Tiedosta hyvinvointia Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Alue- ja kuntapalvelut 16.11.2005 Avosairaanhoidon kehittäminen arvioinnin.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Diabeteshoitotyön osaaminen
Advertisements

LAHDEN AMMATTIKORKEAKOULUN LAADUNVARMISTUS
ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella Projektin ajoitus 2003–2005.
PRIIMA -kehittämispäivä
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
PK-kehittämispalvelut
Markus Söderlund Kanuuna-seminaari, Tampere Miksi ja miten nuorisojärjestöjen työtä kannattaa arvioida? #nuorisojärjestöt #laatu #arviointi #palaute.
Kotihoidon haasteet •Maailma, julkinen terveydenhuolto on jatkuvassa muutoksessa •Tarvitaan muutoksen ymmärtämistä, organisaatio ei kykene hallitsemaan.
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
PIRAMKin opetussuunnitelmien muutosprosessi
RHi ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella Projektin ajoitus 2003–2005.
Maatilojen kilpailukyky
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Työntekijöiden odotukset työhyvinvoinnille
NUPPU 2 – Keski-Pohjanmaan osahanke osana PaKaste 2 -hanketta 1.
Varhaiskasvatus monikulttuuriseksi
2005/2007 Kuntoutuksen ylempi ammattikorkeakoulututkinto yhteistyössä: Arcada, Nylands svenska yrkeshögskola Helsingin ammattikorkeakoulu Stadia Laurea.
1 TERVEYSTOIMI Terveystoimen strategia Arvot, toiminta-ajatus ja visio Kriittiset menestystekijät Arviointikriteerit ja mittarit Terla
Kaikki erilaisia –kaikki samanarvoisia
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Informaatioteknologian tiedekunta 2006 Prosessien mallinnus IT-tiedekunnassa Pro.Laatu.Pro Tommi Kärkkäinen Olli Hokkanen Miika Nurminen.
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
Rauni Leinonen/Kaj.amk1 TYÖELÄMÄSUHTEIDEN EDISTÄMINEN TIETOVERKKOJEN AVULLA –HANKE ( ) Hankkeen PÄÄTÄVOITE oli vahvistaa koulutuksen.
Mikä on olennaista opetuksen laadussa ja sen arvioinnissa Kauko Hämäläinen professori Koulutus- ja kehittämiskeskus.
Tiedosta hyvinvointia Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus 1 II Uusien sukupolvien vastaanotto; ja yhteisyyssuhteet Loving I Elannon.
Väli-Suomen Ikäkaste Pohjalaismaakuntien vanhustyön kehittämiskeskus Päivi Niiranen Projektikoordinaattori.
Tule Urheiluseuraan Liikkumaan -hanke. TUL:n Tule Urheiluseuraan Liikkumaan -hanke on uusi seurojen kehittämishanke. Hankkeen tavoitteena on saada urheiluseurojen.
Vakka Verkostoon – Vanhustyön koulutuksen kehittäminen ja arviointi Seminaari Tampere.
KEHITTÄVÄ VERTAISKÄYNTI - työväline laadunhallintaan
1 STM ja Stakes Rintanen Miten hoitotakuu toteutuu terveyskeskuksissa? Trendiyhteenvetoja Terveyskeskusten johtavien lääkärien kannat kysely maalis-huhtikuussa.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
KOMPETENSSIANALYYSI KPAMK:SSA Case liiketalous, Kokkola
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Jyväskylän alueyksikkö1 Kehittämisyksiköt : mitä pysyvä kehittämisrakenne.
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Terveyden edistäminen
Aikuissosiaalityö kunnassa Keski-Suomen aikuissosiaalityön kehittämishankkeen loppuseminaari Jyväskylä Jussi Merikallio johtaja, sosiaali-
VEIKKA Varhaiserityiskasvatuksen kehittäminen Karhukunnissa
Palvelutuotannon suunnittelu ja ohjaus APR:n avulla Miten terveyskeskuksen tuottavuus paranee? Outi Elonheimo Dosentti, LKT Kunta-HCLF
MAAKUNNALLINEN PALLIATIIVISEN HOIDON TÄYDENNYSKOULUTUSMALLI
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Oppisopimuskoulutuksen laadunhallintaa oppisopimuskoulutuksen järjestäjän toimesta Tuula Hoivala, Pirkanmaan oppisopimuskeskus
Oulaskankaan yhteistoiminta alue Alustava toimintasuunnitelma 02/2007 – Vaihe 1 esiselvitys Vaihe 2 yhteistoiminta- alueen suunnittelu Vaihe.
Hyvinvointi- ja teknologiaseminaari Hyvinvointiteknologian jatkotutkinto ov Informaatioteknologian erikoistumisopinnot 20 ov Hyvinvointiteknologian.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
ETELÄ-POHJANMAAN PERUSPALVELUOHJELMA 2030
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
Akateeminen terveyskeskus – kehittävien terveyskeskusten verkosto Verkostokehittämishanke Mats Brommels Professori, ohjausryhmän puheenjohtaja
1 STM ja Stakes Rintanen Hoitotakuun toteutuminen suun terveydenhuollossa terveyskeskuksissa Kysely terveyskeskusten ylihammaslääkäreille maaliskuussa.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Outi Elonheimo Dosentti, LKT, kehittämisasiantuntija
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Tieteen yhteiskunnallinen vaikuttavuus / Suomen tieteen tila ja taso yhteiskunnallinen vaikuttavuus syntyy, kun tieto ja osaaminen konkretisoituu muutoksessa.
Pedagogiikan johtaminen – koulutuksen vaikuttavuus Espoossa Päivähoitoyksiköiden johtajien kokemuksia.
Oulun ammattikorkeakoulu. Suomalainen koulutusjärjestelmä.
Oulun ammattikorkeakoulu. Sosiaali- ja terveysalan yksikkö Oulu ja Oulainen.
HYVINVOINTIA JA LAATUA – vanhuspalvelulain toimeenpanohanke Voimavaralähtöinen palvelusuunnitelma Projektisuunnittelija Lahja.
Laatumittauksen 2011 tuloksia. Tiedättekö Kuinka hyviä olette? Miten pärjäätte suhteessa parhaaseen? Missä laadun vaihtelu on suurta? Mihin suuntaan laatunne.
Valmentajakoulutuksen laatu. ”Käsikirja 3” Arvot Tavoitteet Toimintatavat –Verkostotoiminta –Valmennusosaamisen kehittämisen yhteiset valinnat ja toimintatavat.
Sarana - Työelämän moniammatillinen oppimis- ja kehittämisareena - sosiaalialan pilotoinnista visioita hyvinvointialalle 4/2010-3/ Helsinki.
Laatutyö ja KA Toiminnan kuvaaminen JY:n KA-tiimi
Perusopetus Osaamisen kehittäminen TOIMINTAKULTTUURIN MUUTOS - OPS 2016 Organisaation osaaminen – yhteisön osaaminen – yksilön osaaminen.
Vaikuttavuuden arviointi
ABC – Askeleet nuorten tieto- ja neuvontapalvelun
Ajankotaista Skills Finlandin toiminnasta ja tulevaisuudesta
Ammatillisen koulutuksen laadunhallinnan arviointi ja järjestäjien tuki Anu Räisänen
Sosionomi (ylempi AMK)
Korkeakoulujen laadunvarmistus-järjestelmien nykytilanne
Yhteiset palautekäytännöt laadun arvioinnissa
Järjestökoulutuksen kehittäminen
Kaupunkistrategian laadinta
Esityksen transkriptio:

Tiedosta hyvinvointia Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Alue- ja kuntapalvelut Avosairaanhoidon kehittäminen arvioinnin avulla - hanke "Hyvä sydänsairauksien hoito rannikkoseudun terveyskeskuksissa"

Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Stakes Chess: Markku Pekurinen

Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Asiakaslaatu Henkilöstön osaaminen Kunnat ja talous Yhteiskunta Laatu tyytyväisyys oikea hoito oikeaan aikaan tekninen laatu " ei hukkakappaleita" tuottavuus panos/tuotos vaikuttavuus

Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Hankekokonaisuus  Terveyskeskusten avosairaanhoidon kehittäminen.  Laatuverkoston muodostaminen.  Yhteisen koulutuskalenterin luominen.

Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Tavoitteet  Aluksi laatukoulutuksen kautta opitaan kehittämään ja arvioimaan hyvää sydänhoitoa ja hyvää sydänpotilaan hoitoa terveyskeskuksessa. Myöhemmin koulutuksen kautta opittuja taitoja sovelletaan muilla terveyskeskuksen ja avoterveydenhuollon alueilla.  Jokaiseen terveyskeskukseen koulutetaan auditoijat, jotka myöhemmin toimivat sekä oman organisaation että vertailuorganisaatioiden auditoijina.  Pohjanmaan rannikkoseudun terveyskeskukset muodostavat toiminnan arvioimiseksi laatuverkoston.  Pohjanmaan rannikkoseudun terveyskeskukset luovat yhteisen verkkopohjaisen koulutuskalenterin. Seudullinen koulutus suunnitellaan ja toteutetaan yhdessä sekä järjestetään toiminnan muutosten aiheuttamien tarpeiden pohjalta.

Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia LAATUKOULUTUS Tavoitteena: 1.Hyvä sydänpotilaan hoito  nykytila  kehitettävä malli 2.Hyvä sydänpotilaan hoidon kehittäminen ja toteuttaminen terveyskeskuksissa 3.Auditointi ja palaute (auditoijat). 4.Kehittämisen mallin levittäminen muille alueille.

Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Laatukoulutus 1/4

Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Laatukoulutus 2/4

Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Laatukoulutus 3/4

Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Laatukoulutus 4/4

Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Auditoijakoulutus Syksy 2006  koulutus  auditointi  palaute

Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Projektiryhmien vetäjät KRONOBY HVC Carina MALMSKA HÄLSO- OCH SJUKVÅRDSOMRÅDE: Margareta (Maggi)Backman, bit.avd.sköt., NYKARLEBY HVC: Ann-Britt Enlund, sjuksköt. ORAVAIS, VÖRÅ OCH MAXMO HVC Gunilla Jusslin, ledande KORSHOLMS HVC: Beatrice Östergård, sekr. för hälsofostran KYROLANDETS HVC: Marita Kojola, ledande MALAX-KORSNÄS HVC Britta Kammonen, hv SAMKOMMUNEN FÖR HVC I KRISTINESTAD-BÖTOM Pirjo Tåg, ledande sköt.

Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Auditoijakoulutuksen tavoite 1.Auditoinnin/arvioinnin menetelmien ja perusteiden oppiminen 2.Auditoinnit 3.Palaute auditoinneista ja edelleen oppiminen 4.Auditoijaverkoston "jäsen" jatkossa.

Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Laatuverkosto Syntyy terveyskeskusten välillä.  Koko henkilökunta, laatukoulutetut ryhmät, auditoijat  Koulutuskalenteri

Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Mitä laatu on? Laatu on, että sovitaan mitä tehdään, tehdään niin kuin on sovittu ja arvioidaan tehtiinkö sovitusti.

Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Ammatillinen osaaminen "Innovatiivisuus, osaaminen, aikaansaannoskyky" Prosessin laatu Asiakaslaatu Vaikuttavuus "Toiminnallinen laatu" "Tyytyväisyys" "Hyvinvointi" Onnistumisen viimeinen haaste LAADUN OSATEKIJÖIDEN SUHDE TOISIINSA VISIO, STRATEGIA Arviointi, palaute