Osaaja-lehti verkossa Anne Vuorinen 20.3.2012 1A.Vuorinen 20.3.2012.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Median kohtaaminen EuroSkills-kilpailijana edustatte:
Advertisements

Kirjailijoiden taloudellinen asema Suomessa , Lavaklubi, Kansallisteatteri, Helsinki Tutkimuspäällikkö Mikko Grönlund BID Innovaatiot ja.
Verkkoasioinnin uudistaminen – suuntaviivoja
Hyvä Diili ohjausta yrittäjille
Hyvinvointikuvaus käytäntönä – tukea terveyden edistämisen suunnitteluun.
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
Vanhuspalvelujen kirjaamisen haasteet
STARTUP DESIGN - Muotoiluosaamista yritysneuvontaan Kaisa Sibelius
LOF 2010 Rotary - Tiedotus 1 VIESTINTÄ TAPAHTUMA KANAVA - häiriöt - no-signal LÄHETTÄJÄ - ilmaisukyky - esitystapa - taustat (media/yksilö) VASTAANOTTAJA.
Osuuskunta mukana yrittäjyyskasvatuksessa Leena Varis
Yhteisiä tekoja Tepsi – työhyvinvoinnin hyvien käytäntöjen tietopankki 1www.tyohyvinvointifoorumi.fi.
Liikkuva koulu –hankkeen toimenpiteet
Copyright © Tekes Cleantech-yritykset ”Viisi tähteä”
Uusien kyläsuunnittelijoiden rekrytointitilaisuus 2. kokoontuminen, Siilinjärvi, kunnan talo Kyläsuunnittelun menetelmät Ohjelma Klo – 18.05Tilaisuuden.
1. kysymys  Ikäjakauma vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella.
Jäähonka 2000 Stars ”Joukkueen tavoitteena on pitää jääkiekko kaikkien lasten harrastuksena siten etteivät harrastuksen kustannukset estä kenenkään mukanaoloa”
Jäähonka 2000 Stars •Lasten jääkiekkoa Espoossa Matinkylässä •Joukkue perustettu •40-50 pientä 6-7 vuotiasta jääkiekkoilijaa •Neljä peliryhmää.
Elävä kaupunkikeskusta ry:n strategia 2010 – 2015 (viimeistely) Esitys hallituksen kokoukselle Strategiaryhmän valmisteluun perustuva toiminnanjohtaja.
Maaseutupoliittisen toimenpideohjelman valmistelu Työpaja Tampere.
Valmis-hanke – Ammatillisen koulutuksen läpäisyn tehostaminen Varsinais-Suomessa
Uuteen ohjelmakauteen Aluekehitysjohtaja Kaisa-Leena Lintilä EAKR-seurantakomiteat kevät 2012.
SOMETTAJA -hanke YHTEISÖLLISEN MEDIAN JA PILVIPALVELUJEN KÄYTTÖNOTTO SUUPOHJAN TOISEN ASTEEN OPPILAITOKSISSA HANKETOIMINTA YHTEISKUNTAA UUDISTAMASSA.
Yhdistyksen markkinointi
Lahden ensi- ja turvakoti ry TURVALLISTEN PERHEIDEN PÄIJÄT-HÄME -PROJEKTI Perheen ja sen lähipiirin huomioivan turvallisuustyön toimintamallien.
Hämeenlinnan ja Hattulan Elinkeinostrategia
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Tampere Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
Yhteistyö Varsinais-Suomessa Miksi yhteistyötä Koko toiminta perustuu verkostotyöhön Tehokkaampi toiminta Parempaa asiakaspalvelua.
Alueellinen toiminta – yhteisten toimintatapojen kehittäminen SEINÄJOKI Oppisopimusjohtaja Pirjo Järvinen Osaamispäällikkö Petteri Ristikangas.
AJATUSHAUTOMOILLA kohti yleiskokousta TOTEUTUSAIKA HELMI-HUHTIKUU 2013.
Työhönvalmentajan käyttö henkilöstön palkkaamisessa
Tutkimusosasto Mitä ja miksi? Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia kokemuksia nuorilla on täystyöllisyysmallista ja työvoimatalossa työskentelystä.
”YHDEKSÄN ON ENEMMÄN KUIN YKSI” Tiimit seurakunnan vapaaehtoistoiminnan kehittäjinä.
Oppisopimuskoulutuksen kummit. Tavoite  Lisätä tietoisuutta oppisopimuskoulutuksesta erityisesti pk-yrityksissä ja työnantajaverkostoissa  Kartoittaa.
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
HYVÄ-DIILI luonnos /pj HYVÄ DIILI –VERKOSTO Opso-järjestäjien hallitus /Luonnos SUOMEN OPPISOPIMUSKESKUSTEN.
Tuetun oppisopimuskoulutuksen kehittäminen –hanke nykytila ja tulevat toimet Ulla Poutiainen
TOPO Työssäoppimisen portaat Projekti yleistä Omnia toteuttaa, yhteistyökumppaneina LUKK ja Keuda Projektin kesto – Verkostoyhteistyötä.
Tuetun oppisopimuksen kehittäminen Etelä-Suomen verkostohanke Hankkeen aloitusseminaari Ulla Poutiainen
Maaseutumatkailun suhdanteet ja kehittäminen Kysely yrittäjille.
TUOTTAVAA YRITYSTEN PALAUTTEENHALLINTAA Suomen Yrittäjät Yrittäjyysalan tutkintotoimikunta Yrittäjäkoulutuksen vaikuttavuus.
KEP yleiskatsaus Seuraavat diat ovat KEP-työpajasta.
S UOMEN P AINILIITTO RY Suomen Painiliiton tiedotusstrategia tiedotus- ja huomionosoitusvaliokunta.
Valtakunnallisen kylämatkailuhankkeen päätösseminaari
Aitoja tekoja joka päivä Energiansäästöviikko 2012.
Marja-Leena Rinkineva ”Pyöreän pöydän keskustelu” Hyvinvointisektorin elinkeinopoliittiset linjaukset Marja-Leena Rinkineva.
Osaaja-lehti -tehdään yhdessä! Anne Vuorinen A.Vuorinen
YHDENMUKAISET LOMAKKEET
VALOA Valmennuksella kansainvälisiä osaajia työmarkkinoille
TAO, Turun Ammattiopistosäätiö
Innova Länsi-Suomen akk
KANSAINVÄLISEN STRATEGIAN TARKOITUS Oppisopimuskoulutuksen kansainvälisen toiminnan tavoitteena on edistää suomalaisen työelämän kansainvälistymistä ja.
Wiki …ja muutamia huomioita sosiaalisesta mediasta [työyhteisöjen näkökulma] Kulttuurituotanto YAMK | | Milla Laasonen.
Yrityksen viestintä ja projektiviestintä
Asiakaskuuntelu Työpaikkakouluttaja-hanke
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
© Turun Oppisopimustoimisto 2009 Nappaa Nuori Töihin oppisopimuskoulutuksella Varsinais-Suomessa joka kolmas päivä yksi nuori työllistyy oppisopimuksella.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Opiskelijaksi-ilmoittuatumis-
Oulun seudun ammattikorkeakoulu Kulttuurialan yksikkö Yksikkö perustettu vuonna 1999 –Opiskelijoita 507 –Päätoimista henkilökuntaa 38 Koulutusohjelmat:
Kansalaisjournalismi on vapaaehtoistyötä, uuden oppimista ja tunnetta siitä, että on osa suurempaa yhteisöä Sampsa Kiianmaa Vehmas Assembly CC.
Tästä pois logo Koulutusorganisaatiot innovaatiojärjestelmän toimijoina -projekti Verkostotapaaminen Koulutuksen järjestäjien yhdistys KJY.
Tietoa ja tukea työpaikkakouluttajien arkeen.. OHJAAN. fi sivusto kokoaa Tpk- hankkeen tulokset ASIAKASKUUNTELUT Tpk:t ja TA:t OPSO-PEDAGOGIIKAN UUSIA.
Innovatiiviset hankinnat Innokylässä
Humakin yhteistyöverkoston kartoitus
Tilinpäätösten toimittaminen rakenteellisessa muodossa
Avoin tiede ja tutkimus Case Karelia
Oppisopimuskoulutuksen ennakkojaksoista kohti VALMAa
Postilakiehdotus ja lehtijakelu
Rovaniemen omaisten työryhmä
Markkinatutkimuspäivä Tunteella tuloksia
Esityksen transkriptio:

Osaaja-lehti verkossa Anne Vuorinen A.Vuorinen

• Osaaja-lehti: Eu- projektin turvin startti 1998: iso joukko opso- toimijoita päätti yhteisen lehden synnyttämisestä. Päätoimittajana Kari Viinisalo ja viestintätoimisto Mageenasta vastaava toimittaja Leena Keskiaho. • Osaaja-lehden toimitusneuvoston kehittämispäivä Turussa syyskuussa 2011: nykytilan arviointi ( kysely) ja strateginen suunnittelu tulevaisuuteen: mikä ja mitä Osaaja v. 2015? • Asiantuntijana Turun Sanomien verkkoliiketoiminnan johtaja Miika Kalliokoski • Osaaja-lehti: Eu- projektin turvin startti 1998: iso joukko opso- toimijoita päätti yhteisen lehden synnyttämisestä. Päätoimittajana Kari Viinisalo ja viestintätoimisto Mageenasta vastaava toimittaja Leena Keskiaho. • Osaaja-lehden toimitusneuvoston kehittämispäivä Turussa syyskuussa 2011: nykytilan arviointi ( kysely) ja strateginen suunnittelu tulevaisuuteen: mikä ja mitä Osaaja v. 2015? • Asiantuntijana Turun Sanomien verkkoliiketoiminnan johtaja Miika Kalliokoski 2A.Vuorinen

Dialogi oy:n v.2010 tekemän tutkimuksen mukaanDialogi oy:n v.2010 tekemän tutkimuksen mukaan: • Yritykset ovat vielä ”jälkijunassa” verkkolehtien toteutuksissa • N. 40 % yrityksistä julkaisee asiakaslehteään verkossa vain näköislehtenä, jossa sähköiset toiminnallisuudet jäävät suppeiksi • Verkkolehdestä toivotaan printille vahvaa tukijaa ja sille nähdään selkeä rooli yrityksen liiketoiminnassa • Vastaajista 65 % piti myynnin tukemista verkkolehden tärkeimpänä tehtävänä. Lähes yhtä tärkeitä tavoitteita olivat asiakasuskollisuuden kasvattaminen ja asiakasvuoropuhelun vahvistaminen. Dialogi oy:n v.2010 tekemän tutkimuksen mukaanDialogi oy:n v.2010 tekemän tutkimuksen mukaan: • Yritykset ovat vielä ”jälkijunassa” verkkolehtien toteutuksissa • N. 40 % yrityksistä julkaisee asiakaslehteään verkossa vain näköislehtenä, jossa sähköiset toiminnallisuudet jäävät suppeiksi • Verkkolehdestä toivotaan printille vahvaa tukijaa ja sille nähdään selkeä rooli yrityksen liiketoiminnassa • Vastaajista 65 % piti myynnin tukemista verkkolehden tärkeimpänä tehtävänä. Lähes yhtä tärkeitä tavoitteita olivat asiakasuskollisuuden kasvattaminen ja asiakasvuoropuhelun vahvistaminen. 3A.Vuorinen

• Tutkimus osoitti, etteivät yritykset tunne verkkolehden mahdollisuuksia. • Verkkolehdessä tulisi hyödyntää verkolle ominaisia piirteitä kuten klikattavuutta, liikkuvaa kuvaa ja suoria linkkejä. • Verkkolehti nähdään vahvasti tulevaisuuden mediana: 85 % arvioi, että verkkolehti toimii hyvin painetun lehden tukena. • Verkkolehdelle toivottiin eniten toimintoja, jotka nopeuttavat lukemista ja lisätiedon hankintaa. • Tutkimus osoitti, etteivät yritykset tunne verkkolehden mahdollisuuksia. • Verkkolehdessä tulisi hyödyntää verkolle ominaisia piirteitä kuten klikattavuutta, liikkuvaa kuvaa ja suoria linkkejä. • Verkkolehti nähdään vahvasti tulevaisuuden mediana: 85 % arvioi, että verkkolehti toimii hyvin painetun lehden tukena. • Verkkolehdelle toivottiin eniten toimintoja, jotka nopeuttavat lukemista ja lisätiedon hankintaa. 4A.Vuorinen

Visio 2015: Osaaja = monikanavainen oppisopimuksen valtakunnallinen ja alueellinen sidosryhmämedia • Motto: ”Oppisopimus ja Osaaja kehityksen kärjessä ja askeleen edellä” • Printtilehti ”politiikkaversio”, verkkolehti ( ja facebook) ajankohtaiset uutiset • Valtakunnalliset, ajankohtaiset oppisopimusuutiset • Sisältö on tärkein ja tarjoillaan eri asiakasryhmille eri tavoin • Erilaisia kohderyhmiä: opiskelijat, työnantajat, sidosryhmät, yrittäjät, opot… Mitä? Miten? Kenelle? • Verkkolehti tarvitsee paikallisia toimittajia –> paikallisuutiset Visio 2015: Osaaja = monikanavainen oppisopimuksen valtakunnallinen ja alueellinen sidosryhmämedia • Motto: ”Oppisopimus ja Osaaja kehityksen kärjessä ja askeleen edellä” • Printtilehti ”politiikkaversio”, verkkolehti ( ja facebook) ajankohtaiset uutiset • Valtakunnalliset, ajankohtaiset oppisopimusuutiset • Sisältö on tärkein ja tarjoillaan eri asiakasryhmille eri tavoin • Erilaisia kohderyhmiä: opiskelijat, työnantajat, sidosryhmät, yrittäjät, opot… Mitä? Miten? Kenelle? • Verkkolehti tarvitsee paikallisia toimittajia –> paikallisuutiset 5A.Vuorinen

Toimitusneuvoston esitys perusteluineen Opso ry:n hallitukselle: Verkkolehti… • tehostaa hyvien käytäntöjen levittämistä ja parantaa siten oppisopimuskoulutuksen laatua • lisää oppisopimuskoulutuksen tunnettuutta valtakunnallisesti ja alueellisesti • mahdollistaa kohdennetun tiedottamisen eri asiakas- ja sidosryhmille • tuottaa synergiaetua alueiden ja valtakunnallisen tiedottamisen välille • vahvistaa muita oppisopimuskentällä jo meneillään olevia verkostoitumistoimia kuten ”hyvä diili” ja ”työtehtäväkartoitus” • vahvistaa oppisopimuskoulutuksen tiedottamisen kokonaistaloudellisuutta Toimitusneuvoston esitys perusteluineen Opso ry:n hallitukselle: Verkkolehti… • tehostaa hyvien käytäntöjen levittämistä ja parantaa siten oppisopimuskoulutuksen laatua • lisää oppisopimuskoulutuksen tunnettuutta valtakunnallisesti ja alueellisesti • mahdollistaa kohdennetun tiedottamisen eri asiakas- ja sidosryhmille • tuottaa synergiaetua alueiden ja valtakunnallisen tiedottamisen välille • vahvistaa muita oppisopimuskentällä jo meneillään olevia verkostoitumistoimia kuten ”hyvä diili” ja ”työtehtäväkartoitus” • vahvistaa oppisopimuskoulutuksen tiedottamisen kokonaistaloudellisuutta 6A.Vuorinen

STEPIT KOHTI VERKKOLEHTEÄ … • Opso ry:n syyskokouksessa 2011 verkkolehtidemon esittely • Verkkolehti ”virallisesti” starttasi v alusta • Verkkolehden oma kehittämispäivä maaliskuussa 2012: Mitä? Miten? Kenelle? Kenen toimesta? • Verkkolehden esittely Opso ry:n kevätpäivillä 2012 • Verkkolehden aktiivinen toiminta alkaa kevät 2012 – yhdessä! STEPIT KOHTI VERKKOLEHTEÄ … • Opso ry:n syyskokouksessa 2011 verkkolehtidemon esittely • Verkkolehti ”virallisesti” starttasi v alusta • Verkkolehden oma kehittämispäivä maaliskuussa 2012: Mitä? Miten? Kenelle? Kenen toimesta? • Verkkolehden esittely Opso ry:n kevätpäivillä 2012 • Verkkolehden aktiivinen toiminta alkaa kevät 2012 – yhdessä! 7A.Vuorinen

POHDITHAN • Millaisia hyviä kokemuksia, käytänteitä, haastateltavia omalla alueellanne? Mikä kiinnostaisi muita? Mikä hyödyttäisi muita? • Miten voimme vaikuttaa oppisopimuksen toimintatapojen kehittämiseen ja yhtenäistämiseen? • Miten saamme yhdessä lisättyä oppisopimuksen tunnettuutta? • Miten saamme paikalliseen ja valtakunnalliseen tiedotukseen synergiaetua? • Millaisia asioita haluaisit jakaa muille nopeasti ja kustannustehokkaasti? • Miten saamme yhdessä kohotettua oppisopimuksen imagoa?  Alueellisen ja valtakunnallisen yhteistyön lisääminen POHDITHAN • Millaisia hyviä kokemuksia, käytänteitä, haastateltavia omalla alueellanne? Mikä kiinnostaisi muita? Mikä hyödyttäisi muita? • Miten voimme vaikuttaa oppisopimuksen toimintatapojen kehittämiseen ja yhtenäistämiseen? • Miten saamme yhdessä lisättyä oppisopimuksen tunnettuutta? • Miten saamme paikalliseen ja valtakunnalliseen tiedotukseen synergiaetua? • Millaisia asioita haluaisit jakaa muille nopeasti ja kustannustehokkaasti? • Miten saamme yhdessä kohotettua oppisopimuksen imagoa?  Alueellisen ja valtakunnallisen yhteistyön lisääminen 8A.Vuorinen

• Osaaja –lehti Osaaja –lehti • Osaaja -lehti Facebookissa Osaaja -lehti Facebookissa • Osaaja –lehti Osaaja –lehti • Osaaja -lehti Facebookissa Osaaja -lehti Facebookissa 9A.Vuorinen

KAUNIS PYYNTÖ SINULLE: • Kirjoita yksi juttuvinkki verkko-osaajan toimituskunnalle! • Tykkää Osaajaa facebookissa ja tilaa verkkojulkaisu! • Toimita opojen & työpaikkakouluttajien postituslista toimitusneuvostolle! • Toimita yhteystietosi, hyvä paikallistoimittaja! KAUNIS PYYNTÖ SINULLE: • Kirjoita yksi juttuvinkki verkko-osaajan toimituskunnalle! • Tykkää Osaajaa facebookissa ja tilaa verkkojulkaisu! • Toimita opojen & työpaikkakouluttajien postituslista toimitusneuvostolle! • Toimita yhteystietosi, hyvä paikallistoimittaja! 10A.Vuorinen

11A.Vuorinen • KIITOS ! • TULETHAN MUKAAN PAIKALLISTOIMITTAJAKSI? • LISÄTIETOJA: puh