Kansalaisneuvonnan markkinointi Neuvontapalveluiden yhteistyötilaisuus 20.5.2013.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Advertisements

Sivu VALINTAKRITEERIT. Ohjelman varojen kohdennus Sivu 2 Julkinen rahoitus yhteensä miljoonaa euroa kaudella.
Paneeli – Tehokkuutta ja toimivuutta laadulla ja kilpailulla?
Projektipäällikkö Heli Sillanmikko
Asiakkuudet luovalla alalla
TOPO-opettajien ohjatut työelämäjaksot Nina Aula.
Kokemuksia etäpalvelupilotista Etelä-Pohjanmaalla Marko Rossinen Etelä-Pohjanmaan liitto.
Kääntäjät osana EU-viestintää
, Vantaa TE-KESKUSTEN JA TOIMINTARYHMIEN VÄLINEN YHTEISTYÖ Toimintaryhmien ja TE-keskusten hyviä käytäntöjä Koulutus Manner-Suomen maaseutuohjelman.
Etäpalvelu osana julkisen hallinnon asiakaspalvelun kehittämistä Etäpalvelupilottien päätösseminaari Hallitusneuvos Tarja Hyvönen.
TTL Sosiaalisessa mediassa
ARKISTOLAITOKSEN STRATEGIAN 2015 PÄÄKOHDAT. Arkistolaitoksen toiminta-ajatus Arvot Visio Keskeiset strategian tavoitteet Toteuttamisen keskeiset keinot.
Pirkanmaa Polytechnic – University of Applied Sciences Kansainvälisen toiminnan rahoitus osana korkeakoulun budjettia Irja Saarikorpi Pirkanmaan.
 Kirjoita harkiten keskusteluryhmiin Jos kirjoitat viestejä julkisiin keskusteluryhmiin varmista, että viestisi liittyy ryhmän aiheeseen. Älä lähetä.
Viljan sopimustuotannon sähköinen toimintamalli
Ajankohtaiskatsaus Henna Virkkunen Hallinto- ja kuntaministeri
Helmet verkkoon - hankekoulu: Työpaja hanketoteuttajille ja - rahoittajille Kati Keronen Differo Oy klo 9-12.
Hyvään virkakieleen! Virkakielikampanja − Hyvään virkakieleen oppiminen Suosituksia yliopistoille ja ammattikorkeakouluille.
Älä pelkää UX-suunnittelijaa, hän on ystäväsi
KANSALAISEN ASIOINTITILI SOSIAALIASIAMIESPALVELUSSA.
Etäpalvelun pilotointi: mitä, miksi ja miten? Etäpalvelupilottien päätösseminaari Finanssineuvos Teemu Eriksson.
Laki muuttuu – miten se eroaa yhteispalvelulaista? Yhteispalvelupisteestä Asiointipisteeksi – seminaari Lainsäädäntöneuvos Sami Kouki.
Suomen kielen ja viestinnän integrointia tutkimus-, kehitys- ja innovaatiohankkeisiin Kähkönen Päivi projektipäällikkö Ruokanen Leena lehtori Salonen Arttu.
Kuntien juridinen asema: itsehallinto, tehtävät ja rahoitusperiaate Kuntatalo Heikki Harjula.
2012 Mitä, miksi, milloin? Yhteispalvelupisteestä Asiointipisteeksi –seminaari Ylitarkastaja Jaana Salmi.
MYA 9114 MATKAILU- JA MAJOITUSPALVELUJEN PERUSTEET
Yhdessä tehokkaampaa palvelua – yhteistyöllä uusia mahdollisuuksia Neuvontapalveluiden yhteistyötilaisuus Neuvontapalveluiden yhteistyötilaisuus,
Jaostopäällikkö Minna Kuitunen
Diskurssi Oy VUOROVAIKUTUS YVA:SSA MÄÄRITELMÄ (YVAL 2 §)  Tavoite:... lisätä kansalaisten osallistumista ja tiedonsaantia  Osallistumisella vuorovaikutusta.
TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2012 Yhdistyksen 25. toimintavuonna painopisteinä ovat edelleen valtakunnalliset jätehuoltopäivät ja niiden yhteydessä pidettävä.
Kaakkois-Suomen välityömarkkinoiden kehittämishanke KaaSu Palvelun tuottaja kehittämässä palveluprosessin seurantaa Kaakkois-Suomen.
Valviran Sampo-järjestelmä ja Terhikki-rekisteri
Yhteispalvelupisteestä Asiointipisteeksi
Kansalaisen asiointitili asiakkaan näkökulmasta Sähköisen asioinnin tietoturvallinen viestintäkanava kansalaisen ja viranomaisen välillä. Osa Suomi.fi-portaalia.
S UOMEN P AINILIITTO RY Suomen Painiliiton tiedotusstrategia tiedotus- ja huomionosoitusvaliokunta.
Viestintäsuunnitelma
Etäpalveluhanke osa SADe-ohjelmaa – tyydyttävätkö aikaansaannokset? Etäpalvelupilottien päätösseminaari – Etäpalvelusta lähipalveluksi Ohjelmapäällikkö.
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
Pp.kk.vvvv Osasto Strategisempi Kevyempi Poikkihallinnollisempi Yhtenäisempi 1 Tulosohjaus  vuorovaikutteinen, sopimusajatteluun perustuvaksi ohjausmalli.
Kulttuuripalveluiden tavoitetila Yksikön toimenpiteet MittaritAikatauluVastuu- henkilö Laadukkaiden ja korkeatasoisten tapahtumien ja näyttelyiden tuottaminen.
Ryhmänohjaajakoulutus läpäisyn tehostamisessa Läpäisyn tehostamisohjelman työseminaari Eija Karjalainen ja Seija Kärki.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen perus- ja lisäkoulutuksen valtionavustusten tiedotustilaisuus Seppo Hyppönen Yksikön päällikkö Ammatillinen.
Juhani Kettunen Yrityksen kilpailukykytekijät Yrityssuunnittelu ja johtaminen  yrityskulttuuri Asiakaslähtöinen toiminta – sisältää mm. tuotekehityksen,
Hankkeilla räätälöityä toimintaa kuntiin Muutoksessa mukana - Maaseudun Sivistysliitto.
Yrityksen viestintä ja projektiviestintä
Käsihygienia.
Opetussuunnitelma/OPS
MAHDOLLISUUKSIEN MARKKINAT IHMISARVOFOORUMI 2010 KANAVATYÖSKENTELY klo Ihan sama ihmisarvo?
TIEDOTE Kauppinen – Nummi – Savola. Tekniikan viestintä.
Sosiaalihuoltolaki.
Sosiaalisen median eri kanavat osana Viherympäristöliiton viestintää ja markkinointia Opinnäytetyön suunnitteluseminaari Ville Miettinen & Jussi Front.
RUKOILEMALLA YHTEYTEEN
Kansalaisneuvonta neuvoo oikeaan julkiseen palveluun ja neuvoo palveluiden käytössä. Kansalaisneuvonnassa ei voi saada vireille viranomaisasioita – sen.
Prosessimallinnuksen kehittäminen JHKA-jaosto Jari Kallela.
Avoimen tiedon ohjelman viestintä. Pääviestit  Ohjelman pääfokuksena on tietovarantojen avaaminen  Kansalaisyhteisöt voivat rakentaa palveluja kansalaisille,
Kokonaisuuden ja palveluiden esittely lyhyesti Versio 1.0
Yleisneuvontapalvelu
Mukaan Finnaan - liittymisprosessin vaiheet
Kokonaisuuden ja palveluiden esittely lyhyesti Versio 1.0
Tiedon hyödyntämisen verkostotyöpaja avaus
Kuntatieto –ohjelman Muutosseminaari
Korkeakoulutuksen opintotiedot Kansalaisen palvelunäkymässä
THL:n asiakkuustyön ja CRMn vaikuttamissuunnitelma
Asiointipalveluiden laatu
Viestintäsuunnitelma
Asiointipalveluiden laatu
, Antti Mäki ja Outi Tasala
Markkinointisuunnitelma
Asiointipisteessä kaikki käy!
Esityksen transkriptio:

Kansalaisneuvonnan markkinointi Neuvontapalveluiden yhteistyötilaisuus

Mitä tapahtuu, jos ei mainosta? 2

Ei mitään! Osasto

Kansalaisneuvonta  Osa julkisen hallinnon asiakaspalveluiden kehittämistä - Asiakaspalvelu2014 –hanke - Etäpalvelu –hanke - SADe-ohjelma - viranomaisten omat asiakaspalvelut ja niiden kehittäminen 4 pp.kk.vvvv Osasto

Markkinointiviestinnän tavoitteet  Huolehtia sisäisestä viestinnästä siten, että kaikki ao. tahot/henkilöt ovat tietoisia hankkeen eri vaiheista siten, että pystyvät toimimaan omalta osaltaan hankkeelle asetettujen tavoitteiden saavuttamiseksi 5 Osasto

Jatkuu…  Luoda asiakkaille myönteinen kuva Kansalaisneuvonnasta ja sen tuottamasta hyödystä; saada asiakkaat tietoiseksi palvelun sisällöstä, kanavista ja palveluista sekä käyttämään sitä tarvittaessa.  Toteutamme ne toimenpiteet, joilla turvataan Kansalaisneuvontaa koskevat viestit oikeille kohderyhmille oikeansisältöisinä, oikealla tavalla, oikeaan aikaan Osasto

Lopputulema  Viestintä on tukenut osaltaan palvelun tavoitteenmukaista rakentamista  Toimiva yhteistyö viranomaisten kanssa  Kansalaisneuvonta on laadukas ja tunnettu palvelu. Kansalaiset tietävät sen eri palvelumuodot ja kanavat.  Kiireettömien julkisen hallinnon palveluja koskevien puheluiden määrä ( ) hätänumeroon on vähentynyt Osasto

 Kansalaisneuvonta ei korvaa viranomaisten omia neuvontapalveluja, vaan voi tarvittaessa ohjata asiakkaita niihin  Yhteistyössä tehty kampanjointi palveluista ohjaa asiakkaita oikeisiin viranomaisiin  Miten tämä voitaisiin tehdä? 8 pp.kk.vvvv Osasto