Opintojaksopalaute Prosessin nimi Kuvaus luotu

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Korkeakoulujen laatujärjestelmien seuranta- ja kehittämisseminaari Saimaan ammattikorkeakoulun laadun ja laatujärjestelmän kehittäminen Terttu.
Advertisements

Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
LAHDEN AMMATTIKORKEAKOULUN LAADUNVARMISTUS
1 Opiston Moodleopas KALVOSTO 1 – JOHDANTO KTOL:n Moodle-työryhmä Olli Ruohomäki.
KORIPALLON PERUSASIAT
R INNAKKAISOHJELMIEN IDEAT JA OIVALLUKSET, RYHMÄ 2 M YÖTÄTUULESSA – TOIMINTAA JA TULOKSIA AMMATILLISEEN KOULUTUKSEEN Kari Laine
PK-kehittämispalvelut
HAAGA-HELIAn laadunvarmistusjärjestelmä
Verkko-opetuksen tukipalvelujen laadunvarmistusta
Laatujärjestelmät organisaatioiden kehittämisen ja johtamisen näkökulmista Kaisa Sariola JTO.
Koulutuspäällikköpalaveri / Palvelualat Tuija Hilden heidi Kaartokallio.
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
”Laadukasta osaamista ja ammattitaitoista, pätevää väkeä” AMMATTIKORKEAKOULUJEN KIELTEN JA VIESTINNÄN OPETUKSEN LAADUN ITSEARVIOINTI Anneli Airola, Pohjois-Karjalan.
eSavonia ”Verkko-opetuksen hyvät käytänteet
AlueKAVERI-hankkeen aloitusseminaari , Helsingin avoin yliopisto 1 Avoin yliopisto alueellisena toimijana -selvitys Ari Koski AlueKAVERI-hankkeen.
Pirkanmaa Polytechnic – University of Applied Sciences Kansainvälisen toiminnan rahoitus osana korkeakoulun budjettia Irja Saarikorpi Pirkanmaan.
TKK:n Sisäinen auditointiprosessi
Työharjoitteluprosessi Prosessin nimiKuvaus luotu Ty ö harjoittelu Vastuuhenkil ö (t)Kuvaus viimeksi p ä ivitetty Pekka Soive pso, jpl.
AVOIN AMMATTIKORKEAKOULU Ammattikorkeakoulun koulutusmuoto, joka n parantaa opiskeluun osallistumismahdollisuuksia n parantaa työelämässä mukana olevien.
Korkeakoulujen arviointineuvosto — Rådet för utvärdering av högskolorna — The Finnish Higher Education Evaluation Council (FINHEEC) Tutkinnonuudistuksen.
Rauni Leinonen/Kaj.amk1 TYÖELÄMÄSUHTEIDEN EDISTÄMINEN TIETOVERKKOJEN AVULLA –HANKE ( ) Hankkeen PÄÄTÄVOITE oli vahvistaa koulutuksen.
Ohjaus- ja neuvontapalvelut
Laatutyön ajankohtaiskatsaus
Turun ammattikorkeakoulun kirjasto - puheenvuoro käyttäjäkyselystä Eija Suikkanen
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
Opinnäytetyöprosessi Perustutkinnot
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit 1 Opintojaksoreklamaatio Prosessin nimiKuvaus luotu Opintojaksoreklamaatio.
Verkko-opetuksen laatu yliopisto-opetuksessa Vopla-hankkeen esiselvityksen tulokset Janne Sariola, HY Annikka Nurkka, LTY Sari Tervonen, KuY Verkko-opetuksen.
Seminaarin tavoitteet Murmanskissa joulukuu 2010 Mare Rantaniemi ja Natalia Strelskaja Projektipäälliköt.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Ilkka Virtanen Vaasan yliopisto & KKA:n Erikoistumisopintolautakunta1 Erikoistumisopintojen arviointi ja akkreditointi Yliopistojen täydennyskoulutuskeskusten.
VIRVE –hanke  Suullinen palaute tuloksista  Tulosten kommunikatiivinen validointi  Lopullinen raportti on suullisen palautteen mukainen.
KOMPETENSSIANALYYSI KPAMK:SSA Case liiketalous, Kokkola
Akkreditointi tarkoittaa erikoistumisopintojen arviointi- ja rekisteröintiprosessia, jota Korkeakoulujen arviointineuvosto on toteuttanut vuodesta 1999.
Tampereen yliopiston auditointi kirjaston näkökulmasta Mirja Iivonen.
AHOT Vaasan ammattikorkeakoulussa Lomakkeet ja ohjeet
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen perus- ja lisäkoulutuksen valtionavustusten tiedotustilaisuus Seppo Hyppönen Yksikön päällikkö Ammatillinen.
VUOROVAIKUTUSMENETELMÄT SUUNNITTELUN JA TOTEUTUKSEN TUKENA
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit 1 Opintojaksopalaute – verkko-opetus Prosessin nimiKuvaus luotu Opintojaksopalaute.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Toimitilapalvelujen tuottaminen, 2 ov
Käyttäjäkysely osana Lahden kaupunginkirjaston palautejärjestelmää Jari Tyrväinen Kirjastotoimen apulaisjohtaja Kansallisen käyttäjäkyselyn keskustelu-
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Outi Elonheimo Dosentti, LKT, kehittämisasiantuntija
Dipoli /Koivula S. ja Rantamäki J. LAADUN INDIKAATTORIT mitä, miksi, miten, milloin, kuka, kenelle?
Ohjelmistotekniikka ja projektinhallinta, 4 op
OPISKELIJOIDEN LAATURYHMÄT HUMAKISSA Hannu Sirkkilä Yliopettaja, laatuvastaava.
HEIDI, PÄIVI JA ANU Vammaisasioiden oppimis- verkoston koordinaattorit Mikä Innokylä on? Juha Koivisto.
Opettaja/ryhmänohjaaja Koulutusalan opettajatiimit Koulutusalajohtaja Opiskelija 2. Opiskelija tekee Läheltä piti- ilmoituksen Koulutuspäällikkö 3. Jos.
TYÖOLOBAROMETRIN TOTEUTTAMINEN PKKY:SSÄ. Pohjois-Karjalan Ammattiopisto Pohjois-Karjalan Aikuisopisto.
Tutkimuksen viitearkkitehtuuri – Tutkimuksen tuen ja hallinnan näkökulma Mari Riipinen Turun yliopisto.
HUIPPU Elokuu 2017.
ICF moniammatillisena arviointimenetelmänä
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Osaamisen näytön prosessi
Virtuaalikuuntelun hyödyntäminen
Laadunhallintajärjestelmän kehittäminen Amistossa
Vauhtia ja motivaatiota opiskeluun työtä opinnollistamalla
Opinnollistamisen pähkinät
Helsinki Metropolia University of Applied Sciences
Esityksen nimi / Tekijä
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Järjestökoulutuksen kehittäminen
Digitiekartta ja Luova- laboratorio
Prosessien tunnistaminen ja hallinta
Omavalvonta -työpaja THL:ssa
Esityksen transkriptio:

Opintojaksopalaute Prosessin nimi Kuvaus luotu Opintojaksopalaute – lähiopetukseen perustuvat opintojaksot 16.1.2007 jpl Vastuuhenkilö(t) Kuvaus viimeksi päivitetty Juha P. Lindstedt, juha.lindstedt@haaga-helia.fi 26.1.2007 jpl Prosessin hyväksyjä Hyväksytty Johtoryhmä. kehitysjohtaja 26.1.2007 HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit

Opintojaksopalaute Opintojakson laadun seuranta ja kehittämien Noin 25 – 30 % opintojaksoista Koulutusjohto määrittelee otokseen tulevat opintojaksot Palautelomakkeen strukturoitu palaute laadun seurantaan ja avoin palaute opintojakson kehittämiseen Strukturoitu palaute pyrkii pääsääntöisesti tunnistamaan laatupoikkeamat ja kehittämiskohteet sekä nostaa esiin parhaimmat käytänteet (palkitseminen). Tuottaa HH:n laadusta tietoa oman organisaation lisäksi ulkoisille sidosryhmille Avoin palaute pyrkii kehittämään opintojaksoa sisäisen asiakkaan näkökulmasta, Palaute käsitellään opetusorganisaation sisällä ja kirjataan opintojakson toteutuskuvauksiin sekä hyödynnetään kehityskeskusteluissa Verkkopedagogiikassa käytetään palautteen keruuseen räätälöityjä lomakkeita ja tekniikkaa, mutta periaate on sama kuin lähiopetukseen perustuvissa opintojaksoissa

Prosessikuvaus, opintojaksopalaute Koulutusohjelmajohto määrittelee otokseen tulevat oj:t 4 x vuodessa Laaturyhmä huolehtii palautteen keruusta opettajien avustuksella Laaturyhmä lähettää lomakkeen strukturoidun osan skannattavaksi Oppiminen opintojaksoilla Koulutuksen arviointikeskus skannaa ja tallentaa palautteen strukturoidun osan Opettaja tekee yhteenvedon avoimesta kehittämispalautteesta ja kirjaa kommentit oj:n toteutussuunnitelmaan Mahdollinen konsultointi AOKK:n ja/tai opiskelijoiden kanssa Opettaja ja koulutusjohtaja/-päällikkö korjaavat toimintaa mikäli aihetta ilmenee, nostetaan esiin parhaita käytänteitä Palaute opettajalle Laaturyhmä tekee analyysit strukturoidustapalautteesta Palaute koulutusjohdolle Hallinto pystyy todentamaan laadun organisaation sisäisille toimijoille ja ulkoisille yhteistyötahoille (kooste ekstranetiin) Kooste hallinnolle puolivuosittain HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit

Linkit Opintojaksopalautteen pääsivu KKA HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit