Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Uudistuvat TE -palvelut
Pohjois-Karjalan TE-toimisto Riitta Oikarinen Pohjois-Karjalan TE -toimisto
2
Asiakaslähtöisesti ja avoimesti
Monipuoliset ja selkeät palvelut henkilö-, työnantaja- ja yritysasiakkaille Tehokkaat, riittävät ja tasalaatuiset palvelut koko maassa Paremmat mahdollisuudet verkkoasiointiin Riitta Oikarinen Pohjois-Karjalan TE -toimisto
3
Mikä muuttuu? Palvelumalli
Vuoden 2013 alusta TE -toimiston palvelut ovat nimeltään työ- ja elinkeinopalvelut (TE -palvelut) TE -palvelut määritellään uudessa laissa julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta Palvelumalli perustuu kolmeen palvelulinjaan: Työnvälitys- ja yrityspalvelut Osaamisen kehittämispalvelut Tuetun työllistymisen palvelut Riitta Oikarinen Pohjois-Karjalan TE -toimisto
4
Mikä muuttuu? Asiointitavat
Asiakas saa palvelua verkossa, puhelimitse tai kasvokkain Asiointimahdollisuudet paranevat verkkopalvelujen kehittyessä Monet aiemmin henkilökohtaista käyntiä vaatineet ilmoitusluontoiset asiat voi hoitaa verkossa tai soittamalla puhelinpalveluun Asiakas saa edelleen henkilökohtaista asiantuntija-apua TE-toimistossa Riitta Oikarinen Pohjois-Karjalan TE -toimisto
5
Mikä muuttuu? Verkkopalvelu
mol.fi-verkkopalvelu on uudistunut sisällöltään ja ilmeeltään – uusi osoite on Tutut asiointipalvelut säilyvät ja uusia tulee mukaan Teemoina rekrytointi, työnhaku, ammatinvalinta ja urasuunnittelu, koulutus, yrittäjyys ja työnantajana toimiminen Riitta Oikarinen Pohjois-Karjalan TE -toimisto
6
Mikä muuttuu? Ilme TE -palveluilla on uudistettu visuaalinen ilme
Nykyaikaistettu ja värimaailmaltaan raikastettu tunnus myötäilee uudistuksen tavoitteita: asiakaslähtöisyyttä, selkeyttä, avoimuutta ja tehokkuutta Uusi ilme näkyy kaikessa toiminnassa: esitteissä, te-palvelut.fi-verkkopalvelussa, toimistoissa ja viestinnässä Riitta Oikarinen Pohjois-Karjalan TE -toimisto
7
Mikä muuttuu? Palveluverkosto
Asiakkaita palvelee kattava TE -palveluverkosto, johon kuuluvat TE -toimistot toimipaikkoineen työvoiman palvelukeskukset yhteispalvelupisteet seudulliset yrityspalvelut muu sidosryhmien kanssa toteutettava palveluyhteistyö Riitta Oikarinen Pohjois-Karjalan TE -toimisto
8
Alueelliset TE-palvelut
Uudenmaan TE -toimisto Varsinais-Suomen TE -toimisto Satakunnan TE -toimisto Hämeen TE -toimisto Pirkanmaan TE -toimisto Kaakkois-Suomen TE -toimisto Etelä-Savon TE -toimisto Pohjois-Savon TE -toimisto Pohjois-Karjalan TE -toimisto Keski-Suomen TE -toimisto Etelä-Pohjanmaan TE -toimisto Pohjanmaan TE -toimisto Pohjois-Pohjanmaan TE -toimisto Kainuun TE -toimisto Lapin TE -toimisto Riitta Oikarinen Pohjois-Karjalan TE -toimisto
9
Pohjois-Karjalan TE-toimisto
Toimialue: Pohjois-Karjala Toimipaikat: Ilomantsi, Joensuu, Kitee, Lieksa, Nurmes ja Outokumpu Työvoiman palvelukeskukset: Joensuun seutu ja Keski-Karjala Yhteispalvelupisteet: Joensuussa Eno ja Tuupovaara, Kiteellä Kesälahti, Liperi Seudulliset yrityspalvelut Riitta Oikarinen Pohjois-Karjalan TE -toimisto
10
Pohjois-Karjalan TE-toimiston palveluverkosto 2013
TE -palvelu (6) Ilomantsi, Joensuu, Kitee, Lieksa, Nurmes ja Outokumpu Yhteispalvelupisteet (4) Liperi, Joensuun Eno ja Tuupovaara, Kiteen Kesälahti Työvoiman palvelukeskus - Joensuun seutu: Joensuu, Kontiolahti, Liperi, Outokumpu, Polvijärvi, Ilomantsi - Keski-Karjala: Kitee, Tohmajärvi, Rääkkylä Riitta Oikarinen Pohjois-Karjalan TE -toimisto
11
Verkkopalvelut alkuvuonna 2013
Työpaikkailmoitukset 65 % verkon kautta (PK) Avoimet työpaikat julkaistu 89 % (PK) Paikkavahti ”Heti -sähköposti” ja uudet paikkavahtitilaukset (VK 2012), ja (VK Syyskuussa 2013) CV-hakuun Katso -tunnisteilla kirjauduttu kertaa (VK alkuvuosi) Työnhaun aloitukset uudet 86 %, kaikki 53 % (PK) Työnhakutietojen päätökset 1255, muutokset 1707(PK) CV:nsä julkaisseet 11 % (PK) CV-vahti ”Heti -sähköposti” (VK 2012) Työnhakuinfon kuittaus 1023 (PK 2012), 955 (PK 2013) Työvoimakoulutukseen haku 79 % (PK) Omat työttömyysturvatiedot 23 % (PK) Riitta Oikarinen Pohjois-Karjalan TE -toimisto
12
TE –toimistojen yhteiskunnallinen vaikuttavuus (asiakasmäärät, rahavirrat, verkkopalvelut)
työnhakijaa/henkilöä vuosittain työpaikkaa vuosittain paikkavahtitilausta lähti heti vuonna 2012 (VK) työnantajaa/yrittäjää asioi verkon kautta vuosittain CV –vahtipostia lähti v (VK) 521 miljoonaa € aktiivitoimenpiteisiin vuosittain 3 miljardia maksetaan työttömyysturvalausuntojen perusteella vuosittain 168 miljoonaa toimintamenot/palkkakustannukset vuosittain 4 miljoonaa tapahtumaa verkossa kuukausittain Riitta Oikarinen Pohjois-Karjalan TE -toimisto
13
Pohjois-Karjalan TE-toimisto
Lisätietoja: Riitta Oikarinen, TE-toimiston johtaja, p Työnvälitys- ja yrityspalvelut: Tarja Husso, palvelujohtaja, p Antero Kallinen, palveluesimies, p Osaamisen kehittämisen palvelut: Kristiina Martikainen, palvelujohtaja, p Sirkka Mielonen, palveluesimies, p Tuetun työllistymisen palvelut: Tuula Hirvonen, palvelujohtaja, p Pirjo Valima-Bamberg, palveluesimies, p sähköposti: Riitta Oikarinen Pohjois-Karjalan TE -toimisto
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.