Turun normaalikoulun lukio

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
Advertisements

Aalto-ELEC fysiikan perusopetus vuonna 2013
 Mukana 37 lukiota  Hankkeen kesto vuoden 2015 loppuun asti  Hanketta hallinnoi Nakkilan kunta/Nakkilan lukio  Hankelukiot kartallakartalla Nakkilan.
ELOKUVAN TEKEMISEN VAIHEET
 Omakielinen opetus Ideoita opettajien yhteistyöhön sekä materiaalia opetukseen ja itsenäiseen työskentelyyn Samran Khezri Turun Lyseon koulu
Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
CERN Projekti Jyväskylän normaalikoulussa 2000 – 2007.
Kalenterit ja ajanhallintaohjelmat Sanna, Laura, Nelli, Pilvi, Anne-Mari, Emilia, Suvi, Katariina, Elsa, Veera, Marjo-Riikka, Monika LUKO 1B.
Kielitivoliristeily Iloa ja hyötyä verkosta Katrina Vartiainen.
aineenopettajat ohjaavat oman oppiaineensa opiskelua
Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
Tulevaisuuden Oulu Oulujoen koulu. Tulevaisuuden oppilas •Vastuullinen omasta oppimisestaan •Hallitsee projektioppimisen •Osaa raportoida oppimaansa •Etenee.
Kymentaan koulun TVT-STRATEGIA Tämä vuonna 2006 luotu strategia on käytössä toistaiseksi..
Lausteen koulun TVT-STRATEGIA
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Mitä valtakunnallinen TVT-strategia kertoo meille? Kaisa Vähähyyppä
Matematiikan opetuksen tulevaisuus
Yksinäisestä propelipäästä yhteiseen tekijäporukkaan Joensuun seudun kansalaisopisto.
WoSCos Work, Skills and Costs Yhteistyökumppanit kotimaassa CIMO Raahen tulevat ulkomaiset opiskelijat Vaihtoon lähtevät opiskelijat Yhteistyökumppanit.
VENÄJÄÄ VERKOSSA Mari Hämäläinen
Pasi Kaipainen Tietokone ja tietoverkot ty ö v ä lineen ä – kurssi Tekij ä n p ää aine!!
Matematiikkaa verkossa - etäopetuksen haasteita ja ratkaisukeinoja Eija Immonen Jukka Karvinen Sotungin etälukio Vantaan kaupunki sotunki.fi.
Lukio-opiskelusta Syksy 2014.
OIKEAT ASKELEET Perässäkulkijasta edelläkävijäksi Tablettitietokoneiden käyttö opetuksessa parantaa lasten ja nuorten kykyä ratkoa ongelmia.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
Yhteistyö lukion ja elinkeinoelämän välillä. Vesijärvi-kurssi §Lahden valvonta- ja ympäristökeskus l asiantuntijat l materiaalia l laitteistoapua.
KAARINAN LUKION HARPPAUS Turun seudun lukiorehtoreiden syyspäivä
RUSINOITA PULLASTA Some-suosikkejani Jari Sjölund Turun normaalikoulu
Kurssivalinnat Ykköset, syksy Kurssit valitaan O Pääsääntöisesti numerojärjestyksessä O (opinto-opas s , 77) O etenkin VIERAAT KIELET, ÄI,
Ohjaaminen verkossa – onnistuneen etäohjauksen edellytyksiä
Tieto- ja viestintätekniikka Riina Mäcklin Suvi Syrjälä Oulun Yliopisto 2011.
Palaute laskinkurssista "Pitkää matematiikkaa graafisella laskimella TI-86” Toholammin lukiosta Perhoon
Yritysviestintä 5 ov Käsikirjoittaminen –Muutos 1 ov  2 ov –verkkokurssi Yritysviestinnän rakentaminen –2 ov –Verkkokurssi Multimaker –Muutos 2 ov  1.
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
Tietotekniikka musiikin opetuksessa Sisältö ▪Musavisa ▪Höpölöpö 1: – Johdanto – Tietotekniset apuvälineet ▪Leikitään muusikkoja ▪Höpölöpö 2:
Etäopetus pelittää verkossa Tampere ja Turku aktiviisina kehittäjinä Riitta Mäkelä-Metsälä | Antti Huttunen | Päivi Luoma.
MOppijat Jyväskylän pilotoijat
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia Kurssin suoritus
Officen hyötykäyttö yrittäjän näkökulmasta, Vapaan lähdekoodin ohjelmat / niiden tarjoamat mahdollisuudet yrittäjälle Kouluttaja: Timo Laapotti / F4U –
Optima-oppimisympäristö opetuksessa ja oppimisessa Jyväskylän yliopisto.
Kurssivalinnat ykkösille
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Etäopetuksen avustajien koulutus Asialista O Esittelyt ja yhteystiedot O Etäopetus Turussa O Connect Pron lyhyt esittely O Etätunnin.
Etätehtävä – kello käyntiin, 56 minuuttia ;) 1.Kirjoita diat 2 – 3 itsellesi (Pelkkä tulostus ei riitä, tarkoitus on kirjoituksen yhteydessä palautella.
GeoGebraa pohjoismaisissa ylioppilaskokeissa Mikko Rahikka Helsingin yhteislyseo ITK15
Miten lukio siirtyy digiaikaan?
MATEMAATTISET OHJELMAT Oulun normaalikoulun TVT-koulutus 2006 Ari Heimonen.
Koppi-hanke Minna Saikkonen Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Jyväskylän Lyseon lukio Tikkakosken toimipiste THO / Minna Saikkonen.
LUMA-viikko Kuitinmäen koulussa LUMA-viikon aiheita Lumaviikolla tehtiin demoja fysiikkaan ja kemiaan liittyen, toiminnallisia matematiikan.
Tvt-terveisiä Syksy 2015 alkuun. Mikä ihmeen tvt? Tvt (tieto- ja viestintätekniikka) ei ole pelkkää tietokoneiden ylläpitoa vaan kysymys on laajemmasta.
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Tulevaisuus on nuorten! Pitäisikö virheistä oppia? Materiaalin ovat laatineet: Tuija Saarivirta ja Matti Varjo Rauman normaalikoulu, 2013 Kuva ClipArt.
Ylivieskan lukion sähköiset oppimisympäristöt. Miksi lukiossa siirrytään sähköisiin oppimisympäristöihin?
Sivistystoimialan ajankohtaiset
Lukiolaisen itc.
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Abitti-tikku Saat tikun käyttöösi lukion ajaksi. Sen avulla harjoittelet Abitti- järjestelmän käyttöä. Abittia käytetään koko lukion ajan kurssikokeissa.
MIKSI LUKIOON???.
Kaksoistutkinto Mäntsälän lukio.
Työssäoppimisjakson seuranta ja ohjeistus sosiaalisen median avulla
Mikä käsityön opetuksessa muuttuu?
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
HISTORIAN KURSSIEN TAVOITTEET, SUORITTAMINEN JA ARVIOINTI
Aloittelijan Abitti-koulutus
Lukiolaisen itc.
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
PowerPoint-esitys korkeakoulujen opiskelijavalinnoista 2020-
ALAJÄRVEN LUKIO ENSIMMÄINEN VUOSIKURSSI
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Tervetuloa uuteen PowerPointiin
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Esityksen transkriptio:

Turun normaalikoulun lukio http://www.tnk.utu.fi/minilapparit Kohti toimintakulttuurin muutosta - kokemuksia henkilökohtaisten kannettavien tietokoneiden käytöstä lukiossa Turun normaalikoulun lukio http://www.tnk.utu.fi/minilapparit Turun normaalikoulu 7.4.2011

Toimintakulttuurin muutos Mistä on kysymys? Toimintakulttuurin muutos Pedagoginen muutos Tekniikka Jari Sjölund, sovellussuunnittelija, Turun normaalikoulu 7.4.2011

Tekniikkaa lyhyesti Kannettavat tietokoneet oppilaiden omassa hallinnassa Takuumaksu 80 euroa Kuormitetaan mahdollisimman vähän oppilaitoksen atk-tukea Ei käytetä oppilaitoksen omaa sisäverkkoa Koulussa langaton Sparknet-verkko Kotona omat verkkoyhteydet Jari Sjölund, sovellussuunnittelija, Turun normaalikoulu 7.4.2011

Kurssialustana käytetty WSOY:n Opitia REAALIAINEET Kurssialustana käytetty WSOY:n Opitia Hyötyä Materiaalin jakamisen helppous Tunnilla käytetyt PP-esitykset voidaan jakaa oppilaille, jolloin voivat keskittyä lisäyksien tekemiseen ja asioiden soveltamiseen jää enemmän aikaa Ryhmätyöt nettipohjaisena nopeita toteuttaa ja esitykset näppärästi heittimellä Oppilastöiden palauttaminen verkkoon Ei paperia, helpottaa aikatauluihin sitoutumista Tuntiharjoitukset tallentuvat ja niihin voidaan palata Arvioinnin pohja laajenee Turun normaalikoulu 7.4.2011

Turun normaalikoulu 7.4.2011

KÄYTTÖKOKEMUKSIA (opiskelijat) Plussat Miinukset Nopea tiedonhaku Näppärä yhteydenpito Tehtävien ja esseiden tekeminen ja palautus Uudenlaiset ryhmätyöt Vapaa-aika Vaihtelu virkistää Läppärin paino Häiritsevä tekniikka ”Liian hyvät” töiden palautusmahdollisuudet Informaatioähky Epävarmat verkkoyhteydet 7.4.2011 Turun normaalikoulu

MATEMAATTISET AINEET Kurssialusta (Edmodo) Kurssin suunnittelu, materiaalit, kotitehtäväseuranta ja arviointi (Google dokumentit) Matemaattiset ohjelmistot GeoGebra Wolfram|Alpha Tulevaisuus Tietokoneiden käyttö kurssikokeissa? Graafisen laskimen asema? YO-kokeiden uudistukset? Turun normaalikoulu 7.4.2011

Turun normaalikoulu 7.4.2011

KIITOS! Jari Sjölund jari.sjolund@utu.fi Markus Järvinen markus.jarvinen@utu.fi Silja Penna-Haverinen silja.penna-haverinen@utu.fi Tuulia Kailajärvi Ilona Seppälä Ari Heino ari.heino@utu.fi Mari Hanski mari.hanski@utu.fi Tervetuloa keskustelemaan lisää toriosastolle huoneeseen A1 (sama kerros) http://www.tnk.utu.fi/minilapparit Turun normaalikoulu 7.4.2011