Kuinka asiakasta palvellaan hyvin? Näkökulmia yritysten tarpeiden tunnistamiseen ja oppilaitosten palveluiden kehittämiseen 6.5.2011 Salla Koivunen, Edupoli.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Näkökulmia järjestövetoisten kehittämishankkeiden ja kuntien yhteistyölle - Miten saada kehittämistyön tulokset pysyviksi toimintatavoiksi Antti Pelto-Huikko.
Advertisements

KULTTUURI KUNTAORGANISAATION MUUTOKSESSA / Hanna-Mari Kokkonen.
Diabeteshoitotyön osaaminen
Perhesosiaalityö Kokkolassa
Ari-Matti Auvinen Jarmo Tanskanen Suomen eOppimiskeskus.
Riitta Harmanen Työhönkuntoutuksen vaiheistus Välityömarkkinoiden vaikuttavuuden parantamiseksi Riitta Harmanen
R INNAKKAISOHJELMIEN IDEAT JA OIVALLUKSET, RYHMÄ 2 M YÖTÄTUULESSA – TOIMINTAA JA TULOKSIA AMMATILLISEEN KOULUTUKSEEN Kari Laine
PK-kehittämispalvelut
Kohti suunnittelu- ja konsulttialan tulevaisuutta Toimenpide-ehdotuksia Ohjausryhmä TEKES MK.
Verkko-opetuksen tukipalvelujen laadunvarmistusta
Laatujärjestelmät organisaatioiden kehittämisen ja johtamisen näkökulmista Kaisa Sariola JTO.
Asiakkuudet luovalla alalla
Antti Tuomela Toimitilapalvelujen organisoinnin ja laadunhallinnan kehittäminen Verkottuneen palveluorganisaation laadunhallinta Diasarja 2: T oimitilapalvelujen.
Anne Leppänen, Hannele Torvinen & Seija Koskela
STARTTI PAREMPAAN ELÄMÄÄN!
Kv-strategian jalkautus Vahvuutena kansainvälisyys Osa CIMO Lauri Tuomi Lauri Tuomi 2011.
| | Osaamisen kehittäminen vanhuspalveluissa Tahkovuori Aija Hietanen ahietanen.vuodatus.net © Savonia-ammattikorkeakoulu.
Yhteistyö Varsinais-Suomessa Miksi yhteistyötä Koko toiminta perustuu verkostotyöhön Tehokkaampi toiminta Parempaa asiakaspalvelua.
Kolmen oppilaitoksen suunnitteluosaamisen yhdistämisellä Tehdään pitkän tähtäimen kehittymissuunnitelma Etsitään uudenlaisia mentorointikäytänteitä Vahvistetaan.
”YHDEKSÄN ON ENEMMÄN KUIN YKSI” Tiimit seurakunnan vapaaehtoistoiminnan kehittäjinä.
ID Point - Palvelumalli
Väli-Suomen Ikäkaste Pohjalaismaakuntien vanhustyön kehittämiskeskus Päivi Niiranen Projektikoordinaattori.
Ryhmä 4 Työ muuttuu, miten oppisopimustoimijat siinä mukana.
Työkykyjohtaminen Serviisissä
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Kumppanuudella ratkaisumalleja KOMIS – Kunta ja paikalliskehityksen hallinta Mikkeli Sami Kurki johtaja, professori Ruralia-instituutti,
Täydennyskoulutuksen verkostomalli – Vaihe I - II OSAAVA - ohjelma
Onnistunut IT-projekti - Haaveesta totta? Tiken näkemys
Esiintyjän nimi Harjoittelupaikka Harjoittelun ajankohta Harjoitteluseminaariesitys Liiketalous, Kuopio.
Yleislääkäripäivät 2013: Kollegan työkyky
Työllisyysportti – työväline työllisyydenhoidon toimijoille
Henkilöstöjohtaja Lasse Lintilä Valio Oy
AHOT Terveys-ja hoitoalan klusterissa
Talpan strategiat 2009 – Strategiset tavoitteetKriittiset menestystekijät Taloushallinnon keskittäminen jatkuu Kyky vastaanottaa asiakkaita.
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Jyväskylän alueyksikkö1 Kehittämisyksiköt : mitä pysyvä kehittämisrakenne.
Kari Blomberg Kone- ja metallituoteteollisuus toimitusjohtaja
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
Vuoden 2011 valtakunnallisten maaseudun tutkimus- ja kehittämishankkeiden haun teemat Kirsi Viljanen Maaseutuylitarkastaja YTR:n hankeryhmän sihteeri.
Vaikeasti työllistyvät – yhteinen haaste Kuntatalo Avaus Varatoimitusjohtaja Timo Kietäväinen.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen perus- ja lisäkoulutuksen valtionavustusten tiedotustilaisuus Seppo Hyppönen Yksikön päällikkö Ammatillinen.
SalesPeople Finland Oy: Suunnitelmallinen myyntityö
Yritysten tulevat aikuiskoulutustarpeet Ennakointikamari Liikenne- ja kuljetuspalveluala Timo Karkola johtaja, rehtori Ami-säätiö, Amiedu.
Varhaiskasvatuksen kehittämisen haasteet Pirkanmaalla
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
HUKI-projekti pähkinänkuoressa Lajipäällikköpäivät Leena-Maija Talikka Skills Finland ry ”Tulevaisuus on ammattiosaajissa”
Työantajan näkökulmaa nuorten palkkaukseen ja oppisopimukseen TEM
Osaava Uusimaa Salla Koivunen. Tavoitteet Oppilaitosten tarjonnan asiakaslähtöinen kehittäminen –Pääroolissa koulutusten ja kehittämishankkeiden.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Ops 2016 ja arviointi.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Aikuissosiaalityön kehittämishanke – SOS - hanke
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hyvien käytäntöjen tunnistaminen ja jakaminen Johdanto iltapäivän työskentelyyn Työskentelyn taustamateriaalia Opetusneuvos.
Ulkoisen hallituksen merkitys liiketoiminnassa Veli-Matti Nopanen Pohjois-Suomen Hallituspartnerit ry.
Valmentajakoulutuksen laatu. ”Käsikirja 3” Arvot Tavoitteet Toimintatavat –Verkostotoiminta –Valmennusosaamisen kehittämisen yhteiset valinnat ja toimintatavat.
Turvallisuusosaamisen kehittäminen Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK) Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) Kemianteollisuus ry.
Laatutyö ja KA Toiminnan kuvaaminen JY:n KA-tiimi
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
ABC – Askeleet nuorten tieto- ja neuvontapalvelun
OSUUSTOIMINNALLISEN YRITYSVERKOSTON JOHTAMINEN
Työn sujuvuus, työprosessin hallinta Koulutuksessa on syytä huomioida työn tehokkuus vaatimuksia, jotka työpaikoilla ovat itsestään selvyys.
Aikuissosiaalityön Praksis
Henkilöstöhallinnon käsikirja
CableX YRITYS LYHYESTI.
Asiakaspalvelu ja vuorovaikutus
Aineettoman pääoman merkitys organisaation menestymiselle - Antti Lönnqvist
Sähköinen osaamiskysely oppilaitoshenkilöstön koulutus- ja oppisopimusosaamiseen Parasta Palvelua kehittämisohjelma marraskuu 2018.
Kehittämisen toimijat – systeeminen taso
RIVAKKA OTE! OTE-kärkihanke projekti 7: Polut hoitoon ja kuntoutukseen
Yhteiset palautekäytännöt laadun arvioinnissa
Esityksen transkriptio:

Kuinka asiakasta palvellaan hyvin? Näkökulmia yritysten tarpeiden tunnistamiseen ja oppilaitosten palveluiden kehittämiseen Salla Koivunen, Edupoli

Osaamisen hallinta oppilaitoksissa Tarpeiden selvittäminen –Erilaisista välineistä ja työkaluista pitäisi tunnistaa parhaat käytännöt ja levittää niitä –Osaamista kehitettävä, pelkät välineet eivät riitä Osaamisen kehittäminen asiakkaan tarpeiden mukaisesti ja niitä ennakoiden eli kysytään asiakkaiden kokemuksia –Ensisijaista aikaansaada pysyvä kulttuurimuutos oppilaitoksen tavassa toimia –Organisaation osaamiset kuvattuna ja kaikilla tiedossa/haettavissa

Resurssit ja laadunhallinta Palveluprosessit pitkiä –Oltava riittävän vahva osaaminen ja resurssit ydinaloilla (henkilöstön vaihtuvuus) Varahenkilöt (riittävä määrä) Työnkierto(myös yli oman alan rajojen) Laajat tehtävänkuvat (sisältäen selkeät vastuut ja oikeudet asiakastilanteissa) –Oltava yhteinen yksiselitteinen tavoite ja käsitys laadusta sekä asiakaspalvelusta –Tiedon laaja-alainen läpinäkyvyys ja hyödynnettävyys –Asiakastyössä ratkaisevaa taito, ei tekniikka –Suunnittelun ja mittaamisen merkitys

Asiakastyön suunnitelmallisuus Yhdessä sovitut tavoitteet ja toimintatavat Analysointi ja päätöksenteko –Esim. segmentit, avainasiakkaat –Asiakaskohtaiset palvelumallit Asiakkaan/asiakkuuden hoitosuunnitelma –Asiakasvastaava –Asiakashoitoryhmä, koottuna asiakkaan tarpeiden mukaan Asiakaskontaktointi molempia hyödyttävällä tavalla –Aika, kuormittaminen Asiakastyö on pitkäjänteistä, maltillista toimintaa ja säännöllistä kontaktintien ylläpitämistä kasvotusten: persoonalla on merkitystä?