A SIAKAS YKKÖSEKSI Feargal Quinn. F AKTAT KIRJASTA Kirjoitettu 1990 Kirjoittaja Feargall Quinn Kirjoittaa omakohtaisesta kokemuksesta Perustanut ruokakauppa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ohjelmistokehitys Viikko 2 Mika Salo Pekka Valtonen Asmo Voutilainen
Advertisements

Jumalan kanssa.
FISH! Parantaa työmoraalia ja saa sinut rakastamaan työntekoa!
Toimintaohjeet opelle
LÄHDETÄÄN KOKEILEMAAN!
Case: UNIC-Services Oy. UNIC-Services Oy  Perustettu 1993, perustaja Saara Remes- Ulkunniemi  Yritys tarjoaa koulutuspaveluita eri puolilla Suomea 
Laatujärjestelmä marjatiloilla/jatkojalostajalla
Mikä on paremmin kun hanke päättyy 2016? Mikä on muuttunut 2018 kun hankkeen päättymisestä on kulunut vuosi? Missä partneriryhmän ulkopuolella tuotteet.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Oppijan verkkopalveluiden hyväksymistestauksen raportointiohje Testitapauksen raportointi Havainnon raportointi.
10 vinkkiä voimaantumiseen
Uusien kyläsuunnittelijoiden rekrytointitilaisuus 2. kokoontuminen, Siilinjärvi, kunnan talo Kyläsuunnittelun menetelmät Ohjelma Klo – 18.05Tilaisuuden.
© John Pihlaja Associates Inc Työnilo ja tuottavuus vanhustyössä 1 Tuottavuus ja työnilo vanhustyössä • Helsinki • Tampere.
4H-Yrityksen liiketoimintasuunnitelma
OHJAAMINEN.
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Oppijan verkkopalveluiden hyväksymistestauksen testausohjeet Yleisohjeet testaukseen Havaintoraportin täyttäminen.
TÖIDEN PRIORISOINTI JA AJAN HALLINTA
KYLÄSUUNNITTELIJAN PERSOONA PELIIN!. M ILLÄ TAVALLA OMAA PERSOONAA KÄYTETÄÄN KYLÄNKEHITTÄMISESSÄ ? Paljon! Jokaisella oma tyyli kylänkehitystyössä, oma.
NALLE PUH.
Mitä sinä tiedät suomalaisesta mökistä
Turvallisuussuunnitelma 2010 RA-SK Oy Marko Lahtinen.
 Kirjoita harkiten keskusteluryhmiin Jos kirjoitat viestejä julkisiin keskusteluryhmiin varmista, että viestisi liittyy ryhmän aiheeseen. Älä lähetä.
Lukemaan oppii vain lukemalla
Tekstiasiakirjan kirjoittaminen
Testaus Tiptopissa draft Mats Lindstedt, Mika Rintala.
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
Via Vis – väkivaltatyöhankkeen vaikuttavuus asiakkaiden näkökulmasta "Mun stressihormonit on ainaki 90 pinnaa tullu alaspäin" Helena Parkkila, KM, tohtoriopiskelija.
TASAPAINON RAKENTAMINEN
Avaimia itsensä valmentamiseen
Täysivaltainen osallisuus – vammaisalan tulevaisuusseminaari
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
MOTIVAATIO SYNTYY HENKILÖIDEN VÄLISESTÄ VUOROVAIKUTUKSESTA
Työluotsityö työterveyshuollossa – kokemuksia
Näyttely ja Kansio Pirjo Moilanen.
Mika Väyrynen tuottaja
Rakenteen ja ilmeen määrittelystä konseptissa. Konseptisuunnittelu Konseptisuunnitelman sisällöstä Konseptisuunnitelmassa kuvaillaan Projektin tausta.
VLF Seminaari Pirjo Ilola.
Simulaattorikoulutuksen jälkipuinti – osa oppimisprosessia.
Ajattelee ja tuntee? Näkee? Sanoo ja tekee? Kuulee? KipupisteetOnnistumiset.
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
TYÖN AIHE Oma nimi ja ryhmän tunnus
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Oppijan verkkopalveluiden hyväksymistestitapausten kuvausohje.
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
Jatkuvan parantamisen Jp-taulu
PURKAAMO. Purkaamo -työskentelyn tavoitteet Orientoida ja aktivoida työyhteisöä opetussuunnitelmaprosessiin Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta.
A SIAKASPALVELUKOULUTUS Antin kalvot M ITEN KEHITTÄÄ ASIAKASPALVELUA ? Kehittämistä voi lähestyä kahdesta suunnasta 1. Organisaation Miten luomme.
Kilpailukyky -> kilpailuetu Oppiminen & Kasvattaminen?
Hyvinvointiteknologia kartoitus  Toteuttaminen  Tavoitteet  Tulokset Kati Tuokkola
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
Tampereen yliopiston auditointi kirjaston näkökulmasta Mirja Iivonen.
Käyttöohje: Kuinka liittyä osastoon. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Käyttöohje: Kuinka liittyä ryhmään. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
LUOKAN PELISÄÄNNÖT Millainen on luokka, jossa on hyvä opiskella ja missä on hyvä luokkahenki ? Jokainen kirjoittaa paperille aiheesta 4-6 asiaa. Jaetaan.
Kiusaamiskysely 2014 Syksy.
MAKSETTU HOTELLIHUONE. SISÄÄNKIRJAUTUMISEN AJANKOHTA. VAHINGON RAJOITTAMINEN. JANIKA KAITO & SUSANNA KAINSALO M2A.
PERUSOMINAISUUDET 1) Tarkoituksenmukainen
Ratkaisukeskeisyys - pähkinänkuoressa
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
Tutkimussuunnitelma 1. Mitä käyttäjäryhmää tutkitaan?
Tove Selkälä Porvoon kaupunginkirjasto Millaista on rakentaa kahta Nelliä/kokemuksia ruotsinkielisen Nellin rakentamisesta.
kansanedustajasi oikein ydinvoimasta?
Luova kirjoittaminen 1. Kirjoita 5 minuuttia ensimmäisestä mieleen tulevasta aiheesta. Miltä kirjoittaminen tuntui? Oliko vaikeaa saada kirjoittaminen.
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
HCK SALAMAT -10 Moi! Olemme HCK Salamat 2010-syntyneiden lasten jääkiekkojoukkue. Meitä on tällä hetkellä 21 innokasta pientä pelaajaa. Meillä on reilu.
PERUSOMINAISUUDET 1) Tarkoituksenmukainen
1. Millä tavoin tämä osa-alue parantaa hyötyä asiakkaalle?
Mitkä Ovat Eri Valokuvaus Markkinointi-ideoita?
Asiakaspalvelu ja vuorovaikutus
Lapsen oikeuksiin ja tietoon perustuva toimintakulttuuri
Myyntikanavien… …kaivelua.
Esityksen transkriptio:

A SIAKAS YKKÖSEKSI Feargal Quinn

F AKTAT KIRJASTA Kirjoitettu 1990 Kirjoittaja Feargall Quinn Kirjoittaa omakohtaisesta kokemuksesta Perustanut ruokakauppa ketjun

K IRJAN TÄRKEIMMÄT POINTIT Asiakaslähtöisyys Ennakointi -> toiminnan tähtääminen tulevaisuuteen Palautteen vastaanotto (asiakasraati ja kuuntelujärjestelmät) Asiakasuskollisuus ja asiakkaan tarpeet Yllätyksellisyys Työnteon hauskuus

A SIAKASLÄHTÖISYYS Aidosti asiakaslähtöisen yrityksen kaikki päätökset perustuvat haluun palvella asiakasta paremmin Quinnin mielestä tärkein tehtävä varmistaa, että asiakkaat palaavat liikkeeseen uudestaan Asiakkaiden kuunteleminen Palautteen vastaanottaminen ja siihen reagointi Miten Laivuri & Huvikum- pu saadaan loistamaa n?

E NNAKOINTI Ennakointi on toiminnan tähtäämistä tulevaisuuteen Ennakointi pitää sinut markkinoilla Miten löydämme kesälle 2012 pulleimmat purjeet? Mitkä ovat tulevan kesän hittituotteita Huvikummussa ja Laivurissa?

A SIAKASUSKOLLISUUS JA ASIAKKAAN TARPEET Miten saamme varmistettua, että asiakkaat palaavat Laivuriin/Huvikumpuun uudestaan? Mitkä ovat asiakkaidemme perimmäiset tarpeet? Miten täytämme ne parhaalla mahdollisella tavalla?

P ALAUTTEEN VASTAANOTTO Jos et saa palautetta niin huolestu Aina on jotain parannettavaa Negatiivinen palaute antaa mahdollisuuden kehittyä. Suhtaudu siihen vakavasti. Pahin virhe sanoa asiakkaan olevan väärässä (vaikka se olisikin totta) Quinn rakentanut oman asiakasraadin = vapaaehtoisia, jotka kertovat säännöllisin väliajoin mikä menee hyvin ja missä on parannettavaa. Millä tavoin asiakas voi antaa palautetta Laivurissa ja Huvikummussa? Miten voisimme rakentaa omat asiakasraadit? ”Kun asiakas antaa negatiivista palautetta, hän ei ole vielä menetetty. Jos hän ei saa asianmukaista vastausta niin silloin peli on pelattu.” -tyytymätön asiakas 20 kertaa innokkaampi kertomaan asiasta muille, kuin tyytyväinen. MITEN SAAMME TYYTYMÄTTÖMIEN ASIAKKAIDEN MÄÄRÄN MINIMOITUA?

H AUSKUUS JA YLLÄTYKSELLISYYS Hyvä meininki, huumori ja hymy ovat askeleita kohti asiakaslähtöisyyttä Miten saamme hymyn pysymään huulilla koko kesän ajan? Asiakkaiden odotusten ylittämistä Miten saamme annettua jokaiselle asiakkaalle yksilöllistä palvelua? HauskuusYllätyksellisyys

A SIAKKAAT OVAT YRITYKSEN TÄRKEIN VOIMAVARA. K UUNTELEMINEN, KEHITTÄMINEN, ROHKEUS, LÄSNÄOLO, LUOVUUS JA HYMY, NIISTÄ ON I NNOMON KESÄ 2012 TEHTY. KIITOS!