Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuPentti Hukkanen Muutettu yli 6 vuotta sitten
1
Toimintakykyni-sovellus - Asiakaskokemukset prototyypistä
@icfmobile ICanFunction thl.fi/micf Kuva: Invalidiliitto Toimintakykyni-sovellus - Asiakaskokemukset prototyypistä
2
Toimintakykyni-sovellus - Asiakaskokemukset prototyypistä
Tarve Toimintakyky ja palvelutarve arvioitava yksilöllisesti asiakkaat kokevat oman asiansa toistamisen turhauttavaksi Digitalisaatio - Rakenteinen toimintakykytieto Toimintakykyni-sovellus - Asiakaskokemukset prototyypistä
3
Toimintakykyni-sovellus - Asiakaskokemukset prototyypistä
Valitse, kuvaile & mittaa – lähetä yhteenveto Toimintakykyni-sovellus - Asiakaskokemukset prototyypistä
4
Käyttö osana asiakkaan polkua
Muistutusasetusten muokkaaminen Sovelluksen lataaminen Arvioinnin aloittaminen Tarve sosiaali- ja terveyspalveluun Tieto sovelluksesta Arvioinnin jatkaminen Yhteenvedon lähettäminen Liittymä Omatietovarantoon Tiedon hyödyntäminen palvelussa Sovelluksen käytön jatkaminen Miten asiakas voi käyttää Toimintakykyni-sovellusta? Katso käyttäjän polku Toimintakykyni-sovellus - Asiakaskokemukset prototyypistä
5
Sisältö tuodaan FunctionMapper’stä
FunctionMapper-laajennus Termieditoriin. Se linkkaa asiakkaan tarpeet, luonnollisen kielen ja mittarit ICF- luokitukseen. Termieditori vapaan lähdekoodin työkalu sanastojen, ontologioiden ja tietorakenteiden hallintaan ja julkaisemiseen. For the content development, modification and presentation, we developed a FunctionMapper that can link user needs, natural language and instruments to the ICF. FunctionMapper is based on the THL Term Editor software tool, developed for editing and publishing information structures, ontologies and terminologies. Toimintakykyni-sovellus - Asiakaskokemukset prototyypistä
6
Käyttäjien valitsemat kuvauskohteet
114 kuvauskohdetta (170:stä) Toimintakykyni-sovellus - Asiakaskokemukset prototyypistä
7
Mitä asiakkaat kuvasivat?
Yksi asiakas: kuvauskohdetta (ka. 22,8) 29 % ei ongelmia 20 % paljon tai erittäin paljon vaikeuksia Toimintakykyni-sovellus - Asiakaskokemukset prototyypistä
8
Toimintakykyni-sovellus - Asiakaskokemukset prototyypistä
Mittaustulokset suhteessa väestöön PROMIS fyysinen toimintakyky - tulkinta Oireet Toimintakyky 80 % 20 % Toimintakykyni-sovellus - Asiakaskokemukset prototyypistä
9
Hyväksyttävyys 8 7,6 Asiakkaat käyttäisivät, jos…
saisi lyhyen alkuopastuksen sote-ammattilaiset kannustaisivat sitä hyödynnettäisiin eri paikoissa 8 7,6 Suosittelisitko kaverillesi/kollegallesi? 0=en suosittelisi kenellekään, 10=suosittelisin ehdottomasti Toimintakykyni-sovellus - Asiakaskokemukset prototyypistä
10
Kokemus helppokäyttöisyydestä
Kaikki kokivat helpoksi käyttää, kukaan ei tarvinnut apua! Käyttäisin etenkin, jos sitä kehitettäisiin lisää! Olisi mukava se kysymysten alkuraakkaus, että saisi esiin ne itselle relevantit kysymykset. Ois pitänyt olla mahdollisuus vertailla eri päiviä Tosin päivissä voi olla eroja, toisina päivinä toiset kysymykset on oleellisia ja toisena toiset. Tai sitten voisi samaa asiaa arvioida useampana päivänä, esim. kipu kun se voi vaihdella päivittäin. Olis kiva, että yhteenveto olis monipuolisempi, esim. miten moneen % olet vastannut näistä, silleen visuaalisempi. Toimintakykyni-sovellus - Asiakaskokemukset prototyypistä
11
Hyväksyttävyys 8 7,6 Asiakkaat käyttäisivät, jos…
saisi lyhyen alkuopastuksen sote-ammattilaiset kannustaisivat sitä hyödynnettäisiin eri paikoissa 8 7,6 Suosittelisitko kaverillesi/kollegallesi? 0=en suosittelisi kenellekään, 10=suosittelisin ehdottomasti Toimintakykyni-sovellus - Asiakaskokemukset prototyypistä
12
Toimintakykyni-sovellus - Asiakaskokemukset prototyypistä
Johtopäätökset Asiakkaat kokevat idean hyväksyttäväksi, kannattaa jatkokehittää Mukaan sote-palveluprosessiin Asiakas saa kuvattua helposti ja selkeästi omat asiansa yksilöllisestä elämäntilanteestaan. Ammattilainen saa yhteenvedon yhteiseen päätöksentekoon. Kuvaileva kokemustieto ja standardit mittarit voidaan yhdistää samaan sovellukseen Toimintakykyni-sovellus - Asiakaskokemukset prototyypistä
13
Toimintakykyni-sovellus - Asiakaskokemukset prototyypistä
Jatkokehitystarpeet Kiinteäksi osaksi sote-palveluprosessia Asiakkaiden kehitysehdotusten toteuttaminen Testausta eri käyttäjäryhmissä, kielien lisääminen Lisää mittareita: PROMIS kysymyspankit & API Yhteys Omatietovarantoon testattu ja auditoitu (kansalliset standardit: FHIR, HL7, THL:n toimintakykytietomalli*) Avointa lähdekoodia hyödyntävän palvelupohjaisen liiketoimintamallin rakentaminen, joka mahdollistaa ylläpidon Appstoressa ja Playshopissa Levittäminen: ”Miten käytän” ja ”Miten opastan käyttämään” * Toimintakyky tietojärjestelmissä: tietojarjestelmissa Toimintakykyni-sovellus - Asiakaskokemukset prototyypistä
14
Kysymykset innovaattoriverkostolle
Hyvä tapa hoitaa asiakkuuksia? Jatkokehitys THL ja muut tahot (ODA, Terveyskylä ym.) yhdessä Kestävän palvelupohjaisen liiketoimintasuunnitelman rakentaminen? Toimintakykyni-sovellus - Asiakaskokemukset prototyypistä
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.