Työvaltainen merkonomiryhmä ammatillisia ja yhteisiä opintoja työssäoppien 1. opiskeluvuotena 2013 - 2014 Tavoitteet Toimintasuunnitelma.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Oppilaitoksen mahdollisuudet nuorten työllistämisen tukemiseen
Advertisements

Minäkö ulkomaille?  Miksi lähden ulkomaille ja mitä sieltä haen?  Lähdenkö pois jostain, pakenenko jotain tilannetta, ihmissuhdetta, ristiriitaa?  Onko.
VALMIUDET TYÖELÄMÄÄN. RAKENNUSALAN PERUSTUTKINTO
Haluatko ammattiosaajaksi? - ammatillinen koulutus mahdollisuutena
Atto ja avaintaidot työssä oppien? Sirkka Hulkkonen.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2+1 MALLI
MATKAILUALAN PERUSTUTKINTO
Erilaisia kauppapolkuja…. TILDAN POLKU  Tilda asiakaspalvelun ja myynnin merkonomiopiskelija valmistuu kahdessa vuodessa  ensimmäinen lukuvuosi 4 jaksoa.
AJANKOHTAISTA AMMATILLISESSA JA AIKUISKOULUTUKSESSA
Työpaikkaohjaajakoulutus
POLKU-hanke Läpäisyn tehostamisen seminaari Tampere
Opiskelijan arviointi työpaikalla
Joustava työssäoppimispolku TO La-To La-To TO La-To HOPS La-To HOJKS ROPS.
Aloitus info • Ryhmänvastaavat pitävät ryhmälleen aloitusinfon laajennetusta työssäoppimisesta • Opiskelijat saavat oppimis- ja työkokemuskansion.
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
Ammattistartti Ammatilliseen peruskoulutukseen ohjaava ja valmistava koulutus, ammattistartti on  ohjaavaa  joustavaa  yksilöllistä valmistavaa koulutusta.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Oulun aikuislukio 2014.
VALMIUDET TYÖELÄMÄÄN. RAKENNUSALAN PERUSTUTKINTO.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Laajennettu työssäoppiminen sosiaali- ja terveysalan perustutkinnossa Itsearviointi Tiivistelmä tuloksista.
Laajennettu työssäoppiminen: toplaaja.purot.net toplaaja.wikispaces.com Hidas, tuettu polku.
TRIANGLE Avoin ammattiopisto-teemaryhmä
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
1 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus Työvalta / Kaarnakorpi, Laine, Muotka, Ovaska ”Tekemällä oppii!” - Liiketalouden perustutkinto.
TOPLaaja Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto Porvoo International College.
TOPLaaja 2012 avustusta saaneiden hankkeiden tuloksia Itä-Suomi verkosto Verkostotapaaminen klo 9: Opetushallitus, Hakaniemenranta 6,
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Jatkohanke – Kainuun ammattiopisto
Työssäoppiminen eli TOP
Yksilölliset polut / laajennettu työssäoppiminen
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut sähkö ja elektroniikka, kone ja metalli, auto ja logistiikka Laajennetun työssäoppimisen kokeilut, Unto Tervo
Kokkolan ammattiopisto
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
LAAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN 2+1-MALLI Sähköala. Laajennetun työssäoppimisen 2+1malli  tarjoaa vaihtoehtoisen tavan ammatillisen perustutkinnon suorittamiseen.
Joustavuutta oppimiseen Tavoitteet: -verkoston yhteiset tavoitteet joustavat opintopolut osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen -AmisURA-hankkeen.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Atto-aineita työssäoppien Lappeenrannan toimipiste Pohjolankatu 12.
E N E M M Ä N O S A A M I S T A LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN, La - To OPH:n valtakunnallinen hanke La-To kokeilu ollut Hyvinkäällä
Siirtymät koulutukseen ja työelämään
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
Ammattitaitoa työssäoppimalla ja verkossa
TOP ja Näytöt kirjaaminen Wilmassa opas wilma.tampere.fi Tuula Tiainen ja Arja-Leena Pöri päivitetty
Lapin matkailuopisto, Levi-Instituutti Yksilölliset ja joustavat opintopolut Anne Grön-Keskiniva, Susanna Koskenniska, Taina Koskinen ja Sanna Pensonen.
TOY Työssäoppiminen Yrittäjänä Esimerkkinä SASKY/Ikaalisten käsi- ja taideteollisuusoppilaitos.
Työpaikkaohjaaja-koulutus ongelmaperustaisen oppimisen mukaisesti
Tavoitteet Toimintasuunnitelma
Osaamisalan valintainfo
Liiketalouden opiskelu
Tekniikan alojen koulutuksen uudistaminen Pieksämäellä
Opettajien valmentaminen työpaikkaohjaajien kouluttajiksi
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Tammikuu 2010 MAANANTAI TIISTAI KESKIVIIKKO TORSTAI PERJANTAI LAUANTAI
Tammikuu 2010 SUNNUNTAI MAANANTAI TIISTAI KESKIVIIKKO TORSTAI
Liiketalouden perustutkinto
Vaasan ammattiopisto / cpa & kjo
Huonekaluvalmistus ja koristeveisto
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Oppia niinku töissä Anna-Mari Saarela, Noora Schroderus, Pirkko-Liisa Isoaho, Jussi Hiivala, Jari Niemi.
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Elokuu 2009 MAANANTAI TIISTAI KESKIVIIKKO TORSTAI PERJANTAI LAUANTAI
Voit tulostaa tämän mallin ja käyttää sitä seinäkalenterina
YRITYSPOLKUTOIMINTAMALLI
Esityksen transkriptio:

Työvaltainen merkonomiryhmä ammatillisia ja yhteisiä opintoja työssäoppien 1. opiskeluvuotena Tavoitteet Toimintasuunnitelma

Taustaa Laajennettu työssäoppiminen 2013 – 2014 –hankkeen osahanke OPH:n erillismäärärahat Haettu keväällä 2013 Päätökset kesäkuu 2013 Tavoitteet ja kuvaus Laajentaa opiskelijoiden yksilöllisiä valintamahdollisuuksia ja opintopolkuja ja ottaa huomioon erilaiset oppimistyylit Työssäoppimisen laajeneminen Ammatillisissa opinnoissa Ammattitaitoa täydentävissä tutkinnon osissa (yhteiset opinnot) Toteutuksen suunnittelu, kevät 2013 / PH

Toimintasuunnitelma Hankkeen keskeiset toimijat ovat 10 opettajaa asiakaspalvelu ja myynti talouspalvelut äidinkieli matematiikka englanti ruotsi kemia yritys-, yhteiskunta- ja työelämätieto Toteutuksen suunnittelu, kevät 2013 / PH

Toimintasuunnitelma Kevät 2013 hankkeeseen valmistautuminen opettajien ja yhteisten aineiden valinta tarkemmat neuvottelut toimenpiteistä vakiintuneiden yrityskumppaneiden kanssa (kaupan alan yrityksiä) suunnitelma opintojen toteutukseen työssäopittavien osaamisten kuvaaminen osaamiskarttoina (tavoitteet ja työtehtävät) Syksy 2013 hankkeen käynnistäminen opiskelijoiden valinnan käynnistäminen ja toteutus opiskelijoiden ohjaussuunnitelma pilottityössäoppimisjaksot (lokakuu 2013 – tammikuu 2014) tiivis yhteistyö yrityskumppaneiden ja työpaikkaohjaajien kanssa verkkoavusteiden ohjauksen suunnittelu ja toteutuksen käynnistys työpaikkaohjaajien valmennukset Toteutuksen suunnittelu, kevät 2013 / PH

Toimintasuunnitelma Kevät 2014 opiskelijat työssäoppimisjaksoilla – jatkuu opiskelijoiden ohjaus yhteistyössä työpaikkaohjaajien ja opettajien kanssa henkilökohtaisen ohjauksen mallintaminen 2013 aloittaneen ryhmän toisen vuoden opintojen suunnitelma palaute, kehittämistoimenpiteet ja suunnitelma 2014 aloittavan ryhmän työssäoppimisjaksoille Syksy 2014 toiminnan käynnistys 2014 aloittavan ryhmän kanssa tulosten arviointi ja toiminnan laajentaminen tarvelähtöisen periaatteen mukaisesti Toteutuksen suunnittelu, kevät 2013 / PH

Kohderyhmä ja konkreettiset tulokset Hankkeen pilottiryhmänä on elokuussa 2013 aloittavat peruskoulupohjaiset merkonomiopiskelijat. Hankkeen tuloksena syntyy: oppimispolkuja, joissa työssäoppimisen laajuus on suurempi ja missä myös ammattitaitoa täydentäviä tutkinnon osia voidaan oppia työssä ja myöhemmin myös arvioida henkilökohtaisen ohjauksen malli Toteutuksen suunnittelu, kevät 2013 / PH

Toteutussuunnitelma Kevät 2013 hankkeeseen valmistautuminen opettajien ja yhteisten aineiden valinta tarkemmat neuvottelut toimenpiteistä vakiintuneiden yrityskumppaneiden kanssa (kaupan alan yrityksiä) suunnitelma opintojen toteutukseen työssäopittavien osaamisten kuvaaminen osaamiskarttoina (tavoitteet ja työtehtävät) Koulutuskeskus Salpauksen työssäoppimissopimuksen tarkistus tähän sopivaksi Toteutuksen suunnittelu, kevät 2013 / PH

Toteutussuunnitelma syksy 2013 hankkeen käynnistäminen opiskelijoiden valinnan käynnistäminen ja toteutus (Opi tehokkaasti 1 ov opinnot koulussa) Esittely opiskelijoille vk 33 ja 34 Opettajat ja koulutuspäällikö esittelevät luokittain Kaupan työtehtävät ja hyvän asiakaspalvelijan ominaisuudet / työnantajat vk 34 Päivämäärä sovitaan kesäkuu 2013 Opiskelijoiden valintaprosessi, halukkaat opiskelijat (vk 34 – 35), koulu valitsee 25 opiskelijaa ryhmään Opiskelijoiden hakemukset Oppimistyylit, Jousto-hankkeessa kehitetyt testit Haastattelut Työssäoppimispaikan haku (lokakuu) Yhteyshenkilöt Opiskelija hakee paikan opiskelijoiden ohjaussuunnitelma opettajat pilottityössäoppimisjaksot (to – ti ) 3 päivää töissä, keskiviikko – perjantai Huom! Joululoma ja talviloma Työaika 6 tuntia / päivä Työssäoppimissopimukset Opiskelijakohtaiset tarkennukset Osaamiskartta – yhdistää työssä ja koulussa opittavaa tiivis yhteistyö yrityskumppaneiden ja työpaikkaohjaajien kanssa Syyskuussa tapaaminen ennen työpaikkojen hakua– info ja odotuksia Myöhemmin – kokemuksia Oppimistavoitteet ja –mallin kokonaisuus Ohjaavat opettajat verkkoavusteiden ohjauksen suunnittelu ja toteutuksen käynnistys työpaikkaohjaajien valmennukset Toteutuksen suunnittelu, kevät 2013 / PH

Toteutuksen suunnittelu, kevät 2013 / PH