… löytyykö markkinoita?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
MITÄ HYÖTYÄ ON LIIKETOIMINTASUUNNITELMASTA ?
Advertisements

Lisää tähän prosessin nimi Kerro tässä tuotteen ja yrityksen nimi.
Vaatimukset ja testaus
Oikean hinnan määritteleminen
Ilkka Nieminen Päivittäistavarakauppa ry
2 Mitä? Valtakunnallinen pk-yritysten ja yksittäisten henkilöiden tuotekehitys- ja innovaatiotoimintaa tukeva asiantuntijapalvelu Yritys- tai hankekohtaisesti.
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Syksy 2011/Pirjo Kinnunen. Miten hanke etenee? IdeointiSuunnittelu KäynnistysToteutus TUOTOS PäättäminenArviointi Käyttöön otto ja seuranta.
Ostamisen maailma Ostokyky ja ostohalu
Yksilö ostajana.
Alustava liiketoimintasuunnitelma
Markkinointi ja myynti 1. työpajapäivä
Puhelinkäyttäytyminen
4H-Yrityksen liiketoimintasuunnitelma
Asiakkuudet luovalla alalla
”Kun Kusti polkee…, niin posti kulkee…”
Toimintasuunnitelma.
Yritysidean testaus… …mitä odotuksia yrittämisestä?
Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX1 määr arvi tavo kilp toim resu toim Strategia on yhteinen näkemys yrityksen suunnasta ja toimien yhteensovittaminen.
Verkkopankin käytettävyys
Yrittäjä Myyttinen sankari? Syntynyt yrittäjäksi? Muu?
Luottamuksellinen – Informaatio on tarkoitettu ainoastaan Venture Expressin arviointipaneelin käyttöön Tämä template on Trailmaker Oy:n omaisuutta ja sen.
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Toimintasuunnitelma.
kielten keskus Säädösten ymmärtämistä selvittävä kysely- ja haastattelututkimus Vesa Heikkinen & Aino Piehl Säädöskielihankkeen.
Vapaa kilpailu hyödyttää kuluttajaa
SUMUVERHON TUOLLA PUOLEN – tulevaisuusorientoitunut menetelmä opinto- ja uraohjaukseen.
Opasnet on wiki-pohjainen järjestelmä joka pyrkii parantamaan päättäjien ja kansalaisten keskinäistä vaikuttamista. Eduskunnan ydinvoimapäätös: a) Hyvä?
Ammattiosaamisen toimielimen tehtävät ja Ammattiosaamisen toimikunnan toiminta Koulutuskeskus Salpauksessa Heikki Tuomainen lehtori, opetuksen kehittäminen.
Ajattelee ja tuntee? Näkee? Sanoo ja tekee? Kuulee? KipupisteetOnnistumiset.
Suotuisan oppimistarinan rakentaminen ET- koulutus/T3/ Tapio Malinen.
Esaimaa.fi Profiilitutkimus Helmikuu Esaimaa.fi-palvelun profiilitutkimus, helmikuu 2009 InterQuest Oy Tutkimuksen toteutus Tutkimuksen tarkoituksena.
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
Ratkaisunesittely. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen.
Onnistunut IT-projekti - Haaveesta totta? Tiken näkemys
Kymensanomat.fi Kävijäprofiili Maaliskuu Presentation name / Author Tutkimuksen toteutus Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Kymensanomat.fi-palvelun.
Kouvolansanomat.fi Kävijäprofiili Maaliskuu 2011.
Esitutkimus (tarvekartoitus)
Asiakkaan päätösprosessi
Vastaväitteet ja niiden käsittely
Markkinoinnin kilpailukeinot Jakelu, vai Saatavuus ? Asiakaslähtöisyys. Vaikuttaako ajattelu toimintaan, ja vaikuttaako muutos ajat- telussa.
Liikeidean esittelyohje
Kilpailijan starttikurssi
Aloitusseminaarin ohje
OEH ja todellinen tuote OEH ja tuotemielikuva ?
Asiakashankinta. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen.
TALOUSTIETO Markkinat ja hinta Kysyntä ja tarjonta.
Liikeidea Yrityksen toiminnan pohjana on yritysidea. Se kuvaa niitä asioita, joihin yrityksen synty ja olemassaolo perustuu. Liikeidea on jalostettu yritysideasta.
1 Osa 12b Oligopoli ja monopolistinen kilpailu (Mankiw & Taylor, Chs 16-17) Oligopoli on markkinamuoto, jossa markkinoilla on muutamia yrityksiä, jotka.
HINTA MÄÄRÄYTYY MARKKINOILLA + VAPAA KILPAILU s
Y56 Luvut 24 & 25 Monopoli & Hintadiskriminaatio
Toimintasuunnitelma.
Verkoston ulkoisvaikutukset
Kysynnän ja tarjonnan laki
Mainostaminen ja tuote-esittely
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä
Y56 Luku 20 Yrityksen teoria: Kustannusten minimointi
TALOUSTIETO Kilpailu.
Tuotteen nimi.
Markkinatalous ja epätäydellinen kilpailu
Tuotteen nimi Esityksen otsikko.
Venäjän vienti kasvuun Päijät-Hämeessä –hanke
Kysely yleisille kirjastoille 2013
Näin ostan mainostoimistopalveluja
Markkinoinnin perusteet
Yrittäjyys antaa virtaa
Myyntikanavien… …kaivelua.
HINTA MÄÄRÄYTYY MARKKINOILLA + VAPAA KILPAILU s
…edellytykset yrityksen syntymiseen?
Esityksen transkriptio:

… löytyykö markkinoita? Yritysidean testaus… … löytyykö markkinoita?

Markkinatilanteen kartoitus Seuraavaksi tutkitaan markkinoita, onko niitä? Kuka tekee ostopäätökset? jne. 2011/HM

Tuotteen/palvelun ominaisuudet Kerro tuotteen ominaisuuksista mitä aiot myydä? mihin tarpeeseen? mitä ominaisuuksia hyvällä tuotteella on aikomallasi alalla? mitä etua/hyötyä siitä on käyttäjälle? 2011/HM

Asiakas Asiakas kiinnostaa kenelle tuote myydään? ketkä olisivat todennäköisiä asiakas- tai käyttäjäryhmiä? yksityinen yritys julkishallinto muu? 2011/HM

Ostopäätös Kuka päättää? kuka tekee ostopäätöksen? ketkä vaikuttavat siihen? mitä myyntikanavia aiot käyttää? 2011/HM

Markkinat Markkinat/oma osuus millaiset markkinat tuotteella on aikomallasi markkina-alueella? kuinka suureksi arvioit kysynnän eri asiakasryhmissä? paljonko oma osuutesi voisi olla? 2011/HM

Hinta & laatu Sopiva hinta, laatuvaatimukset TP32.xls paljonko asiakas olisi valmis maksamaan tuotteestasi? mitä vaatimuksia asiakas asettaa tällöin toiminnan ja tuotteen laatutasolle? TP32.xls 2011/HM