Paneelitutkimus – Kunto-Saimaa

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TABLETTIPROFIILITUTKIMUS 2013 Etelä-Saimaa Kymen Sanomat Kouvolan Sanomat.
Advertisements

Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
1. Missä vietät joulun useimmiten?. 2. Missä viettäisit joulun mieluiten?
Maankäyttö-lehden lukijatutkimus
KEKE-ARVIOINTIA JA TEEMOJEN ÄÄNESTYS Toukokuussa 2013 toteutetun kyselyn tulokset Kuva: Kekepuu elokuussa 2013.
Mission Gallup 08 nettikyselyn yhteenveto. Jeesus tunnetuksi kautta maailman Taustatietoja • 446 vastaajasta 38% (m) ja 62% (n) • Vapaakirkollisia 84%
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
The Blue Day Book Bradley Trevor Greive (ISBN: )
Hetken kuluttua, sinulle avautuu taian maailma...
1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on.
Lineaarisia malleja.
Esaimaa.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2014.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja KMT puhelinhaastattelussa.
Mä mistä löytäisin sen aiheen?
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
Place client logo here in Slide Master RI Elokuu 2009 Jorma Hakanen Lääkkeiden määrääminen ja rinnakkaislääkkeet –tutkimus.
Media- ja elokuvakasvatusta pohjois-kymenlaaksolaisille esikoululaisille – hanke •Tutkimustuloksia.
NALLE PUH.
ARJEN TALOUSKATSAUS Telebus helmikuu/2008/viikko 9.
14 websuunnitteluvinkkiä!
Paneelitutkimus – Kesälehti ´ Tutkittu ilmoitus Julkaisupäivä: Ilmoituksen koko: Liite/mainosliite Ilmoituksen sijoitus: Muu.
Kasvatustyön suunnittelu ja toteutus (ryhmissä)
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Lukemaan oppii vain lukemalla
1 Senioreiden säästäminen ja maksutavat 2014 SENIOREIDEN SÄÄSTÄMINEN JA MAKSUTAVAT
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2008.
1 Sektorin nimi Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja Syksy 2009/Kevät 2010.
1 ©TNS 2012 NEUVOLOIDEN VASTAANOTTOJEN ASIAKASTYYTYVÄISYYSMITTAUS Neuvolat - suurten kaupunkien vertailu 2012 Kaupunkikohtainen vertailu.
Tässä kerron ja näytän, mitä minä olen tehnyt ATK tunnilla 9lk:lla.
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
Miellekartta ja kuvakollaasi Virikkeitä hiekkavalukorujen suunnitteluun Helena Vuorio 2007.
LAMK Outdoors Finland Etelä Aktiviteettisivuston lanseeraustutkimus 2013 T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE.
LAMK Pyöräilysivuston lanseeraustutkimus 2012 T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU 34 B 22,
Via Vis – väkivaltatyöhankkeen vaikuttavuus asiakkaiden näkökulmasta "Mun stressihormonit on ainaki 90 pinnaa tullu alaspäin" Helena Parkkila, KM, tohtoriopiskelija.
CxO Mentor Oy. Kyselytutkimus Vastauksia 36 kpl Vastaajat aikuisia, yksi 16-vuotias mukana Mukana seuran toiminnassa: – 1-3 v (7 hlö) – 4-9 v (21 hlö)
KOULUTUSKULTTUURIN KEHITTYMINEN Kaikki vastaajat (miehistö 6, 9 ja 12 kk, rj, kok) Keskimäärin 9000 vastaajaa/saapumiserä (vertailussa kaikki saapumiserät.
Paneelitutkimus – Rakentaminen ja Puutarha extra-liite
VARHAINEN PUUTTUMINEN
- vastaajina lehden tilaajatalouksien lukijoita - nettikysely, Digium Enterprise - vastaajia n. 200/tutkimuskierros - taustaryhminä mm. sukupuoli ja ikä.
Asunto & Rakentaja 12 – messulehden tutkimus Etelä-Saimaa
Sanomalehti mainonnassa
1 Sektorin nimi. 2 Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja 2009.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2009 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake:
Saimaa News -matkailulehden tutkimus Marraskuu 2011.
1 Raha-asioiden suunnitteleminen ja nykyinen rahatilanne Senioritutkimus 2011.
OPISKELIJAKYSELY Tulokset Toisen asteen yhteys - hanke.
KOTITALO-LEHDEN LUKIJATUTKIMUS 2014 N971. Lehteä luetaan useampana päivänä Keskimäärin lehteä luetaan 2,2 päivänä.
Esaimaa.fi Profiilitutkimus Helmikuu Esaimaa.fi-palvelun profiilitutkimus, helmikuu 2009 InterQuest Oy Tutkimuksen toteutus Tutkimuksen tarkoituksena.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Tietopalvelu verkkoympäristössä Nina Granlund 2006.
Aikakauslehtien Ylivoimapankki Vesa Väisänen IROResearch Oy.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja kevät 2014.
Ka-Ki D98 PÄIVÄKIRJA KESÄ TERVEHDYS PELIMIES! Jääkiekko on nopea peli, jossa tarvitaan monipuolisia taitoja. On tärkeätä että liikut myös kesällä.
Kärkimedia Paneeli Huomioarvon analyysi.
Asunto-Saimaan tutkimus Etelä-Saimaa Presentation name / Author Tutkimuksen taustaa Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja 2014.
Yleistä tutkimuksesta
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Aikakauslehtien säilyttäminen KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja kevät 2011.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Lukija 2007.
ARKIELÄMÄN KEMIAA KOTKAN KESKUSKOULUSSA
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2010 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake: Vastaajan lomakkeelle.
TE3 - TUTKIMUS 1-3 hlö:n ryhmissä JOKIN TERVEYSTOTTUMUS
Esityksen transkriptio:

Paneelitutkimus – Kunto-Saimaa 30.1.2011 Paneelitutkimus – Kunto-Saimaa

Tutkittu ilmoitus Julkaisupäivä: 30.1.2011 Ilmoituksen koko: Liite/mainosliite Ilmoituksen sijoitus: Liite

Tutkimuksen toteutus

Etelä-Saimaa Paneeli on osa valtakunnallista Kärkimedia Paneelia.

Tutkimuksen rakenne ja menetelmä 1. Tutkimuksen tavoite Tutkimuksen tavoitteena oli mitata Kärkimedia-lehdissä julkaistun ilmoituksen huomaamista, sen luomaa mielikuvaa, ilmoituksen hyödyllisyyttä lukijalle sekä muita ilmoituksen ominaisuuksia. 2. Tutkimuksen kohderyhmä Kohderyhmän muodostivat yli 16-vuotiaat Etelä-Saimaa lehden lukijat. Vastaamisen edellytys oli, että vastaajat olivat ehtineet lukea tutkittavan päivä lehden. Tutkimustulokset on painotettu lehden lukijaprofiilia vastaavaksi. 3. Näytteen muodostus Näyte muodostettiin Etelä-Saimaa lehden Paneelista. Tutkimuksen kokonaisnäyte on N=137 4. Tutkimusmenetelmä Tutkimus suoritettiin internetpohjaisessa Etelä-Saimaa lehden Paneelissa. 5. Tulosten raportointi Tulokset raportoidaan %-osuuksina. Huomioarvo kysytään kaikilta lehden lukeneilta. Muut kysymykset kysytään ainoastaan ilmoituksen huomanneilta. 6. Tulosten vertailu Raportissa on käytetty vertailuarvona kaikkia Kärkimedia Paneelissa tutkittuja ilmoituksia seuraavista vertailuryhmistä Vertailutoimiala: Terveys, hoidot ja lääkkeet, n=101 Vertailukoko: Liite/mainosliite , n=101

Lomake Ilmoitus on mielenkiintoinen Täysin eri mieltä - Täysin samaa mieltä Ilmoitus on helppotajuinen Ilmoitus sisältää uutta tietoa Ilmoitus antaa positiivisen kuvan ilmoittajasta? Ilmoituksen toteutus on persoonallinen Onko sinulle hyötyä ilmoituksessa olevista asioista? Kyllä Ei Kuinka voimakkaita tunteita ilmoitus herätti sinussa? Ei lainkaan voimakkaita – hyvin voimakkaita Aiotko hakea tai oletko jo hakenut lisätietoa ilmoituksessa olevista asioista? En En osaa sanoa Oletko asioinut tai aiotko asioida ilmoituksen perusteella jossain liikkeessä tai toimipisteessä? Oletko ostanut tai aiotko ostaa jotain ilmoituksen nähtyäsi? Oletko vieraillut tai aiotko vierailla ilmoittajan kotisivuilla ilmoituksen johdosta? Miten hyödyllisenä koet Kunto-Saimaassa olevat ilmoitukset? Oletko lukenut tai nähnyt lehden, joka ilmestyi sunnuntaina 30.1.2011? Kyllä En Kuinka kauan suunnilleen luit lehteä? 1-5 min 6-10 min 11-15 min 16-20 min 21-30 min 31-40 min 41-50 min 51-60 min 60 min Kuinka suuren osan luit lehdestä? Hyvin pienen osan Noin ¼ Noin ½ Noin ¾ Kokonaan/melkein kokonaan Näitkö tai luitko tämän ilmoituksen/liitteen lehteä lukiessasi? En huomannut enkä lukenut mitään kyseiseltä sivulta Huomasin kyseisen sivun mutta en ilmoitusta Huomasin ilmoituksen En osaa sanoa Kuinka huolellisesti luit/katsoit ilmoitusta? Ei ollenkaan huolellisesti - Hyvin huolellisesti Mitä mieltä olit ilmoituksesta? En pitänyt lainkaan - Pidin paljon Kuinka helppoa tai vaikeaa on tunnistaa minkä ilmoittajan mainos on kyseessä? Hyvin vaikeaa - Hyvin helppoa Kuinka hyvin tunnet ilmoittajan entuudestaan? En tunne lainkaan - Tunnen oikein hyvin Kuinka paljon olet samaa mieltä väitteen kanssa? Ilmoitus on minulle tarkoitettu Täysin eri mieltä - Täysin samaa mieltä

Näkymä panelistin lomakkeesta Yhdenmukainen helppokäyttöinen asteikko

Tutkimustulokset

Vierailla kotisivuilla Ilmoituksen toimivuus Huomioarvo Persoonallinen Positiivinen Erottuva Hyödyllinen Tarjoaa uutta tietoa Mielenkiintoinen Minulle tarkoitettu Lukemisen huolellisuus Pitäminen ilmoituksesta Tunteita herättävä Ilmoittajan tunnistaminen Mainostajan tunteminen Helppotajuinen Helposti tunnistettava Relevantti ja mielenkiintoinen Toiminta Asiointi Ostoaikomus Lisätiedon hakeminen Vierailla kotisivuilla

Ilmoituksen huomioarvo 75% Helposti tunnistettava Relevantti ja Mielenkiin- toinen Erottuva (HUOMIOARVO: huomasi ilmoituksen, %)

Huomioarvo estimoituna lukijamääräksi Helposti tunnistettava Relevantti ja Mielenkiin- toinen Erottuva Tutkitun lehden KMT luvut (+16-vuotiaat) Lähde: KMT S2010/K2011

Ilmoituksen toimivuus taustaryhmittäin Helposti tunnistettava Relevantti ja Mielenkiin- toinen Erottuva (antanut arvion 7-10 asteikolla 1-10)

Ilmoituksen toimivuus taustaryhmittäin Relevantti ja Mielenkiin- toinen Helposti tunnistettava Erottuva (antanut arvion 7-10 asteikolla 1-10)

Ilmoituksen toimivuus taustaryhmittäin Helposti tunnistettava Relevantti ja Mielenkiin- toinen Erottuva (antanut arvion 7-10 asteikolla 1-10)

Ilmoituksen toimivuus taustaryhmittäin Helposti tunnistettava Relevantti ja Mielenkiin- toinen Erottuva (antanut arvion 7-10 asteikolla 1-10)

Ilmoituksen toimivuus taustaryhmittäin Erottuva Relevantti ja Mielenkiin- toinen Helposti tunnistettava Toiminta (kyllä-vastaukset, %)

Johtopäätökset Helposti tunnistettava Relevantti ja mielenkiintoinen Ka. 53% 49% 27% Ka. 32% 90 60 30 Erittäin hyvin huomattu ilmoitus, huomioarvo 75% 57% Ka. 43% Vertailutoimialan ilmoitukset Kärkimedia Tietopankista Erottuva

Ilmoituksen kokonaisarvio N=137 (lehden lukijat) n=101 (ilmoituksen huomanneet lukijat)

Ilmoituksen kokonaisarvio N=137 (lehden lukijat) n=101 (ilmoituksen huomanneet lukijat)

Mitä muita ajatuksia tämä ilmoitus sinussa herätti? En minä niitä lue. vaihteeksi olivat mukavaa luettavaa juuri tällä kertaa ei ehkä kovin hyödyllisiä, mutta joku toinen kerta voi olla hyvinkin nappiosuma. Kunto-Saimaa oli mielestäni hyödyllinen ja mielenkiintoinen. Toisaalta en vielä osaa sanoa, oliko liitteestä minulle hyötyä. Tuleehan ne vilkaistua läpi, mutta en muuten koe erityisen tärkeiksi itselleni. erittäin hyödyllisinä hyödyllisiä ja yksinkertaisia mielenkiintoisa OIkein hyvä liite! Itse paljon urheilevana ja liikkuvana ihmisenä on kiva lukea tämmösiä juttuja! todella mielenkiintoisia erittäin hyödyllisiä. En kovinkaan hyödyllisinä. Hieno liite. Kansi OK, mutta ei Esaimaan keskirvertolukijamummolle. Liikaa kaupunkilaisille, ei juuri hyötyä meille maalaisille. todella hyödyllisinä Sama se missä päin lehteä ne mainokset on. Mielenkiintoinen "lehti " Osa hyödyllisiä Laitoin liitteen säästöön.

Mitä muita ajatuksia tämä ilmoitus sinussa herätti? En kovinkaan hyödyllisinä. Aihepiiri ei erityisemmin kiinnosta, joten vaikea sanoa. Erittäin hyödyllisenä. Jos on kiinnostunut sen alan ilmoituksista, niin ovathan ne silloin kiinnostavia Koen tärkeinä. ne ovat asiaa kaikki Kyseessä oli E-S:n liitteen etusivu, periaatteessa ei mikään ilmoitus ! Ilmoitukset ovat hyödyllisiä, jos ne saavat ihmiset hoitamaan kuntoaan, huolehtimaan itsestään. Jokainen aktivointi on tarpeellinen. hyvänä En koe niitä itselleni tärkeiksi Todella hyödyllisenä, kuntoilu on tärkeää koko kropalle erittäin hyödyllisenä, laitoin ko. lehden osan talteen myöhempää käyttöä varten HYVINKIN HYÖDYLLISIÄ Kyllä niistä uusia ideoita saa, joten on niistä hyötyä, jos vain ehtisi vielä toteuttaakin. On hyvä, että jossain paikat ovat luetelluina, mutta mainostyyli ei ehkä ole paras tapa. Hyvät hiihtotekniikkaohjeet. Kiva lisä sunnuntain aamulukemiseen Antaa hyvän peruskuvan tarjonnasta, tosin hintamielikuva edelleen turhan korkea en lukenut kuntosaimaata Hyvä tietää mitä tässä kaupungissa tapahtuu tällä saralla.

Mitä muita ajatuksia tämä ilmoitus sinussa herätti? todennäköisesti hyödynnän niitä, oli kivoja Koen hyödyllisinä, hyvin toteutettu liite. mielenkiintoisia ja ajankohtaisia, kiinnostavia juttujen aiheita melko hyödyllisinä Tarjoavat tietoa liikuntamahdollisuuksista. Ongelma on vaan, miten saisi itsensä liikkeelle :D Ei mulle hyödyllinen. En harrasta hiihtoa, en kuntosaleja. Omat systeemit. Voimaa tankojumpalla oli mielenkiintoinen, tuota kokeilen kotona. Hyvä mielinkiintoinen ilmoitus Niistä on minulle hyötyä "Muistatko huomanneesi tämän ilmoituksen lehteä aiemmin lukiessasi? " Siis kuka on ilmoittaja?? katsoin ilmoitukset pikaisesti läpi, ei minulle kohdennettua oli paljon hyödyllistä ja mielenkiintoista ja aion myös hyödyntää jotain juttuja - muutama oli todella hyödyllinen ei lainkaan hyödyllinen Asiatekstit olivat hyviä Kannustavana ja liikkeelle patistavana eikös kuvassa ole liitteen etusivu ? eipä sitä voi juurikaan kommentoida... Erittäin hyödyllisinä