Oulun yliopisto, Ohjaus- ja työelämäpalvelut Jaana O. Liimatainen Opinnäytetyö ojennukseen eli Grapparyhmä Oivalla osaamisesi, uskalla uralle.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Uutta Suvi-työryhmältä Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän pj Proflangin kevätpäivät Rovaniemellä 23. –
Advertisements

PALAPELIN PALAT PAIKOILLEEN
OP1 –kurssi ykkösille •I koulupäivä  lukio-opiskeluun orientoituminen (osa I) 2h ryhmänohjaaja  kurssivalinnat ja kurssivalintaohjelma 1h opinto-ohjaaja.
Sähköinen portfolio - kyvyt.fi
Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
Työhönvalmennuksella työelämään
TUKIPAKETTI LYHYEN MATIKAN OPISKELUUN LUKIOSSA Kevät PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.
Ajanhallinta ja suunnitelmallinen opiskelu
aineenopettajat ohjaavat oman oppiaineensa opiskelua
HOPS ja kuinka se laaditaan 2. 4
Opinnäytetyöprosessi
11. tammikuuta 2010 Oulun yliopisto, Ohjaus- ja työelämäpalvelut
HOPSista Eli mistä tässä onkaan kysymys? TAIKOPEDA
Erityisopiskelijoiden työssäoppimisen kokeilu- ja kehittämishanke OHJAAJAN KANSIO TYÖSSÄOPPIMISEN TUKENA Tuula Rantanen
Hops Sibelius-Akatemiassa Hannele Ketomäki.
Kandidaatintyö prosessimetallurgian laboratoriossa
URASUUNNITTELU Oulun yliopisto, Ohjaus- ja työelämäpalvelut
Suomen kieli ja viestintä YAMK-koulutuksessa Vastuuopettajien AC-kokous / Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän ja Osku-hankkeen tuotoksia.
ITSETUNTEMUS JA OMA OSAAMINEN
Työharjoitteluprosessi Prosessin nimiKuvaus luotu Ty ö harjoittelu Vastuuhenkil ö (t)Kuvaus viimeksi p ä ivitetty Pekka Soive pso, jpl.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Jukka Vehviläinen / DiaLoog LUKION PÄÄTTÄNEIDEN KYSELYN TULOKSET Kokkola
JaMu, CIMO 0509 TraiNet: Wiki Korkeakoulujen kansainvälisten asioiden hallinnon kevätpäivät, Oulu, Jaana Mutanen CIMO Kv.harjoittelu ja jatko-opinnot.
Siivikkala, Metsäkylä, Viljakkala Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
osana opiskelijan PLE:tä
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Sijoittumisseuranta 2013 Vuonna 2012 maisteriksi valmistuneiden tilanne ja mielipiteet vuoden 2013 lopulla Jyväskylän yliopisto - koko aineisto Jari Penttilä.
Työpaikkaohjaajat valmentaen vahvoiksi
Hyvinvointia opiskelijoille Oulun yliopiston opiskelijoiden hyvinvointisivuston uudistaminen – projekti Päätösseminaari Jaana Tolonen Päivi Isojärvi.
Helena Karento HELSINGIN YLIOPISTO KOULUTUS- JA KEHITTÄMISKESKUS PALMENIA VANTAA Suomalais-venäläinen tasa- arvofoorumi Pietari
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
Tutkimussuunnitelman ja opinnäytetyön rakenne
Opintojen ohjauksen organisointi
AKATEEMINEN OHJAUSSUHDE Anna Raija Nummenmaa Kansanterveystieteen tutkijakoulu
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Jatkohanke – Kainuun ammattiopisto
Opiskelijan ohjaus Prosessi- ja ympäristötekniikan osastolla Saara Luhtaanmäki Suunnittelija.
SYVENTÄVIEN OPINTOJEN OHJAUSRYHMÄ OSANA LÄÄKETIETEEN TIETEELLISTÄ OPETUSTA Dos. Kirsi Sipilä Oulun yliopisto Hammaslääketieteen laitos Opintori
OHJAUSKARTOITUKSEN / PUIMALAN TOTEUTUS  Tavoitteena saada tarkempaa tietoa työssäoppimisen ohjauksen tilanteesta ja kehittämishaasteista alakohtaisesti.
Joustavuutta oppimiseen Tavoitteet: -verkoston yhteiset tavoitteet joustavat opintopolut osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen -AmisURA-hankkeen.
Opiskelijoiden vuosipalaute 2014.
T URUN YLIOPISTO Into ja pätevyys – fysiikan opettajan valtit Kalle Ojanen Fysiikan assistentti (vv.) aineenopettajakoulutus Yliopistopäivä 2005.
OPETUKSEN KEHITTÄMISPÄIVÄ Mervi Palva.
Rahoitus: ESR, Etelä-Suomen lääninhallitus Koulutuskeskus Salpaus – Tavoitteena on edistää nuorten työllistymistä vahvistamalla.
Opinnäytetyöprosessi
Linkit SisällysRAOTROK RAOTROK- wiki RAO, Metallisosaston esittely Kartta, Googlemaps Linkki koulun sivulle, Wilmaan jne Ajankohtaista KalenteriSyötteenlukija.
Näkemyksiä, kokemuksia ja ajatuksia opettajatuutoroinnista Minna Nieminen SAMOK ry. Sisältö: 1) Opettajatuutoroinnin hyödyt opiskelijalle 2) Opettajatuutoroinnin.
Sosiaalinen media kevyesti sulautettuna Hy / Antero Aunesluoma
Mentorointi.
Oulun yliopisto, Ohjaus- ja työelämäpalvelut Jaana O. Liimatainen Te tapäivät
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Aloitusseminaarin ohje
Arja Tahvola/ VOKKE HENKILÖKOHTAINEN OPINTO- SUUNNITELMA OPINTOJEN OHJAUKSEN NÄKÖKULMASTA.
Töissä.fi – sivusto Korkeakoulusta valmistuneet työelämässä Harjoituksia ja tehtäviä valintojen tueksi Leena Penttinen, Jyväskylän yliopisto Kaisa Karhu,
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
Aikaa erilaisille oppijoille – Miten mahdollistaa joustavat opintopolut Katariina Alha W5W, Oulun yliopisto.
W5W²-pilotti: TEO:lla työelämään! Helsingissä Leena Itkonen Helsingin yliopiston ura- ja rekrytointipalvelut.
HOPS-ohjausta kehittämässä JY:ssä
Seppo Ikäheimo Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu
Urheilijoiden opinto-ohjaus
Elinikäinen ohjaus Suomessa
Työelämäjaksot ja –kurssit opetuksessa – hyviä käytäntöjä ja uusia avauksia Elopäivät 2016 Sanna Tuominen.
Opintopsykologipalvelut Aalto-yliopistossa
Opintopsykologipalvelut Aalto-yliopistossa
Opintopsykologipalvelut Aalto-yliopistossa
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
Vauhtia ja motivaatiota opiskeluun työtä opinnollistamalla
Hanke
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Kuvio 1 Tietotekniikan laitoksen kehitettävä opinto-ohjausmalli
Esityksen transkriptio:

Oulun yliopisto, Ohjaus- ja työelämäpalvelut Jaana O. Liimatainen Opinnäytetyö ojennukseen eli Grapparyhmä Oivalla osaamisesi, uskalla uralle

Oulun yliopisto, Ohjaus- ja työelämäpalvelut Jaana O. Liimatainen graduryhmämalli – Kaisa Karhu ja Leena Kultalahti – monialainen – sisältöön ei kajota (kuinka voitaisiinkaan!) – edistetään prosessia tehtävät ryhmässä välitehtävät vertaistuki Valtti-lisä –verkkoympäristö (ning) –välitapaamiset chatissa Grapparyhmä

Oulun yliopisto, Ohjaus- ja työelämäpalvelut Jaana O. Liimatainen aiheita ja teemoja olivat mm. –työnhakutaidot –opintojen suunnittelu ja ajanhallinta –urasuunnittelu –itsetuntemus –työelämätietous Valtti-lisä –verkkoympäristö (wiki) Oivalla osaamisesi, uskalla uralle

Oulun yliopisto, Ohjaus- ja työelämäpalvelut Jaana O. Liimatainen ryhmistä - ja muustakin – pohdintaa enemmän: lyhyt pohdinta: sabluunat toimivat on otettavissa käyttöön, kun on kokemusta opiskelijaryhmistä (ja vaikkei olisikaan) kunhan muistaa –olla ohjaaja ei opettaja –antaa tilaa ryhmälle – ei se oma suunnitelma niin hieno ole, etteikö siitä voisi poiketa ryhmän tarpeen mukaan