KÄSITYÖN VIRTUAALILUOKAT TOIMINTAMALLIN ESITTELY - VERKKO-OPETUS - - OPETTAJAVERKOSTO - - VERKKOMATERIAALIT - Pirjo Sinervo 2004.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Suuri sosiaalinen innovaatio
Advertisements

KÄSPAIKKA.fi & PUNOMO.fi
Uusi osaaja - hanke Tapaaminen Omniassa
Perinnekäsityötä joulun alla -projekti Nyplätty sydän
Professori Pirita Seitamaa-Hakkarainen, Professori Minna Uotila & Professori Emerita Pirkko Anttila Facilitating Social Creativity through Collaborative.
ISOverstaan kouskuttamispäivä
Konstit - taidon ja taiteen voimaa Lehtori Pirjo Sinervo TOP-keskus Turun opetustoimi TULEVAISUUDEN OPPIMISYMPÄRISTÖT.
LUONTOKUVASTA APPLIKOINTITOTEUTUS
Voie Expresse monipuolista yhteistyötä ranskan hyväksi – hankkeesta pysyvä resurssi? Eeva Pajari, 2007.
Lausteen koulun TVT-STRATEGIA
Pedagoginen kehittäminen Tavoitteet vuosille
Erityisopiskelijoiden työssäoppimisen kokeilu- ja kehittämishanke OHJAAJAN KANSIO TYÖSSÄOPPIMISEN TUKENA Tuula Rantanen
Teknodida Orivesi Heikki Ruismäki Helsingin yliopisto OKL.
Digitaalinen oppimateriaalin tuotanto Miten opettajia voidaan tukea sisältötuotannossa? projektikoordinaattori Pasi Karvonen, Kuopion yliopiston oppimiskeskus.
Yrittäjien ohjaajapankki Pirkanmaan oppisopimuskeskus
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
TURUN KOULUJEN 6. LUOKAN OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN KÄYTTÖTAITOKARTOITUS KEVÄT 2005 TOP-KESKUS Turun opetustoimi 2005.
Pirjo Rauhala: Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista... 1 Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista valtakunnassa ja Tampereella Alustus Virtuaalikielikeskuksen.
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
Kaustisen seutukunnassa on 29 erillistä perusopetuskoulua luokat perusopetuskoulua luokat 7-9 (yläasteet) 4 lukiota.
Minä oppijana 1 ov..
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Rauni Leinonen/Kaj.amk1 TYÖELÄMÄSUHTEIDEN EDISTÄMINEN TIETOVERKKOJEN AVULLA –HANKE ( ) Hankkeen PÄÄTÄVOITE oli vahvistaa koulutuksen.
TPO-oppilaitoskysely keväällä 2010 Toimintaympäristö ja talous Oppilaat Henkilöstö Opetustarjonta.
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
Edusaimaa-opetusverkko HarjoitustyönHarjoitustyön esitys.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Työpaikkaohjaajat valmentaen vahvoiksi
Täydennyskoulutuksen verkostomalli – Vaihe I - II OSAAVA - ohjelma
YVI – oppimisympäristö YVI-oppimisympäristön viestintä yhteistyökumppaneille.
Pohjois-Satakunnan Alueopiston askeleita verkko-opetuksen tiellä.
YHTEISÖSUHTEET KOULUKAVERIPROJEKTI TARKOITUS Tarkoituksena on kehittää lasten ja nuorten tukemiseksi pitkäjänteinen ja vahva toimintamalli eri yhteistyökumppaneiden.
TOP-LAAJA Prosessialan pt. Hotelli-, ravintola ja cateringalan pt.
Kangasalan koulujen tieto- ja viestintätekniikan suunnitelma
* Miksi ja kenelle www-sivut halutaan tehdä? * Mitkä ovat tavoitteet? * Kohderyhmän käyttäjien määritely ! SUUNNITTELUN PERUSTEITA.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Juhani Kettunen Tiimikoulu Ammattikoulutus käsityöajalla perustui mestari-oppi- poikajärjestelmään (1), jossa oppipoika mestarin tiukassa ohjauksessa.
KUHA: TIETOKANTAPOHJAINEN WWW-SOVELLUS OPINTO- OHJAUKSEEN Kati Mäki-Kuutti Tietotekniikan graduseminaari
Kouluvierailuun valmistautuminen Vierailuun valmistautumisessa on huomioitava monta asiaa.
Rahoitus: ESR, Etelä-Suomen lääninhallitus Koulutuskeskus Salpaus – Tavoitteena on edistää nuorten työllistymistä vahvistamalla.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
Verkkomateriaalin tuotanto - Teemu Kerola Teemu Kerola Interaktiivisen verkkomateriaalin tuotantoprosessi TKTL:llä (IVT) Taustoja Interaktiivinen.
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
CSC – Tieteen tietotekniikan keskus Oy CSC – IT Center for Science Ltd. Federoidun identiteetin hyödyt Tieteen tietotekniikan keskus CSC.
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
KÄSITYÖSTÄ ON KYSYMYS! KÄSITYÖ- JA MUOTOILUALAN OMA, KATTAVA VERKKOPALVELU Jospa meillä olisi…
Opetusteknologiasta ja verkko-opetuksen tukihenkilötoiminnasta Katja Kunttu Viikin tiedekirjasto.
Ohjelmistotekniikka - kurssin yleiset asiat Kevät 2003 Hanna-Kaisa Lammi LTKK/Tite.
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
Tästä pois logo Koulutusorganisaatiot innovaatiojärjestelmän toimijoina -projekti Verkostotapaaminen Koulutuksen järjestäjien yhdistys KJY.
HEIDI, PÄIVI JA ANU Vammaisasioiden oppimis- verkoston koordinaattorit Mikä Innokylä on? Juha Koivisto.
Erja Vihervaara, Turun iltalukio Nilsiässä
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
Yhteistyö ylempi amk –koulutuksissa Case SaKaRa Yliopettaja, YTT Kaarina Kantele RAMK.
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa
SMART Table (Kaijan kokeilu)
Joku muu on voinut jo löytää saman
Kansainvälinen Varia tsemppiä tulevaan syksyyn!
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
Opin ja opetan tekijänoikeuksia Opettajan kolme roolia
Lähipalvelukilpailu Ilmoituslaatikkoverkosto tuo arjen mahdollisuudet esille uudella tavalla, sekä toimii kehittymisen myötä infrastruktuurina yksilön,
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
Tervetuloa! Äänikirjoja verkotta – kirjaston palveluita ikäihmisille
Vantaan ammattiopisto Varian strategia ja projektit
Kirjaston tiedonhaun opetus ja tiedonhakijan reitti
Esityksen transkriptio:

KÄSITYÖN VIRTUAALILUOKAT TOIMINTAMALLIN ESITTELY - VERKKO-OPETUS - - OPETTAJAVERKOSTO - - VERKKOMATERIAALIT - Pirjo Sinervo 2004

VERKOSTOITUMISELLE TODELLINEN TARVE käsityönopettajat kouluissa yleensä yksin, ilman saman aineen kollegoja oppikirjoja ja muuta oppimateriaalia julkaistu aina niukasti aineen luonteesta johtuen ajantasaiselle materiaalille aina tarve oppimateriaalia on pitänyt aina tehdä itse

PALVELIN tkukoulu.fi palvelin ja levytila verkoston käytössä verkoston tuottajajäsenillä (n. 180 henkeä) on palvelimella henkilökohtaiset, pysyvät käyttäjä- ja www-julkaisuoikeudet

IHMISET! käsityössä tekniikka ja laitteet ovat tuttuja → valmiudet tutustua uuden tietoteknologian mahdollisuuksiin valmiudet yhteistoimintaa yli rajojen: yliopistoväki ja kaikki koulumuodot yhdessä osaamisen ja tuotosten jakaminen ja yhdistämisen halu kouluttautua yhdessä

KOULUTUS v alkaen www-pajoja vuosittain ainakin 2-3 pajaa á 3 pv ja 20 henkeä = n. 300 pajarupeamaa koulutuksen ja materiaalin tuottamisen myötä opettajat myös sitoutuvat verkostoon ja sivuston käyttäjiksi

VETURIT Innovatiiviset ideat heti koekäyttöön: Erja Syrjäläinen suunnitteli tekstiili-opettajille tietotekniikka koulutusta. Pirjo Sinervo oli tehnyt ensimmäiset www- sivunsa Siinä samassa päätettiinkin jo kokeilla yhdessä www-tekemistä ja tekemisestä tuli kestävä toimintamalli.

JATKUVUUS Vahvakaan verkosto ei toimi ellei taustalla ole joku, jota asialle ottaa toiminnan vastuulleen (PS) Tarvitaan myös sopivat kanavat resursseihin (TS ja TOP-keskus) Koska palvelin on luotettavissa käsissä: –Käspaikka ei ole projekti vaan pysyvä toimintaympäristö verkossa!