Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Asiointipisteessä kaikki käy!

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Asiointipisteessä kaikki käy!"— Esityksen transkriptio:

1 Asiointipisteessä kaikki käy!

2 Laki julkisen hallinnon yhteispalvelusta keskeiset tavoitteet
Tehdä kokonaisvaltainen modernisointi yhteispalvelulainsäädäntöön säilyttäen kuitenkin järjestelmän perusperiaatteena viranomaisten sopimusperusteinen yhteistyö. Tukea digitalisaatiokehitystä ja sähköistä asiointia. Yhdenmukaistaa yhteispalvelussa noudatettavia menettelytapoja ja -keinoja sekä tuoda viranomaisten digitaaliset palvelut ja niiden käytön neuvonta ja tuki keskeiseksi osaksi yhteispalvelutoimintaa. Mahdollistaa yhteispalvelun antaminen myös muusta kuin kiinteässä toimitilassa sijaitsevasta Asiointipisteestä. Varmistaa omakustannusperiaatteen toteutuminen yhteispalvelusta aiheutuvien kustannusten jaossa. Uudistaa sopimukseen perustuvaa yhteispalvelujärjestelmää siten, että Asiakaspalvelu2014-hankkeen valmistelussa kehitetyt ja pilotoidut yhteisen asiakaspalvelun toimintamallia koskevat hyvät kokemukset voidaan tuoda osaksi yhteispalvelutoimintaa.

3 Yhdessä annamme ja saamme enemmän
Tehdään yhdessä paras viranomaisten palvelukokonaisuus Suomeen. Kaikki käy! Mukaan helposti – ilman pakkoa Uusilla ideoilla ja joustavalla toimintamallilla Kustannustehokkaasti ja asiakaslähtöisesti Verkosto, henkilöstö ja välineet ovat valmiina

4 Yhteisen asiakaspalvelun uusi toimintamalli

5 Asiointipisteissä kaikki käy – näin:
Asiointipisteessä toiminta on asiakaslähtöistä suomi.fi SÄHKÖINEN ASIOINTI itsenäisesti tai palveluneuvojan avustuksella ETÄPALVELUASIOINTI itsenäisesti tai palveluneuvojan avustuksella ASIANTUNTIJA- TAPAAMINEN Palveluntuottajan asiantuntijan kanssa ASIOINTI PALVELUNEUVOJAN LUONA Julkisen hallinnon neuvontaa Käsin täytetyt lomakkeet skannaukseen ja sähköpostilla palveluntuottajalle

6 Asiointipisteissä kaikki käy näin mutkattomasti:
ASIOINTI MANUAALISESTI PALVELUNEUVOJAN KANSSA ETÄPALVELUASIOINTI suomi.fi ASIOINTI PALVELUN-TUOTTAJAN ASIANTUNTIJAN KANSSA SÄHKÖINEN ASIOINTI ETÄPALVELURATKAISU/AJANVARAUS-JÄRJESTELMÄ Suomi.fi Palveluntuottajan operatiivinen järjestelmä

7 Etäpalvelun toimintatapa
Etäpalvelun käyttö edellyttää yhteispalvelusopimuksen, jossa mainitaan, mitkä palvelut ovat saatavilla Asiointipisteestä etäpalvelun välityksellä. Asiointipisteissä tarvitaan etäpalvelun tarjoamiseen ohjeistuksen mukainen tila, tietoliikenneyhteys ja työasema. Etäpalvelua tarjotaan Vyvi-Lync (Skype for business) videoneuvottelu- sovelluksella ja käyttö tapahtuu normaalilla selainohjelmalla, joten erillistä videoneuvottelulaitteistoa ja Skype for Business –lisenssiä ei tarvita. Sähköisellä ajanvarauksella varmistetaan asiantuntijapalvelun saatavuus eli varataan tarvittava tila ja asiantuntijaresurssi. Toimintatapa ei aiheuta muita kustannuksia, kuin palvelupisteen tietokoneen hankinta ja sen ylläpito. Riittävän nopean ja laadukkaan tietoliikenneyhteyden julkiseen verkkoon, Pöytätyöaseman tai kannettavan tietokoneen jossa on Windows-käyttöjärjestelmä. Selainohjelman Web-kameran Mikrofonin ja kaiuttimen 1. Sopimus etäpalvelusta 2. Tila, yhteys ja työasema 4. Sähköinen ajanvaraus

8 Katsotaan hyötyjä uudesta näkökulmasta

9 VASTAA PALVELUNTUOTTAJIEN TAVOITTEISIIN
Kumppanuushyöty Yhdessä voimme palvella paremmin asiakkaita, vastaamme asiakkaan elämäntilanteisiin ja järjestämme palvelut taloudellisemmin VASTAA PALVELUNTUOTTAJIEN TAVOITTEISIIN Asiointipisteen toimintamalli on joustava. Kustannukset jakautuvat osallistujien kesken. SUJUVAA  JA HELPPOA Laadukasta palvelua yksilöllisesti yhdeltä luukulta. Saan palvelut yhdestä paikasta!

10 Jokainen voi oppia käyttämään sähköistä itsepalvelua.
Taloudellinen hyöty Yhdessä järjestämme palvelut taloudellisemmin. Asiakkaita ohjataan ja neuvotaan siirtymään sähköiseen asiointiin. HELPPO, NOPEA JA ASIAKASLÄHTÖINEN TAPA SIIRTÄÄ ASIOINTI SÄHKÖISEEN KANAVAAN Tehokas ohjaus, ammattitaitoiset palveluneuvojat opastavat kädestä pitäen. Viedään yhdessä sähköistä asiointia eteenpäin. OPPIMINEN ONNISTUU Jokainen voi oppia käyttämään sähköistä itsepalvelua. Asiointipiste tarjoaa minulle laitteet ja opastusta sähköiseen asiointiin!

11 Asiakastyytyväisyyshyöty
Laadukasta palvelua asiakkaan ehdoilla. Asiakkaat saavat asioitansa hoidettua yhdessä paikassa. Tuloksena tyytyväinen asiakas. PALVELU Asiointi on nopeata ja helppoa eri asiointikanavien kautta. Palvelua asiakkaan ehdoilla! LUOTTAMUS Palveluneuvoja auttaa, kun askarruttaa, saan oikeaa tietoa ja ymmärrän paremmin. Asiointipisteessä saan asiani vireille! Eri viranomaisten asiantuntijat palvelevat minua etäyhteydellä tai Asiointipisteessä.

12 Imagohyöty Julkishallinto on vastuullinen ja välittää jokaisesta. Inhimillistää viranomaisen, tuttu palveluneuvoja auttaa. HYVÄ PALVELUKOKEMUS RAKENTAA POSITIIVISTA MIELIKUVAA PALVELUNTUOTTAJASTA Laadukas, ammattitaitoinen palvelu ja sujuva asiointikokemus – niin sähköisesti kuin henkilökohtaisesti! INHIMILLISYYS Julkisella palvelulla on ihmisen kasvot ja ääni. Juuri minun elämäntilanteeni huomioidaan!

13 Luodaan kohtaamisia kaikissa kanavissa
Yksi nimi – yksi ilme – yksi tapa puhua joustavasti palveluita paikallisin maustein

14 Etunimi Sukunimi Titteli loremipsum dolores sitamet Puh (vaihde) Lisätieto: Valtiovarainministeriön viestintä Mediapalvelunumero (arkisin 8–16)


Lataa ppt "Asiointipisteessä kaikki käy!"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google