Helpdesk-työhön liittyvän neuvonnan treenaaminen opintojaksolla

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Varausjärjestelmä. Valintatoiminnot •Pienessä kalenterinäkymässä valitaan ajankohta •Valitaan halutaanko katsoa varauksia, varausaikoja vai vapaita aikoja.
Advertisements

Tiedonhaku Internetistä PODCASTING Katarina Andersson TU08se
Wikispace jatkokurssi Jarmo Heikkinen Karoliina Kemppainen Satu Kylmänen.
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
R INNAKKAISOHJELMIEN IDEAT JA OIVALLUKSET, RYHMÄ 2 M YÖTÄTUULESSA – TOIMINTAA JA TULOKSIA AMMATILLISEEN KOULUTUKSEEN Kari Laine
Kaupallisen alan kulttuuri
Verkko-opetuksen tukipalvelujen laadunvarmistusta
Asunto Sivakka konsernin asunnoista. Aluksi Asiakas -Ottaa yhteyttä -Käy hyvästä harjoituksesta omien asioiden hoidossa vapautumisen jälkeen -Kertoo sitoutumisesta.
Virtuaalimaailmat Tekijät:
KYT/ph-p 2006 Erityisryhmien asuminen Jyväskylän kaupungin alueella Seminaari Nikolainsali Asumisneuvojatoiminnan näkökulma.
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Olisiko oppineesta rotasta astronautiksi avaruuslennolle Marsiin?
© 2012 Tieto Corporation Vaatimukset ja Testaus – Kokemuksia TestausOSYn seminaari , Tapiola Erkki Pöyhönen Lead Test Manager Tieto, Enterprise.
Kokemuksia etäpalvelupilotista Etelä-Pohjanmaalla Marko Rossinen Etelä-Pohjanmaan liitto.
Metropolian tietoturvapolitiikka Tai miltä se voisi näyttää.
ARVOT Johtaa parempaan (Kohti hyvää elämää) Suojelee Suuntaa toimintaa (Tiedetään mihin pyritään) Yhteinen käsitys suunnasta (Pelisääntöjä) Selkeä rakenne,
Käytännön kieleen ja työelämään tutustuminen Sosiaali- ja terveysalalle valmistava koulutus nuorille maahanmuuttajille.
Tässä kerron ja näytän, mitä minä olen tehnyt ATK tunnilla 9lk:lla.
Automaatioasentajan työprosessi
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
Helmet verkkoon - hankekoulu: Työpaja hanketoteuttajille ja - rahoittajille Kati Keronen Differo Oy klo 9-12.
Kanuuna seminaari Seinäjoki  Aiemmissa malleissa lähtökohta, jossa määriteltiin hyvinvoinnin esteitä, joita sitten voitiin ratkoa  Toimintavalmius.
Kuusamon kaupungin päiväkotien lastentarhanopettajien ammatillisen kasvun kokemuksia kasvatus-kumppanuuskoulutuksesta Jonna Kylli Terhi Manninen Opinnäytetyö.
Tärkeää tietoa punaisen ristin käytöstä
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
T Personal SE assignment Communication Practices Miikka Lötjönen.
7 luokan vanhempainilta
Käyttäjätunnukset ja salasanat Mika Pasanen Osao Myllytulli ja Mytlpt09E 2010.
Mitä opetan peruskoulussa/ ammatillisessa
Ruuti - nuorten vaikuttaminen Helsingissä. Ruuti-toiminnan päämäärä Jokaisella nuorella on vähintään yksi myönteinen kokemus vaikuttamisesta.
Harjoitukset ja niiden tarkoitus
Kerro parille, miltä tuntui tehdä rentoutusharjoituksia. Kerro myös mikä häiritsi/syvensi sinun rentoutumistasi. Kotitehtävän läpikäynti.
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
Farkut kiertoon -projekti tekijä: Nina Kivimäki Munkkiniemen yhteiskoulu 2008.
Diges ry – Kehittää luovien alojen liiketoimintaa.
TIETOVERSTAS KPAMKin tapaan Hanna-Riina Aho Satu Salmela.
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Case TOPPIS Ammattiopisto Lappian kokemuksia työpajojen kanssa tehdystä yhteistyöstä Sanna Laihinen.
Esitutkimus (tarvekartoitus)
Raakaideasta käsikirjoitukseksi Tuottajan näkökulma Juho Helminen.
Tytöt teknologian taitajiksi
Helpdesk-työhön liittyvän neuvonnan treenaaminen opintojaksolla Karoliina Kemppainen Jarmo Heikkinen Satu Kylmänen.
Juttuja (verkko)lehteen. Metakka Mediataitoja oppimaan/ mediataitoja kaikille ( OPH:n tukema mediakasvatushanke Saimaan mediakeskuksen.
Kalevankankaan koulun mainosprojekti Mediavaikuttamisen parhaat eurooppalaiset käytännöt.
TAHTO-hankkeen Tanskan matka. Amager Faelled Skole, luokat 0-9 IT-strategian tavoitteena tietoyhteiskunnan aktiiviseksi jäseneksi kasvaminen Kolmea oppilasta.
Välkkäkoulutuksen opiskelijapalaute Opiskelijoiden mietteet saadusta alkuinfosta. Yhteistyö kenttäkoulujen kanssa. Oppilaiden asenteet koulutusta kohtaan.
Opetussuunnitelma/OPS
TN Puhetaito on hankittu taito Tämän päivän insinööri tarvitsee monenlaisia puhevalmiuksia. Tämän päivän insinööri tarvitsee monenlaisia puhevalmiuksia.
Ti Tietoliikennetekniikan seminaari Book X Chapter X: TOPIC Presenter
Luku- ja tenttivihjeet 6 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Ystävätaitojen / sosiaalisten taitojen arviointi Puppet Pals2 –sovellus ystävätarinoiden rakennuskenttänä.
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
P ROJEKTIN TULOKSET Tavoitteet: Henkilökohtaisen avun keskuksen toimintamallin luominen Henkilökohtaisten avustajien ja työnantajien kouluttaminen ja tukeminen.
Jukka Saari haastattelu. Tietoa jota et ehkä tiennyt henkilöstä jota et tiennyt!!!
Tuuleta Osaamistasi Euroopassa  Työ- tai opiskelupaikan hakeminen ja osaamisen osoittaminen ulkomailla  Näin kokoat Europassin: mistä.
Väkivaltatyö Etelä-Pohjanmaalla 1) Väestötaso 2) Ammattilaiset 3) Päättäjät Kehittämissuunnittelija Veli-Matti Saarinen.
SMART Table (Kaijan kokeilu)
Kieli itseilmaisun välineenä
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
Humakin yhteistyöverkoston kartoitus
OPPIMISEN ARVIOINTI TYÖKALUN KÄYTTÄMINEN OPISKELIJA
Kstars Asensin Kstars-sovelluksen, jonka avulla voi simuloida tähtitaivasta haluamastaan sijainnista katsottuna. Se oli varmasti ihan kiva ohjelma jollekin.
Elinan kokemukset ja oppimiset Taitava Viestijä –kurssilla
Elinikäisen ohjauksen / tieto-, neuvonta- ja ohjauspalvelujen kokonaisuus ns. OHJAAMO – malli (luonnos TEM) Kansalainen oppimisen ja työn siirtymissä.
A! PEDA INTRO (5 op) LP 4: Opetuskokeilut
RAKENTAMISTEKNIIKAN TUTKINTO-OHJELMAT
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Yrittäjyys antaa virtaa
Osallisuudesta Tanja Räty.
Esityksen transkriptio:

Helpdesk-työhön liittyvän neuvonnan treenaaminen opintojaksolla Karoliina Kemppainen Jarmo Heikkinen Satu Kylmänen

Mitä HelpDesk työ on? Eri suuntautumisvaihtoehdon valinneille oma osa-alue kuten esimerkiksi. järjestelmätuen valinneille kurssilaisille. Kurssilaiset voisivat miettiä ryhmässä Mitä taitoja HelpDesk -työ vaatii? Mitkä niistä ovat tärkeimmät? Miten niitä voidaan kuivaharjoitella, vai voidaanko? Harjoittelu tulosten mukaan

HelpDesk neuvonnan treenaus Asiakaspalvelutaidot Erittäin tärkeä osa-alue tietojenkäsittelyn koulutuksessa, tekninen ei tärkein. Osattava kuunnella asiakasta, yleensä asiakas on turhautunut ”ongelmaan” joka on jossain. Kokemus tuo varmuutta ehkä sitä voisi harjoitella käytännössä esim. puolipäivää koulun helpparissa katsomassa miten homma toimii. Tai pitämällä kuvitteellisia tukipyyntötilanteita. Oppilaat esimerkiksi ”näyttelevät” jonkun tilanteen.

HelpDesk neuvonnan treenaus Tiedottaminen Tähän löytyy varmasti teoriapohjaa, miten eri asioista kuten muutoksista tiedotetaan selkeästi. Tutkimalla malleja esim. tekemällä palvelupyyntöjä Internetissä ja arvioimalla heidän malleja sekä jatkokehittämällä omia malleja.

HelpDesk neuvonnan treenaus Tekninen osaaminen Ei kaikkein tärkein osa-alue HelpDesk toiminnassa Esim. pieniä harjoituksia miten opastan käyttäjää vaihtamaan salasanan käytössä olevaan käyttöjärjestelmään.