NIKO PARKKINEN & MATTI YLINIEMI SOSIAALISEN MEDIAN KÄYTTÖOHJEISTUS.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SOME Eli sosiaalinen media ja lähinnä sitä Facebook Roast.
Advertisements

TUPLATIIMI - YHTEISÖLLISYYS
Tietoyhteiskunnan asialla vuodesta Tietotekniikan liitto lyhyesti • Valtakunnallinen ja puolueeton ICT-alan asiantuntija Suomessa • Jäseninä n.
Tietotekniikka, sosiaalinen media ja liikunnan arvionti wikispaces.com/
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
LinkedIn - verkostoitumispalveluna Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
John Rawls REILUPELI.
Tiedonhankinnan prosessit muutoksessa
Sosiaalinen media muuttaa järjestötoimintaa Vapaaehtoistoiminnan laatu ja tukirakenne -seminaari Perttu Iso-Markku maailma.net.
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
Filosofian praktikum 2008 Mikä on elämän merkitys? Informaatioverkostojen koulutusohjelman filosofiankurssin kolmas praktikum-kokoontuminen.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
Sosiaalista mediaa yrittäjille Tarja Vainionpää Kotipalveluyritykset.
Sosiaalisen median koulutus
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
WIKISPACE ohjeita. Sivun muokkaaminen •Valitse Edit This Page •Kirjoittele, lisää kuvia, muokkaa tekstiä •Tallenna •Muokkaa lisää….history näyttä kaikki.
SOME (sosiaalinen media)
Puhelinkäyttäytyminen
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
PeLE-henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen ( PLE = Personal Learning Environment)
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Olisiko oppineesta rotasta astronautiksi avaruuslennolle Marsiin?
Preppaus ENA 4.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
WE LOVE HELSINKI.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Puhuminen Varmista, että toiset ymmärtävät sinua
TYÖHAKEMUS.
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
MAANMITTAUSLAITOS – TIETOA MAASTA 2009 Kokemuksia sosiaalisen median käytöstä Luonnonvaraviestintätapaaminen Mikko Laine.
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
Lauri Rauhalan ihmiskäsitys
SOSIAALINEN MEDIA HELMET-PALVELUSIVUSTON TEKIJÖILLE Krista Auvinen, projektisuunnittelija, Kiravo-hanke Pasilan kirjasto
Slideshare koonti Mervi Isola.
Ohjeistus työntekijätiedoista
Jotain siitä -seminaari Kehitysvammaisten Tukiliiton Kaveri-projekti Projektipäällikkö Kati Ruotsalainen.
Biolaakso mediassa Hannu Lehto. Keski-Pohjanmaan Kirjapaino Oyj:n lehdet ja verkkosivusto KP 5.10.
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
FINGERPORI
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
TYÖNANTAJAN LAILLA AJATTELEMINEN Harjoituksen tavoitteena on löytää työpaikkaan soveltuva työntekijä.
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
Verkko ja sosiaalinen media asiakastyössä
Sosiaalinen media: kun 500 miljoonaa ihmistä hajosi FaceBookiin.
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
Kirjan tehtävien vastaukset s. 114 III Vaikuttamisen kanavat 10 Media on tärkeä mielipidevaikuttaja.
Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
Jarkko Muhonen TeamProg
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
Kv-toiminta opsin palveluksessa – ohjausta ja vertaisohjausta kaikille kv-rahaa hakeneille Koulutus- ja verkostoitumispäivä kansainvälisyyden valtionavustuksen.
Yritys ja markkinointi mediassa
Yhteiset odotukset Me kuuntelemme aina toisiamme ja käyttäydymme kunnioittavasti toisiamme kohtaan. Me emme ole aggressiivisia toisiamme kohtaan ja pyrimme.
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
Muokkaus Mari Lampinen,
Turvallisuuspankki FINVET.fi
Esityksen transkriptio:

NIKO PARKKINEN & MATTI YLINIEMI SOSIAALISEN MEDIAN KÄYTTÖOHJEISTUS

SOSIAALINEN MEDIA Sosiaalinen media on nykyään sana, joka on jokaisen huulilla. Facebook, foorumit, chatit, twitter, blogit.. Joka paikassa jotain. Mitä saat kertoa? Mitä et? Mitä huonoja puolia sosiaalisessa mediassa on? Entä mitä hyviä?

SOSIAALINEN MEDIA Yritykset pelkäävät sosiaalisen median tuomaa avoimuutta, hallitsemattomuutta, keskustelua, kasvottomuutta, maineen pilaamista, sekä ajan haaskausta. Sosiaalinen media on kuitenkin enemmän plussa kuin miinus, jos sitä käytetään oikein. Käyttäydy siis oikein, väärinkäytökset voivat johtaa potkuihin!

SOSIAALINEN MEDIA Työnantajan kanssa on hyvä sopia yhteisistä pelisäännöistä, jotta konflikteilta vältytään. On hyvä keskustella siitä, että; Mitä yrityksestä saa puhua? Saako yritystä mainostaa? Miten? Mihin keskusteluihin voi ottaa osaa? Missä? Milloin jotain asioita on hyvä tuoda esille?

MITEN TOIMITAAN? Yrityksessä voidaan myös päättää, kuka vastaa sosiaalisessa mediassa mistäkin tiedonannosta ja keskusteluihin osallistumisesta Yritys voi tehdä strategian, miten sosiaalisessa mediassa käyttäydytään ja mihin sillä pyritään. Sopikaa työpaikalla, että mitä sosiaalisen median käyttöä työpaikalla sallitaan, ja mitä ei!

PELISÄÄNTÖJÄ Älä puhu pahaa yrityksestä Älä tuo ammattisalaisuuksia julki Älä tuo minkäänlaisia liiketoimintaan liittyviä lukuja esille, jos ne eivät ole muualta julkisesti saatavilla Älä valehtele Älä ylistä omaa työpaikkaasi liikaa, tai yritä ajaa sitä muitten edelle

PELISÄÄNTÖJÄ Pyri puhumaan omalla nimelläsi tai nimimerkillä, josta tulee asemasi julki, ja se että olet kyseisen yrityksen palveluksessa Älä jätä verkkoon mitään sellaista, johon et halua törmätä tulevaisuudessa Puhu harkiten Puhu positiivisista asioista

PELISÄÄNTÖJÄ Älä vastaa kysymyksiin, jos et ole varma tiedoistasi. Ohjaa kysymys siitä tietävälle henkilölle. Pyri toimimaan asiantuntijana, älä kirjoittele ”mutu” –tuntumalla.

LÄHTEITÄ median-kyttnotto-pelisnnt-ja-strategiat#btnNext median-kyttnotto-pelisnnt-ja-strategiat#btnNext /tasta-puhutaan-nyt/ajan-tasalla- sosiaaliseen-mediaa/ /tasta-puhutaan-nyt/ajan-tasalla- sosiaaliseen-mediaa/ a176-79dbaf525d2f.aspx?groupId=087538de-aac4- 42d4-9b8d- 4a8520ca589f&announcementId=6b939a70-873f- 403c-8c3c b00f4 a176-79dbaf525d2f.aspx?groupId=087538de-aac4- 42d4-9b8d- 4a8520ca589f&announcementId=6b939a70-873f- 403c-8c3c b00f4