Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuSusanna Haavisto Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Etäpalvelun pilotointi: mitä, miksi ja miten? Etäpalvelupilottien päätösseminaari 16.10.2013 Finanssineuvos Teemu Eriksson
2
Valtiovarainministeriö Talouden ja hyvinvoinnin vakaan perustan rakentaja VM vastaa vakaan ja kestävän kasvun edellytyksiä vahvistavasta talouspolitiikasta valtiontalouden hyvästä hoidosta ja kestävän kuntatalouden toimintaedellytyksistä sekä tuloksellisesta julkisesta hallinnosta. pp.kk.vvvv 2 Osasto
3
Mitä Teknisesti pilotoitiin Videoneuvottelulaitteiden ja - yhteyksien käyttöä asiakaspalvelussa Työasemaratkaisujen käyttöä asiakaspalvelussa Yhteistä palveluhakemistoa Tietoliikenneyhteyksiä etäpalvelussa 16.10.2013 3 Kunta- ja aluehallinto-osasto
4
Mitä Toiminnallisesta näkökulmasta pilotoitiin Asiakkaana olemista etäpalvelussa Palveluneuvojan tehtävää etäpalvelussa Asiakaspalvelijan tehtävää etäpalvelussa 16.10.2013 4 Kunta- ja aluehallinto-osasto
5
Miksi Käyntiasiointi vähenee monesta syystä, mutta silti sen pitää olla saavutettavissa koko maassa. Monet tekniikat toimivat, mutta erityisesti asiakaspalvelukäytössä niistä ei ole ollut kokemusta. Etäpalvelun antamisella on organisaatiovaikutuksia. 16.10.2013 5 Kunta- ja aluehallinto-osasto
6
Miksi Tarvitaan tietoa, miten eri palvelut soveltuvat annettaviksi etäpalvelun välityksellä. Tarvitaan kokemusta, jotta voidaan sopeutua. 16.10.2013 6 Kunta- ja aluehallinto-osasto
7
Miten Käytettiin yhteispalvelupisteitä etäpalvelun alustana Asiakkaat tulevat tiettyyn palveluun -> asiakkaan palvelutarve on jo tunnistettu Tunnistaminen oli helppoa järjestää kaikille asiakkaille. Riittävät välineet oli helppo järjestää ja asiakkaat eivät tarvinneet omia välineitä 16.10.2013 7 Kunta- ja aluehallinto-osasto
8
Miten Otettiin mukaan kaikki viranomaiset, jotka halusivat kokeilla etäpalvelua Osa ei löytänyt palveluja kokeiltavaksi Käyttöä ja toimintaa etäpalvelussa oli vaihtelevia määriä Palveluvalikoimat vaihtelivat laajoista suppeisiin 16.10.2013 8 Kunta- ja aluehallinto-osasto
9
Miten Pilotointi organisoitui mahdollisimman tavalliseksi yhteispalveluksi Pilotoineet jatkavat toimintaa käytännössä katkotta normaalitoimintana Välineinä käytettiin videoneuvottelu- laitteita ja työasemasovelluksia 16.10.2013 9 Kunta- ja aluehallinto-osasto
10
Lopuksi Kiitos mielenkiinnostanne! Kiitos pilotoinnissa mukana olleille! 16.10.2013 10 Kunta- ja aluehallinto-osasto
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.