Ekami / Rakennusalan pilotti Ammattitaitoa täydentävien aineiden integrointi ammatillisiin aineisiin
Toteutuksen 3 pääperiaattetta Opiskelijat eivät mene opettajan luo – vaan opettaja tulee oppilaiden luo attoaineita on ”jemmattu” ammatillisiin – KUINKA ne voisi sieltä löytää ? korostetaan atoissa ammatillista osuutta ja näkemystä, jotta opiskelijat eivät koe attoja irrallisiksi (turhiksi) oppiaineiksi
Esimerkkejä seuraavista englanti matematiikka fysiikka ruotsi terveystieto liikunta
Työkalujen harjoittelu hojks – opiskelijat eriytetty kuvakorttien tekoon
WORK JOURNAL LAST WEEK On monday I was working on the new buildingsite. We started cutting trees and carried them next to road.It was hard work but fun……
Peruslaskutoimituksia teimme työsaliin vaaituskoneen käyttöharjoituksen ja selvittelimme korkoasemia
Määrälaskentaa + kustannusarvio
Kuinka suuri on KUUTIO ?
a2 + b2 = c2 ????????????????? konkreettisesti kirvesmiehen kolmio
Fysiikkaa talonrakennusalalle (esimerkkejä) lämpöoppi lämmöneristys, lämmöneristeet (esitelmät) routiminen, U-arvolaskut fysiikan perusteet sään vaikutukset rakennuksiin ja rakennustyöhön sähköoppi rakennuskoneiden energiankulutus ja käytön hinta, sulakekoot
Förstor ni svenska ?
LIIKUNTA & TERVEYSTIETO Liikuntaa ja terveystietoa 1.-4. jakson ajan liikunnan ja terveystiedon opetuksen vuorottelu ja yhdistäminen liikunta opsia sovelletusti oman kunnon selvitys (aerobinen- ja lihaskunto) työergonomia - työssäjaksaminen Liikunta ja terveystieto 5. jaksossa työergonomia käytännössä työtehtävien kuvaaminen eri työvaiheissa tulosten purku liikunnassa oman kunnon muutokset (aerobinen- ja lihaskunto)
Millainen on terveellinen aamiainen ? malliaamiainen valmistettu yhdessä kokkipuolen oppilaiden kanssa koko aamiaisen kulut n 100 e hyötyä opetuksellisesti sekä kokeille että raksamiehille tilanne toimii myös ryhmäyttämiseen olisikohan pitänyt liittää tähän vielä matematiikkaa – laskea annosten kalorimäärät ?
Haasteita OPETTAJIEN VÄLINEN YHTEISTYÖ TUNTIEN SUUNNITTELU TUNTIEN TOTEUTUS ( OLOSUHTEET, ASENTEET) LUKUJÄRJESTYSTEN TEKO JÄRKEVIKSI ( MONEN KAMPUKSEN SYNDROOMA) SUURI TYÖMÄÄRÄ AMMATINOPETTAJALLE UUSIEN OPETTAJIEN PEREHDYTTÄMINEN
Hyviä puolia SAMA ATTO-OPETTAJA KAIKKI KURSSIT SAMAN SISÄLTÖINEN OPETUS MYÖS HOJKS- OPPILAILLE ( vertaa useiden alojen soppiopetus) AMMATILLINEN NÄKEMYS ATTOIHIN MUKAAN OPETTAJIEN TIETÄMYS LISÄÄNTYY
OPISKELIJOIDEN KANNALTA TOIMIVA SYSTEEMI =”OMA OPETTAJA” TUKENA KAIKISSA AINEISSA POISSAOLOJA TODELLA VÄHÄN EI HYLSYJÄ ( 20 opiskelijaa / 8 attokurssia / 1 täydennys !) ARVIOINTI ENTISTÄ VÄHEMMÄN KOE- PERUSTAINEN
Future työ helpottuu kokemuksen myötä kertyy ”tehtäväpankki” materiaalin yhteinen hyödyntäminen lisää ryhmiä ja opettajia mukaan MIELIKUVITUSTA ja KOKEILUNHALUA
Tästä jaketaan