@Virtuaaliammattikorkeakoulu 1 Päreiden tekeminen Ongelmalähtöinen oppimisprosessi Tavoite: Opiskelija osaa tehdä päreitä.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Problem Based Learning Ongelmaperustainen- ongelmalähtöinen oppiminen
Advertisements

OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
Projektioppiminen Materiaalitekniikan sohvaprojekti
Portal-ohje opiskelijoille. 2 Kirjaudu sisään tunnuksella ja salasanalla. Portaliin kirjauduttaessa käytetään samoja tunnuksia kuin muihin VAMKin IT-järjestelmiin.
Yhteistoiminnallinen oppiminen ja tiedon rakentaminen Esitys laadullisten lähestymistapojen kokeilemisesta HyvAMO-hankkeessa Heli Saarikoski,
Future Learning Environment
ColLab Essi Vuopala ja Paulina Melakari-Mustonen Koulutusteknologian tutkimusyksikkö ColLab – Uudet.
AVARUUS Tutkiva oppiminen
Mitä ne ovat? Mitkä arvot ovat minulle tärkeitä?
Johanna Leppävirta Kasvatustieteen päivät 2006 Sähkömagnetiikan oppimisen tukeminen ja arviointi Johanna Leppävirta Sähkömagnetiikan laboratorio Sähkö-
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
Kandidaatintyö prosessimetallurgian laboratoriossa
Kasvatustyön suunnittelu ja toteutus (ryhmissä)
USKONTO/aineenopettajat REFLEKTIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen 1 Kevät Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Kommentti ÄI1.
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
Toteuttava taho: nimi: pvm: 11. joulukuuta 2014 OPINNÄYTETYÖ Valttikiri.
KOULUTUSPSYKOLOGIA S 2 ov (3 p) Oulun yliopisto Kasvatuspsykologian syventävät opinnot –
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Yhteistoiminnallinen oppiminen Tavoitteena saada yleiskuva menetelmästä oman opetuksen suunnitteluun.
Tutkimussuunnitelman ja opinnäytetyön rakenne
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Ongelmaperustainen oppiminen
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
Työssäoppiminen eli TOP
RTA seminaarityö sisältöohjeita Juhani Kiiras
Historia ja tausta: Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Monivaiheinen kehitys yli 30 vuoden aikana Monivaiheinen.
Ryhmittely Pienessäkin ryhmässä on paljon mahdollisuuksia erilaisiin ryhmittelyihin.
Työpaikkakouluttajan ABC
”Arviointi on kuin kamera, jolla voi ottaa kuvia osaamisen tasosta, oppimisprosessista tai opetuksen laadusta. Kuvat ovat usein luonteeltaan staattisia.
TVT projekti esikoululaisille
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
Tietoturvaprojekti 6h.
Alanvaihto Kysymyksiä. Keskustelua videon jälkeen Mitä syitä voi olla alan vaihtamiseen? Tunteeko kukaan ketään, joka olisi vaihtanut alaa? Mihin itse.
Kieliä opettavien OPS- tapaaminen Ryhmätyön ohjeistus.
Tietostrategiaa monimuotoisesti
Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Kokonaisuus 2 Mistä luotettavaa tietoa lääkkeistä? Lääkekasvatustunti 7–9-luokkalaisille Oppimistavoite: Tavoitteena.
Ongelmaperustainen oppiminen lukion kemian opetuksessa Kemian Opetuksen Päivät /Irma Aroluoma.
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
Kehittyvä kypsyysnäyte -seminaari Ryhmäkeskustelu Kypsyysnäytteen tekstilaji Puheenjohtaja: Toini Rahtu (HY) Sihteeri: Anne Mäntynen (HY)
Seurakuntaopisto.fi Tsekkaus- opintojen etenemisen tarkastelu Pieksämäen yksikkö Pirkko Naukkarinen TSEKKAUS, 2015.
Tieteellisen artikkelin kirjoittaminen
Arviointi osana oppimisprosessia
SO-Tieto -iskuryhmä Select slide template from Format > New Slide and little arrow next to it. Menu shows different templates for slides
Asiakielisyys.
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
Aikuissosiaalityön Praksis
Jyväskylän Lyseon lukio
Minno meets Innokylä - törmäyskohtia
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
TE3 - TUTKIMUS 1-3 hlö:n ryhmissä JOKIN TERVEYSTOTTUMUS
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
Luonnontiedeaiheinen projekti
Opiskelutaidot ja aineenopettajan ohjaus
3. Terveystottumusten tutkiminen
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
PBL-tutoriaalit ja ohjaus
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Oman alan kirja Käy lainaamassa Myllytullin kirjastosta oman alan kirja. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee uusi artikkeli nimeltään ”Oman alan kirja”) ylös.
Toiminnallisen opinnäytetyön prosessi
Tutkimusluonteisen opinnäytetyön prosessi
Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia.
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Muutoskortit Tarvittavat välineet
Jyväskylän Lyseon lukio
Lukuvuosi [Lisää vuosi] Koulun nimi Opettajan nimi Luokka-aste
TESTAUSKANVAS RAJAUS Mitä ratkaisua tai konseptia testataan?
Luonnontiedeaiheinen projekti
Esityksen transkriptio:

@Virtuaaliammattikorkeakoulu 1 Päreiden tekeminen Ongelmalähtöinen oppimisprosessi Tavoite: Opiskelija osaa tehdä päreitä

@Virtuaaliammattikorkeakoulu 2 1. Aiheen tarkastelu. Opettaja näyttää virikkeenä päreiden käyttömahdollisuus. Tavoite: Valmiita päreitä Ongelma

@Virtuaaliammattikorkeakoulu 3 2. Ilmiön määrittely Miten tehdään päteitä? 3. Ongelman analysointi / ideariihi Ideariihin avulla kerätään ongelmaan liittyviä kysymyksiä 4. Ilmiön kuvaavan selitysmallin rakentaminen Millaisia osa-alueita ongelman ratkaiseminen sisältää? 5. Kirjataan ryhmän oppimistavoite Kirjoitetaan lista kysymyksiä johon tulisi hakea vastauksia.

@Virtuaaliammattikorkeakoulu 4 6. Itsenäinen, yhteistoiminnallinen työskentely Tehdään työnjako, opiskelijat etsivät tarvittava tieto, syventävät osaamistaan ja valmistautuvat tulevaan tutoristuntoon.

@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 7. Tutoristunto Ryhmä esittelee tuotoksiaan, keskustellaan saavutetusta tiedosta. Tehdään saavutetun tiedon ja keskustelun yhteenveto.

@Virtuaaliammattikorkeakoulu 6 8. Käytännön työ Opiskelijat tekevät päreitä. 9. Arviointi Opiskelijat arvioivat saavutettuja oppimistavoitteita. Pohditaan jäikö jotain saavuttamatta. 10. Raportointi ja muistio Raportoidaan palautekeskustelun tulokset muistioon.