Kirkou – käynnistystilaisuus Maria Repo Helsingin kaupunginkirjasto.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VIRTUAALIMATKA MAAILMAN YMPÄRI
Advertisements

Sosiaaliset taidot Elinikäiset oppimisen kontekstissa sosiaaliset taidot ovat avainasemassa. Nostamme esille neljä lähestymistapaa konseptissamme: Itseohjautuva.
ESIOPETUS lapsen ilo ja oikeus Varhaiskasvatuspäällikkö Pauliina Virta
Jukka Vehviläinen / DiaLoog Omia polkuja ammatillisessa koulutuksessa Omapolku-hankkeen päätösseminaari
Ilman jatkuvaa kehitystä ja muutosta tulevaisuus on epävarma Konkreettisia askelia, joilla saavutamme visiomme Arvot Missio Perustehtävä Visio Millainen.
KIRJASTOPALVELUT 2010-LUVUN SUOMESSA Lahti Hannu Sulin.
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
Media vaikuttamisen ja vuorovaikuttamisen välineenä
Monikulttuurinen nuorisotyö Porvoon kaupunki Nuorisopalvelut
Oppilashuoltotyö Kokkolassa
Kirjasto mediakasvattajana Koulun “käsikassara” vai itsenäinen toimija? Kirjastot ja media kyselyn satoa Vaasan kaupunginkirjasto Pohjanmaan maakuntakirjasto.
Opettaja eettisenä kasvattajana Launonen Leevi, Opettaja eettisenä kasvattajana – historiallinen näköala kasvatusajattelun muutokseen.
Mitä kirjasto voi tarjota yrittäjille? monipuoliset kokoelmat ja tietokannat kirjastotilat tiedonhakumenetelmät ajanmukaiset laitteet henkilökunnan asiantuntemuksen.
Puhdas vesi jokaiselle lapselle
NOKIAN kaupunki Vammaispalveluohjelma Nokialaiset asuvat viihtyisässä ja turvallisessa kaupungissa. Yhdenvertaisuus.
Elämänkulku- lapsi ja nuori keskiössä
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Lapsi- ja nuorisopolitiikan kehittämisohjelma ja nuorisojärjestöt
OPS2016 – Koulu rakentaa tulevaisuutta
Seurakuntien varhaiskasvatuksen neuvottelupäivät "Kirkko iholla"
Kulttuuri- ja liikuntapolku Espoossa. Valtioneuvoston asetus peruskouluille 1435, 3 § ’Opetuksen tulee antaa oppilaille perusta laajaan yleissivistykseen.
LAADULLISEN TUTKIMUKSEN TUTKIMUSSUUNNITELMA
Oman äidinkielen ja kotikielen opiskelun merkityksestä
DEMOKRATIA, OSALLISUUS JA VAIKUTTAMINEN UNESCO-KOULUSSA
ARVIOINTI Vanhempainilta
Yhteistyötä lapsen hyväksi
Anna kehitysmaiden lapsille hyvä koulutus – ja tulevaisuus! Päivätyökeräys 2014–2015.
Prosessikuvaus Joensuun normaalikoulun OPS –prosessista 2003
Kirkou seminaaripäivä Kaija Fredrikson Maria Repo.
Keke-kasvatus: kriittistä tarkastelua & onnistumisen avaimia
O PPIMISYMPÄRISTÖLÄHTÖINEN SUUNNITTELU KIRKOU - Kirjasto, koulu ja koulukirjasto –hanke Tutkivaa ja oivaltavaa oppijaa yhteistyössä tukien!
Sairaalakoulu osana Kellokosken nuorisopsykiatrista hoitopolkua
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Seutukirjastotyöryhmä, HK KUOPION SEUDUN SEUTUKIRJASTOSTRATEGIA Karttulan kh , Kuopion kh , Maaningan kv
Terapeuttinen hevostoiminta voimaantumisen mahdollistajana Tietoisku Mielenterveysmessuilla Ilo Elää Hyvinvointipalvelut
Tytöt teknologian taitajiksi
Eveliina Okkonen & Johanna Hägg, LO-07
2014 Outi Kokkonen ja Kirsi Urmson
Yliopistokirjastojen näkemys Kirjastoverkkopäivät, Helsinki, Leena Järveläinen.
 Hyvinvointi on ihmisen fyysistä, psyykkistä, sosiaalista, emotionaalista ja hengellistä hyvää oloa  Hyvinvointi syntyy ihmisen itsensä, hänen läheistensä,
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
Kirjastopäivät 2009, Turku Kansallisen kirjastopolitiikan lähivuosien painoalueet Hannu Sulin.
Hannele Niemi Kodin ja koulun yhteistyö opettajankoulutuksen sisältöalueena Hannele Niemi.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Ops seminaari Askola.
Lastensuojelulaki 1§-4§ Julia Koskimies 3B PowerPoint-esitys sisältää:
UUDET OPETUSSUUNNITELMAT – UUDENLAISIA TAITOJA
KESTÄVÄ KOULUKULTTUURI NIINA MYKRÄ TOIMINNANJOHTAJA, SUOMEN LUONTO- JA YMPÄRISTÖKOULUJEN LIITTO KASVATUS JA YHTEISKUNTA –TOHTORIOHJELMA, TAMPEREEN YLIOPISTO.
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
OPS 2016 teesit. Yleissivistävä koulutus uudistuu: Opetussuunnitelmatyö Esi-, perus- ja lisäopetuksen OPS-perusteet.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Asematie 14, PL 39, Muhos | Puh | Faksi | | ELON KEINUSTA ELÄMISEN ILOA MUHOKSEN KUNNANKIRJASTON.
Opetussuunnitelma muuttuu MITÄ SE TARKOITTAA?. Opetussuunnitelma tuo oppilaalle lisää vapautta ja vastuuta.
ME-hengen kehittäminen
Punaisen Ristin kummiluokkatoiminta
Strategiaperusta ja ohjelmat
KAVERIKAHVILA Vertaisoppimisen menetelmiä kouluihin
Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet ja pedagogiikka varhaiskasvatuksessa Tiina Kulmala
Koulu & Kirjasto Oulussa Elina Kauppila
Tervetuloa vanhempainiltaan!
Tervetuloa vanhempainiltaan!
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Kristiina Kontiainen, ylitarkastaja, ESAVI
Lukion tehtävä antaa laaja-alainen yleissivistys
HUS-HYTE verkoston kehittämispäivä työryhmien tuotokset
Hanna Karlsson / Hanna Karlsson /
Tule mukaan päätöksenteon koulutukseen
Julkisuus Ymmärrettävyys Avoin toiminta Hallinto mahdollistajana.
Eettistä tietopolitiikka tekoälyn aikakaudella
Esityksen transkriptio:

Kirkou – käynnistystilaisuus Maria Repo Helsingin kaupunginkirjasto

Yleisen kirjaston tehtävä n UNESCO – Yleisten kirjastojen julistus: Yleinen kirjasto luo perusedellytykset elinikäiselle oppimiselle, itsenäiselle päätöksenteolle ja yksilöiden ja sosiaalisten ryhmien kulttuurikehitykselle

Toiminnan taustana kirjastolaki n Yleisten kirjastojen kirjasto- ja tietopalvelujen tavoitteena on edistää väestön yhtäläisiä mahdollisuuksia sivistykseen, kirjallisuuden ja taiteen harrastukseen, jatkuvaan tietojen, taitojen ja kansalaisvalmiuksien kehittämiseen, kansainvälistymiseen sekä elinikäiseen oppimiseen. (Kirjastolaki 2 §)

Helsingin kaupunginkirjaston toiminta-ajatus n Helsingin kaupunginkirjasto on kansalaisten peruspalveluna avoin kaikille. Osana maailmanlaajuista kirjastoverkkoa tarjoamme esteettömän pääsyn kulttuurin ja tiedon lähteille.

Tominta-ajatus, jatkuu n Toimimme osana paikallisyhteisöä ja kehitämme vuorovaikutteisesti kirjastopalveluja, joita asiakkaamme tarvitsevat toimiakseen yhteiskunnan aktiivisina jäseninä ja saadakseen iloa elämäänsä.

Visio 2010 Rajaton kirjasto – sivistyksen ja elämysten lähde elämänkaaren kaikissa vaiheissa.

Miksi kouluyhteistyötä? n Tasa-arvo Luokkakäynti tuo tasa-arvoa murtamalla perhetaustasta tulevia eroja.

n Ilo Koulun ja kirjaston välinen yhteistyö on yksi väylä kertoa lapsille ja nuorille kirjastosta myös turvallisena paikkana viihtyä ja oppia koulun ulkopuolella.

n Innostus Kirjasto tukee oppilaita tarjoamalla sekä vaihtelua että virikkeitä koulutyöhön.

n Tietoa ja elämyksiä Luokkakäynnit ovat tärkeä ja toimiva keino tehdä kirjaston palveluita tutuksi lapsille ja nuorille. Samalla se on hyvä tilaisuus innostaa lukemaan ja tarjota monipuolisia elämyksiä.

n Sosiaalinen tehtävä Onnistunut kouluyhteistyö luo pohjan sille, että jokainen lapsi ja nuori voi kirjastossa kokea olevansa turvallisessa ja luotettavassa ympäristössä niin koulu- kuin vapaa-aikanakin.

n Kirjaston hyöty Luokkakäynti kirjastoon on panostus tulevaisuuteen.

n Koulumaailma tutuksi Mm. opettajilta saamme tietoa koulumaailman, oppimisympäristöjen ja oppisisältöjen muutoksista. Tämän pohjalta voimme kehittää omaa ohjaustoimintamme.

Kirkou – hanke n Mukana olevat henkilöt kirjastosta: Outi Gottvalles, Kannelmäen kirjasto Jutta Leffkowitsch, Itäkeskuksen kirjasto Leena Nurmela, Itäkeskuksen kirjasto Maria Repo, pedagoginen informaatikko (puh tai ,

Resurssit n Etäpäivätyöskentelyyn & seminaaripäiville sijaiset seuresta