Yhteispalvelupisteestä Asiointipisteeksi

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
/ R. Djupsund. •Maaliskuu 2013: alle 25-v. työtöntä työnhakijaa. •Vuosittain noin 8–10 % ikäluokasta ei jatka peruskoulusta toiselle.
Advertisements

Kuntamarkkinat Hallitusneuvos, yksikön päällikkö Tarja Hyvönen
Kuntamarkkinat Finanssineuvos Teemu Eriksson
Palveluseteli mahdollisuutena PKa / Järkevyyden, ahkeruuden ja julkisen työpaikan suhde JÄRKEVÄ AHKERA JULKINEN TYÖ.
Uudistuvat TE -palvelut
TE-TOIMISTON PALVELUT LÄHELLÄ KOTIKUNTASI YHTEISPALVELUPISTEESSÄ
Tietoturvallisuuden huonetaulu
Paavo Voutilainen Sosiaalijohtaja
Riitta Harmanen Työhönkuntoutuksen vaiheistus Välityömarkkinoiden vaikuttavuuden parantamiseksi Riitta Harmanen
KUNTOUTTAVA TYÖTOIMINTA
Projektipäällikkö Heli Sillanmikko
Palveluverkko ja palvelujen järjestäminen Sivistystoimi
Uudistuva sosiaalihuoltolaki ja työelämäosallisuus
Kokemuksia etäpalvelupilotista Etelä-Pohjanmaalla Marko Rossinen Etelä-Pohjanmaan liitto.
Yhteispalvelupisteet vapaaehtoistoiminnan tiedottamisen ja vapaaehtoisten tukemisen paikkoina? Sirpa Sulku & Anu Kari
Etäpalvelu osana julkisen hallinnon asiakaspalvelun kehittämistä Etäpalvelupilottien päätösseminaari Hallitusneuvos Tarja Hyvönen.
Osallistuminen palkitsee Miia Äkkinen Vaasan kesäyliopisto.
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
Yhteinen asiakaspalvelu
ASPA2014 Pilottikunta Anna-Marja Tamminen
X:t ja Y:t toimituksissa
Julkinen talous Suomessa
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Kemi 1. ELINKEINOPOLITIIKAN TILA 2.
1 Senioreiden säästäminen ja maksutavat 2014 SENIOREIDEN SÄÄSTÄMINEN JA MAKSUTAVAT
Pilotoinnin tilannekatsaus Projektiasiantuntija Lotta Engdahl
Pilotointiseminaari Hallitusneuvos Tarja Hyvönen
Konstit on monet Kirjastojen kotipalvelukuljetuskyselyn tuloksia Marja Heroja Johanna Oosi-Villikka Koti- ja laitoskirjastohenkilöstön koulutuspäivä Tampere.
Mitä, miksi ja miten Asiantuntija Leni Haavisto
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014
YHTEISTYÖ Yhteistyö lähti tarpeesta tavoittaa, ohjata ja neuvoa yhteisiä asiakkaita Haluttiin tarjota nuorille monipuolisia koulutuksia Vältettiin päällekkäistä.
Etäpalvelun pilotointi: mitä, miksi ja miten? Etäpalvelupilottien päätösseminaari Finanssineuvos Teemu Eriksson.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Opintopolku.fi tilannekatsaus KoTVejaos
Maahanmuuttostrategia
Laki muuttuu – miten se eroaa yhteispalvelulaista? Yhteispalvelupisteestä Asiointipisteeksi – seminaari Lainsäädäntöneuvos Sami Kouki.
Perusopetuksen ryhmäkoko
Tietoja Aviapoliksen suuralueesta Tietopalveluyksikkö
KESKI-SUOMEN LIITTO Sepänkatu 4, Jyväskylä TOIMIVAT TYÖMARKKINAT – OSAAJIA JA TYÖPAIKKOJA KESKI-SUOMEEN Rantasipi Laajavuori
1 Raha-asioiden suunnitteleminen ja nykyinen rahatilanne Senioritutkimus 2011.
2012 Mitä, miksi, milloin? Yhteispalvelupisteestä Asiointipisteeksi –seminaari Ylitarkastaja Jaana Salmi.
Jaostopäällikkö Minna Kuitunen
Työpaikat toimialoittain Lähde: Tilastokeskus
Yhteispalvelupisteestä Asiointipisteeksi
Kuinka asiakasta palvellaan hyvin? Näkökulmia yritysten tarpeiden tunnistamiseen ja oppilaitosten palveluiden kehittämiseen Salla Koivunen, Edupoli.
Etäpalvelu on tullut jäädäkseen - Mitä seuraavaksi?
EAKR-toimenpideohjelmat Tilannekatsaus kevät 2014 Pohjois-Suomen EAKR-seurantakomitean kokous Kokkola, TEM/Alueosasto Rakennerahastoryhmä.
Etäpalvelupilotti. Etäpalvelukunnat ja palvelut Keski-Suomessa Joutsa Säynätsalo, Korpilahti Kannonkoski Karstula Keuruu Kinnula Kivijärvi Kyyjärvi Multia.
Tornion kaupungin etsivä nuorisotyö
Yhteispalvelulaki ja yhteispalvelusopimus pilotoinnin perustana
Nuorisopalveluiden tavoitetila
Tilinpäätös 2004.
Suomen Lääkäriliitto | Finnish Medical AssociationLääkärit Suomessa | Physicians in Finland Tilastotietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta 2014 Statistics.
ELINIKÄISEN OHJAUKSEN ALUEELLINEN KOORDINAATIO ELOa Pohjois-Savon ELY-keskuksessa Lisää viraston nimi, tekijän nimi ja osasto.
Maakuntajohtaja Anita Mikkonen
ORIMATTILAN TYÖLLISTÄMISPROJEKTI OTE
SUUPOHJAN PALVELUPORTIT. Suupohjan palveluportit Suupohjan palveluportit-hankkeen tavoitteena on asumis- ja hoivapalvelujen sekä seudun yhdistysten verkkopalvelujen.
Sähköisen asioinnin visio, toiminta- ja tietoarkkitehtuuri
PILOTOINNIN VALMISTELUAIKATAULU 2014 PILOTOINTI- SUUNNI- TELMAN HYVÄKSY- MINEN KOULUTUS- SUUNNITELMAN TEKEMINEN KOULUTUKSEN TOTEUTTAMINEN PISTEIDEN.
Asiakaspalvelu 2014 Asiakaspalvelujärjestelmä (Tiivistetty kuvaus)
Asiakaspalvelu 2014 Toimintamallin ja toimintaympäristön pilotointi v.1.0 Pilotoinnin seuranta
Yhdistyshuoltamo VISIO Pohjois-Karjalan yhdistyshuoltamo 2017 tukee, auttaa ja kehittää yhteistyössä maakunnan yhdistystoimintaa. Yhdistyshuoltamo kokoaa.
Marja Laine-Asikainen
Henkilöstöhallinnon käsikirja
Tiedonkeräämisen ja talouden ja toiminnan kohtaamisn haasteet
Henkilöstö – yhteispalvelun tärkein voimavara Mitä vaikutuksia uudella yhteispalvelulla on henkilöstöön Kristian Karrasch asiamies, henkilöstötyöryhmän.
Elämässä mukana – muutoksissa tukena
YHTEISPALVELUN TEHOSTAMISHANKE ETENEE
Kelan palvelukanavat Neuvontapalvelupäivät, Paasitorni
Yhteispalvelun tehostamishanke - miten on edetty
Asiointipisteessä kaikki käy!
Tunnetko jo talous- ja velkaneuvonnan palvelut?
Esityksen transkriptio:

Yhteispalvelupisteestä Asiointipisteeksi Saarijärven kaupunki Anna-Marja Tamminen 10.11.2014

Saarijärvi Asukkaita 10.165 Työpaikat 3413 Yritystoimipaikat 773 Korkea työttömyys (17,4 %) Pitkät etäisyydet palveluihin – vähän julkista liikennettä Yli 65-vuotiaita 26,3 (19,4) Taajama-aste 57 % (85 %) Asiointia lähikunnista

Valtion palvelut 2014 Saarijärvellä : Kela, poliisi, maanmittaustoimisto Äänekoskella: TE-toimisto (35 km) Jyväskylässä: verotoimisto, maistraatti (65 km)

Yhteispalvelupisteestä Asiointipisteeksi Pylkönmäen Yhteispalvelupiste 2010 – 31.12.2014 Vero, Kela, TE, Poliisi lp Saarijärven Yhteispalvelupiste 21.1.-22.9.2014 Vero, TE, maistraatti Saarijärven Asiointipiste 23.9.2014 – Vero, TE, maistraatti, Poliisi lp, Kela, kunta Samoissa tiloissa: Etsivä nuorisotyö, Työllisyysyksikkö, Visio-säätiö, Yritysneuvonta, matkailuneuvonta

Asioinnit 23.9.-31.10.2014 TE-toimisto 212 Verotoimisto 94 Maistraatti 65 Kela 20 *) Poliisi 8 *) Kunta 37 **) Yhteensä 436 *) toimipaikka Saarijärvellä **) asiointi kaupungintalolla (eri sisäänkäynti)

Mikä muuttui? Yhteispalvelusopimus Apudiaari -> asiakaspalvelujärjestelmä Palveluohjeet -> palvelukortit Kustannusten jakamisen periaatteet Koulutus Monikanavainen palvelu (manuaali, verkko, puhelin, etä) Etäpalvelu/etäpalvelun soittotapa Maistraatin ja TE-toimiston asiantuntijat Asiointipisteessä Asiointipisteen toimitilan ja varustelun vaatimukset Visuaalinen ilme

Varustelu Asiakaspäätteet Asiakaspuhelin Monitoimilaite (kopiointi, tulostus, skannaus) Työtila palveluntuottajan asiantuntijaa varten Etäpalvelulaitteet, ja tietokone asiakirjojen jakamista varten Kassa, maksupääte Vuoronumerolaite

Asiointipisteen menestystekijät Asiakaspalveluun sopivat palveluneuvojat Toimivat tukijärjestelmät Yhtenäinen toimintamalli Asiakas saa asian vireille tai hoidettua ensi kontaktista Asiakas saa samalla kertaa hoidettua usean viranomaisen asian

Palveluneuvojan tehtävät Yleisneuvonta Asiakirjojen luovutus ja vastaanotto Asioiden vireillepano Verkkopalvelujen käytön tuki Etäpalvelun käytön tuki Maksujen vastaanottaminen Ajanvaraukset ja/tai niissä avustaminen

Terveisiä kunnille Päättäjien ja viranhaltijajohdon sitoutuminen Kehittämismyönteisyys Asiakaspalveluun soveltuvat palveluneuvojat Riittävä resurssit Asiointipisteen palvelutarjotin esim. Trafi, yhdistykset, TYP-toiminta, sote-palvelut Asiakkuuden kokonaistilanteen hahmottaminen – palvelukokonaisuudet -> kuntalaisten hyvinvointi Yhteistyö

Terveisiä valtion palveluntuottajille Asiointipisteen palvelut osaksi palveluprosessia Verkkoasiointitaidottomien olemassa olon tunnustaminen Asiakkaiden erilaiset asiointitaidot Viestintä omassa organisaatiossa Toisilta oppiminen Kun omat palveluprosessit kunnossa, Asiointipisteen asiakasmäärät vähenevät

Terveisiä Valtiovarainministeriöön Yhtenäisen palvelumallin ja toimintatavan varmistaminen Yhteistyön edistäminen kunta – valtio Määrätietoisuus Palvelujen sisäänotto

Saarijärven Paavo ”Vaikka kokee, eipä hylkää Herra. Pane kaksin verroin petäjätä, Kaksin kerroin laitan lannan maalle. Mutta tulon toivon taivahasta” (J.L. Runeberg, 1830)