Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen 13.11.2000.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Valmennus AMK-opintoihin -työkori –
Advertisements

Projektipäällikkö Päivi Tiilikainen
Avoin ammattikorkeakouluopetus. AVOIN AMMATTIKORKEAKOULUOPETUS  Opinnot ovat avoimia kaikille kiinnostuneille koulutustaustasta,
KESTO – BUDJETTI euroa (ESR; euroa) RAHOITTAJA Etelä-Suomen lääninhallitus (ESR) Koulutuskeskus Salpaus SISARHANKE.
Yksittäisten irrallisten asioiden opiskelusta työelämän tarvitsemaan osaamiseen Opetustoiminnan kehitysjohtaja Outi Hyry-Honka KOTA-talkoot.
Pirkko Rimpilä-Vanninen
@Virtuaaliammattikorkeakoulu VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Suomen Virtuaaliammattikorkeakoulu.
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen Pohjois-Savon ELY -
HÄMEEN AMMATTIKORKEAKOULU AMK-tutkinto Laajuus opintopistettä Käytännönläheiset ammattikorkeakouluopinnot ovat vaihtoehto.
Teknologia nyky-yhteiskunnassa Eveliina ja Ellimaija.
W w w. a m k. f i Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen verkko-opinnot, 15 op Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen opinnoissa hankitaan tietoperustaa.
Viestintätieteiden verkko-opetus Miten valtakunnallinen verkosto tuottaa verkko-opetusta? Virtuaaliyliopistoseminaari Tampereen yliopistossa /Anneli.
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
AVOIN AMMATTIKORKEAKOULU Ammattikorkeakoulun koulutusmuoto, joka n parantaa opiskeluun osallistumismahdollisuuksia n parantaa työelämässä mukana olevien.
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
Sosiaalinen media opetuksen ja oppimisen tukena - projekti.
Kolmas sektori ja koulutus kotouttajana
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
PAKOLLINEN KANSAINVÄLISTYMISJAKSO TUTKINTOVAATIMUKSISSA TAVOITE: Opiskelijalla oltava valmiudet työskennellä kansainvälisessä toimintaympäristössä. LÄHTÖKOHTA:
TAMPEREEN AMMATTIKORKEAKOULU TAMK TAMKIN RESURSSIT opiskelijaa 187,29 milj. mk 31,5 milj. euro 18 koulutus- ohjelmaa henkilöstö opetushenkilöstö.
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
RajatOn Kehitys Jukka Vilen & Heli Korte TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio.
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Uusi Väylä Ammattiin.
Hämeen ammattikorkeakoulu AMK-tutkinto Laajuus opintopistettä Käytännönläheiset ammattikorkeakouluopinnot ovat vaihtoehto.
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
Yrittäjyysfoorumi Kemi Oppilaitosten yrittäjyyteen liittyvien käytänteiden arviointi Mitä se on ja miten se voidaan tehdä? Kari Ristimäki
Oppimisen ohjaaminen tietoverkkoja hyödyntävässä etäopetuksessa Kasvatus-pilotti Tutkija KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus.
Ammatillinen opettaja ja kasvatus
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
NOPS – hanke LbD –arjen onnistumisia Leppävaara Projektipäällikkö, lehtori Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS Projektipäällikkö.
Osaajaksi Kareliassa o Monialaista oppimista ja kehittämistä o Laadukas opetus o Hyvät valmiudet työelämään  Sitä kautta pystyt kehittymään alasi asiantuntijaksi.
Ammattikorkeakoulukirjastojen monimuotoinen toimintaympäristö: Rikkaus ja haaste, osa 1 Maija Koponen Rovaniemen ammattikorkeakoulu FinELib kertoo ja kuuntelee:
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
Nuorten oppisopimus Liisa Uusitalo Tampereen seudun ammattiopisto
Kansainvälinen korkeakoulukampus - kauniilla paikalla merenrannalla.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
VALTIOVARAINMINISTERIÖ Kansantalousosasto/HK1 Ohjauksen järjestämistä koskeva päätöksenteko työllistymisen ja talouskasvun näkökulmasta Neuvotteleva.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Esittäytyminen Tuomas Korkalainen Metropolia. Kuka olet? Projektisuunnittelija, Metropolia kulttuuri ja luova ala, elokuvan ja tv:n koulutusohjelma Reititin.
Taitaja2008-tapahtuman vaikutuksista: Kisojen järjestäjän näkökulma.
KAJO - Kasvatustieteen joustava monimuoto-opetus: Yhteistyöllä laatua VKK-päivät Eetu Pikkarainen.
Sidosryhmäseminaari Koulutussuunnittelija Kaarina Närhi - Avoin ammattikorkeakouluopetus ( - Ylemmät ammattikorkeakoulututkinnot.
Pirkko Rimpilä-Vanninen 2010 Projektipäällikkö, Laurea “Ammattiopiston nuoren terveyden edistäminen” -NOPS – hankkeen alueseminaari Laurea Pirkko.
ATATVER Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa.
Tampere Virtuaali AMK-seminaari Elsa Kallio1 Kokemuksia ja realismia tietoverkko-opetuksesta Elsa Kallio Oulun seudun ammattikorkeakoulu Tekniikan.
Toimitilapalvelujen tuottaminen, 2 ov
OULUN KORKEAKOULUJEN KANSAINVÄLISEN TUNNETTUUDEN LISÄÄMINEN OULUN KORKEAKOULUJEN KANSAINVÄLISEN TUNNETTUUDEN LISÄÄMINEN Hankkeen esittely päivitetty
Virtuaaliopetus Hämeen ammattikorkeakoulu Mustialassa Kohderyhmän näkökulmasta hyvät perusedellytykset tietoverkkojen hyödyntämiseen opetuksessa Opettajilla.
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto VIRTA-PROJEKTI.
RAPORTOINNIN PERUSTEITA Tekniikan viestintä/Soili Fabritius 2006.
Projektityökurssi KLTITE06SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
Ops seminaari Askola.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Ammattitaitoa työssäoppimalla ja verkossa
Sosiaalityön käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen strategista kumppanuutta Itä-Suomen yliopistossa Katri Savolainen Projektipäällikkö Itä-Suomen yliopisto.
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
Tekniikan koulutus OULUN AMMATTIKORKEAKOULU. Oamkista valmistuu informaatioteknologian, energian ja automaation, konetekniikan sekä rakentamistekniikan.
Koulun kehittämisprojekti
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
AMMATILLISELLA KOULUTUKSELLA
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
SULAUTUVASTA OPPIMISESTA NÄKYMÄTTÖMÄÄN OPPIMISEEN
Vauhtia ja motivaatiota opiskeluun työtä opinnollistamalla
Jari Kähkönen, koulutuspäällikkö
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Esityksen transkriptio:

Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen

Tavoite ” Projektin yleistavoitteena on edistää opiskeluun osallistumismahdollisuuksia, työelämässä mukana olevien osaamista sekä parantaa ammattikorkeakoulun yhteyksiä alueen työelämään. Lisäksi tavoitteena on työttömien työllistymis- ja opintomahdollisuuksien edistäminen sekä avoimen ammattikorkeakoulun oppimisympäristön ja verkko-opetuksen kehittäminen.”

Perustiedot projektista - Kesto: Rahoittajat: - ESR + valtio (lääninhallitus), tavoite 2 - ohjelma - OPM: avoimen ammattikorkeakoulun kehittämisraha - OAMK - omarahoitus - opiskelijat itse - työaika ja maksut - Budjetti kokonaisuudessaan n. 6 Mmk

Mitä ja miten? Avoin ammatti- korkea- koulu Avoin ammatti- korkea- koulu (170 ov tarjonta) OAMK:n OAMK:n opettajien tieto- ja viestintä- tekniikan koulutus opettajien tieto- ja viestintä- tekniikan koulutus (40 henkeä (40 henkeä 20 ov) 20 ov) Verkko- opinto- jaksot Verkko- opinto- jaksot (40 ov.) (40 ov.)

Projektin organisaatio Verkko-opinto- jaksot - suunnittelijat: Johanna Karppinen ja Eija Varis Avoin ammatti- korkeakoulu - suunnittelija: Anne Anttinen OHJAUSRYHMÄ: - Lääninhallituksen, OAMK:n ja työelämän edustajat - Puh. joht. Irene isohanni OAMK:n opettajien tieto- ja viestintä- tekniikan koulutus - suunnittelija: Johanna Karppinen Projektipäällikkö: Aila Säkkinen Projektisihteeri: Harri Kangaskokko OAMK:n opettajat ja muu henkilökunta: - avoimen ammattikorkeakoulun opetuksen järjestäminen - opettajien kouluttautuminen - verkko-opintojaksojen kehittäminen

Kuka hyötyy? - Oppijat! Erilaiset oppijat, oppimista myös ajasta ja paikasta riippumatta!

Mistä on kysymys? -Talouden muutos - organisaatiot menestyvät yhdistämällä uudella tavalla voimavarojaan, asiakkaitaan, työntekijöitään ja toimittajia - pois Bricks and Mortar -ajattelusta, ne eivät ole voimavara vaan kustannustekijä!

Uusi talous ja E-oppiminen ASSTETS - Physical - Financial PARTNERS CUSTOMERS EMPLOYEES and SUPPLIERS ORGANIZATION E-Business E- Learning

E-Business E- Learning E-learning ASSTETS PARTNERS CUSTOMERS EMPLOYEES and SUPPLIERS ORGANIZATION Voimavarojen kohdistus uuteen infraan: - tieto - oppimateriaalit - tietoverkot Oppijoiden voimavarat käyttöön! Kumppaneiden haku Suomesta ja ulkomailta Työntekijät: - oppimateriaalin tuottajat - (verkko)tutorit

Miksi lähteä mukaan - opettajan näkökulma - Oman työn kehittäminen: - opettaminen verkossa on erilaista! - oma työ monipuolisemmaksi - Omien valmiuksien kehittäminen - Ammattikorkeakoulun yhteiskunnallisen palvelutehtävän täyttäminen