Menestyksellisen matkailuyhteistyön haasteet ja mahdollisuudet – case Levi Jussi Töyrylä Toimitusjohtaja Levin Matkailu Oy Halutuin.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Panu Niemi Lahti Panu Niemi  TUPO:sta ei yksin ole pelastajaksi ◦ Tuonti jatkaa nousuaan ◦ Suomessa myydyistä huonekaluista noin 60% on tuontitavaraa.
Advertisements

Tervetuloa eLiiketoiminnan tietoiskuun 1. / / /
Sapuska - Kansainvälistä liiketoimintaa elintarvikkeista 2008 – 2012 Joensuu DM Copyright © Tekes.
Tutkimus- ja kehitystoiminta vuonna 2009 T&K-keskus, Sirpa Nypelö Tilastointitiedot perustuvat WebHansan taloustietoon.
Kauppakeskuksissa tehdään paljon yhteiskunnallisesti merkittäviä isoja ja pieniä tekoja…
Suomen Yrittäjäopisto NUORTEN AIKUISTEN OSAAMISOHJELMA Työseminaari III, Kuopio SYO -case.
GOLFMESSUT CASE: LAKESIDE GOLF, VAMMALA 2013 Suomen Golfliitto, Radiokatu 20, Helsinki, ESITYKSEN OTSIKKOsivu 2 LGV:n Kimmo Sirainen.
1 Exporting Culture – Kulttuuriviennin ammattilainen -valmennus.
TEKNIIKAN JA TIEDON TOIMIHENKILÖT TTT RY
Menestykseen Turku Science Parkin hautomopalvelut – ideasta yritystoiminnaksi Olli Mankonen
Yhteinen tavoite ja tahtotila rakentamisen perustana - malleja kylien tietoverkkohankkeista Uurainen Veli-Matti Karppinen GrowNow oy.
Tuotekehityksen ja kansainvälistymisen kautta laajemmat markkinat Samuli Vanhala
Koulutus ja viestintä yhteistyön välineinä Siru Aura, ohjelmavirkailija, tiedotus ja koulutus Pohjoisen ja etelän kuntien yhteistyöohjelma p ,
EUREGIO KARELIAN KARELIA EXPERT MATKAILUPALVELU OY Karelia Expert Matkailupalvelu Oy on Pohjois- Karjalan matkailun.
SEPA Ohjelma 12.00Lounas, kahvit ja ilmoittautuminen 13.00Tervetuloa - ESATKY, ITKY ja Tietotekniikan Liitto tänään Antti Pellinen, Tikura Oy 13:05Sähköinen.
Case: UNIC-Services Oy. UNIC-Services Oy  Perustettu 1993, perustaja Saara Remes- Ulkunniemi  Yritys tarjoaa koulutuspaveluita eri puolilla Suomea 
SÄHKÖOSUUSKUNTA AVAUTUNEILLA SÄHKÖMARKKINOILLA
HEINOLA RESORT Hankekokonaisuus vuosille SIVUSTO, VIESTINTÄ JA MARKKINOINTI.
Keijo Ullakko toimitusjohtaja
KESKI-SUOMEN MATKAILUN TULEVAISUUDEN NÄKYMÄT Keski-Suomen matkailuparlamentti VELI-PEKKA PÄIVÄNEN.
Tikkurilan Palloseura
Menestyksellisen matkailuyhteistyön haasteet ja mahdollisuudet.
PK-kehittämispalvelut
Jussi Laitinen & Reko Martti
KALASTUSMATKAILUN KEHITTÄMINEN POHJANMAALLA KVARKEN FISHING.
Ihmiskauppa Suomessa Helsinki Ihmiskaupan vastainen koulutus ja tiedotus •Valtioneuvosto hyväksyi tarkennetun ihmiskaupan vastaisen.
Hyvinkään-Riihimäen Seudun Ammattikoulutussäätiö
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Kimmo Berg Optimointiopin seminaari - Kevät 2005 / 1 Sähköinen kaupankäynti Kimmo Berg.
Digi Electronics Limited
Elävä kaupunkikeskusta ry:n strategia 2010 – 2015 (viimeistely) Esitys hallituksen kokoukselle Strategiaryhmän valmisteluun perustuva toiminnanjohtaja.
Taitajamästare 2011 Kuopio Vuoden 2011 Taitaja-kilpailut järjestää Savon koulutuskuntayhtymä ja Ylä-Savon koulutuskuntayhtymä yhdessä alueen.
Koulutuskeskus Salpaus Hyvä Yritys /Georges Segura - Outi Salmela Tervetuloa! Hyvä Yritys (ammatillinen oppimisympäristöjen kehittämishanke)
ROAD-SHOW SOTŠI ”SOCHI 2014” VALTAVA HANKE ALUEEN MATKAILU- JA PALVELUTARJONNAN KEHITTÄMISEKSI UUDELLE TASOLLE 2.
Click to edit Master title style Testing Finnvera Oyj Liiketoimintajohtaja Annamarja Paloheimo.
Kainuun digitaalinen tulevaisuus Mikko Setälä
Google, journalismi ja verkkomedian uudet työnkuvat Riikka Krenn
Ek:n yrittäjävaltuuskunta
Valtionhallinnon suunnitelmat, tavoitteet ja odotukset kuluttajan e-laskulle Kuluttajan e-lasku tiedotustilaisuus Jere Reinikainen.
Osaamispäällikkö Finn-Savotta Oy:n kumppanina
Linnaseutu ry •Hämeenlinnan seudun maaseudun kehittämisyhdistys •Leader -rahoitus.
Hanke- ja hakuinfo Länsi-Suomen EAKR -ohjelma Pirjo Peräaho Keski-Suomen liitto.
Keski-Pohjanmaan aikuisopiston palvelut yritysten ja työllisyyden kehittämiseksi Työllisyysseminaari Kaisa-Leena Ahlroth.
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
Kalastusmatkailu Kansainväliseksi brändiksi Imatra.
Yliopistokirjastojen vastaajat palvelukyselyssä 2010 Päivi Jokitalo Kansalliskirjasto. Kirjastoverkkopalvelut marraskuu 2010.
RESCA-verkosto RESCA-seminaari , Tampere.
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
MUUTOKSESSA MUKANA Monikulttuurisuushanke 9/2008 – 1/2011 Maaseudun Sivistysliitto Pohjois-Suomen aluekeskus.
Yrittäjien äänestyskäyttäytyminen 50,7 57,6 55,0 23,4 20,3 21,9 11,4 9,3 8,0 5,2 5,5 6,9 4,2 4,5 3,6 0,7 1,7 1,3 1,7 0,0 0,0 0,7 0,0 0,0 2,7 1,0 3,3.
Pienet ja keskisuuret tavarantoimittajat kaupan yhteistyökumppaneina - HoReCa-tukkukaupan näkökulma Järjestöpäällikkö Ilkka Nieminen Päivittäistavarakauppa.
Näin varmistamme viihtyisät ja turvalliset
Projektin nimi: Iso rinkeli
MTK:n valtuuskunnan syyskokous Maaseutuyrittäjyyslinja.
Teemaryhmä 1: Profiilin ja tunnettuuden kehittäminen Toimintasuunnitelma Aloitusseminaari Marja Kopeli Katja Komonen.
Miten turvata infraosaaminen 2020 Turku
Suomen kasvukäytävän keskipisteessä Linnan Kehitys Oy Hämeenlinnan elinkeinoyhtiö
Huippuostajat Fiksu kysyntä luo markkinoita yritysten uusille ratkaisuille Tekes Asiantuntija Sampsa Nissinen.
Yrityksen ja projektin esittely
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
Voittaja-projekti - yhdessä ideasta voittajaksi Oma yritysmessut Verkostoitumisesta lisää potkua yrittäjyyteen Projektipäällikkö Anja Päärni.
Kulttuuripalveluiden tavoitetila Yksikön toimenpiteet MittaritAikatauluVastuu- henkilö Laadukkaiden ja korkeatasoisten tapahtumien ja näyttelyiden tuottaminen.
JIK KY:N TALOUS Tilinpäätökset Talousarvio 2013 Info-tilaisuus Etelä-Pohjanmaan Opisto Talousjohtaja Arto Saarela 1.
Sisäinen viestintä Eelis Aaltonen.
Napapiirin Kuljetus Oy
Ympäristökasvatusstrategian työryhmä Ympäristökasvattajan odotukset ja toiveet Jenni Minkkinen Langinkosken lukio
Ketjuohjattu liiketoiminta
SUURI matkakohde, PIENET resurssit Savonlinnan Seudun Matkailu Oy Tj. Pia Kokki.
Case Ylläs Nina Forsell Ylläksen Matkailuyhdistys ry.
” Helsingin tapahtumia yhdessä applikaatiossa”
19 Yritys tavoittelee voittoa s
Esityksen transkriptio:

Menestyksellisen matkailuyhteistyön haasteet ja mahdollisuudet – case Levi Jussi Töyrylä Toimitusjohtaja Levin Matkailu Oy Halutuin.

Agenda www.levi.fi Levi 2010-2011 Matkailualueen organisoituminen Organisoitumisen onnistuminen Levin Matkailu Oy Yhteismarkkinointi Levillä Case ”Official Partners of Levi” Yhteismarkkinoinnin Hyödyt Mahdollisuudet Haasteet www.levi.fi

Levi 2010/2011 www.levi.fi Noin 200 yritystä Levillä 45 rinnettä, 26 hissiä 5 välinevuokraamoa, Lastenmaa, hiihtokoulu 230 km maastohiihtolatuja 886 km hoidettuja kelkkareittejä 23 000 vuodepaikkaa 6 hotellia, 5 huoneistohotellia Yli 50 ohjelmapalveluyritystä Noin 15 000 anniskelupaikkaa, 38 ravintolaa ja 9 rinneravintolaa 2,7 milj. yöpymisvuorokautta 600 000 vierailijaa www.levi.fi

Matkailukeskuksen organisoituminen Muoto: yhdistys tai osakeyhtiö Yhteismarkkinointi Myynti Tiedottaminen Sisäinen Ulkoinen Kehittäminen Hankkeet/projektit (esim. lentoliikenne) Uutuudet ja innovaatiot Koulutus Tapahtumat Asiakaspalveluun tai –viihtyvyyteen liittyvät toiminnot Matkailuneuvonta Reittien kunnossapito Matkailukeskusten välinen yhteistyö Esim. yhteiskampanjat ja edunvalvonta www.levi.fi

Organisoitumisen onnistuminen Lisäarvon tuottaminen yrityksille/kunnalle Yritysten, kunnan ja työntekijöiden sitoutuminen Uskottavuuden rakentaminen Selvät pelisäännöt liittyen esim. Puolueettomuuteen Oikeudenmukaisuuteen (esim. mark. maksut) Vapaamatkustajiin Pitkäjänteisyys Organisoitumisen muoto ja siitä seuraava toiminta hyväksyttävä Toimintojen rahoittaminen Markkinointimaksut Välitysprovisiot Mediamyynti Hankerahoitus tai muu julkinen rahoitus Ulkopuoliset yhteistyökumppanit Muu mahdollinen esim. rojaltit www.levi.fi

Levin Matkailu Oy Markkinointi Levin markkinointi Yhteismarkkinointi Keskusvaraamo Matkailuneuvonta Matkatoimisto Levi Travel Ltd Oy Levi Events Ltd Kiinteistöyhtiö Levin Origo Uudet toimitilat v. 2009 Liikevaihto M € Perustettu v. 1989 Henkilökuntaa 25 Omistus 14% Kittilän kunta 86% yritykset Rahoitus 98,5% yksityistä ja 1,5% kuntarahoitusta

Markkinointi www.levi.fi Markkinointi Levin asiakkaille Markkinointibudjetti n. 1,3 milj. € /v. Perinteinen ja sähköinen Yhteismarkkinointi alueen sisällä N. 200 yritystä Levillä Vuositttainen markkinointimaksu (385 € - 30 000 €) Osa Keskusvaraamon tuloista käytetään myös markkinointiin Sisäinen markkinointi Viestintää ja koulutusta Säännölliset tapaamiset yritysten kesken Kehitystyötä ja hankkeita Official Partners of Levi Carlsberg, Fazer, Halti, Nissan, Mandatum sekä Sonera mediapartnerina NRJ www.levi.fi

OFFICIAL PARTNERS OF LEVI Uusi ja innovatiivinen konsepti, jossa alansa johtavat brändit tekevät tiivistä yhteistyötä Levin viralliset yhteistyökumppanit Partnerit näkyvät ja kuuluvat yksinoikeudella Levin viestinnässä ja jalkautuvat aktiivisesti tunturiin Konsepti on tässä laajuudessaan mahdollista ainoastaan Levillä Oy Levi Ski Resort Ltd = rinnetoiminnot Oy Levi Restaurants Ltd = rinneravintolat Levin Matkailu Oy = markkinointi, keskusvaraamo, matkailuneuvonta, matkatoimisto Oy Levi Events Ltd = tapahtumat & tapahtumamarkkinointi Ajatusmalli rakennettu asiakkaan näkökulmasta Jollain on tultava Leville = Nissan On pukeuduttava = Halti On syötävä ja juotava = Fazer & KOFF Pitää kommunikoida = Sonera On huolehdittava taloudesta = Mandatum Life Lomafiilistä ja tiedonjanon sammuttamista = NRJ

Yhteismarkkinointi - hyödyt Keskustason markkinointi Internet näkyvyys Esitenäkyvyys Mahdollisuus ostaa lisätilaa Levi logon ja brändin käyttöoikeus Levi.fi sähköpostiosoite Kuvapankin käyttöoikeus Mahdollisuus osallistua work shoppeihin ja messuille Tutustumis- ja mediamatkojen hyödyt ja osallistuminen Matkanjärjestäjäkontaktit Tiedotus & kokoontumiset LeviPassi ja HUBA-toiminta Keskusvaraamon ja matkatoimiston myynnit www.levi.fi

Yhteismarkkinointi - mahdollisuudet Yhdessä tekeminen Mahdollisuus vaikuttaa Sitoutuminen Myyntikanavien lisääntyminen Tuotteiden kehittyminen Alueen muiden yritysten parempi tunteminen Keskinäisesti kilpailusta alueelliseen kilpailuun ”Levin henki” www.levi.fi

Yhteismarkkinointi - haasteet Eri yritysten omat intressit Laatuerot yritysten välillä – asiakas ostaa loman Levillä Epärealistiset odotukset Sitoutumiserot yritysten välillä Pienet vastaan suuret yritykset Kasvun hallinta Erilaisuuden sietäminen ”Änkyrät” www.levi.fi

KIITOS!