Www.isoverstas.fi ” Ne, jotka haluavat mennä nopeasti, kulkevat yksin. Ne, jotka haluavat mennä pitkälle, kulkevat yhdessä ” (kenialainen sananlasku)

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Maahanmuuttajataustaiset nuoret ja koulutus
Advertisements

Tapiolan lukio Tasokasta opetusta upeissa tiloissa Nihtisillassa noin
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Toimintaohjeita kesää varten Lue huolella! Jälkiohjauksesta vastaavat: • 9A, 9D, 9E, 9F : Opo Elina Nissinen, p • 9B, 9C, 9G: Opo Satu Hietala,
ISOverstaan kouskuttamispäivä
Ylioppilaskokelaiden aikataulua syksy kevät 2013
Tukea tarjolla verkkokurssien tuottamiseen ja toteuttamiseen KTOL:n Tammiseminaari Olli Ruohomäki Moodle-on-Demand -hanke Parkanon kansalaisopisto.
Verkko-oppimisen valtakunnallinen kehittäjäyhteisö
OPPIREPPU –hanke Lapin alueen 2.asteen verkkokoulu Rovaseudun 2.asteen oppilaitokset Jyrki Niskanen.
1 Opiston Moodleopas KALVOSTO 1 – JOHDANTO KTOL:n Moodle-työryhmä Olli Ruohomäki.
ISOverstaan tarjoamat verkkotyökalut
Ne, jotka haluavat mennä pitkälle, kulkevat yhdessä”
Potkua verkko-opetukseen
Opiskelu Kurssit Esittely Pääsivu Aikataulut Opettaja Yhteystiedot eLukio ?eLukion lukiot? eLukion toimijat Toimintasuunnitelma Strategia Historia Mitä.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Mitä valtakunnallinen TVT-strategia kertoo meille? Kaisa Vähähyyppä
Innovatiivista kestävää vakiintumista – Case ISOverstas
Yksinäisestä propelipäästä yhteiseen tekijäporukkaan Joensuun seudun kansalaisopisto.
” Ne, jotka haluavat mennä nopeasti, kulkevat yksin. Ne, jotka haluavat mennä pitkälle, kulkevat yhdessä ” (kenialainen sananlasku) Juva.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Avoimet korkeakouluopinnot verkko-opintoina keväällä 2010
1/17 NIVELVAIHEEN TOIMINTAMALLI Luonnos
Etäopetuksen koordinointihanke Eko-hanketiimi Koordinaattori Päivi Luoma Koordinaattori Päivi Luoma Suunnittelija Paula Pöyhönen (1pv/vko)
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
TVT ja verkko-opetus ENORSSI-SEMINAARI JOENSUU
Sosiaalinen media opetuksen ja oppimisen tukena - projekti.
Kaustisen seutukunnassa on 29 erillistä perusopetuskoulua luokat perusopetuskoulua luokat 7-9 (yläasteet) 4 lukiota.
PAKOLLINEN KANSAINVÄLISTYMISJAKSO TUTKINTOVAATIMUKSISSA TAVOITE: Opiskelijalla oltava valmiudet työskennellä kansainvälisessä toimintaympäristössä. LÄHTÖKOHTA:
” Ne, jotka haluavat mennä nopeasti, kulkevat yksin. Ne, jotka haluavat mennä pitkälle, kulkevat yhdessä ” (kenialainen sananlasku) Lohja.
Minä oppijana 1 ov..
”Vertaistukena olemisen taidot ja tukihärvelit” Kouluttajakoulutus ”Vertaistukena olemisen taidot ja tukihärvelit” Kouluttajakoulutus.
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014
TPO-oppilaitoskysely keväällä 2010 Toimintaympäristö ja talous Oppilaat Henkilöstö Opetustarjonta.
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
”Ne, jotka haluavat mennä nopeasti, kulkevat yksin.
OPISKELIJAKYSELY Tulokset Toisen asteen yhteys - hanke.
OPEDA (OPH:n rahoittama EU-hanke) Opiskelijoiden erityisyyden huomiointi ja pedagogisen johtajuuden kehittäminen Peruskoulun lopettaneiden tukeminen jatko-opintoihin.
Ne, jotka haluavat mennä pitkälle, kulkevat yhdessä”
Sotungin etälukio Täydennä päivälukion opiskelujasi etäkursseilla.
Tampereen aikuislukion etälukio Jaana Leppä vt. rehtori Tampereen aikuislukio Tampereen aikuislukio.
Visual Basic –ohjelmointi ITP2TM002
VALMA Ammatilliseen peruskoulutukseen valmentava koulutus
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
ABI-INFO Lyseonpuiston lukio. ”Pois unteluus ja hervakkuus …” viimeistään nyt vastuun omista ratkaisuista valintasi ja ilmoittautumiset ovat.
Mistä voit anoa hyväksilukuja? muissa oppilaitoksissa suoritettuja kursseja aktiivinen koulun ulkopuolinen toiminta: esim. järjestö-, kulttuuri-, ohjattu.
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Kiinan kieltä lukioissa
Suonenjoen lukio1 YLIOPPILASTUTKINTO Kokelas on itse vastuussa siitä, että on selvillä yo-tutkintoon liittyvistä määräyksistä ja yo-kokeiden suoritusohjeista.
Abiturientin aikatauluja lukio-opinnot Ylioppilaskirjoitukset Jatko-opintoihin hakeminen.
Sidosryhmäseminaari Koulutussuunnittelija Kaarina Närhi - Avoin ammattikorkeakouluopetus ( - Ylemmät ammattikorkeakoulututkinnot.
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
5/2004 CIMO Ulkomaisille opiskelijoille annettavan suomen kielen opetuksen kehittäminen Opetusministeriön toimeksiannosta CIMO asetti lokakuussa 2003 työryhmän.
Uudistuuko kemian opetus? Marja Montonen MMO Kemian opiskelijat yleissivistävässä koulutuksessa Ympäristö ja luonnontieto (1- 4) opp.
Optima-oppimisympäristö opetuksessa ja oppimisessa Jyväskylän yliopisto.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
”Ne, jotka haluavat mennä nopeasti, kulkevat yksin.
Opetusteknologiasta ja verkko-opetuksen tukihenkilötoiminnasta Katja Kunttu Viikin tiedekirjasto.
OSAAVA ISOverstas Kolme parasta osaamisen vahvistamiseen liittyvää kehittämisajatusta Säde Pirttimäki, Leena Suonio ja Anu Wulff ”Ne, jotka.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
TOISEN ASTEEN MONIMUOTOTARJOTIN Etä- ja verkkotyöryhmän esitys Anett Blom, Liisa Jukola, Markus Kalmari, Jarkko Lehmuskenttä, Erja Vihervaara.
MIKSI LUKIOON???.
Pedagogiset aineopinnot lv
MIKSI LUKIOON???.
ISOverstaan virtuaaliluokkahanke
Ne, jotka haluavat mennä pitkälle, kulkevat yhdessä”
ISOverstaan verkko-opetuksen laatukriteerit
ISOverstaan virtuaaliluokkahanke
Esityksen transkriptio:

” Ne, jotka haluavat mennä nopeasti, kulkevat yksin. Ne, jotka haluavat mennä pitkälle, kulkevat yhdessä ” (kenialainen sananlasku)

oppilaitosta: 51 lukiota, 9 ammatillista oppilaitosta ISOverstaassa mukana

ISOverstas – verkko-oppimisen kehittäjäyhteisö Johtoryhmä Verstastiimi Alueellinen kokous Pohjois-Karjalassa Avainhenkilö-tapaamiset - rehtorit / yhteyshenkilöt - opot ja verstastuet Ammatillinen koulutus Täydennys- koulutus Strategiaryhmä Koulu- vierailut Aluekokoukset

Kehittäjäyhteisö Tuottaa Kehittää Jakaa Ylläpitää Opetustarjonta Virtuaaliluokka -palvelut Sisältötuotanto Täydennys- koulutus

Verkko-opetustarjonta Kaikki verstasoppilaitokset voivat tuoda kursseja yhteiseen, kaikille avoimeen opetustarjontaan Oppilaitosten / opiskelijoiden hyödynnettävissä lv : Verkko-opetustarjonta (Moodle) Tarjolla 242 verkkokurssia, mm. oppiaineiden syventäviä kursseja ja harvinaisia kieliä Kurssimaksut 115 € / 50 € Virtuaaliluokan opetustarjonta (oppituntitallenteet / samanaikaisopetus) Tarjolla 34 kurssia Kurssimaksu 140 €

ISOverstaan maksullisen verkko-opetustarjonnan toteuttaminen Opetusta tarjoava koulu Opiskelija Opiskelijan kotikoulu Verkko- opettaja 1. Päätös tarjottavista verkko- kursseista 2. Ohjaus ja palkkio sovittu 3. Koulun perustiedot järjestelmään 4. Saatu ilmoittautu- minen ja maksu- sitoumus 5. Moodle- tunnusten hankinta opiskelijalle 6. Kurssipäivä-kirja ja lasku opiskelijan kotikoululle, palkkio opettajalle 1. Verkko- kurssi ISO- verstaan Moodleen 2. Kurssitiedot ISOverstaan kurssitarjontaan 3. Saatu kurssille ilmoittautum. sähköpostilla 4. Alku- ohjeet ja tunnukset opiskelijalle 5. Ohjaus- prosessi ja arviointi 6. Kurssi- päiväkirja kansliaan 7. Palaute ja jatko- kehitys 1. Päätös ISOverstaan verkkokurs- sien käytöstä 2. Opiskelijan kurssivalinnan hyväksyminen ja ilmoittaminen verkkokurssille 3. Maksusitoumus lähetetään 4. Mahdollinen lähiohjaus ja loppukoe 5. Kurssipäiväkirja 6. Kurssisuoritus omaan järjestelmään 7. Laskun maksaminen 1. Neuvottelu verkkokurssin valinnasta opon/rehtorin kanssa 2. Opo tai rehtori ilmoittaa opiskelijan verkkokurssille 3. Alkuohjeet ja tunnukset verkko-opettajalta 4. Opiskelu verkkokurssilla (mahd. lähiohjaus ja kokeet omalla koululla) 5. Opiskelija antaa kurssipalautteen ja saa arvosanan ISOverstas vastaa verkko-opetustarjonnan rakentamisesta, kehittämisestä ja ylläpidosta

Sisältötuotanto Verkkokurssipohjat (Moodle) Noin 260 verkkokurssipohjaa (lukio ja ammatillinen) Vapaasti muokattavaksi ja hyödynnettäväksi lähiopetuksen tukena tai verkkokurssina ISOaitta (oppimateriaalien jakeluun) Alustariippumattomia ja luokiteltuja oppimateriaaleja yhteisessä käytössä noin 3700 Lähiopetuksen tueksi tai linkitettäväksi verkkokurssiin ISOarkisto Videotiedostoja oppilaitosten sisäiseen käyttöön (esim. oppituntitallenteet)

ISOverstaan virtuaaliluokkapalvelut Samanaikais- opetus (Virtuaalitilasta tuotantoluokassa) Oppitunti- tallenteet (Wirecastilla tai Virtuaalitilasta tuotantoluokassa) Kokous/ryhmä- työpalvelut (Virtuaalitilassa)Virtuaalitilass Virtuaaliluokan opetustarjonta Taustaprosesseja mm.: - Mediapalvelimen ylläpito - Opettajien ja opiskelijoiden perehdyttäminen virtuaaliluokkapalvelujen käyttöön - Erilaisten pedagogisten mallien suunnittelu ja testaus - Opetustarjonnasta tiedottaminen opiskelijoille ja opoille - Jatkuva ja viivästetty arviointi ja tutkimus - Virtuaaliluokkaoppaan rakentaminen Kaikilla verstaskouluilla - Koulukohtainen virtuaalitila - ISOarkisto + videoiden tallennusohjelma - Wirecast –ohjelma videoiden tuottamiseen Hankekouluilla (30 lukiota) lisäksi oma tuotantoluokka WEB2.0 – sosiaalisen median työkalut tukemassa kaikkea toimintaa ISOarkisto

ISOverstaan virtuaaliluokka-hanke Virtuaaliluokkapalveluja kehitetään ISOverstaan virtuaaliluokka- hankkeessa, joka kuuluu Opetushallituksen rahoittamiin oppimis- ympäristöhankkeisiin. Hankkeessa on mukana 30 lukiota.

ISOverstaan täydennyskoulutus Yhdenvertaisuus oppilaitoksissa (4 op, JoY, kokonaan verkko- opiskeluna) Ammatillinen koulutus ISOverstaassa – kehittämisseminaari Monimediaisen oppimateriaalin tuottaminen (4 op, JoY) 6.2., 20.2., 26.2., (Kuopio) Monimediaisen oppimateriaalin tuottaminen (4 op, JoY) 12.2., 24.2.,13.3., (Joensuu) Moodle edistyneemmille käyttäjille ja Verkko-Veso, ISOverstaan palvelut ja verkko-opetus (6 h verkossa) Moodlen alkeet (2 pv) ja Verkostojohtaminen (2 op, Opeko) ja Google Earth Sosiaalinen media verkko-opetuksen osana (4 op, JoY) 4 lähipäivää huhti-toukokuussa 2009 Virtuaaliluokkakoulutuksia hankekouluissa ISOverstaan täsmäkoulutuksia oppilaitoksissa Tutustu ISOverstaan koulutuskalenteriin!

Uudelle vuosikymmenelle verkko-oppimisen edelläkävijänä ja aktiivisena toimijaverkostona Lisätietoja: