Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Etäpalvelun pilotointi: mitä, miksi ja miten? Etäpalvelupilottien päätösseminaari 16.10.2013 Finanssineuvos Teemu Eriksson.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Etäpalvelun pilotointi: mitä, miksi ja miten? Etäpalvelupilottien päätösseminaari 16.10.2013 Finanssineuvos Teemu Eriksson."— Esityksen transkriptio:

1 Etäpalvelun pilotointi: mitä, miksi ja miten? Etäpalvelupilottien päätösseminaari 16.10.2013 Finanssineuvos Teemu Eriksson

2 Valtiovarainministeriö Talouden ja hyvinvoinnin vakaan perustan rakentaja VM vastaa  vakaan ja kestävän kasvun edellytyksiä vahvistavasta talouspolitiikasta  valtiontalouden hyvästä hoidosta ja kestävän kuntatalouden toimintaedellytyksistä sekä  tuloksellisesta julkisesta hallinnosta. pp.kk.vvvv 2 Osasto

3 Mitä  Teknisesti pilotoitiin  Videoneuvottelulaitteiden ja - yhteyksien käyttöä asiakaspalvelussa  Työasemaratkaisujen käyttöä asiakaspalvelussa  Yhteistä palveluhakemistoa  Tietoliikenneyhteyksiä etäpalvelussa 16.10.2013 3 Kunta- ja aluehallinto-osasto

4 Mitä  Toiminnallisesta näkökulmasta pilotoitiin  Asiakkaana olemista etäpalvelussa  Palveluneuvojan tehtävää etäpalvelussa  Asiakaspalvelijan tehtävää etäpalvelussa 16.10.2013 4 Kunta- ja aluehallinto-osasto

5 Miksi  Käyntiasiointi vähenee monesta syystä, mutta silti sen pitää olla saavutettavissa koko maassa.  Monet tekniikat toimivat, mutta erityisesti asiakaspalvelukäytössä niistä ei ole ollut kokemusta.  Etäpalvelun antamisella on organisaatiovaikutuksia. 16.10.2013 5 Kunta- ja aluehallinto-osasto

6 Miksi  Tarvitaan tietoa, miten eri palvelut soveltuvat annettaviksi etäpalvelun välityksellä.  Tarvitaan kokemusta, jotta voidaan sopeutua. 16.10.2013 6 Kunta- ja aluehallinto-osasto

7 Miten  Käytettiin yhteispalvelupisteitä etäpalvelun alustana  Asiakkaat tulevat tiettyyn palveluun -> asiakkaan palvelutarve on jo tunnistettu  Tunnistaminen oli helppoa järjestää kaikille asiakkaille.  Riittävät välineet oli helppo järjestää ja asiakkaat eivät tarvinneet omia välineitä 16.10.2013 7 Kunta- ja aluehallinto-osasto

8 Miten  Otettiin mukaan kaikki viranomaiset, jotka halusivat kokeilla etäpalvelua  Osa ei löytänyt palveluja kokeiltavaksi  Käyttöä ja toimintaa etäpalvelussa oli vaihtelevia määriä  Palveluvalikoimat vaihtelivat laajoista suppeisiin 16.10.2013 8 Kunta- ja aluehallinto-osasto

9 Miten  Pilotointi organisoitui mahdollisimman tavalliseksi yhteispalveluksi  Pilotoineet jatkavat toimintaa käytännössä katkotta normaalitoimintana  Välineinä käytettiin videoneuvottelu- laitteita ja työasemasovelluksia 16.10.2013 9 Kunta- ja aluehallinto-osasto

10 Lopuksi  Kiitos mielenkiinnostanne!  Kiitos pilotoinnissa mukana olleille! 16.10.2013 10 Kunta- ja aluehallinto-osasto


Lataa ppt "Etäpalvelun pilotointi: mitä, miksi ja miten? Etäpalvelupilottien päätösseminaari 16.10.2013 Finanssineuvos Teemu Eriksson."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google