Palvelun muotoilu, Workshop

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ohjelmistokehitys Viikko 2 Mika Salo Pekka Valtonen Asmo Voutilainen
Advertisements

Vanhuspalvelujen kirjaamisen haasteet
Kuluttajan e-lasku Lyhyt tietopaketti kuluttajalle
Kalastuslupien sähköinen kuittivihko on nopein ja helpoin tapa saada yhdellä tilauksella kalastusluvat suurellekin ryhmälle.
TYÖNHAUN PORTAAT Työsopimus ”Täällä voi harjoitella
1 Mistä löydän jatkajan? tai mistä ja miten jatkaja löytää sinut? OMISTAJANVAIHDOKSESTA POTKUA YRITTÄMISEEN Imatra Asko Virén Suomen Yrityskaupat.
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Tutkimustuloksia asunnonvaihtoprosessista ja Igglon ensimmäisistä kuukausista Jaana Wikström.
”Yrityskauppa myyjän ja ostajan näkökulmasta!”
Kaikki liiketoiminnallinen toiminta saa alkunsa omasta osaamisesta.
Alustava liiketoimintasuunnitelma
4H-Yrityksen liiketoimintasuunnitelma
Valman Baari Baarin avaaminen Alkoholitarkastus Päihtynyt asiakas
Toimintasuunnitelma.
Hanke-ehdotuksesi nimi ja lyhenne Hanke-esityksen esittäjät + laitos/yksikkö.
Verkko-osuuskunnan ja toteuttajan yhteistyömallit sekä yhteistyön syventämisen mahdollisuudet Jukka Kapela
TYÖTÖN Työtön hakee siivoojan paikkaa Microsoftilta.
Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX1 määr arvi tavo kilp toim resu toim Strategia on yhteinen näkemys yrityksen suunnasta ja toimien yhteensovittaminen.
Asioita pohdittavaksi tuotekehitystyötä tehtäessä
Millä eväillä sanomalehti on mainostajalle tärkein media?
7. K UMPPANIT 5. T ÄRKEÄT TEHTÄVÄT 4.A RVOLUPAUS 2. A SIAKASSUHTEET 1. A SIAKASRYHMÄ 6. Y DINRESURSSIT 3. K ANAVAT 8. K ULURAKENNE 9. V AIKUTTAVUUS JA.
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
Ohjelmistotekniikka - Tenttiin valmistautumisesta Kevät 2003 Hanna-Kaisa Lammi LTY/Tite.
Mika Väyrynen tuottaja
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
TYÖN AIHE Oma nimi ja ryhmän tunnus
Tulos vs. Kassa / #1 MYYNTI
TUOTTAVAA YRITYSTEN PALAUTTEENHALLINTAA Suomen Yrittäjät Yrittäjyysalan tutkintotoimikunta Yrittäjäkoulutuksen vaikuttavuus.
Kilpailukyky -> kilpailuetu Oppiminen & Kasvattaminen?
© 2010 IBM Corporation1 Objektien käyttöoikeudet  Kaikilla sisällönhallinnan objekteilla on käyttöoikeudet. Käyttöoikeudet on jaoteltuina Lukuoikeuksiin,
Tietokannat –kurssi SQL peruskyselyt
Tietokannat -kurssi KSAO, Datanomit, käytön tuki kevät 2015 Lauri Tapola.
Miten koulutuksen järjestäjä varmistaa oppisopimuskoulutuksen edellytykset? OPPISOPIMUKSEN SYYSSEMINAARI Hannu Salminen Johtaja, opetusneuvos.
Kotiin – Behind the Scenes
Funktion jatkuva kohdassa x = x0 joss
Ulkoisen hallituksen merkitys liiketoiminnassa Veli-Matti Nopanen Pohjois-Suomen Hallituspartnerit ry.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
KÄYTTÄJÄKOKEMUKSEN HYÖDYNTÄMINEN NEUVONTAPALVELUIDEN UUDISTAMISESSA Asiakaslähtöinen kunta, Heli Rantanen,
Polar Shiitake Oy Kotikulmilta maailmalle. Itä-Suomen Siitake Oy Perustettu 1985 Liikevaihto 1999, mk kasvatusalustaa viikossa 350 kg sieniä.
19 Yritys tavoittelee voittoa s
Tactic – Uusi lautapeli vai palvelumuotoile jo olemassa olevaa peliä?
Henkilöstö ja johtaminen asiakaskokemuksen tekijänä
Toimintakykyni-sovellus - Asiakaskokemukset prototyypistä
Start-up tai pienyritys patentoi
… … … … … … … … ….
Lean Canvas palveluiden suunnittelun ja kehittämisen apuvälineenä
AUTTAMISSYSTEEMIT ASIAKKAIDEN JA PERHETERAPEUTTIEN SILMIN
Luokan OneNote -muistikirja
HANKINNAN SUUNNITTELU TOIMITTAJASUHTEEN HALLINTA
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä
Merja Fischer, Tkt, KTM Positiivinen vuorovaikutus synnyttää hyvinvointia ja tyytyväisiä asiakkaita Merja Fischer, Tkt, KTM
Tai vaihtoehtoisesti
Tarvitset vain intoa, kaikki muu tulee vastaan matkan varrella
Oikea palvelut oikeaan aikaan
VOIMAVAROJEN TALO Piirrä vihkoon/paperille talo, jossa on 5 kerrosta ja kussakin kerroksessa 2 huonetta Mieti ensin itseksesi kysymyksiä ja kirjaa ajatuksiasi.
Kotitehtävä: suunnittelu
N-piirin johtajuusvalmennus 08-09
<Hankkeen nimi>
Verkostojen merkitys ja vaikutus tutkimus- ja kehittämistoiminnassa
Mittarit – mitä ja miten mitata
Kokeile uutta Celianetiä testiympäristössä
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – CTQ
Kaukolämpöverkkojen avaaminen
toim resu toim määr arvi kilp tavo Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX
Otsikon asettelu Alaotsikko
BtoB ASIAKKAAN TARVE MATKAILUALALLA
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Start-up tai pienyritys patentoi
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Esityksen transkriptio:

Palvelun muotoilu, Workshop 0. Hahmota asiakkaan polku 1. Rajaa 2. Opi 3. Ratkaise 4. Testaa

0. Piirrä asiakkaan palvelupolku Ennen Aikana Jälkeen

0. Piirrä asiakkaan kokemus Ennen Aikana Jälkeen

1. Rajaa Kehitystyön kohde (Uusi / Olemassa oleva) Tavoite: Mitä halutaan saavuttaa, mikä on ongelma Miten onnistumista mitataan Liiketoiminnan mittarit (myynnin kasvu) Asiakaskokemuksen mittarit Ketkä ovat asiakkaat Miten tavoitetaan

2. Opi Mitä asiakas arvostaa palvelussasi :-), :-( Mikä palvelussa on sellaista josta asiakas maksaa ? Ostaako uudestaan, Suositteleeko muille TOP 3 asiakaskokemuksen ongelmat / kehitystavoitteet Miten lisäät edellisiin arvoa

3. Ratkaise Miten lisäät edellisiin arvoa Miten helpotat ostamista Miten voit lisätä “tarinan” tuotteeseen Listaa TOP 5 ideaa jotka tuovat eniten arvoa asiakkaalle Valitse helpoin, testaa asiakkaalla

4. Testaa Kuvaa lyhyesti testattava palvelu Kenelle, Mitä, Miten Kuvaa tarvittavat resurssit Kuvaa tarvittavat investoinnit Kuvaa mittarointi