KANSALAISEN ASIOINTITILI SOSIAALIASIAMIESPALVELUSSA
Kansalaisen asiointitili Tietoturvallinen viestintäkanava kansalaisen ja sosiaaliasiamiehen välillä Osoitteessa: Käyttö kansalaiselle vapaaehtoista ja maksutonta Perustuu kansalaisen antamaan suostumukseen Kansalainen tunnistautuu Asiointitilille mobiilivarmenteella, omilla pankkitunnuksilla tai sähköisellä henkilökortilla
Yhteydenotto sosiaaliasiamieheen Asiointitilin kautta Julkisen ja yksityisen sosiaalihuollon palveluita koskevat asiat Asiointitilin kautta liitteeksi voi laittaa esimerkiksi päätöksiä ja niihin liittyviä asiakirjoja Sosiaaliasiamies voi antaa Asiointitilin kautta erityisesti yleisiä neuvoja ja tarkastella asiakkaan lähettämiä asiakirjoja sekä lähettää esimerkiksi muistutus- ja kantelulomakkeita ja ohjeita Asiointitilille voi jättää myös yhteydenottopyynnön sosiaaliasiamiehelle
ASIOINTITILILLE TUNNISTAUTUMINEN
Asiointitilille tunnistaudutaan mobiilivarmenteella, omilla pankkitunnuksilla tai sähköisellä henkilökortilla
Viestin lähettäminen Sosiaaliasiamiehelle
Sosiaaliasiamiehen viestin lukeminen Saapuneesta viestistä tulee heräte kansalaisen määrittelemään puhelinnumeroon ja/tai sähköpostiosoitteeseen
Sosiaaliasiamiehen viestin lukeminen
LISÄTIEDOT