Sosiaalisen median suvannot ja karikot Sitran palvelusetelihankkeessa 28.4.2010 Eija Seppänen, Fountain Park Oy.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Työrukkaset heilumaan ja nuorisotyöttömyys kuriin.
Advertisements

HEKMI OY/ PALVELUKESKUS KASKI
Vapaaehtoiset keikka-auttajat apuna arjessa. Missiomme on: Etsiä, löytää ja auttaa unohdettuja kaupunkilaisia sekä haastaa kaikki lähimmäisyyteen ja yhteiskuntavastuuseen.
PaLaVa-projekti Toimijoiden aloituspalaveri klo
Koulutus ja viestintä yhteistyön välineinä Siru Aura, ohjelmavirkailija, tiedotus ja koulutus Pohjoisen ja etelän kuntien yhteistyöohjelma p ,
Mannerheimin Lastensuojeluliitto. MIKÄ MLL? • Valtakunnallinen järjestö, joka toimii lasten, nuorten ja lapsiperheiden oikeuksien ja etujen hyväksi •
Tietoturvallisuuden huonetaulu
Avoimeen yhteistyöhön perustuva tehokas ja monipuolinen terveydenhuoltojärjestelmä
Filosofian praktikum 2008 Mikä on elämän merkitys? Informaatioverkostojen koulutusohjelman filosofiankurssin kolmas praktikum-kokoontuminen.
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
10 vinkkiä voimaantumiseen
Kyläfoorumi Valtimolla
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
1. kysymys  Ikäjakauma vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Marttilan kunnan suunnitelma ikääntyneen väestön tueksi vuosille Ikäihmisten palveluiden tulevaisuuden visio Osallistava ja turvallinen kunta,
Nuorten palvelut Reimari 3
Palveluntarpeen kartoituskäynnit yli 75-vuotiaille
Pelisääntökysely Kisa-Eagles kausi /2//13.
RAKKAUS USKO TOIVO - ihmiseltä ihmiselle
Korkeakouluopiskelijoiden työharjoittelu ulkomailla Valokuvat: Jaana Mutanen_jaMu.
Kotipalvelut Eija Bouras Ky
Aikuissosiaalityön kehittämishanke – SOS – hanke
TTL Sosiaalisessa mediassa
Joukkoistamisen ja vertaistuotannon edistäminen yhdistysten kansalaistoiminnassa Käytännön kehittäjän näkökulma.
KAINUUN MAAKUNNAN sähköiset palvelut Kainuun maakunta suunnittelija Paula Karppinen
Ohjaustarvearvio ja ohjaustarve kartta/ Ryhmänohjaajan näkökulma
Museoliitto, Tampere, KULTTUURIVIENNIN TUKIVERKKO TIEDOTUSVÄYLÄNÄ.
Punainen Risti on valtioiden valtuuttama järjestö
Elinvoimaa yhdistyksissä
KYSELY TUKIVERKOSTON JÄSENILLE Kooste vastauksista.
Sosiaali- ja terveysjärjestöt kumppanina yhteispalveluissa Anu Kari Keski-Suomen sosiaali- ja terveyspolitiikan kehittämispäivät
Jatkuvan parantamisen Jp-taulu
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Elän, osallistun ja päätän asioistani Salo Pirkko Karjalainen.
MEDIAVAIKUTTAMISEN MAHDOLLISUUDET RAUNA RAHJA KOORDINAATTORI MEDIAKASVATUSSEURA UUSI KOULU III -seminaari , Mikkeli.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Eväitä hyvän perhehoidon rakentamiseen – vahvaksi työssä ja kumppanuudessa Perhehoitajien ja kuntaedustajien 2. työtapaaminen Arvokas elämä –hanke /Paula.
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
Uudistuva intranet Henkilöstötoimikunta Riitta Lehtonen Juhani Lassander.
Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.
TERVETULOA KAINUUSEEN! PaKaste – työkokous Kajaani
Miten tapahtumani on uutinen?
Puhelintyöskentely.
Lisää tähän otsikko Selvityshanke kansalaisten yksilöllisistä koulutustileistä Mirja Hannula.
Hannele Niemi Kodin ja koulun yhteistyö opettajankoulutuksen sisältöalueena Hannele Niemi.
Korkeasti koulutettu yrittäjä; mielipiteitä ja asenteita yrittäjyydestä Akavan talouspoliittinen yksikkö
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
Nettikiusaaminen Pietiläinen, Korhonen, Saarimäki.
Celian palvelut kirjastossa Tampere suunnittelija Elina Kilpiö, Celia.
Studia generalia: Innokylä - mikä, miksi, kenelle? Perjantaina klo Meritulli, Meritullinkatu 8, Helsinki Olli Kerola, osastopäällikkö, STM.
Palvelutarjotin – välineitä aktiiviasiakkuuteen * Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä / Terhi Kukkonen Terhi Kukkonen Aktiiviasiakashanke.
Liisa Kaitero Marian Kartano Oy Riikka Uurtomies Marian Kamari Oy.
Kysely sosiaalisen median käytöstä
18 Yrittäminen alkaa ideasta s
Innokylän Roadshow Turku
Facebook.
SOTE-tieto SOMEssa Jari Porrasmaa
changeday.fi Twitter #changedaysuomi Facebook ChangeDaySuomi-ryhmä
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
Vasun toteutuminen näkyväksi -huoltajat ja lapset arvioimassa Mervi Räty, varhaiskasvatuksen vastaava, KM.
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
Insert Firstname Lastname via >Insert >Header & Footer
Kysely Varsinais-Suomen maakunnan verkkopalveluista Maria Nykyri /muutosorganisaation viestintäyksikkö Elokuu 2018.
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Ylihyvää elämää Vaasan kotihoidon strategia

Asiakasohjausyksikkö Alviina
Esityksen transkriptio:

Sosiaalisen median suvannot ja karikot Sitran palvelusetelihankkeessa Eija Seppänen, Fountain Park Oy

 Sivusto avattu  Faneja (23.4)  9793 (1.1.)  (1.3.)  Sisältö:  Tapahtumia  Uutisia  Raportteja  Dokumentteja  Videoita  Kutsuja osallistua; kysy palvelusetelistä, osallistu kehittämiseen…

Miksi kaikki on kutsuttu mukaan palvelusetelihankkeeseen? 1.Tavoitteena on palvelusetelin käytön, sovellettavuuden ja toimintamallien laajentaminen kunnissa. 2.Kansalaisten voimaannuttaminen osallistuttamalla Kunnat Kuntayhtymät Suomen Kuntaliitto Sosiaali- ja terveysministeriö Kilpailuvirasto Kuluttajavirasto Palveluntuottajat

Joukkojen osallistaminen on ytimessä 1. Verkkohaastattelu on ydin 2.Keskustelu jatkuu ja sitä ruokitaan 3. Tietoa jaetaan avoimesti 4. Jatkuva seuranta ja raportointi

1. Uusi monia koskettava asia Kansalaiskeskustelujen avulla osallistetaan suuret joukot tuomaan näkemyksiään ja kokemuksiaan hankkeeseen.

2. Joukkojen viisaus hyödynnettävissä ”Kotiapupalveluun Kotiapupalveluiden ostamiseen vähävaraisille vanhuksille, mm. kaupassa käynti, asiointi ym. kotiapupalvelut.”

3. Rohkeutta ja malttia jokaiselle päivälle

4. Toimii nopeammin kuin ajatus

5. Pidä mielessä askelmerkit 1. Muista tavoite! 2. Tarkista sijainti 3. Osoita eteneminen

6. Vaikuttavuus syntyy ajan kanssa 1. Asiakaslähtöinen toimintamalli, vammaiset ovat yksilöitä. Olen löytänyt paljon uusia, hyviä toimintamalleja mm. facebook, josta sain tämän kyselyn. Näitä ja vastaavia vain lisää. Avoimuutta asioiden kehittämiseen ja uusia kanavia tiedottamiseen sekä käyttäjien aktivointiin. Sitran palvelusetelihanke on auttanut minua tuomaan mielipiteitäni julki.

Palveluseteli sosiaalisessa mediassa 1.Uusi monia koskettava asia – ota aidosti mukaan 2.Joukkojen viisaus hyödynnettävissä – älä aliarvioi ketään tai mitään 3.Rohkeutta ja malttia jokaiselle päivälle – älä provosoidu 4.Toimii nopeammin kuin ajatus - mittaa päivän pulssi 5.Pidä mielessä askelmerkit – muista, sinä viet 6.Vaikuttavuus syntyy ajan kanssa – juhli eteenpäinmenoa

Esimerkki yhteistyöstä Kuntalehden kanssa Kehitysjohtaja Tuomo Melin, Kuntaohjelma, SITRA Kansalaiskeskustelun tulosten raportointi myös kansalaisille eri medioiden kautta ja kutsutaan uuteen keskusteluun.

Kiitos ja tapaamisiin Facebook.com/palveluseteli! 040 –

Esimerkkejä kansalaisten vastauksista: ”Palveluseteli soveltuu ikäihmisille kaikkiin kotiin tarvittaviin palveluihin, ei pelkästään siivoukseen. Asiakkaalla tulee olla mahdollisuus valita palvelun tarjoaja, mutta valintaan on tarjottava apua.  Netissä olevat kattavat rekisterit palvelun tarjoajista soveltuvat osalle ikääntyvistä ja omaisille, mutta yksin asuvat ikääntyneet tarvitsevat apua puhelimitse tai henkilökohtaista neuvontaa esim. seniori-infosta.  Palvelusetelin arvo tulee olla riittävän suuri, jottei omavastuun osuus jää ylivoimaiseksi.  Palveluyrittäjät tarvitsevat myös tukea palveluiden tuottamiseen ja toiminnan laajentamiseen esim. verotuksellisesti, jotta pienillä yrittäjillä olisi realistiset mahdollisuudet kasvattaa toimintaa yhden hengen yrityksestä.” 14 Kerro, mihin palveluseteliä voisi käyttää ja mitä hyötyä siitä olisi?

”Lapsenhoito Kun itse on ollut kotona sairaan lapsen kanssa riittävän pitkään, niin ettei oman työn puolesta enää voi/saa olla poissa, voisi palveluseteliä käyttää sellaiseen, että kotiin saisi henkilön kaitsemaan sairasta lasta sen ajan kun itse olisi töissä.” 15 Kerro, mihin palveluseteliä voisi käyttää ja mitä hyötyä siitä olisi?

”Omaishoidon tukemiseen Suurin osa omaishoitajista tarvitsee omaa aikaa ja lepoa. Sekä myös hoidettavan kanssa yhteistä aikaa jossa on palvelut, niin että omainen voi olla ainoastaan hoidettavan kanssa henkisesti ettei tarvitse tehdä fyysistä työtä…” 16 Kerro, mihin palveluseteliä voisi käyttää ja mitä hyötyä siitä olisi?