Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuMikko Niemelä Muutettu yli 7 vuotta sitten
1
Liisa Kaitero Marian Kartano Oy Riikka Uurtomies Marian Kamari Oy
2
Marian Kartano Yritys perustettiin vuonna 1998 Yrittäjinä 2 sairaanhoitajaa Aloitimme toiminnan 9 –paikalla, kaikki asiakkaat olivat itse maksavia Laajensimme toimintaamme 13 -paikkaiseksi vuonna 2001, edelleen kaikki asiakkaat olivat itse maksavia Vasta vuonna 2003 saivat muutamat asiakkaat tukea palveluasumiseen ja vuonna 2004 tulivat ensimmäiset asiakkaat puitesopimuksella Vuonna 2005 laajensimme 10 paikalla, tuolloin paikkaluku oli 23 paikkaa Vuoden 2011 loppukesästä avasimme 8 tavallisen palveluasumisen paikkaa, jolloin kokonaispaikkaluku on 31 Vuoden 2012 tammikuussa avasimme Maria Helmen (12 paikkaa) haasteellisesti käyttäytyville asukkaille, paikkalukua emme lisänneet Tällä hetkellä asukaspaikkoja 31, joista palvelusetelillä 2 asukasta Työntekijöitä 27, joista 1sairaanhoitaja yrittäjien lisäksi ja 17 lähihoitajia Liikevaihto n. 1 200 000 vuonna 2012 Marian Kamari Yritys perustettiin vuonna 2009 Yrittäjinä 2 lähihoitajaa Aloitimme 15-paikkaisena. Paikoista 13 oli itse maksaville ja 2 lomapaikkaa, joilla kävijöistä suurin osa palvelusetelillä Vuonna 2011 laajensimme toimintaa 23 paikkaiseksi, joista 21 on pitkäaikaispaikkaa ja 2 lomapaikkaa Aluksi kaikki asukkaat olivat itse maksavia, vasta vuonna 2012 keväällä tulivat ensimmäiset maakunnan puitesopimus asukkaat Tällä hetkellä on 6 maakunnan puitesopimus asukasta, 3 asumispalveluiden palvelusetelillä ja loput itse maksavia tai muun kunnan ostopalvelu asukkaista Työntekijöitä noin 20, jotka myös lähes kaikki lähihoitajia Liikevaihto noin. 700 000 vuonna 2012
3
Valinnanvapaus ja itsemääräämisoikeus toteutuvat Valinnassa korostuu omien mieltymysten mukainen toimintaideologia esim. hengellinen vakaumus Mahdollisuus valita itselleen lisäpalveluita, joista valmis maksamaan Mahdollinen hoidon jatkuvuus tutussa paikassa
4
Parantaa palvelujen saatavuutta ja monipuolistaa palvelutuotantoa Paikkajonot lyhenee Odotusajat hoitopaikkoihin lyhenevät Kilpailutustilanteissa isot jyrää pieniä yrityksiä jalkoihinsa, palvelusetelillä pienillä mahdollisuus aitoon kilpailuun Elinkeinopoliittinen hyöty, paikalliset yksityiset yritykset ja kolmannen sektorin toimijat pystyvät laadulla kilpailemaan asiakkaista ja pysyvät näin elinvoimaisina sekä tarjoamaan työpaikkoja Yhteisöverot jäävät maakuntaan Edistää kuntien ja yksityisten palveluntuottajien yhteistyötä
5
Asiakaslähtöistä palvelumuotoilua Yrityksen luotava palvelukonsepteja, jotka vastaavat ikääntyvien tarpeita/mieltymyksiä Yrittäjät ovat voineet omalla työllään ja maineellaan hankkia omat asiakkaansa Yrityksen mahdollisuus taata hoidolle jatkuvuus. Lomapaikalta tai tavallisesta palveluasumisesta palveluseteliasiakkaaksi
6
Yhtenäiset käytännöt puuttuvat, kokeilu aste Setelin tulevaisuus? Avoimuus setelin saatavuudesta, käyttöönotosta ym. Palveluiden selkeä tuotteistaminen ”Hintaviidakko” asiakkaalle
7
Setelin käytön laajentaminen Palveluseteli ei jäisi vain kokeiluksi Hoivapalveluiden kilpailuttaminen siirtyy historiaan, jolloin palveluntuottajat kilpailevat aidosti omilla palveluillaan Asiakaslähtöinen palvelumuotoilu, palveluntuottajien kehiteltävä uudenlaisia, palvelukonsepteja jo tämän päivän ja tulevaisuuden vanhuksille Palveluohjauksen tehostaminen yrittäjille Setelin käytön mahdollisuus myös ennaltaehkäisevänä. Mm. yksinäisyys ja turvattomuus Seteli avuksi myös omaishoitajien väsymykseen
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.