Markkinointi ja myynti 1. työpajapäivä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tutkimus ICT-alan myynnin esteistä Yhteenveto 2014
Advertisements

1 Johdon konsultointipalvelut – standardin julkistamistilaisuus Pekka Järvinen, SFS.
Menestykseen Turku Science Parkin hautomopalvelut – ideasta yritystoiminnaksi Olli Mankonen
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Tunnemmeko jäsenemme? Järjestöpäivät Etappi 1: Rekrytointi.
Alustava liiketoimintasuunnitelma
… löytyykö markkinoita?
4H-Yrityksen liiketoimintasuunnitelma
Asiakkuudet luovalla alalla
YRITYKSEN PERUSTAMINEN
Toimintasuunnitelma.
Lamppu NY – Välähtävää toimintaa!. NY 6h -leiri Aurinkokennovarjostin.
Seinäjoen kv-kevätpäivät Roundtable 5 Ulkomaisten harjoittelijoiden markkinointi työnantajille Ira Leväaho, Helsinki Education and Research Area.
Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX1 määr arvi tavo kilp toim resu toim Strategia on yhteinen näkemys yrityksen suunnasta ja toimien yhteensovittaminen.
© Humanistinen ammattikorkeakoulu NY-opinnot Turussa Annika Mäkelä Humanistinen ammattikorkeakoulu Kulttuurituotannon koulutusohjelma
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
Maanmittauspäivät 2011 Porissa Torstai Luentolinja 1 Kartastotehtävien strategia Antti Vertanen Maa- ja metsätalousministeriö.
…asiakassuhteiden luominen
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
Mitä Mistä Miten Paljonko? Suomen Puheentunnistus Oy Esa Rimpiläinen.
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Toimintasuunnitelma.
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
1 AD – ryhmä ja johtoryhmä Asiantuntijana markkinoinnin professori Hannu Kuusela.
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
Ratkaisunesittely. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen.
Esitutkimus (tarvekartoitus)
Asiakkaan päätösprosessi
Puhelintyöskentely.
Asiakkaan päätösprosessi
Vastaväitteet ja niiden käsittely
Miten yritykset voivat hyötyä avoimesta tiedosta? Jarmo Nieminen Projektipäällikkö CSC – Tieteen tietotekniikan keskus.
Liikeidean esittelyohje
Markkinoinnin perusteet
Yritysesittely. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen Luottamus.
Matkailuyrittäjyys 2/2014 Timo Malin. Tehtävä 2: Liiketoimintamahdollisuus 1.Mitä liiketoimintamahdollisuudella tarkoitetaan? 2.Voiko mahdollisuus olla.
Koulutusvientistrategia pohdiskelua Visio: Suomi on globaalisti merkittävä ja tunnustettu ammatillisen koulutuksen viejä (vuoteen 2020 mennessä?) Koulutusvienti.
Tarjous.
Asiakashankinta.
Asiakasvalinta Asiakaskriteerit Asiakaspriorisointi Asiakashyödyt Asiakkaan päätösprosessi.
Asiakashankinta. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen.
EKOPAJA Consulting Esite palveluista EKOPAJA Consulting EKOPAJA Consulting on perustettu ideoimaan uusia tehokkaita ja ympäristöystävällisiä.
Yritysoston strateginen johtaminen Erkki Petäjä. Sisältö Tausta ja tarkoitus Strategia yritysoston lähtökohtana Yritysoston johtaminen Yritysoston strategisen.
Ylemmän toimihenkilön rooli Suomen tulevaisuuden menestyksessä Ole Johansson puheenjohtaja, EK.
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
BUSINESS MODEL CANVAS KUMPPANIT YDINTOIMINNOT ARVOLUPAUS ASIAKASSUHDE
Vaiheistettu ryhmätyö 3. tunti
Kirjanpidon tilit 1/2 Liiketapahtumat kirjataan tileille
Toimintasuunnitelma.
22 Valtiontalous tarvitsee veroja s
Pienosuuskuntien johtamisen haasteet
JATKOSUUNNITELMAT Minustako yrittäjä Suomessa?
Lean Canvas palveluiden suunnittelun ja kehittämisen apuvälineenä
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä
Yritykseni pahimmat kilpailijat
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
KILPAILIJAT.
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä 4. ja 5
Liiketoimintasuunnitelma: Kold Reso Kult Oy
Asiakkuuksien hallinta
toim resu toim määr arvi kilp tavo Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX
Markkinoinnin perusteet
Liiketoimintasuunnitelman esittely
Yrittäjyys antaa virtaa
Myyntikoulutus Pitäjä: [Nimi].
Liiketoimintasuunnitelma
Markkinointisuunnitelma
…edellytykset yrityksen syntymiseen?
Esityksen transkriptio:

Markkinointi ja myynti 1. työpajapäivä 6.2.2012 Mirja Borgström

Päiväohjelmaa Käyttäjäkokemus Kirjatehtävä Markkinoinnin perusta omassa liiketoiminnassa Katsaus liiketoimintasuunnitelmaan Verkottuminen Aarrekartan vaiheet

MARKKINOINNIN EDELLYTYKSET Ihmisen TARVE ja HALU ostaa tuotetta KYKY ostaa tuotetta HALU KÄYTTÄÄ ostovoimaa VALTUUDET ostaa tuotetta TYKKÄÄMINEN, INTOHIMOT AIKA, HETKI

MARKKINOINNIN P:t P- TUOTE P- MARKKINOINTI,TUNNETUKSI TEKEMINEN P- SIJAINTI, SAATAVUUS P- HINTA P- IHMINEN Tarve – Tunne – Halu – Tykkääminen – Heikkous Ihminen on laiska, itsekäs, ahne, mukavuuden- haluinen, kade… …. markkina iskee ihmisen ”heikkouteen”; helppo, turvallinen, tehokas, ainutkertainen, luxus…

SEGMENTOINTI Ketkä ovat yrityksemme asiakkaat? Segmentointi on markkinoinnillisen suunnittelun ENSIMMÄINEN PÄÄTÖS ! –Segmentti on PERUSTA, jota varten business on rakennettu. Muutkin saavat ostaa!!! Segmentti on yritysjohdon OMA VALINTA. Kuka voi löytää tuotteen ellei yritys itse osaa määritellä tarvitsijaa, käyttäjäryhmää, …? Onko segmenttipäätös riittävän tarkka ja kohdennettavissa?.. Hirvittääkö? ….Onko valittu segmentti riittävän tuottava kannattavalle toiminnalle?

TEHTÄVÄ 1 Määrittele yrityksenne tärkeimmät, tuottavimmat asiakasryhmät/ asiakassegmentit Mitkä ovat valitsemasi asiakasryhmiä kuvaavat ominaisuudet? - Millaisia tyyppejä he ovat? Mitä kukin kohderyhmä odottaa teidän yritykseltänne, tuotteeltanne? - Millä vastaatte odotuksiin. Miten haastatte ”ihmisen heikkoudet”?

TEHTÄVÄ 2 MISTÄ tavoitatte yrityksenne valitsemat tärkeimmät asiakasryhmät? MITEN tavoitatte heidät tehokkaimmin / taloudellisimmin? Mihin ”ihmisen heikkouksiin” vetoatte? MITÄ toimenpiteitä päätätte tehdä välittömästi ?... Mitä vuoden 2012 loppuun mennessä? (- Kontaktointitapa, toisto, myynti, palvelu, jälkimarkkinointi…)

MYYNNIN TUKIMATERIAALI JA VAIHEISTUS Nettisivut, käyntikortit, esitteet, tuotekortit, hinnastot, palautejärjestelmät, lahjat, …HELPPOUS ! VALMISTELU; tieto, esittely, tilanteen valmistelu MYYNTIKESKUSTELU; avaus, tarvekartoitus, ratkaisun tarjoaminen, luottamus TARJOUS; hinta, hyödyt, edut, markkinoinnillinen esittäminen KAUPAN PÄÄTTÄMINEN; rohkaisu, palkinto?, päätös nyt JÄLKIHOTO; tyytyväisyystarkistus, asiakashuolto..

KUMPPANUUS Tavoitteellisuus, kumppanuushyödyt? Selkeästi määritelty toimintajärjestelmä Roolit järjestelmään kuuluvien kumppaneiden kesken Sitouttaminen ja sitoutuminen Sopimuksen alkaminen, päättyminen tai purku kesken kauden

TEHTÄVÄ 3 Mitä kumppanuuskohteita, mahdollisuuksia löydätte toimintaympäristöstänne; ostokumppanuus, tuotanto-tuotekumppanuus, markkinointikumppanuus, jakelukumppanuus, henkilöstökumppanuus (ravintolahenkilöstö, tulkkipalvelut, pesula, siivous, opas, ohjelma..) Miten kumppanuus organisoituisi käytännössä parhaiten?

ALUSSA ON INTUITIO Kaikki yritykset syntyvät ideasta ja useampia niistä johdetaan aluksi intuition varassa. Jatkossa siirrytään kurinalaisempaan taloudelliseen suunnitteluun ja ennusteisiin perustuvaan johtamiseen Ilman inspiraatiota yritys on mekaaninen kone, joka ei kykene toimimaan muuttuvassa ympäristössä Jay Bourgeois strateginen johtaminen,Virginian yliopisto