Korkeakoulujen liikuntatoimien verkostotapaaminen Kuopio 27.- 28.11.2014 – Savonia-amk & Sykettä Eija Partanen-Kivinen Liikuntatieteellisten aineiden lehtori.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SMOOTHISTI TYÖELÄMÄÄN OPPISOPIMUKSELLA
Advertisements

KELPO projekti Tuija Ikäläinen, koordinaattori
Pelillisyys opetu sessa
Vaihto-opiskelu Unkarissa syksyllä 2006 Eija Paronen LT41.
Ohjelma Klo 8.30 – 9.00 Tervetulokahvitarjoilu
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
Yksinäisestä propelipäästä yhteiseen tekijäporukkaan Joensuun seudun kansalaisopisto.
”Laadukasta osaamista ja ammattitaitoista, pätevää väkeä” AMMATTIKORKEAKOULUJEN KIELTEN JA VIESTINNÄN OPETUKSEN LAADUN ITSEARVIOINTI Anneli Airola, Pohjois-Karjalan.
eSavonia ”Verkko-opetuksen hyvät käytänteet
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
Sosiaalinen media opetuksen ja oppimisen tukena - projekti.
Savonia-ammattikorkeakoulu on maakunnan aktiivinen kehittäjä, joka palvelee yhteistyökumppaneitaan kouluttamalla monitaitoisia ja oma-aloitteisia osaajia.
Turun esi- ja perusopetuksessa
Hyvään virkakieleen! Virkakielikampanja − Hyvään virkakieleen oppiminen Suosituksia yliopistoille ja ammattikorkeakouluille.
OPS2016 – Koulu rakentaa tulevaisuutta
Mikä on olennaista opetuksen laadussa ja sen arvioinnissa Kauko Hämäläinen professori Koulutus- ja kehittämiskeskus.
Hämeen ammattikorkeakoulu AMK-tutkinto Laajuus opintopistettä Käytännönläheiset ammattikorkeakouluopinnot ovat vaihtoehto.
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
Kannattaako Suomeen tulla opiskelemaan? Kansainvälisen liikkuvuuden uudet muodot Irma Garam Kansainvälisen liikkuvuuden ja yhteistyön keskus.
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Koulutuksen keskeyttämisen ehkäisy Pedagoginen kehittämistyö Toukokuu 2014 Sauli Korhonen, Mari Kukkola ja Marja Ruotsalainen.
OPISKELIJAKYSELY Tulokset Toisen asteen yhteys - hanke.
Ari Kekäläinen Savonia Voyager-integrointi 1.uuden LDAP rajapintaan syntyneen henkilön (eduPerson) automaattinen vieminen Voyagerin asiakkaaksi.
Opossum-projektin Ohjausryhmä Ari Markkula Projektitutkija.
Sykettä Savilahdella - Kuopion korkeakoululiikunnan yhdistämis- ja kehittämishanke Sykettä Savilahdella Hakijoina: Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunta.
Sykettä Savilahdella –hankkeen ohjausryhmän toiminta vuosina
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
KULTTUURIVIENNIN HUIPPUOSAAMINEN tarpeet ja koulutus kärkitoimijan näkökulmasta Kulttuurivientiosaamisen kehittäminen Suomessa | | HTC Helsinki.
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
JAMK-ESOK Esteettömät oppimisympäristöt Helena Koskimies,
Haku ammatilliseen koulutukseen Kevään yhteishaku , haku päättyy klo Valinnan tulokset voi julkaista aikaisintaan Syksyn yhteishaku.
KSHJ & KOULUTUSTARJONTA Opintohallinnon tietojärjestelmäiltapäivä Pia Penttinen, Hakijapalvelut.
Tulevaisuuden lukiokoulutus NYKYTILA JA TULEVAISUUS.
ESTEETÖN OPINTOPOLKU TYÖELÄMÄÄN Projektipäällikkö Anne Kanto-Ronkanen.
MITÄ LUKION JÄLKEEN? Kati Seise
Opetussuunnitelmaviestinnän kohderyhmät ja viestinnän kohdistaminen (ryhmätehtävä)
OPS-ajatuksia.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto TUTKI-osahanke.
ELINIKÄISEN OHJAUKSEN ALUEELLINEN KOORDINAATIO ELOa Pohjois-Savon ELY-keskuksessa Lisää viraston nimi, tekijän nimi ja osasto.
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
5/2004 CIMO Ulkomaisille opiskelijoille annettavan suomen kielen opetuksen kehittäminen Opetusministeriön toimeksiannosta CIMO asetti lokakuussa 2003 työryhmän.
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto VIRTA-PROJEKTI.
Oppiaine-kokonaisuus
Palvelukysely LUC IT-palveluiden palvelukyselyt henkilökunnalle
Oppimisen, opiskelun ja opetuksen mallintaminen Pekka Linna, Koulutuksen arviointikeskus.
Ajasta ja paikasta riippumaton työ Case Liikennevirasto Työnteon monet tilat, VM
Aikaa erilaisille oppijoille – Miten mahdollistaa joustavat opintopolut Katariina Alha W5W, Oulun yliopisto.
Prosesseista palveluihin
Avoin tulevaisuus? Kaikille avoimia korkeakouluopintoja
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
DIGIJOUJOU Suomen ja ruotsin kielen joustava oppiminen ja ohjaus tulevaisuuden työelämän tarpeisiin Tavoite: Uusi digipedagogiikka, joustavat opintopolut.
Yhteisöt-ryhmä 1. Vaiheen kartoitus Otsikkodia.
Erinomaisen laadun edellytysten rakentaminen
Tervetuloa! OPS 2016.
MIKÄ OPETUSSUUNNITELMA ON ?
Koe korkeakoulu jo nyt! Tutustu eri aloihin, löydät ehkä tulevaisuutesi.
Siirtohaut Opintopolussa
liikkeenluovutukseen liittyvistä asioista
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
LUC IT-palveluiden palvelukyselyt henkilökunnalle Arja
Ammattikorkeakoulujen sopimusseminaari
Jari Kähkönen, koulutuspäällikkö
Tampereen ammattikorkeakoulu
Lukiolaisen jatko-opinnot
Ammattikorkeakouluopinnot​
Esityksen transkriptio:

Korkeakoulujen liikuntatoimien verkostotapaaminen Kuopio – Savonia-amk & Sykettä Eija Partanen-Kivinen Liikuntatieteellisten aineiden lehtori Savonia-amk

Taustaa ammattikorkean puolelta ”Aikojen alussa” oli 2h liikuntaa / ryhmä Seuraavassa ops-uudistuksessa liikunta väheni -> siirtyi pääasiassa vapaasti valittaviin opintoihin, joita kyllä oli liikunnan osalta paljonkin tarjonnassa Seuraavassa vaiheessa vapaasti valittavat lähiopetuksena poistettiin opetuksesta, tarjottiin enää verkko-opintoina ->

Tilanne ennen hanketta Liikuntaa ei tarjottu enää osana opintoja, ei ole ops:ssa manittuna Henkilökunta organisoi itse mahdollisesti jktn liikuntaryhmiä, mistä maksoivat itse (tilat saatiin usein työnantajalta) Suuri tarve organisoida opiskelijaliikunta ja luoda henkilökunnalle liikkumismahdollisuuksia

Itä-Suomen yliopisto ja Savonia-amk - synergiaedut Yhteistyöllä olemme enemmän -> tarjonta Yhteisöllisyys Tilat Koko alueen kehittyminen Toiselta oppiminen ->

Toiselta oppiminen: Kulttuuriero -> yliopiston puolella opiskelijaliikunta ollut ohjelmassa pitempää, amk-puolella uusia asia -> vie aikansa, että meidän puolella osataan käyttää palveluja tehokkaasti ja laaja-alaisesti Erot koulutuksessa – amk-puolella useita pitkiäkin harjoittelujaksoja ympäri Suomea

Tulevaisuuteen satsaus Opiskelussa- ja työssäjaksaminen -> vrt. eläkeuudistus, istumisen haitat Profiloituminen -> vetovoimaisuus Työssäviihtyminen

Hyvä Sykettä työporukka Erinomaiset projektityöntekijät Saara ja Sirpa Toimiva ohjausryhmä Savonia-amk:n ja Itä-Suomen yliopiston johdon tuki Nämä yhdessä -> innostunut ja aikaansaava ilmapiiri, mukava tehdä töitä Kiitos erityisesti Saara ja Sirpa

KIITOS