaa (Tiedetään mihin pyritään) Yhteinen käsitys suunnasta (Pelisääntöjä) Selkeä rakenne,
Tässä kerron ja näytän, mitä minä olen tehnyt ATK tunnilla 9lk:lla.
Automaatioasentajan työprosessi
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
Helmet verkkoon - hankekoulu: Työpaja hanketoteuttajille ja - rahoittajille Kati Keronen Differo Oy klo 9-12.
Kanuuna seminaari Seinäjoki  Aiemmissa malleissa lähtökohta, jossa määriteltiin hyvinvoinnin esteitä, joita sitten voitiin ratkoa  Toimintavalmius.
Teemaryhmä Opintoasiainpäivät Sihteeri Tuula Kivistö
Kuusamon kaupungin päiväkotien lastentarhanopettajien ammatillisen kasvun kokemuksia kasvatus-kumppanuuskoulutuksesta Jonna Kylli Terhi Manninen Opinnäytetyö.
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
Tärkeää tietoa punaisen ristin käytöstä
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
Mitä opetan peruskoulussa/ ammatillisessa
Ruuti - nuorten vaikuttaminen Helsingissä. Ruuti-toiminnan päämäärä Jokaisella nuorella on vähintään yksi myönteinen kokemus vaikuttamisesta.
Kerro parille, miltä tuntui tehdä rentoutusharjoituksia. Kerro myös mikä häiritsi/syvensi sinun rentoutumistasi. Kotitehtävän läpikäynti.
Viitelistat tietopalvelusta tilauksesta –kenelle ja miten Leena Koivula HY:n käyttäytymistieteellisen tiedekunnan kirjasto Arja Niskala HY:n oikeustieteellisen.
Ohjelmistojen suunnittelumenetelmät ja –työkalut
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
Farkut kiertoon -projekti tekijä: Nina Kivimäki Munkkiniemen yhteiskoulu 2008.
Diges ry – Kehittää luovien alojen liiketoimintaa.
Kurssivalinnat Ykköset, syksy Kurssit valitaan O Pääsääntöisesti numerojärjestyksessä O (opinto-opas s , 77) O etenkin VIERAAT KIELET, ÄI,
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Esitutkimus (tarvekartoitus)
Diplomityöseminaari : Uudet tietoverkkoteknologiat perinteisen liiketoiminnan vauhdittajina Tekijä: Sami Jaatinen Valvoja: Prof. Raimo Kantola.
Atk-työni 8.lk Tervetuloa katselemaan esitystä, jossa näkyy tekemiäni töitä lukuvuona postimerkki työ Omat kotisivut Kansi Istumajärjestys Nimikyltti.
Toimitusketjun kehittämisprojekti ** poista tämä sivu ** Katso käyttö- ja täyttöohjeet erillisestä opiskelijan ohjeesta.
Tietojenkäsittelyn toisen lukuvuoden 1. lukukausityö Syksy 2010.
Juhani Kettunen Yrityksen kilpailukykytekijät Yrityssuunnittelu ja johtaminen  yrityskulttuuri Asiakaslähtöinen toiminta – sisältää mm. tuotekehityksen,
Välkkäkoulutuksen opiskelijapalaute Opiskelijoiden mietteet saadusta alkuinfosta. Yhteistyö kenttäkoulujen kanssa. Oppilaiden asenteet koulutusta kohtaan.
TN Puhetaito on hankittu taito Tämän päivän insinööri tarvitsee monenlaisia puhevalmiuksia. Tämän päivän insinööri tarvitsee monenlaisia puhevalmiuksia.
Ti Tietoliikennetekniikan seminaari Book X Chapter X: TOPIC Presenter
Luku- ja tenttivihjeet 6 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Ystävätaitojen / sosiaalisten taitojen arviointi Puppet Pals2 –sovellus ystävätarinoiden rakennuskenttänä.
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
Jukka Saari haastattelu. Tietoa jota et ehkä tiennyt henkilöstä jota et tiennyt!!!
Tuuleta Osaamistasi Euroopassa  Työ- tai opiskelupaikan hakeminen ja osaamisen osoittaminen ulkomailla  Näin kokoat Europassin: mistä.
Väkivaltatyö Etelä-Pohjanmaalla 1) Väestötaso 2) Ammattilaiset 3) Päättäjät Kehittämissuunnittelija Veli-Matti Saarinen.
Työpaja 2: Uudistunut Finna.fi viestintäkanavana
Valma oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
Humakin yhteistyöverkoston kartoitus
OPPIMISEN ARVIOINTI TYÖKALUN KÄYTTÄMINEN OPISKELIJA
Kstars Asensin Kstars-sovelluksen, jonka avulla voi simuloida tähtitaivasta haluamastaan sijainnista katsottuna. Se oli varmasti ihan kiva ohjelma jollekin.
Elinan kokemukset ja oppimiset Taitava Viestijä –kurssilla
Osaamisen tunnustaminen osaksi lukio-opintoja
Yhdessä sisältöä asiakkaiden käyttöön Käyttäjälähtöisyys
Elinikäisen ohjauksen / tieto-, neuvonta- ja ohjauspalvelujen kokonaisuus ns. OHJAAMO – malli (luonnos TEM) Kansalainen oppimisen ja työn siirtymissä.
KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu.
Tapahtuman järjestämisen työpaja Combo -hanke MORO!
Saatteeksi PP-pohjan käyttäjälle
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT KÄYTÄNNÖSSÄ
Esityksen transkriptio:

Helpdesk-työhön liittyvän neuvonnan treenaaminen opintojaksolla Karoliina Kemppainen Jarmo Heikkinen Satu Kylmänen

Mitä HelpDesk työ on? 4 oma osa-alue esim. järjestelmätuen valinneille kurssilaisille (?) 4 kurssilaiset voisivat miettiä ryhmässä –mitä taitoja HelpDesk työ vaatii? –mitkä niistä on tärkeimmät? –miten niitä voidaan kuiva harjoitella, vai voiko? 4 harjoittelu tulosten mukaan

HelpDesk neuvonnan treenaus 4 asiakaspalvelutaidot –erittäin tärkeä osa-alue tietojenkäsittelyn koulutuksessa, tekninen ei tärkein. –Osattava kuunnella asiakasta, yleensä asiakas on turhautunut ”ongelmaan” joka on jossain –Kokemus tuo varmuutta ehkä sitä voisi harjoitella käytännössä esim. puolipäivää koulun helpparissa katsomassa miten homma toimii

HelpDesk neuvonnan treenaus 4 tiedottaminen –tähän löytyy varmasti teoria pohjaa, miten tiedotetaan selkeästi –tutkimalla malleja esim. tekemällä palvelupyyntöjä internetissä ja arvioimalla heidän malleja sekä jatkokehittämällä omia

HelpDesk neuvonnan treenaus 4 tekninen osaaminen –ei kaikkein tärkein osa-alue HelpDesk toiminnassa –esim. pieniä harjoituksia miten opastan käyttäjää vaihtamaan salasanan käytössä olevaan käyttöjärjestelmään