Keski-Uudenmaan teatteri KUT & TEOS-hankkeen hedelmät.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
People make it work!. Mistä johtuu se, että... • vain 10% strategioista toteutuu? • henkilöstöstä noin 5% on.
Advertisements

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Markkinointi KJT-Johtokunta Open
KULTTUURI KUNTAORGANISAATION MUUTOKSESSA / Hanna-Mari Kokkonen.
PaLaVa-projekti Toimijoiden aloituspalaveri klo
Kuntamarkkinat Helsinki
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opinnäytetyön aihe
Uusi Leader-brändi 2014 Mikä, miksi ja miten?.
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
Tikkurilan Palloseura
PK-kehittämispalvelut
Lahden museoiden tiedotustoiminta
Suupohjan seutuportaali –hanke
Kirjasto mediakasvattajana Koulun “käsikassara” vai itsenäinen toimija? Kirjastot ja media kyselyn satoa Vaasan kaupunginkirjasto Pohjanmaan maakuntakirjasto.
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
Janne Peräkylä Sosiaali- ja terveysministeriö HYVINVOINTIPALVELUT JA KUMPPANUUSYHTEISÖT.
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
Oululaisen Pelitoimialan Järjestäytyminen. Oululainen Pelitoimiala •Ouluun on vuosina perustettu kymmenkunta uutta pelitoimialan yritystä •Tällä.
Osallistuminen palkitsee Miia Äkkinen Vaasan kesäyliopisto.
Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX1 määr arvi tavo kilp toim resu toim Strategia on yhteinen näkemys yrityksen suunnasta ja toimien yhteensovittaminen.
Toimintamallit. KUT: Teatteri yhdistävänä alueellisena tekijänä Teatteri Metamorfoosi: Soveltavan teatterin osaston perustaminen – ideoita alueen muilta.
Kohti osallistuvaa toimintakulttuuria Oppilaskunnan, opettajakunnan ja vanhempainyhdistyksen yhteistyö Aleksanterin koulussa.
Turun perusopetuksessa
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Kodin ulkopuolinen väkivaltatyö ja verkostoitumisen merkitys Oulun seudulla VIA VIS –VÄKIVALTATYÖN HANKKEEN PÄÄTÖSSEMINAARI – Miten väkivallan tekijää.
Motto eli miksi projekti- hallintaa on kehitettävä Sillakaaren lähtöajatus oli, että 3-vuotinen projekti putoaa 3-4 kertaa polvilleen Silti olen Sillakaaren.
”YHDEKSÄN ON ENEMMÄN KUIN YKSI” Tiimit seurakunnan vapaaehtoistoiminnan kehittäjinä.
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
Mitä Student Life on? Student Life on Jyväskylän yliopiston ja jyväskyläläisten kumppaneiden luoma toimintamalli, jonka fokuksessa ovat yliopistomme.
Marja Toivonen gsm Tuumasta toimeen – seminaarin päätös Aktiivi
Ruuti - nuorten vaikuttaminen Helsingissä. Ruuti-toiminnan päämäärä Jokaisella nuorella on vähintään yksi myönteinen kokemus vaikuttamisesta.
Tuetusta itsearvioinnista Paletti-hanke
Teemme tulevaisuutemme - yhdistyskierros syksy 2014.
TRAPPAN Portaittain töihin välityömarkkinoiden kautta Projektipäällikkö Johanna Torppa Projektikoordinaattori Merja Virkkala.
”LÄNTISTÄ LÄHIDEMOKRATIAA” Lohjan ja Raaseporin alueiden yhteisöllisyyden ja osallisuuden kehittämishanke.
Korkeakouluopiskelija yhteis- kunnallisena toimijana tiimi: PirAMK, SeAMK, VAMK Taru Kiuru
TEUVAN LUKION COMENIUS-HANKE ”EVERY HUMAN IS UNIQUE” Teuvan lukion Comenius-hanke käynnistyi vuonna 2011 ja kumppanimaitamme ovat Portugal, Mallorca ja.
Metropolialueen alueellisen palvelukeskuksen pilottihanke HANKEFOORUMI Palvelumalli urheiluseurojen iltapäiväkerhojen ja iltapäivätoiminnan.
Marja Susi/TUAS Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
Projekti käsitteenä Projekti on selkeästi asetettuihin tavoitteisiin pyrkivä ja ajallisesti rajattu kertaluonteinen tehtäväkokonaisuus, jonka toteuttamisesta.
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Soveltavalla teatterilla kohti yhteistyötä. Perustajajäsenet (2005) Soile Mäkelä, Davide Giovanzana, Laura Mäkelä Muu jäsenistö Tanja Eloranta, Maija.
Alueellisen toiminnan kehittäminen  Tietoon ja tiedon jakoon selkeyttä  Ohjausryhmä keskeinen toimija alueen koordinoinnissa ja markkinoinnissa  Uusia.
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
pk Sopimusvuori ry & Sopimusvuorisäätiö Järjestö Sopimusvuori ry & Sopimusvuorisäätiö palveluntuottaja päivittäin yli 600 kuntoutus- ja hoitopaikkaa.
Ympäristökasvatusstrategian työryhmä Ympäristökasvattajan odotukset ja toiveet Jenni Minkkinen Langinkosken lukio
ELINIKÄISEN OHJAUKSEN ALUEELLINEN KOORDINAATIO ELOa Pohjois-Savon ELY-keskuksessa Lisää viraston nimi, tekijän nimi ja osasto.
www.nuorisokanuuna.fi1 Toimintasuunnitelmasta 2014 poimittua Seinäjoki.
ONNISTUVAT OPIT – YHTEISTÄ VASTUUTA NUORTEN PALVELUIHIN Sosiaali- ja terveysministeriön tilaama Onnistuvat opit -juurruttamishanke on kahden vuoden ajan.
Musiikki elämään. Musiikki elämään Osallistavan konserttitoiminnan ja yleisöyhteistyön alueellinen kehittämishanke 2011−2013.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Kymenlaakson digitaalinen pääkirjasto Kymenlaakson kirjastojen yhteinen sosiaalista mediaa hyödyntävä verkkosivusto Verkkotyöryhmä: Mika Hatakka, Sinikka.
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Projektityökurssi KLTITE05SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
Allianssin hyvinvointifoorumi Hanna.Mari Manninen VISIONA NUORET VOIVAT HYVIN - Mitä tavoittelemme, kun puhumme hyvinvoinnista?
Vinkkilista hyvän yhteistyön rakentamiseen järjestön luottamusjohdon ja operatiivisen johdon välille Vinkit poimittu OK-opintokeskuksen ja SOSTEn järjestämässä.
Aktiivisen ikääntymisen ja sukupolvien välisen solidaarisuuden eurooppalainen teemavuosi Eeva Karjula Eläkeliiton Keski-Suomen piirin toiminnanjohtaja.
Projektityöskentely Projekti käsitteenä Projektin vaiheet Projektin asettaminen Projektin suunnittelu Projektin käynnistäminen ja toteuttaminen Projektin.
www.yhteisokeskus.fi Järjestöjen ja kuntien välinen yhteistyö Milja Karjalainen Satakunnan yhteisökeskus Sirpa Kynäslahti Porin kaupunki.
Music Against Drugs -päihdekasvatuskokonaisuuden kehittäminen
Järjestöjen ja yritysten yhteistyöfoorumi -selvityshankkeen tuloksia Kari Kurkela, Ari Inkinen.
Ryhmän ohjaamisen perusteet
Vertaisvinkkejä hankkeiden hyvään viestintään
Erityistä vaaraa aiheuttavien kohteiden ulkoiset pelastussuunnitelmat ja harjoitukset Vantaa Länsi-Uudenmaan pelastuslaitos Pasi Kääriäinen.
HYVINVOINTIKOULU Hyvinvointipäällikkö Arto Willman,
Osallistumisen suunnittelun vaiheet ja tehtävät
Kahdeksan edellytystä sujuvaan opinnollistamiseen
Työhyvinvointia varhaiskasvatuksessa
Esityksen transkriptio:

Keski-Uudenmaan teatteri KUT & TEOS-hankkeen hedelmät

Syntymävuosi : 1998 Rahoitus: Säännölliset avustukset, apurahat ja lipputulot. Hallinto: Hallitus, ry-muoto. Kokopäiväinen työntekijä: 1 toimistotyöntekijä Määräaikaisia vuosittain: n. 40 henkilöä Tilat: Toimisto, esitystilat produktiokohtaisia Jäsenistö: 30 henkilöä Toimintaympäristö: KUUMA-kunnat. Vakiintunutta toimintaa Keravalla, Tuusulassa ja Järvenpäässä.

 Kuuma-alue koostuu kuudesta kunnasta  Jokaisella kunnalla oma kirjasto, kulttuuri- ja sosiaalitoimi  Kuntien välinen kilpailu vaikeuttaa yhteistyötä yli rajojen -> Kuntaliitosselvitys (6 + 2) kuntaa -> Yhteiset kehittämistavoitteet -> Kysymys: Voisiko teatteri toimia kuntaliitoksia vahvistavana tekijänä?

.... Onko kukaan koskaan kuullut ylipäänsä KUT:ista mitään?.... Mitä yleisötyö oikeastaan tarkoittaa?

 SAAVUTETTAVUUDEN LISÄÄMINEN, sisältäen sekä kasvatuksellisen/sivistyksellisen (esim. yleisökeskustelut esitysten jälkeen) että tiedotuksellisen (katuiskut) näkökulman.  MONIMUOTOISEN VUOROVAIKUTUKSEN LISÄÄMINEN (vrt. soveltava teatteri)  OSALLISUUDEN LISÄÄMINEN (ei vain sitouttamista katsojaksi, vaan osaksi teatterin ydintoimintaa)

Yhteistyö koulujen kanssa Aleksis Kiven päivän kunniaksi

Työpajatoiminta, jonka kohderyhmät ja oppimisen tavoitteet johdettu teoksen sisällöistä ja haasteista. (vrt. taiteellinen tutkimus)

Kuntalainen käsikirjoittajana, Teatteri toteuttajana

...olla aktiivinen, alueellinen toimija ...hyödyntää jäsenistönsä osaamista ...olla pitkäjänteinen yhteistyöhankkeiden ylläpitäjä yhdessä alueen muiden toimijoiden kanssa ...että yleisötyö on orgaaninen osa toimintaa ... että myös yleisötyö on jäsennettävissä markkinoitavaksi kokonaisuudeksi.  TEOS-hankkeen työ on ollut sekä sisäistä että ulkoista.

MITEN YHTEIS- TYÖTÄ ALETTIIN RAKENTA- MAAN?

 Vaihe 1 – Yhteistyötahojen valinta  Vaihe 2 – Yhteistyötahojen kutsuminen tapaamiseen  Vaihe 3 – Tapaaminen kohderyhmien kanssa (11/2013)  Vaihe 4 – Toinen yhteinen ideointitapaaminen (1/2014)  Vaihe 5 – Konkretiaa kohti  Vaiheet 6 – 10 sisältävät yhteisesti päätettyjen projektien eteenpäinviemistä, sisältäen mm. rahoituksen, toteutuksen ja evaluoinnin.

IHMINEN Alueen organisaatiot YHTEIS- JA YLEISÖTYÖ KUT Keskusteluiden teema yhdellä kaaviolla avattuna TAI yhdellä kuvalla kuvattuna

 TARTU VERKKOIHIN  HUHUILE  VAIKUTU  SITOUTA  MUUTA LIHAKSI  REALISOI  VASTUUTA  Olemassaolevien kontaktien hyödyntäminen  Kutsu eri alan toimijoita yhteen  Kannusta osallistujat ideoimaan yhdessä (100 ideaa...)  Pidä kiinni toiminnan säännöllisyydestä  Pyri konkreettiseen lopputulokseen  Resurssit ja aikataulut, mihin voimat venyvät?  Huolehdi rahoituksesta yhteistyössä muiden kanssa

 Yleisötyö tapahtuu usein rajapinnoilla, organisaatioiden välissä tai reuna-alueilla  Tämä lienee se syy, miksi soveltavien menetelmien tunnettuus on huono ja yleisötyö on edelleenkin aikamoinen kummajainen... SIISPÄ:  TIEDOTA YHTEISTYÖN ALKAMISESTA SEKÄ SIDOSRYHMILLE ETTÄ ALUEEN PÄÄTTÄJILLE  Jotta teatterin merkitys alueellisena, aktiivisena toimijana tulee näkyväksi kunnallispäättäjille ja rahoittajille, pyri tuomaan yhteistyön alkaminen esille aktiivisella tiedotuksella, johon sitoutat mukaan myös yhteistyökumppanisi sidosryhmineen

KIITOS!