9.Lk Biologian laborointikurssi

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Maahanmuuttajien joustava perusopetus
Advertisements

Heini-Marja Järvinen Turun yliopisto
Lavian lukio.
Yhteistyö elinkeinoelämän kanssa: Opettajien kehittämiä malleja Anne Laajaniemi Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta.
Peda.net 1 Jarkko Lampinen 2008 Verkko-opetuksen mitoitus.
Oppivelvollisuus Perusopetus on maksutonta yleissivistävää opetusta, jota annetaan kaikille Suomessa vakinaisesti asuville lapsille. Kaikki lapset ovat.
PERUS- JA ERITYISOPETUS
Hyvinvointia koulun liikunnalla Etätehtävä Tavoite: Opiskelija soveltaa kurssin ” Hyvinvointia koulun liikunnalla” tietoja omaa koulua kehittävän projektin.
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Perusopetuksen jälkeinen lisäopetus
Kaustisen seutukunnassa on 29 erillistä perusopetuskoulua luokat perusopetuskoulua luokat 7-9 (yläasteet) 4 lukiota.
Miten tuo Kalle on tuohon nukahtanut? Pitäisköhän se herättää? On niin vaikeaa ja kokeitakin!
8 -luokan biologian maasto-opiskelua
Visio tulevaisuuden koulusta Challenges in Schools Kansainvälisyys- ja osallisuushanke kouluille 2008/09.
Kauneuden käytänteet HL-N. n Sama ryhmänohjaaja ensimmäisestä vuodesta kolmanteen vuoteen n Moduloitu opetus, jolloin yksi opettaja opettaa.
VINKKEJÄ JA IDEOITA LUKION KEMIAN 1. KURSSIN TOTEUTUKSEEN
KULOMÄEN KOULUN TEHO-HANKE
Hollihaan koulu Kokkola Kelpo-pilotointi Koulun taustaa Hollihaan koulussa toimii: Suomenkielinen perusopetus, esikoulu-6. lk. Ruotsinkielinen kielikylpyopetus,
Yleistä koulunkäyntiin liittyen
Siivikkala, Metsäkylä, Viljakkala Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Tampereen aikuislukion etälukio Jaana Leppä vt. rehtori Tampereen aikuislukio Tampereen aikuislukio.
Kannelmäen peruskoulu Vanhempainilta Suuntaviittoja lukuvuoteen.
Visual Basic –ohjelmointi ITP2TM002
MOLEKYYLIMALLINNUS KEMIAN OPETUKSESSA:
Tutkimussuunnitelma Leikin mahdollisuudet äidinkielen opetuksessa 1. ja 6. luokalla Tanja Kaspala.
TIEDON SIIRTO SIIRTYMÄVAIHEESSA
TIETOA VAPAAEHTOISEN A2-KIELEN (SAKSA, RANSKA) VALINTAAN LIITTYEN
Yhteisopettajuus sekä ATTO- ja ammattiaineiden integrointi
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
OPPILAS LUOKKAHUONEESSA
OPPILAS LUOKKAHUONEESSA. Mikä vaikuttaa oppimiseen? O Fyysinen oppimisympäristö ja opetusmateriaali O Motivaatio O Emootiot O Opettajan pedagogiset valinnat.
Uudentyyppinen opiskelijaa tavoitteellisesti ohjaava opinto- ohjelma (O 4 ) Juha Paavola, Juha Hartikainen, Insinööritieteiden korkeakoulu, Rakennustekniikan.
Mitä opetan ammatillisessa?
OPETUS- SUUNNITELMA Käsitteen kehityksestä. CURRICULUM Kasvatusta tarkastellaan kokonaisuutena Dewey: lapsen oppimiskokemusten suunnittelua tarkoittaa.
4.3 Tutkiva oppiminen? a) Opetusmenetelmä, jonka aikana oppilaat opiskelevat opetuksen kohteena olevia asioita ja tiedon tuottamisen prosesseja tutkimuksia.
OPETUKSEN SUUNNITELMALLISUUSOPETUSSUUNNITELMA = -TAVOITTEET -YDINSISÄLLÖT, KURSSIT JA KOKONAISUUDET -KESTO, LAAJUUS, AJOITUS, PERÄKKÄISYYS -OPETUSMENETELMÄT.
VANTAAN TEHO-HANKKEET Kehittämistoiminnan tavoitteena on jalkauttaa uuden erityisopetuksen strategian (2007) linjauksia paikallisiin käytänteisiin. Strategiassa.
OPPILASHUOLLON ja OPPIMISEN KOULUNKÄYNNIN TUEN MUKAISET MUKAISET RYHMÄT PIHKAINMÄEN KOULUSSA LV Yhteisöllinen oppilashuoltoryhmä Yksilökohtainen.
Ops 2016 ja arviointi.
Puolivuosisuunnitelma
Yhteisöllisen oppimisprosessin perusteet Seija Jeskanen
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Feministinen opettaminen – verkkojakson esittely Sari Koski-Kotiranta Opetusteknologiakeskus.
Kolmiportaisen tuen toimintatapaohjeet. Tuen järjestämistä ohjaavat periaatteet ”Opetukseen osallistuvalla on oikeus saada riittävää kasvun ja.
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
Arviointi ja monipuoliset oppimismenetelmät. Peruskoulu  Perusopetuslain mukaan oppilaan arvioinnin tehtävänä on ohjata ja kannustaa opiskelua sekä.
Ro -12B Oppituntien ajat, opinto-opas s. 6 Miten lukiossa opiskellaan, s.9.
OPS 2016 Pedagoginen kahvila Porin kaupungin perusopetuksen tuntijako Sivistyslautakunta
7. lk. vanhempainilta Kurssivalinnat 8. ja 9. luokille.
ARVIOINNISTA 3. luokan taide- ja taitoaineiden valinnaiset TUNNIT luokan valinnaiset AINEET 8. ja 9. luokan taide- ja taitoaineiden valinnaiset TUNNIT.
Tervetuloa, oppilaat! Opettajan nimi – X. luokka.
Ainetyöryhmien työn aloitus
KYRÖSKOSKEN KOULUN PIENLUOKKA
Kaksoistutkinto-opiskelu
OPS 2016 Valinnaisuus.
Yhteistyö elinkeinoelämän kanssa: Opettajien kehittämiä malleja
Oppimisen tuki, pedagogiset asiakirjat ja muuta ajankohtaista
ERITYISLUOKKA 7-9J Elokuu 2016 MIKSI Yhteystiedot MITEN OHJAUS
Vanhempainilta -15 Keuruun lukio internetissä
SUUNTANA TULEVAISUUS Tarjoaa laajan kansainvälisen toimintaympäristön aikuistuvalle nuorelle. Urheilulukiolaiset, latinan opiskelijat sekä yrittäjyyskurssilaiset.
Tervetuloa vanhempainiltaan
Pieksämäen kaupunki Hiekanpään koulu
Oma kuva päänpäällä Piirretään oma kuva päänpäällä paperia pitäen.
AIHE: IKÄLUOKKA: HARJOITELTAVA AVAINASIA: HARJOITUKSEN ORGANISOINTI
OPETUSVINKKI 1 – Yhteistoiminnallinen työskentely
DEMO 5 Sonja Betancourt, FM
Tervetuloa Suomi 4B –kurssille!
KAUHAJOEN YHTEISKOULU 7.lk - VALINNAISAINEILTA
   S2-opetuksen ja reaaliaineiden opetuksen yhdistäminen sekä Kartta-pedagogiikka Leo Jäppinen
Esityksen transkriptio:

9.Lk Biologian laborointikurssi

Toteutus Koko ikäluokka opiskelee biologian kurssin samaan aikaan Oppilaat jaetaan neljään noin 16-18 oppilaan sekaryhmiin Kurssia opettaa neljä opettajaa Kurssin sisältö jaetaan neljään osaan Kukin opettaja opettaa vain yhden osan kaikille oppilaille = saman aiheen neljä kertaa

Oppilaat kiertävät opettajalta toiselle aikataulun mukaan Kurssin lopussa on koe Jokainen opettaja tekee kysymykset omasta aiheestaan Jokainen opettaja korjaa omat kysymyksensä

Tavoitteet Oppilaat: - Saavat monipuolista opetusta - Kohtaavat kurssin aikana erilaisia opetusmenetelmiä - Uusi ryhmittely auttaa oppilaita keskittymään opetukseen eikä kavereihin - Motivoitumaton oppilas löytää uudessa ryhmässä opiskelun avaimet - Ryhmittely auttaa oppilasta tulevia opintoja (esim. kurssimuotoinen lukio) varten Koko ikäluokan arviointi on sama Mikäli oppilaan ja opettajan henkilökemia ei toimi, kumpikin saa uuden mahdollisuuden

Tavoitteet Opettajat: Kurssin yhteissuunnittelu Työmäärä kevenee Koko kurssin ajan tehdään yhteistyötä Oppilaiden sosiaalisten ongelmien hoitaminen yhdessä Joustavuus lisääntyy