Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Palvelutarjotin – välineitä aktiiviasiakkuuteen * Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä / Terhi Kukkonen Terhi Kukkonen Aktiiviasiakashanke.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Palvelutarjotin – välineitä aktiiviasiakkuuteen * Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä / Terhi Kukkonen Terhi Kukkonen Aktiiviasiakashanke."— Esityksen transkriptio:

1 Palvelutarjotin – välineitä aktiiviasiakkuuteen * Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä / Terhi Kukkonen Terhi Kukkonen Aktiiviasiakashanke

2 Palvelutarjotin pilotti 01-07/2013 Kolme kehitysvaihetta –Palveluntuottajahaku –Hoitopäiväkalenteri –Tulolaskuri –Arvio palvelusetelin suuruudesta –Arvio asiakasmaksujen suuruudesta omassa tuotannossa ja ostopalvelussa http://maakunta.kainuu.fi/palvelutarjotin

3 Palvelutarjotin Asiakas Palvelun- Tuottaja Kainuun sote

4 Tuottajatietojen hakeminen ja vertailu Yhteydenotot tuottajaan Päätöksenteko ja valinta Palautteet; hoidon ja palvelun laadun arvioiminen Asiakas Osallisuus

5 Tiedon tarjoaminen asiakkaille Palautteen kerääminen Kainuun sote Palveluntuottajaksi hyväksymiskriteerit Raportointi Tuottajien valvonta ja ohjaus Rekisterien ylläpito Palveluntuottajaksi hyväksyminen Yhteistyö tuottajien kanssa, verkoston ylläpito

6 Palvelun- tuottaja Tuottajaksi hakeutuminen Palvelumarkkinoiden seuranta ja vertailu Tietojen ylläpitäminen Profiloituminen Markkinointi

7 Välineitä aktiiviasiakkuuteen Vertailukelpoista tietoa palveluista valinnantekemisen ja päätöksenteon tueksi –Hintojen esittäminen yhtenäisesti tuotteistettuna –Kustannusten esittäminen kunnallisesta asiakasmaksusta vertailupohjaksi palvelusetelipalvelulle –Jatkossa myös laatua ja palvelun sisältöä kuvaavia tietoja asiakaspalautteiden kautta saatua tietoa muiden asiakkaiden kokemuksista palvelusta

8 Välineitä aktiiviasiakkuuteen Tietoisuus hinnoista ja palveluiden sisällöstä lisääntyy  osataan löytää vaihtoehdoista sopivimmat ja myös kilpailuttaa hintoja –Tulevaisuudessa asiakkaiden yhteishankinnat yleistyvät? Asiakkaat joilla on heikentynyt toimintakyky, tarvitsevat tukea päätöksentekoon (omaiset, läheiset, palveluohjaajan tuki)

9 Käyttäjätilasto Tiedot ajalta 22.4-20.5.2013 Yksittäisten tuottajien sivujen käyntikerrat –71 tarkastelua /60 yksilöityä –Kaikista tuottajista (1-12 kertaa) Kuinka monta kertaa tuottajan tiedot olleet vertailussa mukana – 12 eri tuottajaa ollut vertailussa – vertailuja tehty 17 kertaa Mikä ollut hakualueena –Koko Kainuu 29 hakua –Kajaani, Hyrynsalmi, Kuhmo (6-8) Haettu palveluluokka, ympärivuorokautinen hoiva (44 kertaa)

10 Suotuisa eteneminen Vanhuspalveluiden pilotista kaikkien tulos- ja vastuualueiden käyttöön Palveluiden vieminen tarjottimelle jatkuu, esim. kotihoidon tukipalveluita on toivottu Omaishoidon vapaapäivän palvelusetelipaikan ja lyhytaikaishoidon tarjoaminen ja hakeminen kalenteritoiminnon kautta lisääntyy Palautepalvelua hyödynnetään aktiivisesti Palvelutarjotin helpottaa uusien palveluntuottajien markkinoille pääsyä

11 Kiitos!


Lataa ppt "Palvelutarjotin – välineitä aktiiviasiakkuuteen * Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä / Terhi Kukkonen Terhi Kukkonen Aktiiviasiakashanke."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google